Ne haragudj, de ez így szamárság. A lineáris méretek 87-szer kisebbek, a térfogat 87^3-szor, azaz 658503-szor kisebb. De valójában a súly nem ennyivel kisebb, egy 80 tonnás Szili modelljének így 121 grammosnak kellene lennie, vagyis 12 dekásnak. A modell ennél nehezebb. Más szavakkal: egy igazi Szili, ha vízhatlan lenne, úszna, a modell Szili viszont elsüllyed.
Tehát csináljuk azt, amit ilyenkor a nagyvasúton is csinálnak:
Veszélyes kijelentések ezek!
Mert akkor csináljuk azt, hogy a BR245-ösöm, ami a valóságban 33,3 tonna, akkor a modellben legyen 208 kg. Ja, hogy leszakad az asztal? Bocs, de legalább lesz tapadása...
Meg a 3 kocsim a 20 ezrelékes emelkedőn elengedve guruljon le szépen, ne pedig fékezzen az a néhány áramszedő a kerekeken...
Tudod, az enyém N-es, kisebb tömegű kocsik, de a kerekek áramszedői (pedig gyári szedőkről beszélünk) fékezik az összes kereket. A könnyebb kocsik miatt nekem már a 3 kocsis ingavonatokkal is baj van.
Meglepett milyen sokaknak ez is sok. A mindenhol bemosás nálam alapnak számít, engem pont a neon színű szergejtől ver le a víz.
Nekem a Szergej kb ilyen mint etalon, ebből tudom hogy Szergej kis túlzással:
Úgy párszor neki kellett állni, ameddig ilyen lett, de én a magam részéről így sokkal jobban szeretem, mint amilyen 263-as leány korában volt. Az eredetin akkoriban felfújt élénk piros javító festéktől azért megkíméltem.
(Bocsánat a fakó filter miatt, most ez volt csak kéznél.)
Lehet valamit javítani, de nem biztos hogy tudsz annyi súlyt bele pakolni, hogy felmenjen. Én megpróbálnék másik tapadógyűrűt (pl. a Tillig féle szilikon egész jól bevált nálam), vagy inkább a szerelvényben lévő kocsiknál nézném meg, hogy lehet-e javítani a gördülésükön (pl. ha van áramszedés, akkor annak a finomhangolásával). Ha semmi sem működik, akkor -1 kocsi (ez általában működni szokott, pl. nálam a Fugi szili 5 kocsival még felmegy, a 6 már nagyon határeset).
Sziasztok, egy amatőr kérdés: ha egy mozdony egy adott emelkedőn nem bír felhúzni/feltolni egy adott szerelvényt (mert vagy túl sok kocsi, vagy egyéb fékezőerő van, pl. a kocsik kerekein áramszedők), és emiatt kipörög, akkor a mozdony tömegének növelésével, súlyozással lehet a tapadást javítani? Vagy csak tapadógyűrű csere? (A pálya, kerekek tisztításán már túlvagyok.) Köszi!
A Magyar L-es Vasút Klub egy háromfős csapata idén résztvett Európa legnagyobb LEGO-vasutas kiállításán, élményeinket, tapasztalatainkat a fenti linken látható blogbejegyzésben írtuk le. Az írás mellé képeket, videókat és galériákat is tettünk, így annak is érdemes végigkattintania ezeket, akiket alapvetően csak a modellek és asztalok érdekelnék - nomeg, hogy miket is lehet építeni nagyon drága műanyag építőkockákból. :)
Teljesen ugyanannyiba került a MAV-os, meg az ÖBB-s is, 180€ körül voltak, mostanaban mar inkabb 210€ körül vannak a Roco Taurusok.
Szerintem a MAV-os azert elerhetö meg mindig, mert kb ugyanannyi mennyiseget gyartottak, mint az ÖBB-sböl, gondolom most megint vagy 10 evig nem lesz kiadva MAV-os.
Nekik ez igy volt egyszerübb, egyszer legyartani egy nagyobb mennyiseget.
Az ÖBB-s sokkal nepszerübb, mindenhol megfordul nemet nyelvterületen, +nalunk is kb többet latni, mint a "hazait".
Igen itthon viszonylag hamar elfogyott, de pl. a Lippében sem volt már amikor kerestem. A 009-es picit szerintem beragadhatott, amin az árazás sem segîtett, már az elején sem amikor még nem volt így elszállva minden.
Én az enyémet tavaly használtan vettem, ráadásul az egy AC-ből átalakított volt. Boltban a Piko szokott lenni, Roco tán’ három éve volt utoljára újonnan.
Hehe, gondolom leszóltak az osztrák modellezők, hogy picit ciki a sima piros ÖBB tau évek óta tartó krónikus hiánya. Mondjuk örömteli, hogy legalább újra reagál valamit a piaci változásokra a roco.
Bocsánat. A web-tárhely sokszor nem engedi meg azt, hogy egy oldalt vagy képet direktben hívjon le a böngésző. Máskor pedig megengedi. Nem tudom az okát. Korábban gyakran a főoldalt adtam meg és leírtam, hogy lehet eljutni a hivatkozott oldalhoz, képhez, de mostanában egy ideje senki nem panaszkodott, hogy nem éri el direkt a kérdéses oldalt. Mivel a tárhely web-motorjához semmi közöm, sajnos nincs semmi ráhatásom erre a furcsa viselkedésre.
Amúgy - megvan a megoldás : az asztal be lesz szorítva két szekrénypolc közé, így "fizikailag" elő sem fordulhat leesés... (Azért a két "szélső értéknél" lesz vmi habszivacs-szerűség a "kíméletes lefékeződés" érdekében. Természetesen "a teljes szufla" nem lesz rányitva...)
Ha mindenre nem is emlékszünk, de az, hogy valaki a modell megóvása érdekében azt az asztal széle előtt ki szeretné siklasztani, csak megragad néhány hónapra... :)
Köszi, még annyit találtam, hogy jobb egy jó 10cm-rel eltolni a síncsatlakozás pontját a jobb és a bal oldalon ne essen egybe, mint, ahogy a szabványos síneknél szokott.
Hát, sokkal nagyobb odafigyeléssel fogom lefektetni, miután visszabontottam.
Én a következő opciókkal találkoztam eddig. Az egyik, hogy veszel kis fa betéteket, amiket pl. az ebay-en árulnak ilyen célzattal a flexi sínekhez, és azzal szépen tartható a rádiusz. A másik, hogy fogsz egy R3-as íves sínt, leszeded a talpfarácsot, és befűzöd a flexi rácsba a szükséges mértékig (én pl. ezt a módszert alkalmaztam az asztalomon több kényes helyen, ahol a szegmenshatáron vágni kellett a sínt, és nem akartam, hogy a felxi kirúgja magát). A harmadik, hogy kiszeded a felxi sínszálat, és valamilyen mértékben előhajlítod, majd visszafűzöd.