Keresés

Részletes keresés

anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 992
Annyit mindenesetre látok benne, hogy meg sem említi sem Simonettát, sem az állítólagos férjét:-( De az talán igaz, hogy az oltár előtt egy kőlap takarja a Vespucci család sírboltját:-)
Előzmény: zebrina (985)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 991
Akkor most irány a Santa Maria Novella, úgy tudom ez Neked is a szíved csücske:-)
Előzmény: zebrina (990)
zebrina Creative Commons License 2007.02.02 0 0 990

Hagytam másoknak is a dicsőségből. :)

(Munkahelyről ez is csoda, amit produkáltam.)

Előzmény: anblock_italia (987)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 989

És akkor még annyit, hogy a templom bal oldalhajójának egyik kápolnájában nyugszik Sandro Botticelli (1445-1510), akinek műveit a legnagyobb számban nézik ma a látogatók az Uffiziben (mi is miatta álltuk a hosszú sort, mert a velünk lévő nagynéni azért jött velünk Firenzébe, hogy ezeket láthassa).

Már életében is nagyon sikeres és népszerű festő volt, de miután meghalt Lorenzo Medici és pár év múlva elüldözik a városból a Medicieket, akkor az ő élete is megváltozik. Savonarola megtisztulást hírdető prédikációinak hatása alá kerül és több aktot ábrázoló képét ő maga dob a máglyára. Bár jóval túléli ezt az időszakot, de már nem sok említésre méltó művet alkot és elszegényedve, magányosan hal meg.

anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 988
A freskót elfelejtettem:
Előzmény: anblock_italia (987)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 987

Ezt a freskót elég gyorsan elintézted:-), pedig hát elég nagy jelentőségű mű, bár magától Ghirlandaiótól sem egyedülálló, még kettő hasonlót festett, egyiket a San Marcóban, a máshol, méghozzá abban a Badia a Passignanóban, amiről annyit bénáztam  Fiesole feldolgozásakor.

Felteszem mégegyszer, ezen egy kicsit nagyobban látható (ez is a Te linkedről van, nagyon sok Ghirlandaio képet lehet ott találni). Ezen a freskón nem tudom miért, de Krisztus arca nem Ghirlandaio által készült, talán a nagy árvíz miatti restaurálás alatt történt valami probléma.

 

 

 

Előzmény: zebrina (977)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 986
A XIII. században épült a templom a gyapjúkikészítő szerzetesek részére, akkoriban körülötte mindenfelé gyapjúfeldolgozó üzemek voltak. Hogy milyen volt az eredeti homlokzata azt nem tudjuk, de ez itt a képen már a XVII. században barokk stílusban újjáépített templom homlokzata.
Előzmény: zebrina (979)
zebrina Creative Commons License 2007.02.02 0 0 985

Én ezt a szöveget találtam a kép mellett, hátha valaki jobban érti:

 

Lunetta della Madonna della Misericordia con la Famiglia Vespucci. Altare affrescato e tombe nella grande Chiesa di Ognissanti, per Amerigo il Vecchio, committente dell'affresco, costituì senz'altro un gradino in più nell'ascesa della scala sociale. Sono raffigurati dai lati verso il centro: Anastasio (1362-1412) con la moglie Caterina; Nastagio (1426-1482) con la moglie Lisabetta Mini. Fra Caterina e Lisabetta la piccola Agnoletta di Nastagio. I due prelati della famiglia: Giorgio Antonio canonico del Duomo di Firenze, con la mitria (1434-1514) e Guido Antonio frate in S. Marco a Firenze. Al centro, ai piedi della Madonna, Amerigo il Vecchio (8 maggio 1394 - 18 luglio 1471) con la moglie Manna degli Onesti di Pescia. Fra Manna e Elisabetta è Verdiana di Amerigo, 1410. Ai lati del manto: la piccola Caterina ed Antonio (1449), primogenito della casata che proseguì l'attività notarile del padre Nastagio. Dal gruppo sono assenti i fratelli di Antonio: Girolamo (1451), Amerigo (1454), Bernardo (1455). Tale prassi rientra nei costumi dell'epoca quando erede del prestigio familiare e molte volte anche dei beni era il solo primogenito. Si potrebbe supporre che i fratelli fossero rappresentati nei due angioletti che reggono il manto nella parte alta dell'affresco.

Előzmény: anblock_italia (983)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 984
Botticelli Szent Ágostonát és Ghirlandaio Szent Jeromosát célszerű együtt kezelni, ezek a képek egymással szemben vannak a templomban, valahol ott, ahol a most feltett kép bal oldalának hozzánk eső része végetér, tehát a padok között. Állítólag ez a két festmény mintegy versenymunka volt kettejük között, ami versenyt végülis Botticelli nyert, vagyis az ő szentjét találták kifejezőbbnek.
Előzmény: zebrina (981)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 983
Én azt olvastam valahol, hogy pl. a Madonna bal karja alatt lévő fiatal hölgy arról a Simonettáról van mintázva, aki annó a meggyilkolt Giuliano Medici szerelme volt, egyben modellje Botticelli Vénuszának. De mintha azt is olvastam volna valamikor, hogy ő is a Vespucci család tagja volt, valahol Portovenere környékéről származtak. Most meg valamelyik könyvemben úgy olvasom, hogy Marco Vespuccinak volt a felesége, vagyis így lett a család tagja. Így, vagy úgy, de családtag:-)
Előzmény: zebrina (980)
zebrina Creative Commons License 2007.02.02 0 0 982
... és ma
Előzmény: zebrina (979)
zebrina Creative Commons License 2007.02.02 0 0 981
Azért szerepeljen itt Botticelli Szent Ágostona is, melyet a Vespucciak megbízásából az Ognissanti templom számára festett meg 1480-ban.
zebrina Creative Commons License 2007.02.02 0 0 980
Ha jól értem az olasz szöveget (nem is tudok olaszul :)) egy másik site-on, a kép figurái mind a Vespucci család tagjairól lettek mintázva.
Előzmény: zebrina (978)
zebrina Creative Commons License 2007.02.02 0 0 979
Az Ognissanti templom és tér 1757-es ábrázolása
zebrina Creative Commons License 2007.02.02 0 0 978
Ghirlandaio freskója (Madonna della Misericordia), melyet a Vespucci család számára készített. A madonna kitárt jobb karja alatt a fiatal Amerigo látható.
zebrina Creative Commons License 2007.02.02 0 0 977

Domenico Ghirlandaio: Az utolsó vacsora az Ognissanti refektóriumában

Előzmény: anblock_italia (972)
zebrina Creative Commons License 2007.02.02 0 0 976
Szent Jeromos (Domenico Ghirlandaio 1480)
Előzmény: anblock_italia (973)
zebrina Creative Commons License 2007.02.02 0 0 975

Előzmény: anblock_italia (972)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 974
Ez ő:
Előzmény: anblock_italia (973)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 973

Botticelli neve és munkássága mindenkinek ismerős, aki egy kicsit is érdeklődik a festészet iránt. De Domenico Ghirlandaiórólnem sokat tud az átlag ember. Amíg nem kezdtem Firenze iránt komolyabban érdeklődni én sem tudtam róla semmit.

 

Domenico Ghirlandaio (1449-1494)  a maga korában Firenze legkedveltebb, legtöbbet foglalkoztatott festője volt. Bottegájában nőttek fel az új festőgenerációk. Michelangelo is nála kezdett tanonckodni, de Ghirlandaio hamar felismerte, hogy nem festőnek született, állítólag ő maga vitte el Lorenzo Medici szobrásziskolájába.

Ghirlandaiót az utókor nem tartja nagyon jelentős festőnek, valóban van némi szinpadias a figuráiban. Valójában olyan sok dolga volt, hogy nem nagyon tudott "művészkedni", állítólag a legkisebb munkákat is elvállalta, soha senkit nem utasított vissza. És ráadásul ő is fiatalon meghalt, 45 évesen.

A munkáinak az a legfőbb érdekessége, hogy vallásos történeteit a legtöbb esetben az akkori firenzei környezetben ábrázolja, a városképeken át a szobák berendezésén keresztül az akkori divat szerint öltözködött emberekig. Ez ebben a templomban még nem fog nagyon látszani, de majd a Santa Maria Novellában és a Santa Trinitában igen.

anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 972

De most az ugyancsak balra, de a folyó mellett lévő Osnissanti templomhoz menjünk előbb.De ezt a templomot sem elsősorban barokkos szépsége miatt keressük fel, hanem Domenico Ghirlandaio és Botticelli miatt.

 

anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 971

Hát elég csúnya idő volt, de azért ez engem akkor nem nagyon zavart, teljesen el voltam kábulva attók, hogy végre ott vagyok.

 

A hídról lejövet egy ilyen érdekes útkereszteződé fogadott minket, a baloldalin menve hamarosan a Santa Maria Novellához értünk.

anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 970
De térjünk vissza Firenzébe:-) Képeim tanúsága szerint nem a Santa Trinita, hanem a Carraia hídon mentünk át az Arnón, tegyünk most is így, hiszen annak közelében van következő úticélunk, az Ognissanti templom.
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 969
Olyan mint egy kábítószer:-) A velencei képek is gyönyörűek (részben), bár ott nagyon sok a pótolni való. Firenze sem annyira jó talán, amennyire lehetne. Engem a kisvárosok nyűgöznek le, mert azokból eddig soha nem látott képeket találhatunk.
Előzmény: zebrina (968)
zebrina Creative Commons License 2007.02.02 0 0 968
Tényleg nagyon érdekes site. El sem jutottam Canterburyig, azonnal leragadtam megint Firenzénél, a Dómnál, aztán Siena... Hihetetlen jó minőségű fotók.
Előzmény: anblock_italia (967)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 967
Száz szónak is egy a vége, már azért megérte ezt a topicot megnyitni, hogy megtaláltad ezt a weblapot. Ahogy belebonyólódunk kiderül, hogy nem csak olasz, de bármilyen náció remekeit láthatjuk, az előbb éppen a Cantenbury székesegyházról nézegettem hihetetlen képeket ! Ha itt bármire rákattintunk, akkor csodákat láthatunk!
Előzmény: zebrina (964)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 966
Off. ha van egy kis időd, keresd meg a weblapon Ravennát, olyan gyönyörű képeket eddig sehol nem találtam a mozaikokról. Ravenna mint város nem különleges, de a templomai...!
Előzmény: zebrina (964)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.02 0 0 965
Az a fantasztikus azon a weblapon, hogy annyira szerteágazó, szinte az egész országról vannak benne infók és nagyon szépek a képek.
Előzmény: zebrina (964)
zebrina Creative Commons License 2007.02.02 0 0 964
Ja tényleg, ezen a linken láttam, akkor nem a palota.
Előzmény: anblock_italia (960)
zebrina Creative Commons License 2007.02.02 0 0 963
Ezzel a képpel már találkoztam, alighanem a Medici-Riccardi palotában lehet, de majd utánanézek.
Előzmény: anblock_italia (959)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!