Van némi problémám a 2.1td-mel és tippeket keresek.
1. A gázolajszűrőből kijövő és az adagolóba menő átlátszó vezetékben az üzemanyag láthatóan buborékos és nem apró izébizék, hanem olyan 1 cm-es hézagokkal közlekedik. Mikor a szűrőbe bemegy még mentes a buboréktól (az is átlátszó). Mi okozhatja a buborékképződést a szűrőben? A szűrő, vagy a ház? Vagy valami más?
2. Lucasz típusú adagoló van a járgányon és valahol folyik vagy csöpög. Tudtok olyan szerviz aki ezt a háklis típust rendbe tudja szedni?
A fenti okok miatt az adagoló reggelre elengedi az üzemanyagot (jó nagy tócsát hagyva maga alatt) és csak akkor képes elindulni, ha kézzel felpumpálom.
Szóval gyengélkedik és nem kicsit. Mivel Párom szívéhez rendesen hozzánőt nem szeretne megválni tőle, hanem rendbe akarja hozatni, persze velem ;-).
Ha tudnátok tippekkel segíteni azt nagyon tudnám értékelni.
Ùj vagyok még itt, kérlek nézzétek el, ha bénázok, vagy akaratom ellenére megsértek egy - két szabályt.
Egy hete vagyok a tulajdonosa egy Peugeot 406-nak. 2002-es Kombi, benzines 100KW-os automata. Családi autót akartam, ami kényelmes, erös, és van benne némi extra is. (Korábbi autóm egy ´94-es Vento, 1.4 benzin 40KW )
Azt megvétel elött is tudtam, hogy a két literes benzines, pláne automata váltóval városban nem fog keveset fogyasztani, de kicsit lefelé görbült a szám, mikor kiértékeltem a tényleges fogyasztást, ami 15.5 Liter városban.
A katalizátor szinte biztos hogy Kuka, ezt visszaigazolja az idönként kigyulladó check lámpa, valamint a Computeren megjelenö "Catalic converter fault" hibaüzenet is.
A kipufogó hátsó dob lyukas Volt mikor elhoztam, pár ezresért befoltozták, de mondta a szaki, hogy a dob az toltál üres, ki van belezve.
Kérdésem az, ha kicserélem a katalizátort meg a dobot, akkor vissza tudom szorítani a fogyasztást 12 literre városban? Egyébként nem vagyok egy versenyzö tipus, átlagosnak mondanám a vezetési stílusom.
De most nem ez a gondom.Ki lett cserélve a fűtés konzolom.A belső keringetésre nem tudom átváltani mert ez gombos, a régi csúszkás volt.A fűtőmotornak két éve hidegben jó erős sípoló, csivitelő(igazából nem tudom hogy írjam le) hangja van később abbahagyja.A fűtésem csak full fokozaton megy(gondolom előtét ellenállás csere) ott is csak langyosat nyom.
Kérdéseim:
Nem tudjátok hol van a terelőlapátja a kinti-benti keringetésnek?Ha átváltom bentire kézzel vhogy gondolom melegebb lesz?
Az előtét ellenállás vagy a komplett fűtomotor okozhatja ezt a fűtés gondot?
Most lesz fűtőradiátor csere is nemsokára...
Sztetek hol kezdjem?
Tavaly is gyér fűtés volt de nem fagytam meg benne ennél jobb volt...
Nekem (RHY 2,0 hdi) LUK szett került bele ami ~30e volt a Kuplungmesternél. Eddig 33e van benne de nincs vele baj.
Az előző Valeo volt (lehet hogy még a gyári) annak annyi baja volt hogy a kinyomócsapágy megette a tányérrugó körmeit és közel állt már hozzá hogy beszakadjon az egész. (kép)
én nem tettem fe.. annyira lecsapódott vele a csomagtér ajtó a plusz súly miatt,hogy sajnáltam.. nem volt kedvem a rugóval mókolni.. még a BMW M-es ragasztható kis prückén gondolkozom.. az is elég lenne.. ;)
facebookon a csoportab van pár srác aki coupe alkatrészeket árul lehet h ott lenne szárny is.. de csak lehet :) de a coupe-t nem szabad ilyennel elrontani :(
Általában mindegyik gyártmányban ugyanaz van, esetleg némelyik típushoz van LUK és Valeo külön, de pl. a Sachs-ban 95%-ban a kettő közül valamelyik előbbi két gyártó terméke van. A legszebb amikor pl. a kuplungtárcsán az összes gyártó felirata szerepel. :-D
Én speciel Sachs-ot nem teszek már be mostanában, mert már elég gáz minőséget produkálnak és a garancia kezelésük minősíthetetlen. :-(
(de ez csak a mi tapasztalatunk, lehet, hogy másoknak nem ez "jött le")
Halihó, igazad lehet, a zörgés és a rángatás valszeg külön téma. Ellenben tudom, hgoy nem lehet pálcát törni egy gyártó felett sem, de megkérdezhetem milyen gyártmányú kuplung szettet raktak be aminél előjött a rángatás? Csak mert a három nagyobb gyártótól nagyjából nagyságrendileg egy árban lenne a szett (LUK 38k, Sachs 40k, Valeo 44k) és hezitálok melyik legyen.
Nem kizárt,hogy a másfél éve kitakarított és akkor 96%-ban gyári porlasztási képet mutató csúcsok közül valamelyik döglődik.. hideg induláskor erősem "bekoppan" minimális rángatózás után simul ki csak az alapjárat.. minimális terheléskor is kereplő hangot ad valami és kicsi terhelés változásra 2x3 gyorsabb a kerepelés.. próbálom mutatni:
ti----ti---ti---ti--- kkicsi terhelés: titititi... :):) ebből jó látszik a pontos diagnosztika füllel.. :) gondolom most
esetleg valakinek pihen e otthon működőképes ne adj isten bevizsgált csúcs?!
esetleg ismeri-e valaki a Formex Kft-t ? Gödöllőn?
A pedál lent fent féle zörgésnek szerintem nincs köze a rángatáshoz. Előző autóm zörgött rendesen felengedett kuplungnál ( picasso 2.0 hdi 260 ekm még gyári kuplung), de nem rángatott. Ebben 190 ekm-nél cseréltek készletet (a tárcsa és a lendkerék még bírta volna, a szerkezet adta fel), se előtte, se utána nincs zörgés, viszont csere óta van rángatás.
Üdvözlet. Még mindig indulásnál rángatós téma. A hétvégén kapott finom új olajat a gépecske és közben szétnéztem a géptető alatt. A négy motorfelfüggesztési pontból kettőnél egyértelmű a helyzet: csere. Kérdés, hogy ez következményes tünet (szar kuplung miatt mentek szét a bakok) vagy sem. Talán lesz egy kuplungszett a karácsonyfa alatt, ha igen, megírom a tapasztalatokat.
Hja, és még valami, érdemes ebben a hideg időben pollenszűrőt cserélni. Wix aktívszenes szűrő került bele és a réginél érezhetően több levegőt enged át, hamarabb szárad az ablak!
Sziasztok, még egy ötlet az elindulásnál rángatós témához. Ma reggel füleltem és figyeltem. Az én váltóm sajnos búg, egyenletes haladásnál nem, gyorsításnál jobban, motorféknél mégjobban. Olyan mint a régi ikarus-ok diffije, csak nem olyan hangos. Viszont szerintem nem diffi, mert azonos tempó mellett a hang magassága függ az aktuális seb. fokozattól, pl. 50-nél hármasban magas, négyesben alacsonyabb hangon szól. Tehát nem diffi, hanem valami bent a váltóban. Ugyanakkor valami más is zörög, üresben felengedett kuplungnál lehet hallani, ha benyomom elhallgat. Ez általában nyelestengely csapágy szokott lenni. Az ötletem/kérdésem az, hogy vajon egy nem éppen központos nyelestengely vajon tud kuplungolási gondokat okozni?
Illetve másik. Nem tudja valaki véletlen, hogy a BE4 váltóban hogy cserélődik a nyelestengely csapágy? Kívülről vagy csak a váltóház szétborításával?
Ez egyre kevésbé hangzik jól. Annak örülök, hogy nem cask én vagyok a finnyás ezek szerint, annak viszont nem, hogy általános a jelenség mégincs egyértelmű megoldás. Azt reméltem, hogy egy kuplung szett csere megoldja. Egyenlőre nem tudom szétborítani, ahhoz először rendbe kéne tenni a kettes számú járművet, hogy a család tudjon mozogni, de ha már ott vagyok majd megírom a tapasztalatokat.
Nekem is attól kezdve ilyen, mióta tárcsa, szerkezet, lendkerék csere volt. Ha határozottan indulok, akkor semmi gond. De ha gázadás nélkül, lassan, kuplunggal játszva állok be valahova, akkor nagyon rángat. A régi kuplunggal ezt rezzenéstelenül tette. Laikusként nekem az az érzésem, hogy a tárcsa és a lendkerék egymáshoz képest rossz pozícióban vannak. Nem tudom, hogy ez lehetséges-e. Szerintem ha bak hibája lenne, akkor csak nagyot billenne a motor esetleg koppanva, de nem vergődne így. De lehet, hogy tök rosszul gondolom. Egyenlőre örülök, hogy már nem recseg az ajtó. És akkor is ez a legszebb autó :)
Bazer, a hátsó alatt azt érted amit a Haynes kézikönyv "engine movement limiter"-nek hív? Simán lehet, hogy az, nem néztem. Különösen, hogy ha jól értem az csak a váltó kiemelése után cserélhető és nem nézek ki sokat az előző tulajból, sanszos, hogy az még az eredeti.