Annyit akartam még, talán te is nézted, Eszékről Hercegovina irányába van közvetlen busz is. Vinkovci-Neum járat, szintén Bródon keresztül, csak nem kell ott átszállni. Igyekszik a Föderáció területén szlalomozni. Most nézem, kicsit megváltozott az útvonala a korábbi évekhez képest.
Medjugorje, Mostar közvetlenül elérhető így, csak lassan, 10 óra alatt. Lehet, racionálisabb oda is Szarajevón keresztül utazni, ha az a végső úti cél.
Ősszel nyílik meg a svilaj-i Száva-híd a HR A5 és a BIH A1 között.
Az Eszék - Pélmonostor közötti autópálya szakaszt pedig 2 év múlva adják át. Marad még 5km a magyar határig - ennek a szakasznak jelenleg a tervezése folyik.
Ha pénzben nem is, de időben lehet spórolni a budapesti kitérőhöz képest Pécsről Szarajevóba távolsági busszal. [Pécs-Eszék ugye vonat] Eszékről Slavonski Brod busszal nem egészen két óra, 9 euró. Onnan 13 euró és 3,5 óra Szarajevó.
Igen, Budapestről jó. Csak utazzak föl Pécsről Pestre telekocsival 3500-ért, onnan meg utazzak le Szarajevóba busszal szint kb. 3500-ért. Nagyon sok idő ez nekem sajna.
Munkásjárat vagy nem, most rengeteg közvetlen éjszakai járat van 1000-1700 ft-ért, úgyhogy én "megkockáztatok" egy áprilisi vagy májusi kirándulást,talán akkor már szép idő lesz, turista meg alig...
Utaztam már a Balkánon éjszakai busszal, meglepően jól bírtam...
Karácsony előtt hettekkel láttam, hogy a Flixbus-nak már van Budapest-Szarajevó járata (ára kb. 10-15 euró), aminek meg is örültem egészen addig, amíg láttam, hogy pl. Eszéken nem áll meg. Boszniában viszont több helyen is: amac, Doboj, Zenica. Írtam is a Flixbus-nak, hogy nem lehetne-e legalább Eszéken, hogy megálljon, hamár Pécsről nem is álmodhatok. Természetesen sablon szöveget válaszoltak: nem tudnak róla, hogy lesz-e megálló.
Miért lenne jó a pécsi vagy eszéki megálló. Pécs azért is jó lenne, mert végre - Szeged mellett - lenne még egy magyar város, ahol megáll a busz. Másrészt, jó lenne, ha Boszniába lenne nemzetközi összeköttetés szárazföldön is. Én nem szeretek repülni, és rohadt drága.
Eszéken van a Flixbusnak megállója, csak éppen ennek a járatnak nincs. Mikor ezeket nézegettem karácsony táján, akkor csíptem el valamelyik oldalon, hogy munkásjárat. Ez döbbentett rá arra, hogy a BP-SA és az Eszék-Németország útvonal is munkásjárat. Előbbinél a boszniaiak, utóbbinál a horvát vendégmunkásokra van kihegyezve a két buszjárat.
Örültem volna, ha legalább Eszéken megáll este a szarajevói busz, mivel Pécsről a pélmonostori vonattal el tudtam volna jutni, és ott fölszállhattam volna. Így marad - ha persze nagyon kell - a Pécs-BP telekocsival vagy vonattal, onnan pedig Szarajevó repülővel vagy busszal.
Aha, csak a bosnyák oldalon kavicson kell majd menni kb. 200 m hosszan :)))))
A leendő határállomást nem, hogy nem építették még meg, de még az aszfalt is hiányzik azon a szakaszon. A műholdfelvételen is jól lehet látni.
Azért az durva, hogy már évek óta kész van az Odzakig érő kb. 10 km-es autópálya, most elkészül a Száva híd is, de van 200 m hiány a kettő között, ezért ki tudja meddig nem lehet majd használni.
De alig várom, amint kész van, megyek, kipróbálom és eszek egy bureket Boszniában. Reméltem, hogy ez még idén decemberben lesz, de ez már kútba esett.
Márciusban ki fogják írni a Konjic és Mosztár közötti autópályaszakasz tenderét, benne a 10 km-es Prenj-en keresztüli alagúttal. Ez lesz Európa egyik leghosszabb alagútja. Mivel Buna és Medjugorje között már épül a pálya, azért ha ez is elkészül, Zenica és a tenger között végig lesz autópálya.
Azt hiszem mindent megírtál és nagyon jól, csatlakozom a gondolataidhoz. Szerintem jobb hagyni az apó(ka)t, aki azért hiteles mert van honlapja(?), de eléggé kétes a mondandója.
Ne etesd a trollt :-) ja és ne végy semmit tőle! :-)