A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Mindent lehet, ha van rá elég pénzed. Hogy mire mennyi az elég, az a kérésedtől függ.
Még akár külön gyártósort is építenének neked a kívánt extrém buszaidhoz, ha arra is van elég pénzed.
Van az országban egy vállalkozó, aki évtizedes kapcsolatot ápol az EvoBusszal. Szinte minden évben rendelt egy-két Setrát, javarészt emeleteset, de volt, hogy egyszinteset.
Ez a vállalkozó a kezdet kezdetén egy igen furcsa kéréssel állt elő: az új emeletes buszait mellékhelyiség nélkül akarta megrendelni.
Ilyenre sem azelőtt, sem azután nem volt példa az ulmi gyáregység történetében. Olyannyira nem számoltak vele még a mérnökök sem, hogy a vizesblokkot nem egyszerűen ki kellett volna hagyni a buszból, de egyenesen módosítani kellett volna a vázszerkezetet is.
Szó szót, tárgyalás tárgyalást követett, majd a németek előálltak egy árajánlattal. A vállalkozó rábólintott, és megadta.
Azért ha holnap beállítok a MAN gyárba (vagy más európai buszgyárba) hogy kérek 100 db új dízel, városi midi autóbuszt akkor a portás bácsi csak nem úszítja rám az őrkutyust.
"Persze ahhoz, hogy az egyik legrosszabb ajánlat nyerhessen, ki kellett zárni az összes többi pályázót. Így az az érdekes helyzet állt elő, hogy a TTP ajánlatát megelőző, jóval olcsóbb ajánlatot beadó összes indulót kizárta a BKV valamilyen formális hibára hivatkozva."
Vajon itt mit kellett volna az ajánlatkérőnek tennie? Félrenéz, hogy kötelező formai dolog nem teljesül, aztán a vesztes biztos nem támadja meg majd a végeredményt, ugye... Vagy lépjen vissza a start mezőre, ne hirdessen győztest?
Nem csodálkoznék rajta, hiszen a Harmat utca és környéke plusz a Maglódi út olyan állapotban van, hogy arra az Ikarus sem engedném rá — de én inkább az utaszámmérésre gondolnék.
Cinkotán most pl a 44-45-244 mérése miatt majdnem mindenhol Volvo van Conecto helyett.
Mert természetesen mindent IS egyszerre kell knorrozni. 😃
FLR-733, Pestről át Budára az Árpád hídon szomorú szmájlival, annyi mocsok jött ki abból a buszból, mint egy fatüzelésen működő faluból az év leghidegebb napján.
A 85-ről le lettek tíltva a DP. Mecik ? Pár hét alatt szépen visszatértek napról napra egyre több LOV-MUT az RVY-SKR helyett. Azok meg szépen elvándoroltak.
Jó, hogy nem fejezted be, a párbeszéd végig kulturált és tanulságos számomra.
Ritkán járok errefelé, de mindig segítő válaszokat kapok a kérdéseimre.
Nem ott élek, nem vagyok a rend tagja, csak laikus testvér.
Éppen hogy szeretném megérteni, hogy mi van
Igen, a bérlet egy kényszer, nem ideális, és a végén a kocsi nem a BKV tulajdona.
Igen, a Citaro K király - kristoof szerint is „kiváló, de a piac egyik legdrágábbjának számító” busz.
Igen, meggyőző érv a Citaro K létjogosultsága mellett a szólókhoz képest a fordulékonyság – köszönet tupolevnek!
De nem értem, miért támadod zsig topiktársat. Megpróbálta kalkulálni a teljes költség alapú díjat, amit szolgáltatási szerződésekben kérnek, én meg odatettem az Arriva friss szóló díjakat.
Az az igazság, hogy nagy fenyegetettség kellene ahhoz, hogy elő tudjam túrni ehhez a jó öreg kék belsejű fekete dobozos körzőkészletemet, max. géppel menne inkább már:)
280-ról láttam már ilyet, ill. kerestem, mert kifejezetten érdekelt a "C" tengely nyomvonala és a farseprés mértéke.
a szóló Citaro fordulóköre közel 6 méterrel, vagy ha így jobban érthető, pont a harmadával hosszabb mint a Citaro K-é. Ha csak a nyomkört nézzük (mert van hely a kaszninak túlnyúlni), akkor majdnem másfélszeres a szorzó.
Jelentkezzen az, akinek van D-je (vagy TR-je) és azt gondolja, hogy városi használatban ez nem jelentős különbség.
Tökmindegy, hogy annak idején a 260-as hol fért el. A kérdés az, hogy egy 12m-es busz tud-e közlekedni adott helyen. Ilyen "teljes indukcióval" ahol a 12m-es elfér, ott a 15m-es is, járhatna minden leendő maximidis vonalon az, nem?