Keresés

Részletes keresés

Lovrin Creative Commons License 2012.03.31 0 0 38502

Persze, ez alapjában a vasútellenes nickek topikja, akik sosem restek megmagyaránzni, hogy hol miért NE járjon vonat.

Előzmény: htibor (38499)
zsitvica Creative Commons License 2012.03.31 0 0 38501

Jogos, igazad van......................:-)))

 

 

Előzmény: htibor (38499)
manhattani Creative Commons License 2012.03.31 0 0 38500

>Az a cél, hogy a települések között a térségi vasúttársaság járatai közlekedjenek 50-100 utassal.

 

Ez kinek a célja? Azoké, akik utazni akarnak (mert kell nekik), vagy a MÁV-é? Esetleg a vasút(/MÁV) barátoké?

 

A közlekedési rendszerek kiért vannak? Az utazni akarókért vagy a MÁV-ért?

 

>A párhuzamos utaslenyúló buszjáratokat meg kell szüntetni, ...

 

Azok nem lenyúló(s) buszjáratok. Az emberek azzal akarnak utazni.

A MÁV miért nem tud lenyúló(s) járatokat indítani? Mert a fene se száll föl azokra.

Egyet tehet: megszüntetteti a buszt :-)  Gratula.

 

Ez vicinális topik. De ha így adjátok elő, marha kevés barátja marad a vicinálisoknak...

Előzmény: Lovrin (38493)
htibor Creative Commons License 2012.03.31 0 0 38499

Ha jól tudom, a "mániás" topic egy szobával arrébb van, itt nem látom sem a topic címében, sem a leírásban... :)))

Előzmény: zsitvica (38498)
zsitvica Creative Commons License 2012.03.31 0 0 38498

Lovrin : Az a cél, hogy a települések között a térségi vasúttársaság járatai közlekedjenek 50-100 utassal."

 

htibor : Tehát nem az a cél, hogy az utas számára megteremtődjön egy közvetlen, átszállásmentes eljutási lehetőség.

 

---------------------------

 

Nem bizony.

 

Nem az a cél.

 

A mániás gyerekeknek nem az utas kiszolgálása a célja, nem egy állami feladat* elvégzése a célja, hanem, hogy vonat járjon sűrűn le és fel.

 

Miért bajod ez?

 

Ők vállaltan vasút mániások.

 

Nézd át a mánia szó értelmező szótári jelentését és akkor ilyen kérdést nem teszel fel.

 

Semmi baj nincs a mániásokkal, csak helyükön, a mániások oszlopában kell kezelni őket.

 

* = álami feladat = helyközi közösségi közlekedés biztosítása az önálló településekről/ra.

 

 

Előzmény: htibor (38495)
fautas Creative Commons License 2012.03.31 0 0 38497

A párhuzamos utaslenyúló buszjáratokat meg kell szüntetni...

Ezzel és az utána leírtakkal mindenben egyetértek.

Lehet, hogy itt megköveznek érte, de én nem vagyok vicinális-rajongó. Nekem egyszerű utasként az lenne fontos, hogy gyorsan és kényelmesen elérjem az úticélomat.

Sok helyen kényelmesebbnek tartanám a buszt, mint a vonatot. Főleg kisebb távolságokon, ahol nem a puha ülés és a száguldás fontos, hanem az, hogy a lakott helyekhez közel és sűrűn legyenek a megállók. Az olyan rövid vonalakon, mint Vámosgyörk-Gyöngyös,  Nagyatád-Somogyszob, Békés-Murony (vagy -Mezőberény) semmi előnyét nem látom a vasútnak a busszal szemben, sőt...

Persze ehhez olyan buszközlekedés kellene, aminek jó a kapcsolata a vasúttal, és a másik végállomás előtt a város nagy részét bejárja.

Valószínűleg a nagyon rossz támogatási rendszer az oka annak, hogy a sűrűn megálló vonatokkal versenyeznek a sehol meg nem álló buszok. A Volán saját erkölcsi győzelmének tekinti, ha így tud utast "kannibalizálni" a vasúttól. Neki ez a gazdaságos, mert kisebb az üzemanyag-fogyasztás, nem kopnak a sok nyitogatástól az ajtók, a földi jegypénztárak megbízhatóbban kezelik a bevételt, mint a járművezetők. Nem tudom, csak feltételezem, hogy egy autópályán megtett km-ért a Volán ugyanannyi állami támogatást kap, mint ahol sűrűn lakott területet lát el. Ezen kellene drasztikusan változtatni, legyen nyereségesebb a falujárás, mint az autópályán versenyzés.

Előzmény: Lovrin (38493)
fautas Creative Commons License 2012.03.31 0 0 38496

Beszéld meg azokkal, akik a települések központjából közvetlenül el tudnak jutnak az úti céljaikhoz.

Ezt a beszéld meg azokkal... kezdetű kioktatást kapom gyakran a buszsofőrtől, ha sikerül futva elérnem a buszt, és szóvá merem tenni az 5-10 perc sietését a menetrendhez képest. Szerinte a pontosság sértené azoknak az utasoknak az érdekeit, akik az induló végállomáson szálltak fel, és sietnek haza.

A Volán érdeke nem mindig esik egybe az utaséval, miként az egyik utasé sem a másikéval. Sokan azért sajnálják a megszűnt vasutat, mert ott más volt az utasok kezelésének a kultúrája.

Előzmény: htibor (38492)
htibor Creative Commons License 2012.03.31 0 0 38495

"Az a cél, hogy a települések között a térségi vasúttársaság járatai közlekedjenek 50-100 utassal."

 

Tehát nem az a cél, hogy az utas számára megteremtődjön egy közvetlen, átszállásmentes eljutási lehetőség.

Fuvarozzuk el x kilométerre az induló helyről, ott szálljon vonatra, utazzon el valameddig, ahol megint átszáll buszra, hogy a célállomás közelében tegye le. Ez a cél?

 

Versenyképes vasúti alternatíva mellékvonalon? Infra+pálya+jármű fejlesztéssel igen, irdatlan pénzmennyiség felhasználásával.

Ennek az irdatlan pénzmennyiségnek a töredékéből a jelenlegi közúthálózaton, meglévő járművek folyamatos cseréjével, közvetlenebb eljutás biztosításával milyen színvonal biztosítható az utasnak térben és időben? Véleményem szerint nagyságrendekkel jobbat, és lényegesen kevesebbet kell a kasszába fizetni ezért.

Előzmény: Lovrin (38493)
v_peti Creative Commons License 2012.03.31 0 0 38494

Nem az a lényeg, hogy hány db menetrendszerűen meghirdetett indulási időpont van, hanem az, hogy darabra pontosan hány kocsi indul az adott viszonylaton! Mert hallottam már rémtörténeketek negyedrészes és ötödrészes Győr-Bp járatokról! Így néha még egy időpont is lehet túl sok, és 3 is lehet kevés, ha éppen úgy megy valahol!

 

Előzmény: zsitvica (38486)
Lovrin Creative Commons License 2012.03.30 0 0 38493

"Vagy csak az a cél, hogy a kies pusztában csattogjon a vici 5-10 utassal?"

 

Az a cél, hogy a települések között a térségi vasúttársaság járatai közlekedjenek 50-100 utassal.

 

A mellékvonali vasúti közlekedést minél hamarabb ki kell szervezni térségi vasutakba, amelyek pont olyan naprakészen tudnak forgalmat szervezni, mint a térségi volán társaságok. A legsűrűbb buszos viszonylatokon meg kell vizsgálni, hogyan lehet versenyképes vasúti alternatívát nyújtani. A párhuzamos utaslenyúló buszjáratokat meg kell szüntetni, vagy el kell tolni az indulási idejüket, hogy a két eljutási mód időbeli átfedésben legyen. Közös bérletet kell bevezetni ami egyaránt érvényes a busz- és vasúthálózaton.

Előzmény: htibor (38492)
htibor Creative Commons License 2012.03.30 0 0 38492

Beszéld meg azokkal, akik a települések központjából közvetlenül el tudnak jutnak az úti céljaikhoz.

Vagy csak az a cél, hogy a kies pusztában csattogjon a vici 5-10 utassal? Akkor törd csak fel a malacperselyt.

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (38487)
htibor Creative Commons License 2012.03.30 0 0 38491

Azért érdekes is lenne, ha:

- valahol egészség/közösségi házat avatnak,

- új megállót létesítenek,

- település pampog a jobb kiszolgálás érdekében(ne kelljen Mari néninek 3 kilométert sétálni, csak 5-600 métert),

- iskolát szüntetnek meg,

- szeptember elején a mélyen tisztelt iskolaigazgató a szülőkkel együtt rájön, hogy hát a fene nagy szabad iskolaválasztás világában évente változva hiába iratkozott be x gyerek y településről, ha busz csak nagy kerülővel vagy extra nagy menetidővel ér az iskolához,

- a műszakos járatoknak bizonyos térségekben nincs jogosultságuk, mert adott cég/cégek szerződéses járattal megoldják a beszállítást, de 3-4 év múlva leépítik a létszámot és a céges busz már nem éri meg és marad 3-5 ember a reggeli és esti közforgalmú jártokra és sír a polgármester, hogy ellehetetlenül a vidék, ha a Volán nem indít járatokat,

- ha 2-3 kisforgalmú járatot összevonnak, egyes utasok menetidő és utazási idő többlet sérelmei ellenére is,

 

a Volán társaságok nem igazodnának folyamatosan a jelen igényekhez, akár egyik hónapról a másikra.

Előzmény: Lovrin (38490)
Lovrin Creative Commons License 2012.03.30 0 0 38490

"Évente soxor, például most is.:"

 

Az érem egyik oldala. Erről eszembe jut egy régi üzenetváltás itt a fórumon, valamelyik mellékvonalat támogató nick és egy régi nicked között. Ilyesmi volt:

 

- Már megint csak vonatokat húznak ki! X vasútvonalon Y vonatkilométert csökkentenek. Bezzeg buszt sose szüntetnek meg, azok csak szaporodnak!

- Ez tévedés, buszt még többet szüntetnek meg mint vonatot.

- Mennyit? 

- 1234 járatot csak az idén.

- De nem

- De igen 

- Akkor miért nem csökken mégse a buszok száma?

- Mert a kieső járatok helyett indítanak máshol 2345-öt.

- Tehát mégis csak több busz van, ezt miért nem tetted hozzá az előbb?

- Mert nem ez volt a kérdés, hanem hogy mennyit szüntetnek meg.

Előzmény: zsitvica (38486)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2012.03.30 0 0 38489

Rendben, legyen.

Előzmény: A laszka (38488)
A laszka Creative Commons License 2012.03.30 0 0 38488

De csak akkor szabadna ezt megtenni, ha biztosítják a vonatokhoz a csatlakozást.

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (38487)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2012.03.30 0 0 38487

Helyes. De ez kevés, a vicikkel párhuzamos járatokat is tessék megszűntetni!

Előzmény: zsitvica (38486)
zsitvica Creative Commons License 2012.03.30 0 0 38486

Ugyan nem vicinális ügy, de ebben a topikban legalább 50-60 alkalommal tették már olvtársak a kérdést :..........................Autóbuszjáratot mikor szüntetnek már meg ?............

 

Évente soxor, például most is.:

 

 

 

http://www.kisalfoldvolan.hu/index.php?hlid=549

 

15 nap a minimális meghirdetési határidő, ezért a Volán társaságok ma-holnap teszik ki honlapjaikra azoknak a járatoknak a menetrendi értesítőjét melyet április 15-vel a Széchényi tervvel összhangban az NFM megszüntet vagy korlátoz.

A Borsod, Szabolcs, Kisalföld már kitette.

 

A vasutasok régen kérték (soxor), hogy a távolsági buszjáratok szűnjenek meg.

 

Ugyanakkor az egyeztetések egyik hozadéka az lett, hogy a vasut jelenleg (és még belátható ideig) nem tudja garántálni, hogy a pénteki le és vasárnap délutáni visszaszállításoknál ülőhelyet biztosítana a megszűnő buszjáratok utasainak.

 

Ezért egyelőre a hétköznapi távolsági autóbuszközlekedés teljesítményének korlátozása az első lépés a vasutas igények kielégítése tárgyában.

 

Lovrin Creative Commons License 2012.03.29 0 0 38485

Vértesacsát még nem újították fel, csak ráraktak egy ideiglenes tetőt.

Előzmény: Törölt nick (38483)
v_peti Creative Commons License 2012.03.29 0 0 38484

Miért? Ez nagyon is pénzkérdés, és ha nagy droidság van, akkor kiabálni kell, mégpedig hangosan!

 

Előzmény: erdőszéli (38480)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.29 0 0 38483

Annka is örülni kell manapság, hogy Vértesacsa és Alcsút-Felcsút állomásépülete nem lett az enyészeté, hanem felújították. Mezőhídvéggel ellentétében pl. Úgy tudom áll még Mezőhídvég, de ki tudja meddig.

Előzmény: erdőszéli (38480)
erdőszéli Creative Commons License 2012.03.29 0 0 38482

tavaly ősszel.

Előzmény: fautas (38481)
fautas Creative Commons License 2012.03.29 0 0 38481

Felcsút-Alcsút állomás már felújítva.
Magyar Narancs 2012. márc. 22.
Puskás Öcsi pályaudvar
cikk a 26. oldalon.
Papíron megvan, de a szöveghez nem találtam linket, ha szerencsém van, a kép itt látszik.


http://magyarnarancs.hu/kereses/?search_txt=Pusk%C3%A1s+%C3%96csi+p%C3%A1lyaudvar&type=0&szerzo=-leg%C3%A1t-&hely=0&lapszamev=0&lapszam=0&csakcim=1&kulcsszo=&datefrom=2012.03.14.&dateto=2012.03.29.&ujkeres=1

Előzmény: erdőszéli (38467)
erdőszéli Creative Commons License 2012.03.29 0 0 38480

inkább a "deha motorvonat menne hatvannal a pusztában óránként, akkor lenne utas" témát :-) még annak is több értelme van, mint a szabályozás miértjéről és mikéntjéről beszélni.

Előzmény: v_peti (38479)
v_peti Creative Commons License 2012.03.29 0 0 38479

Akkor min múlik? Ha ő is érintve van, akkor talán reflektorfénybe kerül az elcseszett szabályozás.

Amúgy miről is van pontosan szó?

Előzmény: erdőszéli (38463)
akóR Creative Commons License 2012.03.29 0 0 38478

Én sem..., csak találkoztam olyannal, akinek elmesélék a történteket :-))

Előzmény: C50 (38477)
C50 Creative Commons License 2012.03.29 0 0 38477

Azt nem tudom, ott nem voltam.

Előzmény: akóR (38476)
akóR Creative Commons License 2012.03.29 0 0 38476

Hallottam arról a közgyűlésről.

Csak annyit tennék hozzá, hogy a februári debreceni kisvasuti találkozón volt olyan előadó.., aki a hat éve megírt anyagátból tartott / ismételten / előadást:-(((

 

Előzmény: C50 (38474)
C50 Creative Commons License 2012.03.29 0 0 38475

Nem mintha bánnák egy újabb kisvasutat, de inkább az összes meglévő éljen tovább és újra, Viktor meg mehessen ezüstnyíllal meccsre.

Előzmény: erdőszéli (38473)
C50 Creative Commons License 2012.03.29 0 0 38474

Azt nem tudok, a közgyűlésen tárgyaltuk hosszasan.

Előzmény: akóR (38472)
erdőszéli Creative Commons License 2012.03.29 0 0 38473

passz. szerintem is észszerűbb lett volna normál nyomközzel visszaépíteni, ahogy volt. járműveket is egyszerűbb szerezni, és valóban, csak a bicskei olajtelepig kéne továbbépíteni (cca. 2 km) 'szt megvan a nagyvasúti kapocsolat is.

Előzmény: C50 (38471)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!