A párhuzamos utaslenyúló buszjáratokat meg kell szüntetni...
Ezzel és az utána leírtakkal mindenben egyetértek.
Lehet, hogy itt megköveznek érte, de én nem vagyok vicinális-rajongó. Nekem egyszerű utasként az lenne fontos, hogy gyorsan és kényelmesen elérjem az úticélomat.
Sok helyen kényelmesebbnek tartanám a buszt, mint a vonatot. Főleg kisebb távolságokon, ahol nem a puha ülés és a száguldás fontos, hanem az, hogy a lakott helyekhez közel és sűrűn legyenek a megállók. Az olyan rövid vonalakon, mint Vámosgyörk-Gyöngyös, Nagyatád-Somogyszob, Békés-Murony (vagy -Mezőberény) semmi előnyét nem látom a vasútnak a busszal szemben, sőt...
Persze ehhez olyan buszközlekedés kellene, aminek jó a kapcsolata a vasúttal, és a másik végállomás előtt a város nagy részét bejárja.
Valószínűleg a nagyon rossz támogatási rendszer az oka annak, hogy a sűrűn megálló vonatokkal versenyeznek a sehol meg nem álló buszok. A Volán saját erkölcsi győzelmének tekinti, ha így tud utast "kannibalizálni" a vasúttól. Neki ez a gazdaságos, mert kisebb az üzemanyag-fogyasztás, nem kopnak a sok nyitogatástól az ajtók, a földi jegypénztárak megbízhatóbban kezelik a bevételt, mint a járművezetők. Nem tudom, csak feltételezem, hogy egy autópályán megtett km-ért a Volán ugyanannyi állami támogatást kap, mint ahol sűrűn lakott területet lát el. Ezen kellene drasztikusan változtatni, legyen nyereségesebb a falujárás, mint az autópályán versenyzés.
Beszéld meg azokkal, akik a települések központjából közvetlenül el tudnak jutnak az úti céljaikhoz.
Ezt a beszéld meg azokkal... kezdetű kioktatást kapom gyakran a buszsofőrtől, ha sikerül futva elérnem a buszt, és szóvá merem tenni az 5-10 perc sietését a menetrendhez képest. Szerinte a pontosság sértené azoknak az utasoknak az érdekeit, akik az induló végállomáson szálltak fel, és sietnek haza.
A Volán érdeke nem mindig esik egybe az utaséval, miként az egyik utasé sem a másikéval. Sokan azért sajnálják a megszűnt vasutat, mert ott más volt az utasok kezelésének a kultúrája.
"Az a cél, hogy a települések között a térségi vasúttársaság járatai közlekedjenek 50-100 utassal."
Tehát nem az a cél, hogy az utas számára megteremtődjön egy közvetlen, átszállásmentes eljutási lehetőség.
Fuvarozzuk el x kilométerre az induló helyről, ott szálljon vonatra, utazzon el valameddig, ahol megint átszáll buszra, hogy a célállomás közelében tegye le. Ez a cél?
Versenyképes vasúti alternatíva mellékvonalon? Infra+pálya+jármű fejlesztéssel igen, irdatlan pénzmennyiség felhasználásával.
Ennek az irdatlan pénzmennyiségnek a töredékéből a jelenlegi közúthálózaton, meglévő járművek folyamatos cseréjével, közvetlenebb eljutás biztosításával milyen színvonal biztosítható az utasnak térben és időben? Véleményem szerint nagyságrendekkel jobbat, és lényegesen kevesebbet kell a kasszába fizetni ezért.
Nem az a lényeg, hogy hány db menetrendszerűen meghirdetett indulási időpont van, hanem az, hogy darabra pontosan hány kocsi indul az adott viszonylaton! Mert hallottam már rémtörténeketek negyedrészes és ötödrészes Győr-Bp járatokról! Így néha még egy időpont is lehet túl sok, és 3 is lehet kevés, ha éppen úgy megy valahol!
"Vagy csak az a cél, hogy a kies pusztában csattogjon a vici 5-10 utassal?"
Az a cél, hogy a települések között a térségi vasúttársaság járatai közlekedjenek 50-100 utassal.
A mellékvonali vasúti közlekedést minél hamarabb ki kell szervezni térségi vasutakba, amelyek pont olyan naprakészen tudnak forgalmat szervezni, mint a térségi volán társaságok. A legsűrűbb buszos viszonylatokon meg kell vizsgálni, hogyan lehet versenyképes vasúti alternatívát nyújtani. A párhuzamos utaslenyúló buszjáratokat meg kell szüntetni, vagy el kell tolni az indulási idejüket, hogy a két eljutási mód időbeli átfedésben legyen. Közös bérletet kell bevezetni ami egyaránt érvényes a busz- és vasúthálózaton.
- település pampog a jobb kiszolgálás érdekében(ne kelljen Mari néninek 3 kilométert sétálni, csak 5-600 métert),
- iskolát szüntetnek meg,
- szeptember elején a mélyen tisztelt iskolaigazgató a szülőkkel együtt rájön, hogy hát a fene nagy szabad iskolaválasztás világában évente változva hiába iratkozott be x gyerek y településről, ha busz csak nagy kerülővel vagy extra nagy menetidővel ér az iskolához,
- a műszakos járatoknak bizonyos térségekben nincs jogosultságuk, mert adott cég/cégek szerződéses járattal megoldják a beszállítást, de 3-4 év múlva leépítik a létszámot és a céges busz már nem éri meg és marad 3-5 ember a reggeli és esti közforgalmú jártokra és sír a polgármester, hogy ellehetetlenül a vidék, ha a Volán nem indít járatokat,
- ha 2-3 kisforgalmú járatot összevonnak, egyes utasok menetidő és utazási idő többlet sérelmei ellenére is,
a Volán társaságok nem igazodnának folyamatosan a jelen igényekhez, akár egyik hónapról a másikra.
Az érem egyik oldala. Erről eszembe jut egy régi üzenetváltás itt a fórumon, valamelyik mellékvonalat támogató nick és egy régi nicked között. Ilyesmi volt:
- Már megint csak vonatokat húznak ki! X vasútvonalon Y vonatkilométert csökkentenek. Bezzeg buszt sose szüntetnek meg, azok csak szaporodnak!
- Ez tévedés, buszt még többet szüntetnek meg mint vonatot.
- Mennyit?
- 1234 járatot csak az idén.
- De nem
- De igen
- Akkor miért nem csökken mégse a buszok száma?
- Mert a kieső járatok helyett indítanak máshol 2345-öt.
- Tehát mégis csak több busz van, ezt miért nem tetted hozzá az előbb?
- Mert nem ez volt a kérdés, hanem hogy mennyit szüntetnek meg.
Ugyan nem vicinális ügy, de ebben a topikban legalább 50-60 alkalommal tették már olvtársak a kérdést :..........................Autóbuszjáratot mikor szüntetnek már meg ?............
15 nap a minimális meghirdetési határidő, ezért a Volán társaságok ma-holnap teszik ki honlapjaikra azoknak a járatoknak a menetrendi értesítőjét melyet április 15-vel a Széchényi tervvel összhangban az NFM megszüntet vagy korlátoz.
A Borsod, Szabolcs, Kisalföld már kitette.
A vasutasok régen kérték (soxor), hogy a távolsági buszjáratok szűnjenek meg.
Ugyanakkor az egyeztetések egyik hozadéka az lett, hogy a vasut jelenleg (és még belátható ideig) nem tudja garántálni, hogy a pénteki le és vasárnap délutáni visszaszállításoknál ülőhelyet biztosítana a megszűnő buszjáratok utasainak.
Ezért egyelőre a hétköznapi távolsági autóbuszközlekedés teljesítményének korlátozása az első lépés a vasutas igények kielégítése tárgyában.
Annka is örülni kell manapság, hogy Vértesacsa és Alcsút-Felcsút állomásépülete nem lett az enyészeté, hanem felújították. Mezőhídvéggel ellentétében pl. Úgy tudom áll még Mezőhídvég, de ki tudja meddig.
Felcsút-Alcsút állomás már felújítva. Magyar Narancs 2012. márc. 22. Puskás Öcsi pályaudvar cikk a 26. oldalon. Papíron megvan, de a szöveghez nem találtam linket, ha szerencsém van, a kép itt látszik.
inkább a "deha motorvonat menne hatvannal a pusztában óránként, akkor lenne utas" témát :-) még annak is több értelme van, mint a szabályozás miértjéről és mikéntjéről beszélni.
Csak annyit tennék hozzá, hogy a februári debreceni kisvasuti találkozón volt olyan előadó.., aki a hat éve megírt anyagátból tartott / ismételten / előadást:-(((
passz. szerintem is észszerűbb lett volna normál nyomközzel visszaépíteni, ahogy volt. járműveket is egyszerűbb szerezni, és valóban, csak a bicskei olajtelepig kéne továbbépíteni (cca. 2 km) 'szt megvan a nagyvasúti kapocsolat is.