Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GáborPécs Creative Commons License 2011.02.07 0 0 453
t-kazi Creative Commons License 2011.02.01 0 0 452

Sziasztok!
Mindenkinek köszönöm hogy eljött erre a kis túrázásra!
Remélem jól éreztétek magatokat és jó élményekkel rendben haza érkeztetek!

A túrán készült képek egy része:
https://picasaweb.google.com/105196408364581353253/NAGYKALANDOMESZAKONBERVIRAGOSPUSZTA20110129?feat=directlink

Videókat itt találod meg:
http://www.youtube.com/user/MrTkazi#p/u

Legközelebb is szívesen látlak titeket!
Tamás

faki Creative Commons License 2011.01.20 0 0 451

Azért kösz a választ!

Előzmény: Amraam (449)
gigabursch Creative Commons License 2011.01.19 0 0 450

Magunk közt szólva ez a "gőzölgős tartály" egy ritka nagy kreténség - és még értelmetlen is.

Előzmény: Amraam (449)
Amraam Creative Commons License 2011.01.18 0 0 449

Hát megelőztek. Nem voltam net közelben. A Niván nem a szuszogó csövek,hanem az a gigabursch által nemes egyszerűséggel kidobott gőzös tartály lett új darabra cserélve. Rögtön a vásárlás után kijött a problem,de nem ott messze miskolcon,hanem egy közeli Lada márkaszervizben lett kicserélve Azóta jó. Szerelő akkor azt mondta h a csövek rendben voltak,a tartállyal volt valami.3 éve vette a kocsit apa,a csere után nem jött már  a benzinszag.

Előzmény: faki (442)
faki Creative Commons License 2011.01.18 0 0 448

Köszi, majd átnézem ezeket, a benzinszag meg egyszer talán...

Előzmény: gigabursch (446)
faki Creative Commons License 2011.01.18 0 0 447

Köszi, de én már nem áldozok rá pénzt és nem is vagyok egy műszaki zseni. Működnie kell így is, csak az alább leírtak miatt most nem kísérletezgetek vele, mindjárt itt a tavasz... :-)

Előzmény: niváskarcsi (444)
gigabursch Creative Commons License 2011.01.18 0 0 446

Nézz körül a dióda sorodon és a gyújtáskábel-testkábel-indítókábel kötegen, nomeg az érintkezéseken.

 

Az alapjárat hintázás nálam addig volt, amíg ez megoldásra nem került.

 

 

A generátor fölé-köré építs ki egy cseppenő víz elvezetést pl. egy pillepalackból az egész művelet lezárultával.

Előzmény: faki (443)
gigabursch Creative Commons License 2011.01.18 0 0 445

Én nem alkatrészt cseréltem, hanem megoldottam a problémát!

 

 

Az egész jobbhátsó kárpitot ki kell bontani. Ehhez üléseket ki kell venni. Egy vagon csavart körben ki kell csavarni, majd kivenni a borítást.

Alatta van egy doboz, ami olyasmi jelenség, hogy ebbe megy vissza a tartály többlet gőze, hogy lecsapódjon, nomeg az injektorok felől ide jön vissza a benya, majd ereszkedik vissza a tartályba.

A többlet gőzös csövet ledugóztam, az injektoros csövet rövidre zártam, azt a tartályt meg kihajítottam.

Ennek a tartálynak van több nyakrésze is, és mindegyik szépen elrepedezik, és innen ereszti a benzinszagot.

 

Eredmény:

Nem volt benzinszagom és szuszogott a tank, amikor levettem a sapkát. Ez magával hordozza azt, hogy némi odafigyelést igényel a nagy melegben és a nagy hidegben.

Azóta már gond nem volt vele, míg a következő két évben használtam.

 

 

Hogy melyik cső melyik, már nem emlékszem, de kimatekozható, viszont arra figyelj, be ne essenek, mert azt onnan kivadászni óriási szívás lehet

Előzmény: faki (442)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.01.17 0 0 444

Hali:Valahol máshol olvastam.A srác átalakító nélkül,használja az autóját.Nem niva.Betett egy üzemanyag nyomászabályozót,amit kézzel lehet állítani.Megemelte az üzemanyag nyomását,így tökéletesen működik neki.A racingbazar.hu-oldalon találsz ilyen szelepet.A nyomásemelést,neked kell kitapasztalni,mennyi legyen.

Előzmény: faki (443)
faki Creative Commons License 2011.01.16 0 0 443

Egy kis E85 - etanol tapasztalat, ha már említésre került:

 

Az autó 2001-es, hengerenkénti injektoros, óra szerint 61-2 ezer km. Sok olvasgatás, kutakodás után, a BioETUN mellet döntöttem. Örök garancia, egyszerűen utólag is programozható, hidegindítás, általam már ismert szerelő. Előtte próbálgattam 1/3, 1/2, 3/4 arányokban a benzinnel keverni. Az alacsonyabb fordulatokon már ekkor éreztem egy kis erősödést, de kb. a feles, vagy nagyobb arányú etanolnál már sokat romlott az alapjárat és érezhetően nehezen indult (tavasz vége, már nem volt igazán hideg).

 

A beszerelés után az indítás jó lett, alapjárat ritkán, de kínlódik (nem etanoltól, már benzinnel is előfordult, de etanollal többször jelentkezik...), a fogyasztás pedig az általam vártnál több lett. Az addigi 8,5-10 felkúszott 13 körülire. A főkompenzációt (tulajdonképpen az injektorok nyitva-tartásának meghosszabbítását) a beállított 20%-ról visszavettem 18-ra. Ekkor csörgött, erőtlenebb lett a motor, maradt a 19%. Így jól ment, a fogyasztás beállt 10,5-13 közé, párszor terepen és kétszer vontatva, utánfutózva 14-16 litert evett százon. Sajnos azóta a táv nagy része, 90-95%-a aszfalthasználat volt, kb. fele-fele országúti, városi jellegű, a közel 8000 km-es átlag 12,3 lett. Az első 1000 km után az üzemanyagszűrő cseréje megvolt, de semmi kosz nem volt benne, talán köszönhetően annak, hogy előtte is cserélve lett (miután átalakító nélkül, keverve tankolva használtam), azt meg nem szedtem szét.

 

Elsősorban a gazdaságosságot tartottam szem előtt, amikor belementem, de ez sajnos nem igazán jött be a várt mértékben. Az árát talán már visszahozta, de a túlfogyasztás és az azóta tapasztalható szemét árpolitika miatt nem lehet vele sokat spórolni. Annyira meg nem vagyok elvakult környezetvédő, hogy csak amiatt etanolt tankoljak.

 

Még valami: most tél elején, olyan 0 - +5 fok környékén jelentkeztek a hidegindítási gondok. Ha beindult, akkor utána minden jó. Ha tankoltam rá benzint, akkor is okés, de nincs kedvem két kútfejjel vacakolni, menjen rendesen! Nosza rajta programozzunk! Nem olyan bonyolult, segítséget is kaptam, de ennek ellenére hamar feladtam, mert egyrészt azt csak hidegen tudja meg az ember, hogy jó lett-e vagy nem, másrészt az akksim elég hervadt. Ha nem jön össze (márpedig nekem nem jött elsőre, meg másodikra sem :-)), akkor akksitöltés és kezdődik előröl a motor/akksi/önindító kínzása. Ja és persze mindezt kinn a hidegben, mikor menne valahova épp az ember. Na ekkor elégeltem meg az egészet. (Aki beszerelte az még segített és próbálkozott is volna, de elég messze van tőlem, így nem éltem a lehetőséggel, az autót sem tudtam volna otthagyni.) Túl sokat nem megyek, azért a száz-kilométerenkénti max. 3-400 Ft-ért meg nem kínlódok és tavaszig újra benzinnel járok. Persze nem tetszik, hogy erőtlenebb az autó, de nem akarok akksit venni. :-)

faki Creative Commons License 2011.01.16 0 0 442

Megírnád, milyen alkatrészt cseréltek a benzinszag megszüntetésére? Ugyanis úgy tudom, hogy ez szinte minden Niva esetén előfordul. Nekem legalábbis az előzőnél (1988/1.6) is megvolt és a mostani (2001/1.7) is produkálja, valamint több, nem 2000-es (államadósság fejében kapott) autóban is éreztem. A tanknál lévő szuszogó(?)csövek cseréjét ajánlották, de nem tettem meg és már meg is szoktam, úgyhogy puszta kíváncsiságból kérdezem.

Előzmény: Amraam (441)
Amraam Creative Commons License 2011.01.15 0 0 441

Ha igazi új TEREPJÁRÓT akar magának valaki,akkor nem drága. A Nivára most a nagy veszélyt pont a Niva jelenti. Méghozzá a folyamatosan eladott rendőr és határőr gépek. A HungaroLada is ennek(meg hülye nem reklámozunk típusú politikájának) köszönheti a megszűnést. A Niva máig a legolcsóbb igazi terepjáró.A HLada megszűnéséval a Totalcar kamui ellenére sem szűnt meg a Lada típus forgalmazása az országban,csak egy másik cég lett az importőr. A Niva-t 2010-ben újabb fejlesztésekkel látták el. Jobb,tartósabb kuplung,a közutat is jobban tartó futómű(a terepképességeit nem  rontja a hírek szerint),szervokormány valamint részben digitális műszerfal található a kocsiban. A kocsi 3 150 000ft-tól kapható. Van kimondottan bioetanolos változat is. Lehet venni teherautóként is akkor csak 2 személyes. Viszont 2 milláért már odaadják vadonat újan.A pickup Niva-t nemtom,hogy most lehet e kapni valahol. Ezt az amerikaias verziót nem tartom túl jónak. A hűtőrácson óriási hézagok vannak, ha benyúl egy ág gyorsabb haladásnál az nem biztos,hogy jót tesz.Szóval a Niva mindenképp versenyképes szerintem,bár most nem ez látszik,lévén vannak akik azt sem tudják,hogy kapható a típus,a reklám hiánya sajnos megmaradt, bár a márkakereskedők sokkal normálisabb igényesebb honlapokkal jelentkeznek mint anno a HLada.A Niva terepjáróképességeivel versenyezni tudó új kocsi csak jóval magasabb árkategóriában van(Mercedes G,Land Rover Defender).A javítás szintén olcsóbb. Az új gépek viszont már jobban meg vannak csinálva mint a régi 1.7-esek. A rozsdásodási probléma,ami igen érdekes,mert egyes Ladák baromi öregen sem rohadtak korábban,míg mások már 10 éves korukben,pedig megoldást jelenthetett a 2003-ban bevezett cinkfürdő eljárás nevezetű technológiai újítás.Az igazat megvallva a Niváról sok jót és rosszat is hallani.A rosszat főleg az exrendőr exhatárőr gépek tulajaitól.A jó mindenképpen a terepjáróképessége. A rossz meg a használt gépek(de ez szerintem minden kocsinál fent áll) kiszámíthatatlansága. Nekünk exhatárőr Nivánk van. Állítólag 50e km volt benne amikor megvettük. Először a jobb ablakot nem lehetett fullra feltekerni,aztán elvittük egy közeli Lada márkaszervizbe,szerelő megnézte az ajtót: "ezzel valakit megállítottak"=keresztbe álltak előtte ő meg beléjük ment az ajtó deformálódott,nem lett kikalapálva normálisan ezért nem lehetett felhúzni csutkára az ablakot,megcsinálták,az ablak teljesen felmegy,az ajtó sokkal könyebben csukódik. Aztán jött a benzinszag,ezt sikerült egy új alkatrész beszerelésével megoldani. Szóval,ha használtat venél,nagyon nézd meg.Egy rendőr ismerősöm egyébként mesélte,hogy teljesen meglepődött amikor civil Nivába ült,sokkal halkabb volt,nem volt benzinszag,és az ülés is kényelmesebb volt pedig gyári.Rendőrségi szerelőkkel beszélve ezt mondta nekik,akik annyit mondtak,hogy mivel akkoriban amikor ezek a kocsik ide bejöttek,akkor se az ország,se a gyár nem volt jó helyzetben. Putyin akkor kezdte kihúzni az országot a szarból,és a folyamat az elején volt,mindenütt pénzhiány. Az államadósság fejében épített nivák egy részébe állítólag egyes "nem múlhatatlanul fontos" dolgok nem lettek beszerelve.A kocsi attól még megy,csak benzinszag van meg egyéb zavaró dolgok. Az alkatrész és a javítás még mindig a legolcsóbb ezekbe a terepjárókba. Az alkatrészben mindig érdemes eredeti oroszt venni,ugyanis megfizethető. Az utángyártott ukrán és egyéb termékek rosszabb minőségűek mint a gyáriak. Az internet szerint a következő helyeken lehet venni új Nivát:

http://www.ladakecskemet.hu/ (itt egyéb Lada típusok is kaphatók)

http://www.parkauto.hu/ (itt már 3 100 000 ért van 4 személyes Niva a bioetanolos 3 150 000).

Ennél komolyabb terepjáró képességű új autót Magyarországon nem  UAZ-t nem árulják már újonan. Újakat Csehországból,Olaszországból vagy a szőröstalpú románoktól lehet hozni.Ami szégyen,hogy még a román Lada honlap is színvonalasabb(sokkal) mint a HLadá volt....

 

Előzmény: Szajci (439)
10.0Td Creative Commons License 2010.12.29 0 0 440

Niva 2121 1600 Müszerfal boritás müanyag,5 perc alatt beszereled és már nem a repedt müszerfalad nézed .15000e-Ft

Angol minöségi hátsó potkerék tartó és hozzá elsö gallytörö.Csak párban 30000e-Ft

0036305736464

Szajci Creative Commons License 2010.12.16 0 0 439

Mennyire versenyképes a niva itthon?

 

http://www.autoasz.hu/hasznaltauto-hirdetesek/bacs-kiskun/lada/niva/2274/

 

2010-es Niva 3,5 millió forint! Kicsit drága szerintem, ezért árban biztos nem versenyképes, sajnos :(

MikePistol Creative Commons License 2010.12.15 0 0 438

Sziasztok, ezt most találtam! Úgy tűnik a Nivát nem lehet nem szeretni! 

glajos108 Creative Commons License 2010.11.28 0 0 437

van Fóton Niva bontó  sőt mühelyük is van .A bontos srácot elérheted a 06 30 5720140 es számon. Hivatkozhatsz rám,énisvettem töle niva ajtókat,aterepváltómat a nagybátya alakitotta át aműhelyben.Én vagyok az isaszegi nívás.glajos108,örülök hogy segíthettem..

Előzmény: m atis (417)
Csona Creative Commons License 2010.11.28 0 0 436

Hello. Nekem Tipo 1.9 Td je van benn.Nem kell közbetét, csak az öninditót kell áthegeszteni a motor másik oldalára mint a gyári niván mert nem fér el a turbó miatt.A nyelestengelyből is le kell vágni 1-2 centit, a kuplunggal is variálni kell és a homlokfalból is ki kell vágni egy darabot ez miatt meg más fűtő radiátor kell bele, más motortartó bakok meg sok apróság.

amugy nagyon jó ezzel a motorral, kevesett is eszik és erős is.

Előzmény: otto1600 (416)
glajos108 Creative Commons License 2010.11.28 0 0 435

Szevasz szaktárs glajos108 vagyok Isaszegről .Niva galytörőrács,Fellépő,Vadszállitó kapható mübizonylattal a Szásánál. Budapest,23 ker.Haraszti út 36. tel. 06.20.9518492 .Hivatkozhatsz rám az Isaszegi nivásra .Én tőle vettem egy 1,7ist.  Örülök hogy segithettem sok sikert. ja alkudjál aszásától. Gajár lajos.                                                   

Előzmény: GáborPécs (418)
GMarci 2 Creative Commons License 2010.11.22 0 0 434

Elkeltek a gumik

Előzmény: GMarci 2 (433)
GMarci 2 Creative Commons License 2010.11.14 0 0 433

Sziasztok!

 

Eladó 4 db Niva felni téli gumival.

A felnik újak, a gumikban 3000 km van.

tel:06209156637
 

Üdv: Marci

kellemesnap Creative Commons License 2010.10.14 0 0 432

Köszi skacok...

 

Ez egy segéd kormánymű a másik oldalon? Amit cserélni kell, tehát van benne, de egy jobbra érdemes cserélni?

 

 

Előzmény: Maz (431)
Maz Creative Commons License 2010.10.13 0 0 431
>Állítólag van valami kormányrásegítő ami csapágyas

Nem rásegítő, hanem kormány-segédirányítókar. Álló helyzetben sokkal könnyebb tekerni, viszont az úthibák jobban visszaütnek a kormányra. Ennek ellenére érdemes kicserélni.
Előzmény: GáborPécs (430)
GáborPécs Creative Commons License 2010.10.13 0 0 430
Ja mondjuk az enyém '99-es de nagyon könnyű tekergetni.

Állítólag van valami kormányrásegítő ami csapágyas, és az még jobban könnyíti a kormányzást, és kb 4-5ezer Ft

üdv
Előzmény: rev251 (429)
rev251 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 429
A 2000 utániakba szerintem fölösleges a szervokormány.

Állítólag viszont ugyanolyan a kormánymű szerkezete a szervosnak is. A szervo olajos, ékszíjhajtású (párhuzamos ékszíj a generátor-vízpumpa ékszíjjal)
Előzmény: kellemesnap (427)
GáborPécs Creative Commons License 2010.10.13 0 0 428
Az 5-ös váltóról én annyit tudok, hogy nekem az van, és mikor megvettem a kocsit, megdöntöttem jobb oldalra kissé és még belenyomtam majd 1L váltóolajat. Így állítólag eljut rendesen az 5. fokozat fogaskerekeihez is. Eddig nincs vele gond.

Szervókormány ügyben meg a niva4x4.hu oldalon regisztrálj és ott nagyon sok jó tanácsot kapsz.

üdv
Előzmény: kellemesnap (427)
kellemesnap Creative Commons License 2010.10.13 0 0 427

Hali,

Van egy 2003-as gép nagyon jó állpotban, szerintem 1.300.000-ért el lehetne vinni.

Szerintetek lehet ebbe szervókormányt szerelni egyszerűen?

Mi újság az 5-ös váltóval, ha jól emlékszem, akkor 2005-től javítottak rajta.

 

Előre is kösz

faki Creative Commons License 2010.10.11 0 0 426
Nekem ez szerepel a forgalmiban: 604 kg és 1155 kg.
Előzmény: aquilabriss (424)
gigabursch Creative Commons License 2010.10.11 0 0 425
Nyugodjék Békében!

Intő jel mindenkinek, hogy a világ haragja esetén először is kénytelen az ember egy kicsit várni, és csak utána menteni.
Mindenki tanuljon az ő esetéből, és nézzen bele magába.
Előzmény: GáborPécs (423)
aquilabriss Creative Commons License 2010.10.10 0 0 424

Sziasztok !

Milyen össztömegű fék nélküli és ráfutófékes utánfutót húzhat egy Niva?Köszi a válaszokat...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!