Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

maclasne Creative Commons License 2023.01.02 -1 0 50019

Szia! Igen lejőtt a kúpos lemez, a röpsúllyal együtt!! Csak a nagy kúpos lemez ahol a variátor szíj fut az nem akar!!

 

Előzmény: Bakancs4 (50017)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.02 0 0 50018

Úgy ismered fel hogy ha izzít, akkor kattan egyet, illetve ha befejezte az utóizzítást is, akkor szintén. Én most vadászok majd egy nem automata relét, aztán az izzít míg el nem fordítom, nincs hőfigyelés meg semmi, izzít míg el nem fordítom gyújtásról. Ez egy "kézi vezérelt" izzítás, amit számolni kell, nagy hidegekben is elég 10-12mp és utána indít. No ez műszaki vizsgán nem felelne meg, de ezeket a kis jószágokat ugye nem kell vizsgáztatni.

Előzmény: klaricsabi (49926)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.01.02 0 0 50017

Az a tölcsérszerű kúpos terelőlemez ( harang ) lejött ? 

Előzmény: maclasne (50015)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.01.02 0 2 50016


Kanadai CVTech gyártmány a variátor és a szíj is rajta , 40000 km után elég viharvertnek látszik , szerintetek megérett a cserére ?

 

Én hajalmos vagyok a variátorszíjakat (is) a végtelenségig kihasználni -- a képeken látható állapotú szíjat én még nem szoktam cserélni . Amúgy se szerencsés az originált utángyártottra váltani . Mellesleg ez nem egy 40.000 km-es szíj , cserélhették már valamikor . 

 

A széncsapágyak eléggé lötyögnek , majd beszerzem Tancsiktól és legközelebb ha bontani kell akkor cserélem . Ezek univerzál méretűek ? vagy szigorúan tipusfüggők ?

 

 

Egyféle széncsapágy van a primer variátorokban .

 

 

szűk a hely és 30-as villáskulcsom sincs ...  Visszaszerelve nem húztam meg annyira , gondolom nem hajlamos a lelazulásra .

 

 

Meghúzási nyomatékok variátororon

Primer variátor :

8-as csavar (Kubota )  8.8  = 21-28 Nm

10-es csavar (Lombardini , Mitsubishi , Yanmar ) 8.8 = 42-54 Nm

20-as nagy anyacsavar : 95-108 Nm

 

Szekunder  : 86 Nm

 

( A lentebbi képek az Aixam 500-as gépkönyvéből valók , de a primeren levő két csavarnak a képét felcserélték , de leírásból érhető melyik melyikre vonatkozik . )

 

 

Előzmény: Metcal (50014)
maclasne Creative Commons License 2023.01.02 0 0 50015

Üdv Mindenki!

BUÉK minden csoport tagnak!

Az lenne a kérdésem, variátorszíjat cserélnék, de a variátor külső része rá van szorulva a tengelyre!! Működik, mozog oda - vissza de nem lehet levenni a variátor cseréjéhez!!! Tud valaki valami megoldást?? Terészetesen a központi csavarokat kivettem még mielőtt azzal vádolnának :-) 

Köszi a segítséget előre is!

 

Metcal Creative Commons License 2023.01.01 -4 0 50014

Boldog Újévet , kevés problémát kívánok mopedautós kollégák !
Szilveszter éjszakát kihasználva sikerült megszerelni (talán megjavítani is) az MGO variátorát . Most egyenlőre nem pörög a sec. oldal alapjáraton , így a váltás is könnyebb .
Nehéz menet volt , szűk a hely és 30-as villáskulcsom sincs . Egy fél méteres vizes fogóval tudtam kilazítani , úgy nézett ki mintha az egész motort leszakítanám . Visszaszerelve nem húztam meg annyira , gondolom nem hajlamos a lelazulásra . 
Kanadai CVTech gyártmány a variátor és a szíj is rajta , 40000 km után elég viharvertnek látszik , szerintetek megérett a cserére ?
Bakancs köszönöm az alátét karikát , a 0,8 mm-eset tettem bele a széncsapágy hornyába , így ennyivel feszesebb lett a rugó .
A széncsapágyak eléggé lötyögnek , majd beszerzem Tancsiktól és legközelebb ha bontani kell akkor cserélem . Ezek univerzál méretűek ? vagy szigorúan tipusfüggők ?


Még hátra van a váltó mikrokapcsoló csere , és még delejt kell lopnom valahonnan az ülésfűtéshez . Sajnos ez a legprimitívebb MGO , se szivargyujtó , se rádió . A bizti táblához pedig csak síkítóval lehet odaférni .

Előzmény: Metcal (49910)
lacibácsi01 Creative Commons License 2022.12.30 -1 1 50013

Köszönöm a hozzászólásokat. Ma elkelt.

WooDoo Creative Commons License 2022.12.30 -2 0 50012

Nem ismerem a benzines Lombardini motorokat, de szembetűnő a különbség a dieselhez képest? Mert ha nem feltűnő, akkor elég lehet csak a diesel motor adattábláját áttenni. 

Anno én is motor nélkül vettem a Stellát, az eredetiség vizsgálatot még akkor csinálták, amikor benne volt a diesel motor. Viszont megkaptam a diesel motor adattábláját is, ha esetleg egyszer el akarom majd adni, akkor vizsgaképessé tudom tenni.

Nem tudom milyen szabályok vonatkoznak jelenleg a motorcserére. Ha jól tudom, típusazonos motor cseréje esetén nem kell előzetes engedély, csak igazolni kell a motor erdetét, pl. egy számlával.

Előzmény: kiggyo (50011)
kiggyo Creative Commons License 2022.12.30 -1 2 50011

Szia! Kicsit szürke zóna, de működhet, ha az üzembentartói nyűgjeitől szabadulni akarsz. 

Ezeknél (amíg nem lesz kötelező műszaki) csak az eredetiségvizsgán néznek bármit is. Ott pedig nem kell üzemképesnek lennie.

Azaz pár óra szereléssel megoldható hogy belógatod az eredeti blokkot a helyére üzemképtelenül, variátor, semmi nem kell rá. Betolod vizsgálatra (futón szállítva)

A vizsga után pedig vissza a benzines.

 

Ez is macera, de egy kérdést megér.

Előzmény: lacibácsi01 (50005)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.12.29 0 1 50010

Tanácsolták hogy próbáljak betenni egy nem automata, hanem fix relét, aztán számoljak 10-ig, és indít,

 

Én is az efféle kézi indításvezérlés híve vagyok . Ha a járművet nem használja olyan személy aki ezt képtelen megtanulni akkor ez egy ésszerű megoldás  lehet . 

Előzmény: Greg34 (50003)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.12.29 -4 0 50009

Megint végleg elpöfögött egy idős mopedes ismerősünk . Sajnos nehézzé teszi a nekrológot , hogy Jancsi nem járt különösebben mopedautóval , jobbára kipofozva továbbadta őket . Ez se lenne gond , de sajnos olyan híre volt : többek szerint csak annyira csinálta meg a verdákat amennyire okvetlenül szükséges volt , hogy a vevő hazaérjen vele . És ezzel nem keltette jó hírét a mopedautózásnak .

Kisgépszereléssel  ( fűnyírók , láncfűrészek , robogók ) foglakozott , aztán 2015-ben sikerült talpra állítania egyik barátunk nagyon félrekezelt Chatenetjét , akkor rákapott a dízelek ízére . Én ritkán érintkeztem vele , tőlem messze ,  Pózván élt . Találkozóra egyszer , 2019-ben jött el , a kép is akkor készült .

De ilyenkor már csak emlékezés van , nyugodjon békében . 

 

Bakancs4 Creative Commons License 2022.12.29 0 1 50008

Segítsetek beárazni!

 

Látom már beáraztad . Szerintem úgy nagyjából jó , ha nem sürgős eladni akkor én ebből már nem engednék . Bár a motorcsere miatti üzembentartóizás nagyon lehúzza az értékét , de félmillió alatt nehézkes rendszámos-üzemképes verdához jutni . Aztán meglátod milyen a felhozatal valós készpénzes vevőkből , és akkor esetleg  lehet korrigálni .

lacibácsi01 Creative Commons License 2022.12.29 -1 1 50007

lacibácsi01 Creative Commons License 2022.12.29 -1 0 50006

Erről lenne szó.

lacibácsi01 Creative Commons License 2022.12.29 -1 1 50005

Szervusztok.

Segítsetek beárazni!

Eladnám a Ligieremet üzembentartóival. Jelenleg 505ccm lombardini benzin motor van benne, forgalmi szerint diesel. Sok alkatrész van hozzá. 98-as évjárat. Forgalmival, érvényes kötelezővel. 

 

WooDoo Creative Commons License 2022.12.28 -1 0 50004

Lehetne egy kicsit több "anyag" is a mopedautókban, már +50 kg is sokat jelentene.

Az én Ligierem teherszállító (platós) változat, emiatt nagyobb a megengedett tömege. Akku nélkül 450 kg, ami 100 kg-al több, mint egy átlagos mopedautó. Ez meg is látszik rajta, sokkal masszívabb, mint bármelyik korábbi mopedautóm. A fék is sokkal jobb, mint amihez a mopedautóknál hozzá vagyunk szokva. Mivel a megengedett össztömeg az N1 változatnál 1200 kg, ahhoz már normális fék kell, hogy megálljon. Mivel én többnyire üresen furikázok vele, elképesztően rövid a fékútja. Ami érdekes, ha nagyon hirtelen fékezek, automatikusan bekapcsol a vészvillogó. G szenzor tuti nincs a Ligierben, gondolom a motor fordulatszám változása alapján kapcsolja a vezérlő a vészvillogót.

 

Ha megcsapolták a Reva akkupakját, néhány hét alatt is tönkre mehet az összes akku. Az egyik ügyfelem csak egy pénztárgépet kötött rá a 4 db sorbakötött 12V-os akku egyikére, de 1 hónap alatt kinyírták az akkupakkot. Amelyik akkura rákötötték a pénztárgépet, az túlmerült, a másik hármat meg túltöltötte a 48V-os töltő. Pedig minden fagyiskocsiban van dc-dc konverter, de csak akkor hívtak, amikor már nem bírták a savgőz szagát.

Előzmény: kiggyo (50002)
Greg34 Creative Commons License 2022.12.28 -1 0 50003

Sziasztok! MC1-ben (Lombi) milyen izzítórelé van? Mintha meg lenne zavarodva, valamikor jéghidegen is elengedi az izzítást, úgy értem 1,2mp és ennyi, ilyenkor nem is indít. Ha hosszan van, érzésem szerint olyan 10-12mp akkor oké, indul. Tanácsolták hogy próbáljak betenni egy nem automata, hanem fix relét, aztán számoljak 10-ig, és indít, így nem fog "bohóckodni".

kiggyo Creative Commons License 2022.12.26 -2 2 50002

Sziasztok!

 

Egy kis érdekesség beigli mellé:

A múlt héten megnéztem egy eladó Reva járművet. (L7e kategória, elektromos).

 

Tapasztalatok:

 

- A sima L6e mopedautókhoz képest fényévekkel jobb fék-futómű (állítólag a maruti800-é), tényleg szuperül megáll, kormányzódik, stb...

- Egész furcsa mennyire magasan ül benne az ember (JDM titane-ból ültem át), kicsit vicces is ahogy az ölében fogja az ember azt a picike kormányt.

- 4 személyes, elöl kényelmes 2 főnek, hátul két kisgyerek épp elfér.

- egész jól megy-lassul a sepex motorral is (6kW)

- a jobb kormány katasztrófális élmény volt nekem, rosszabb mint amire számítottam...

 

És a rossz tapasztalatok:

Egészen elképesztő mennyire szét tud gányolódni idővel egy ilyen jármű. Nyilván 20 éves, és a gyári akksi ahogy megdöglik már adják is el az angolok. 1MFt körül van a 8db ólom targoncaaksi bele, és 3-5 évet bír.

Innentől indul a gányolás, aminek sosincs vége, ez is jópár tulajon átment azóta.

Minden ami elektromos át lett benne herélve-gányolva.

 

- 4db sima 155Ah-s indítóakksi van benne, ami nem fogja sokáig bírni.

- A gyári töltő megdöglött, helyette valami más. És mivel az csinálta a 48/12V konverziót, ezért a 4 sorba kötött indítóakksi egyikéről lett levéve a 12V! Innentől az akksik nem egyformán töltődnek-merülnek

- a gyári BMS-szerűség, ami az akkufelügyeletet, kikötve, a kábelek is hiányoznak, ezért egy kis kapcsolóval lehet áramtalanítani, és nincs ami óvja az akksit, visszajelezze a műszerfalon a töltöttségi állapotot, stb.

- a külső töltőcsati, fűtés, stb nem működik

 

Szóval ja, igaza van annak aki belevág egy ilyenbe tapasztalat nélkül és megveszi, az megszívja.

Gyárilag egy tök jól átgondolt jármű volt ez, de nem hozzáértő kezekben gyorsan annyi tud neki lenni.

 

Ez pont olyan mint az a sok szétgányolt variátoros, haldokló Lombardini motoros szemét amivel eláraszották anno a nepperek az országot, aki vett ilyet és nem értett hozzá az végletekig megszívta.

 

És ez nem attól függ hogy elektromos vagy dízel, laikus barkácsolással bármit el lehet rontani. Sajnos, mert amúgy tetszene a konstrukció. 

Bakancs4 Creative Commons License 2022.12.26 -2 0 50001

Most nézem , itt az 50.000-ik hozzászólás ... Írtam privátban .

balazsxd Creative Commons License 2022.12.24 -1 0 50000

Sziasztok. Nincs véletlen valakinek eladó üres motortömb+1dugattyú hajtókarral+gyűrűkkel, vagy hasonlo alternatíva? Esetleg komplett motor,normál áron... Sajnos valami úton módon letört egy darab a hüvely felső részéböl és elég csúnya munkát végzett.. LDW502. Köszönöm. 

tombolo Creative Commons License 2022.12.24 0 0 49999

Nagyon köszönöm a preciz válaszotokat [Bakancsnak] is. Kedden csere olaj, szűrő. A variátor már kész. Aztán lehet jön sorba a baj mint az orvoshoz járás. Eladtam a jó kis Pidkupot és kifogtam egy drágának bizonyult mc2 vacakot.Már bánom mint a kutya,  de majd megnyugszom. 

Előzmény: kiggyo (49998)
kiggyo Creative Commons License 2022.12.24 0 0 49998

A listámban lévő cikkszámok Bárdi webshoposak, ott szoktam venni.

 

Ezeknek az őskövület motoroknak minden mai olaj jó, 5w30, 10w40 amit szeretnél. Ha sok a hidegindítás, rövid út akkor a bal oldali szám jó ha kisebb.

Előzmény: kiggyo (49997)
kiggyo Creative Commons License 2022.12.24 0 0 49997

Szia! Én a sok hidegindítás miatt 5W-t szoktam bele rakni, az hígabb hidegen.

 

Itt a gyűjtésem a cuccokról, nekem 12éve van yanmar motoros JDM-em (bár másfél éve faládában pihen a motor mert villanymotor került a helyére)

 

Motorolaj 5w-50 vagy 5w-40, 1.8liter, 5 ezer km-enként (ALCO Synth X 5W-40 1 liter, ALC 05-1), 2 liter belemegy
- olajszűrő: Mann w68 (ALC SP1075 a legjobb)
- Váltóolaj: SAE 75W/90 1 liter, 10 ezer km-enként
- gázolajszűrő: ALCO MD411 (Yanmar motorhoz, a poharas szűrőbe)
- gázolaj szűrő a csőbe (durvaszűrő): ALC FF034

Ablaktörlő lapát:
Hátsó Valeo  C35 (35cm)
Első Valeo C48 (48cm)

- Motor olajleeresztő csavar réz alátét 22*30*1,5 (ELRING (250.007), 27x22x1,5)
- Váltó olajleeresztő csavar réz alátét 8x16x1

Előzmény: tombolo (49993)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.12.23 0 0 49996

Előzmény: Bakancs4 (49995)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.12.23 0 0 49995

A Yanmar motorok specifikációjában  nem adják meg konkrétan , hogy milyen olaj kell bele : a felhasználástól és környezeti hőmérséklettől függ . A mennyiség elvileg 1,6 liter . 

tombolo Creative Commons License 2022.12.23 0 0 49994

Még az lemaradt, hogy hány liter egy olajcsere?

tombolo Creative Commons License 2022.12.23 0 0 49993

Sziasztok! Kérdésem lenne, ha valaki leírná, milyen motorolaj kell a Yanmar motorba. Köszi a választ.

Bakancs4 Creative Commons License 2022.12.22 0 0 49992

https://auto.jofogas.hu/bacs_kiskun/Elektromos_moped_kabinos_rokkantkocsi_133747696.htm

"Nagyon szép és jó állapotban, az akkuk jók (bevizsgálva), gyári töltő.Ebben a kis kocsiban biztonságban utazhat időjárástól függetlenül.Nem számít ha esik ha fúj, fűtés is van benne (Webasto).Hátramenet, világítás elöl hátul, irányjelzők.Stabil szerkezet, az emelkedőket könnyen leküzdi, lejtőn lefelé mágneses motorfék biztosítja a megállást (ahogy elengedi a gázkart úgy fékezi magát).Típusa: Mini crosser M1"

 Tompa , 950.000 Ft

 

 

 

Vagy :

 

 

https://auto.jofogas.hu/heves/Graf_Carello_elektromos_mopedauto_131856282.htm

 

Előzmény: Metcal (49990)
XANTIi Creative Commons License 2022.12.22 0 0 49991

Ez a norvég gyártó szerint elektromos, 15 km/ó. Akkutól függően 35-60 km-t tud.

Itt egy kis filmecske róla: https://youtu.be/ydR-deokBvg

Lehet bele kérni viszont Webasto fűtést. Ahhoz van a hátsó töltő nyílás.

Előzmény: Metcal (49990)
Metcal Creative Commons License 2022.12.22 0 0 49990

 

Sziasztok!

Milyen jópofa kis dízel mopedautót láttam az esőben :

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!