haladok az úton 140-el egyszer csak megáll az autó voflsbergnél gyujtás le vissza hibalámpa folyamatosan világit autó megy tovább ,itthon kiveszem az AGR szelephengert, hát tiszta olajsár volt,megtisztitottam, most okés. azt néztem hogy a kartergázcső oda van bevezetve, ahol van az AGR?
Hát ahogy jöttek a hidegek minnél nehezebben indult.Úgy tudtam minden reggel pöccre indítani hogy mire mentem addigra az állófűtéssel befűtöttem a vizet így pöccre indult.Most parkolópályán van,mert utolsó útján a vizet is megforralta így 2-án darabokra szedik.Közben akkor elviszem a csúcsokat,hát lehet mélyre kell nyúlnom:-( 1 év alatt sikerült 200ezret belenyomni.300 ezer fölött van a km. Mondjuk nekem csak hidegen indult nehezen,minden funkció működött ,klíma stb.nem rángatott ment rendesen.1 tankal min 1000 km et mindig elmentem.Mindegy elviszem megnézik oszt lesz valami.
-17 fokban pöccre indul a verda, abbahagyta a csilingelést, a csattogást, és az ember belét kirázó rángatást..... Melegben ha bekapcsoltam a klímát, azt hittem kiszakad a motor. Most minden fogyasztót be tudok kapcsolni hidegen, és akkor sem kell öt pericg melengetni, és imádkozni a kocsihoz, hogy indulj má' el....
A QH rol azt hallottam hogy valami kínai vagy hasonló gyártmány, csini dobozban és lehet egy kis idő után az olcsó lesz a drága. De lehet rosszul tudom....
Szeretem az olyan szervízt ahol látom az autómat és még oda is mehetek megnézni. (Már a szerelők konyhájában reggeliztem az utóbb amikor szervízbe mentem) Ha veszel egy-két kávét v. vmi apróságot a szerelőknek akkor még haverok is lehetnek és úgy csinálják meg ahogyan kell.
Biztosan meg tudnánk mi is csinálni, de nem mindegy h. mennyi idő alatt. Szerszámunk lenne hozzá de általában a szervíz után még dolgozni megyünk nem keveset ezért nem mindegy h. 1,5 óra v. 3-4 egy adott probléma megoldása. A csápos emelő adta kényelemről ne is beszéljünk.
Mi Miskolcon élünk, de Sárospatakra hordjuk szervízbe az autókat. Nem azért mert az közelebb van :). Amikor még Ford Transittal jártam egy korábbi munkahelyemen akkor meg Debrecenbe hordtam pedig Ford szervíz is van Miskolcon. Érdekes nem? Miért van az, h. az ember lakhelyéhez közeli szervíz (általában) hosszabb időre és drágábban dolgozik mint egy távolabbi? A Fordnál pl. egy vízpumpacsere volt. Mc-on 1-2 hétről beszéltek, Debrecenbe vihettem másnap reggel 7-re. Mivel áruterítő voltam nagyon kellett a kocsi és úgy vittem le hozzájuk h. reggel 100liter langyos vizet pakoltam a raktérbe és 7 km-enként álltam meg 4-5 l-t beletölteni. Kibírta. Az Opelnál meg gömbfejcsere után 3 héttel megállapították h. a gömbfejet ennyi km után már nem ártana cserélni. Ja h. most volt? Akkor gariban cseréljük biztos anyaghibás volt. (Mind a kettő. Persze!)
Van azért jó szerviz is. Régebben az Opel Signumomat egy győri szervizbe hordtam (nem emlékszem a pontos nevére, a fehérvári úton van). Ott szakszerűek, rendesek és illedelmesek voltak, pedig a kocsi már nem volt garanciában.
Garanciában a Kövesdánhoz kellett hordanom Budára, na alig vártam, hogy leteljen a garancia...
A legnagyobb gond az ép az,hogy garis az auto(2008 10. havi) és ép a 60 ezres kötelezőn volt. Sajnos én hétfőtől szombatig reggeltől estig melózok vidéken.(villanyszerelés) Sajnos ma már ezek a márkaszervízek egy ragyi fost sem érnek.
Azt hallottam egy ismerősömtől,hogy a januári KRESZ módosítás kapcsán 3,5 t fölé viszik a sebességkorlátozást.Jelenleg van egy Traficom és egy Masterom,melyek teherautóként funkcionálnak,ami kizárja pályán a 130-at,csak 80-nal lehet nyomni.Elméletben persze,de nagyon zavar,hogy állandóan a trafit kell figyelnem,ha sietek valahová.
a sztori (dunaujvárosi vagyok)kimegyek a garázsba leállitom a motort majd inditani akarok, mintha nem lett volna benne aksi tök süket volt a gép nézegetek mindent , ok mi a f...... telefon ,, tréler,opelszerv. 2nap,hivnak hogy nem találják a hibát, átvitték a renaultba, 5másodperc alatt kész volt. a2002-2003as vivaroba a lökháritóba van beépitve, egy ugynevezett rázkódáskapcsoló" az oldott.
Ha nem vagy az a barkácsolós fajta (én se, számítógépben és autóban leragadtam felhasználói szinten), akkor ajánlások útján kell megtalálni a megbízható szervizt. Csak van ismerősöd, akinek van autója - lehetőleg használt, amit már nem hord márkaszervizbe - és annak van egy jó szervizes ismerőse, stb. Én is így jutottam el azokhoz, akikhez a kocsijaimat hordom. Nem mondom, hogy ők a legjobbak, de valamennyire (azért nem vakon) megbízom bennük.
Ilyen kapcsolatok nélkül ki vagy téve a lenyúlós szervizeseknek.
NEM SZABAD márkaszervízbe vinni, de ezt mindenki tudja. Nem igaz, hogy nincs valami megbízható autószerelő ismerős a környéken. Nekem egyszer kuplungot szereltek, én szintén elkértem a kiszerelt alkatrészeket, de a poén az volt, hogy nem azt adták vissza ami a kocsimba volt. Azt mondták újat raktak bele, ehelyett egy bontott használtat. Azóta fórumon olvasgatok, okosodok és magam szerelem az autóimat. Nagyjából annyit költöttem már szerszámokra, mint amennyibe egy autószerelő munkája kerülne, de így legalább 100%, hogy jó lesz az, amit megcsinálok. Mondjuk én mérnöknek végeztem az egyetemen, szóval van 1 kis érzék ezekhez a dolgokhoz, illetve hobbi is az egész :) Garázsom viszont van, ennyiből előnyös helyzetben vagyok, tudok hol barkácsolni:)
Tudod én 60 ezres szervizre vittem,nekem sajna semmi szerszámom nincs illetve a lakásban ezt nem tudom megcsinálni. Sajnos ha már az ember a márkaszervizben sem bízhat,akkor kiben???
Sose értettem, hogy miért kell egy fékbetét csere miatt vagy ne adj isten féktárcsa csere miatt az autót szervízbe vinni. Nem kell hozzá más, mint egy emelő, egy dugókulcs készlet és egy kis odafigyelés. Több 10ezreket lehet megspórolni! De komolyan... magatokra vessetek ha átvágnak!
Olvastam igaz történeteket az ilyen reklamációkról. Az ügyfél végül az importőrhöz szokott fordulni. A történet mindig úgy alakul, hogy végül az ügyfél Don Quijote és az importőr meg a szélmalom... vagy esetleg a sóhivatal.