Úgy ismered fel hogy ha izzít, akkor kattan egyet, illetve ha befejezte az utóizzítást is, akkor szintén. Én most vadászok majd egy nem automata relét, aztán az izzít míg el nem fordítom, nincs hőfigyelés meg semmi, izzít míg el nem fordítom gyújtásról. Ez egy "kézi vezérelt" izzítás, amit számolni kell, nagy hidegekben is elég 10-12mp és utána indít. No ez műszaki vizsgán nem felelne meg, de ezeket a kis jószágokat ugye nem kell vizsgáztatni.
Kanadai CVTech gyártmány a variátor és a szíj is rajta , 40000 km után elég viharvertnek látszik , szerintetek megérett a cserére ?
Én hajalmos vagyok a variátorszíjakat (is) a végtelenségig kihasználni -- a képeken látható állapotú szíjat én még nem szoktam cserélni . Amúgy se szerencsés az originált utángyártottra váltani . Mellesleg ez nem egy 40.000 km-es szíj , cserélhették már valamikor .
A széncsapágyak eléggé lötyögnek , majd beszerzem Tancsiktól és legközelebb ha bontani kell akkor cserélem . Ezek univerzál méretűek ? vagy szigorúan tipusfüggők ?
Egyféle széncsapágy van a primer variátorokban .
szűk a hely és 30-as villáskulcsom sincs ... Visszaszerelve nem húztam meg annyira , gondolom nem hajlamos a lelazulásra .
( A lentebbi képek az Aixam 500-as gépkönyvéből valók , de a primeren levő két csavarnak a képét felcserélték , de leírásból érhető melyik melyikre vonatkozik . )
Az lenne a kérdésem, variátorszíjat cserélnék, de a variátor külső része rá van szorulva a tengelyre!! Működik, mozog oda - vissza de nem lehet levenni a variátor cseréjéhez!!! Tud valaki valami megoldást?? Terészetesen a központi csavarokat kivettem még mielőtt azzal vádolnának :-)
Boldog Újévet , kevés problémát kívánok mopedautós kollégák ! Szilveszter éjszakát kihasználva sikerült megszerelni (talán megjavítani is) az MGO variátorát . Most egyenlőre nem pörög a sec. oldal alapjáraton , így a váltás is könnyebb . Nehéz menet volt , szűk a hely és 30-as villáskulcsom sincs . Egy fél méteres vizes fogóval tudtam kilazítani , úgy nézett ki mintha az egész motort leszakítanám . Visszaszerelve nem húztam meg annyira , gondolom nem hajlamos a lelazulásra . Kanadai CVTech gyártmány a variátor és a szíj is rajta , 40000 km után elég viharvertnek látszik , szerintetek megérett a cserére ? Bakancs köszönöm az alátét karikát , a 0,8 mm-eset tettem bele a széncsapágy hornyába , így ennyivel feszesebb lett a rugó . A széncsapágyak eléggé lötyögnek , majd beszerzem Tancsiktól és legközelebb ha bontani kell akkor cserélem . Ezek univerzál méretűek ? vagy szigorúan tipusfüggők ?
Még hátra van a váltó mikrokapcsoló csere , és még delejt kell lopnom valahonnan az ülésfűtéshez . Sajnos ez a legprimitívebb MGO , se szivargyujtó , se rádió . A bizti táblához pedig csak síkítóval lehet odaférni .
Nem ismerem a benzines Lombardini motorokat, de szembetűnő a különbség a dieselhez képest? Mert ha nem feltűnő, akkor elég lehet csak a diesel motor adattábláját áttenni.
Anno én is motor nélkül vettem a Stellát, az eredetiség vizsgálatot még akkor csinálták, amikor benne volt a diesel motor. Viszont megkaptam a diesel motor adattábláját is, ha esetleg egyszer el akarom majd adni, akkor vizsgaképessé tudom tenni.
Nem tudom milyen szabályok vonatkoznak jelenleg a motorcserére. Ha jól tudom, típusazonos motor cseréje esetén nem kell előzetes engedély, csak igazolni kell a motor erdetét, pl. egy számlával.
Szia! Kicsit szürke zóna, de működhet, ha az üzembentartói nyűgjeitől szabadulni akarsz.
Ezeknél (amíg nem lesz kötelező műszaki) csak az eredetiségvizsgán néznek bármit is. Ott pedig nem kell üzemképesnek lennie.
Azaz pár óra szereléssel megoldható hogy belógatod az eredeti blokkot a helyére üzemképtelenül, variátor, semmi nem kell rá. Betolod vizsgálatra (futón szállítva)
Tanácsolták hogy próbáljak betenni egy nem automata, hanem fix relét, aztán számoljak 10-ig, és indít,
Én is az efféle kézi indításvezérlés híve vagyok . Ha a járművet nem használja olyan személy aki ezt képtelen megtanulni akkor ez egy ésszerű megoldás lehet .
Megint végleg elpöfögött egy idős mopedes ismerősünk . Sajnos nehézzé teszi a nekrológot , hogy Jancsi nem járt különösebben mopedautóval , jobbára kipofozva továbbadta őket . Ez se lenne gond , de sajnos olyan híre volt : többek szerint csak annyira csinálta meg a verdákat amennyire okvetlenül szükséges volt , hogy a vevő hazaérjen vele . És ezzel nem keltette jó hírét a mopedautózásnak .
Kisgépszereléssel ( fűnyírók , láncfűrészek , robogók ) foglakozott , aztán 2015-ben sikerült talpra állítania egyik barátunk nagyon félrekezelt Chatenetjét , akkor rákapott a dízelek ízére . Én ritkán érintkeztem vele , tőlem messze , Pózván élt . Találkozóra egyszer , 2019-ben jött el , a kép is akkor készült .
De ilyenkor már csak emlékezés van , nyugodjon békében .
Látom már beáraztad . Szerintem úgy nagyjából jó , ha nem sürgős eladni akkor én ebből már nem engednék . Bár a motorcsere miatti üzembentartóizás nagyon lehúzza az értékét , de félmillió alatt nehézkes rendszámos-üzemképes verdához jutni . Aztán meglátod milyen a felhozatal valós készpénzes vevőkből , és akkor esetleg lehet korrigálni .
Eladnám a Ligieremet üzembentartóival. Jelenleg 505ccm lombardini benzin motor van benne, forgalmi szerint diesel. Sok alkatrész van hozzá. 98-as évjárat. Forgalmival, érvényes kötelezővel.
Lehetne egy kicsit több "anyag" is a mopedautókban, már +50 kg is sokat jelentene.
Az én Ligierem teherszállító (platós) változat, emiatt nagyobb a megengedett tömege. Akku nélkül 450 kg, ami 100 kg-al több, mint egy átlagos mopedautó. Ez meg is látszik rajta, sokkal masszívabb, mint bármelyik korábbi mopedautóm. A fék is sokkal jobb, mint amihez a mopedautóknál hozzá vagyunk szokva. Mivel a megengedett össztömeg az N1 változatnál 1200 kg, ahhoz már normális fék kell, hogy megálljon. Mivel én többnyire üresen furikázok vele, elképesztően rövid a fékútja. Ami érdekes, ha nagyon hirtelen fékezek, automatikusan bekapcsol a vészvillogó. G szenzor tuti nincs a Ligierben, gondolom a motor fordulatszám változása alapján kapcsolja a vezérlő a vészvillogót.
Ha megcsapolták a Reva akkupakját, néhány hét alatt is tönkre mehet az összes akku. Az egyik ügyfelem csak egy pénztárgépet kötött rá a 4 db sorbakötött 12V-os akku egyikére, de 1 hónap alatt kinyírták az akkupakkot. Amelyik akkura rákötötték a pénztárgépet, az túlmerült, a másik hármat meg túltöltötte a 48V-os töltő. Pedig minden fagyiskocsiban van dc-dc konverter, de csak akkor hívtak, amikor már nem bírták a savgőz szagát.
Sziasztok! MC1-ben (Lombi) milyen izzítórelé van? Mintha meg lenne zavarodva, valamikor jéghidegen is elengedi az izzítást, úgy értem 1,2mp és ennyi, ilyenkor nem is indít. Ha hosszan van, érzésem szerint olyan 10-12mp akkor oké, indul. Tanácsolták hogy próbáljak betenni egy nem automata, hanem fix relét, aztán számoljak 10-ig, és indít, így nem fog "bohóckodni".
A múlt héten megnéztem egy eladó Reva járművet. (L7e kategória, elektromos).
Tapasztalatok:
- A sima L6e mopedautókhoz képest fényévekkel jobb fék-futómű (állítólag a maruti800-é), tényleg szuperül megáll, kormányzódik, stb...
- Egész furcsa mennyire magasan ül benne az ember (JDM titane-ból ültem át), kicsit vicces is ahogy az ölében fogja az ember azt a picike kormányt.
- 4 személyes, elöl kényelmes 2 főnek, hátul két kisgyerek épp elfér.
- egész jól megy-lassul a sepex motorral is (6kW)
- a jobb kormány katasztrófális élmény volt nekem, rosszabb mint amire számítottam...
És a rossz tapasztalatok:
Egészen elképesztő mennyire szét tud gányolódni idővel egy ilyen jármű. Nyilván 20 éves, és a gyári akksi ahogy megdöglik már adják is el az angolok. 1MFt körül van a 8db ólom targoncaaksi bele, és 3-5 évet bír.
Innentől indul a gányolás, aminek sosincs vége, ez is jópár tulajon átment azóta.
Minden ami elektromos át lett benne herélve-gányolva.
- 4db sima 155Ah-s indítóakksi van benne, ami nem fogja sokáig bírni.
- A gyári töltő megdöglött, helyette valami más. És mivel az csinálta a 48/12V konverziót, ezért a 4 sorba kötött indítóakksi egyikéről lett levéve a 12V! Innentől az akksik nem egyformán töltődnek-merülnek
- a gyári BMS-szerűség, ami az akkufelügyeletet, kikötve, a kábelek is hiányoznak, ezért egy kis kapcsolóval lehet áramtalanítani, és nincs ami óvja az akksit, visszajelezze a műszerfalon a töltöttségi állapotot, stb.
- a külső töltőcsati, fűtés, stb nem működik
Szóval ja, igaza van annak aki belevág egy ilyenbe tapasztalat nélkül és megveszi, az megszívja.
Gyárilag egy tök jól átgondolt jármű volt ez, de nem hozzáértő kezekben gyorsan annyi tud neki lenni.
Ez pont olyan mint az a sok szétgányolt variátoros, haldokló Lombardini motoros szemét amivel eláraszották anno a nepperek az országot, aki vett ilyet és nem értett hozzá az végletekig megszívta.
És ez nem attól függ hogy elektromos vagy dízel, laikus barkácsolással bármit el lehet rontani. Sajnos, mert amúgy tetszene a konstrukció.
Sziasztok. Nincs véletlen valakinek eladó üres motortömb+1dugattyú hajtókarral+gyűrűkkel, vagy hasonlo alternatíva? Esetleg komplett motor,normál áron... Sajnos valami úton módon letört egy darab a hüvely felső részéböl és elég csúnya munkát végzett.. LDW502. Köszönöm.
Nagyon köszönöm a preciz válaszotokat [Bakancsnak] is. Kedden csere olaj, szűrő. A variátor már kész. Aztán lehet jön sorba a baj mint az orvoshoz járás. Eladtam a jó kis Pidkupot és kifogtam egy drágának bizonyult mc2 vacakot.Már bánom mint a kutya, de majd megnyugszom.
A Yanmar motorok specifikációjában nem adják meg konkrétan , hogy milyen olaj kell bele : a felhasználástól és környezeti hőmérséklettől függ . A mennyiség elvileg 1,6 liter .
"Nagyon szép és jó állapotban, az akkuk jók (bevizsgálva), gyári töltő.Ebben a kis kocsiban biztonságban utazhat időjárástól függetlenül.Nem számít ha esik ha fúj, fűtés is van benne (Webasto).Hátramenet, világítás elöl hátul, irányjelzők.Stabil szerkezet, az emelkedőket könnyen leküzdi, lejtőn lefelé mágneses motorfék biztosítja a megállást (ahogy elengedi a gázkart úgy fékezi magát).Típusa: Mini crosser M1"