Keresés

Részletes keresés

Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1629

Annál különösebb, hogy Jeruzsálem meg sincs említve...

 

Előzmény: lyesmith (1627)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1628

"7.-4. századot írtam. "

 

Akkor volt az egyiptomi fogság szerinted...?

Előzmény: lyesmith (1627)
lyesmith Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1627
7.-4. századot írtam. A babiloni fogság tartott vagy 50-70 évig. Olvasgasd még egy kicsit a Bibliát.
Előzmény: Tafkó Birgut (1624)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1626

Ez is bizonyítja, hogy Évának már voltak gyermekei Kainon kívül is...

:-)

Előzmény: lyesmith (1625)
lyesmith Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1625
Sokkal érdekesebb hogy amikor Káin-t elűzik az édentől keletre fekvő Nód földjére akkor ott már emberek élnek és Káin onnan vesz felelséget. : )
Előzmény: kilenctizenegy (1619)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1624

Gondolom, hogy a babiloni fogságban sínylődő zsidók ilyen tájékozottak voltak, még külön földrajzot is oktattak a számukra...

;-)

Előzmény: lyesmith (1623)
lyesmith Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1623
Talán azért mert Egyiptom híresen termékeny föld volt az ókorban. Akárcsak az Úr kertje.

"mert minekelőtte elvesztette volna az Úr Sodomát és Gomorát, mind Czoárig olyan vala az, mint az Úr kertje, mint Égyiptom földe."
Előzmény: Tafkó Birgut (1615)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1622

"Káin és Ábel sztoriban Szeth nem szerepel"

 

Miért szerepelt volna...?

 

"az emberiség Káin és Szeth homokos kapcsolatának gyümölcse"

 

Hol állít ilyet a Biblia...?

Előzmény: kilenctizenegy (1619)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1621
Annál érthetetlenebb, hogy Jeruzsálem meg sincs említve Mózes könyviben, hiszen az elmélet szerint a "barbár népnek" a "a civilizáció fájdalmas útjára történő terelésében" czentrális szerepet játszott a Jeruzsálem-központú kultusz...
Előzmény: kilenctizenegy (1618)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1620

Hol állítja a Biblia, hogy Évának csupán Ábel, Kain és Seth nevű fifa születtek, s ezen kívül  gyermeknek nem adott életet...?

 

Előzmény: kilenctizenegy (1619)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1619

De, tudom.

 

Nem is arra reagáltam. Úgy emlékszem, a Káin és Ábel sztoriban Szeth nem szerepel, Éva esetleges leánygyermekeire pedig semmilyen utalás nincs. Tehát ha elvetjük azt, hogy az emberiség Káin és Szeth homokos kapcsolatának gyümölcse, akkor a Biblia szükségképpen nem kezelhető teljes körű forrásként még saját korlátain belül sem.

Előzmény: Tafkó Birgut (1617)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1618
Senki se hamisított semmit. A hamisítás rosszhiszemű önző célokat követő magatartás. Akik Mózes könyveit írták, azokat semmi más nem vezette, minthogy egy barbár népet a civilizáció fájdalmas útjára tereljenek. Tűzzel, vassal, ideológiai körítéssel.
Előzmény: Tafkó Birgut (1614)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1617

Te sem tudod, mit jelent a "megismer"? Vagy csak nem akarod tudni...?

;-)

Előzmény: kilenctizenegy (1616)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1616
Ezen én is gondolkodtam. Seth egy másik sztoriból van, esetleg Egyiptomból, ahol Seth egy isten. Én úgy tudom, hogy Seth anyja Lillith volt, akit a zsidók démonnak bélyegeztek.
Előzmény: ouzo (1598)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1615

Sodoma és Gomorra vidékét miért Egyiptom földjéhöz hasonlította? A babiloni fogságban sínylődő zsidóknak ez semmit sem mondana...

 

Előzmény: lyesmith (1608)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1614
Talán azért, mert Mózes a könyveit nem útikalauznak szánta. Ám az életszerűtlen, hogy a hamisító-szerkesztők ne adtak volna Mózes szájába utólag egy-két profecziát, hogy az Úr Jeruzsálem városát választotta ki, hiszen az elmélet szerint a papság épp a Jeruzsálem-központú kultusz megszilárdítása végett hamisította Mózes könyveit...
Előzmény: lyesmith (1612)
lyesmith Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1613
Úgy érted hogy minden mást sikerült bebizonyítanom neked?

Vagy csak próbálsz terelni.
Előzmény: Tafkó Birgut (1611)
lyesmith Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1612
Miért nem szerepel benne Memphis, Théba, Szakkara, Abu-Simbel? Az egyiptomi herceg ne ismerte volna a királyi székhelyek neveit?
Előzmény: Tafkó Birgut (1610)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1611

Ezt elfelejtetted bizonyítani...

 

Előzmény: lyesmith (1609)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1610

Mózes könyveit a a 7-4. sz.-ban írták? Akkor miért nem szerepel benne Jeruzsálem...?

:-)

Előzmény: lyesmith (1608)
lyesmith Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1609
Irodalmi bizonyítékok vannak rá hogy a Bibliai verzió ...

... csupán a korábbi közel keli vízözöntörténet átvétele.

Előzmény: lyesmith (1608)
lyesmith Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1608
Lássuk.

Mikor írta le Mózes a vízözöntörténetet? Legkorábban a Biblia szeritn ie XIII. században. De bizonyítékok alapján csupán ie 4- 7. századra tehetjük ez az amikor a bibliai verziót először említik.

Sumér vízözöntörténet lejegyzése? ie 2100 és ugyanez a vízözön sztori azóta nyomonkövethető az akkád, babiloni, görög szövegekben. Irodalmi bizonyítékok vannak rá hogy a történetek egymásból erednek. (nyomon lehet követni hogy egy jellegzetesség mikor jelenik meg a történetben )


Honnan tudta Mózes hogy mi történt? Nem tudjuk. Esetleg Isten mondta el neki, csak hogy ez egy történelmi topik és Isten léte nem bizonyítható régészetileg. Tehát ez max mitologikus magyarázat, nem mérvadó egy tudományos vitában.



Mit ír a biblia? Azt hogy egy egész földet elborító árvíz volt amely elpusztított minden élőlényt a földön. Mikor volt ez a biblia szerint ie 2300. Csak hogy régészeti bizonyítékok vannak rá hogy ugyanebben az időben az egyiptomi 6. dinasztia uralkodott és semmit em vettek észre az "vízözönből". Régészet, földtani, botanikai, zoológiai bizonyítékok vannak arra hogy semmiféle globális árvíz nem volt a földön.

Mit ír a sumér vízözön történet? Az hogy a vízözön egy nagy folyóvizi árvíz volt. Leonard Woolley meg is találta egy nagy folyóvizi árvíz nyomát aely beleillik a sumér királylista által jelzett vízözön idejébe. ie 2900-3100



Vagyis a feltételezés hogy a globális Noé féle árvíz valóban megtörtént csupán mítosz. Vallási dogma.Irodalmi bizonyítékok vannak rá hogy a Bibliai verzióból
Előzmény: Tafkó Birgut (1607)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1607
Ez nem tény, csupán a Te dogmatikus, rendkívül elfogult, tudománytalan meglátásod...
Előzmény: lyesmith (1606)
lyesmith Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1606
A dogma a Noé féle vízözöntörténet az eredeti.

A tény pedig az hogy a Noé féle vízözöntörténet A sumér, akkád, babiloni vízözöntörténetek átirata.
Előzmény: Tafkó Birgut (1603)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1605

"De akkor vegyük készpénznek azt is, hogy: óriások éltek akkor a földön, és később is."

 

Egyetértek...

Előzmény: ouzo (1598)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1604

"eszerint Szét nem Évától van"

 

Miért, nem ő volt a felesége...?

 

"Évát nem kellett megismernie."

 

Szerinted mit jelent a "megismer"? 18 éven felülieknek...

;-)

Előzmény: ouzo (1598)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1603
Épp én kérdeztem joggal, hogy melik vallás dogmája az, hogy Noé a Gilgames-eposzbeli Utnapistim  átvétele...?
Előzmény: lyesmith (1602)
lyesmith Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1602
Tafkó

Ez egy történelmi topik! Ne gyere itt a vallási hiedelmeiddel. Pláne úgy ne hogy ezt már lejátszottuk a Teremtés kontra evolúció topikban. A "Kérdések a Kezdethez" című förmedvény tökéletesen tudománytalan és nincs tisztában a legalapvetőbb geológiai földrajzi tényekkel sem. Idiótának kell lenni ahhoz hogy valaki ennek bedőljön.
Előzmény: Tafkó Birgut (1596)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1601

"Noé? A zsidóé és a katolikusé..."

 

 

Érted is, amit olvasol...?
Előzmény: ouzo (1599)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.03.31 0 0 1600

"Noé? A zsidóé és a katolikusé..."

 

És a reformátusoké? Na, de mindegy, mert nem is ezt kérdeztem.

 

"Utnapistim történetét már akkor leírták, amikor Ábrahám még pajzán gondolat sem volt senki fejében."

 

És? Ezzel nem bizonyítottad, hogy Mózes szolgai módon másolta és a saját szájíze szerint átalakítgatta a Gilgames-eposzt....

Előzmény: ouzo (1599)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!