Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GaspiW123 Creative Commons License 2005.03.29 0 0 1063

Hali!

 

Kőérberki út, ideiglenes (1 héttel ezelőtti) kátyúzás előtt, 80-as tempo, majd bevertem a fejem a tetőkárpitba... Persze a lámpánál még mögöttem lévő Suzuki már a horizontról is eltűnt a visszapillantóban (200D!!!)

Persze akkor sem fogok 30-al cammogni!

Előzmény: vitéz Matschkássy Izidor (1062)
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2005.03.29 0 0 1062

Mind a négy kerék a levegőben? Kérem kicsit részletezze az esetet!

 

(A w116-al az utoljára egy láthatatlan fekvőrendőrön mutattam be ilyen mutatványt, de az mégsem kátyú!)

Előzmény: GaspiW123 (1061)
GaspiW123 Creative Commons License 2005.03.29 0 0 1061

Hali!

 

Húsvét ide-oda, én is most "nyalogattam" téli sebeimet a 123-ason. Amire számítottam, az ki is rügyezett...

Amúgy 1 átlagos polírpaszta "gyönyörűvé" teszi a rozsdafolyásokat, meg sóette krómot!

Elkezdődhet a pénzmag összegyűjtése az autó aljára...

Ja, Demszky aszfalton még mindig lenyűgőző a bombabiztos Merci futómű! Most télen már megszokottá vált, h mind a 4 kerék elemelkedett az útról!!!.... Bevallom '92 óta ülök 123-asban, fecskében, állólámpában, de ez még eddig nem fordult elő! Hiába a "kátyúkirály" sok mindenre képes!

Előzmény: bakonyigg (1058)
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2005.03.29 0 0 1060

Nekem mindkettő volt. (Illetve w116 van is)  De a w115 szerintem jobban bírja a kiképzést...

Előzmény: gy69 (1059)
gy69 Creative Commons License 2005.03.29 0 0 1059
Dehonnem a W116:)
Előzmény: bakonyigg (1058)
bakonyigg Creative Commons License 2005.03.29 0 0 1058

Na jol van...en is vegigjartam a telet, ami szinte mar gyilkossagnak szamit a

so miatt...dehat ez van..! Most majd renbe kell rakni ezt-azt , de azt hiszem

katyus utra nincs jobb auto mint a w114/115 !

Egyebkent kedves Vnyóc! mi ujsag a Stromberg-gel?

Előzmény: gy69 (1057)
gy69 Creative Commons License 2005.03.29 0 0 1057

Na na!

 

Kikérem magamnak:), én egész télen jártam a diesel verdámmal.( Látzsik is rajta )

Egy kis izzítás meg mégegy és huss már indultam is. ( lehet h a huss az képzavar )

bakonyigg Creative Commons License 2005.03.29 0 0 1056

Haliho, itt a jo ido, leallt a forum, minden allolampas megtaltosodott

sehol egy kerdes, persze most mar indulnak a dizelek is, avagy szejjel-

bontottak oket ? Mindenesetre nekem volna egy  kerdesem....!

Szeretnek antennat cserelni, nem neztem meg meg, honnan ferunk

hozza a legjobban? Elol jobbra van a sarvedon a mostani nagyon gagyi...

Mire kell figyelni?

Elore is koszonom a segitseget

Gabor

Előzmény: 504LACI (1055)
504LACI Creative Commons License 2005.03.14 0 0 1055

Már előre irigyellek érte...

 

Előzmény: casejustcase (1054)
casejustcase Creative Commons License 2005.03.14 0 0 1054
nagyon köszönöm a részleteket. amennyiben igen lesz a döntés, akkor ígérem, h emailben részletesen beszámolok. nem csak rajtam áll a dolog, mert rajtam nem múlna.:) 55ezer km, szervízkönyvvel és látható állapottal....:) mint az mesében. egyébként gyárilag lakóautó.
Előzmény: 504LACI (1052)
bakonyigg Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1053

Kedves vnyoc, a stromberget bevallalom, a 126-os az biztos nem avval van, azt

haggyuk masra, egyebkent a szamot 30 3190932

bocs a kesei valaszert de nem voltam itthon...

udv

Előzmény: vnyóc (1032)
504LACI Creative Commons License 2005.03.12 0 0 1052

Rengeteg kivitel létezett belőle. Zárt vagy platós? Általában négyhengeresek, kevés a hatos, itthon talán nincs is. Volt gyárilag duplatankos.

Nincs jellemző hibája, hihetetlen sokat bírnak. Melyik hátsó híd van alatta? Hat csavaros a középkupak vagy nyolc és kontraanyás? Ha 508 akkor a direktbefecskendezéses OM 314-es motor van benne, 3782 cm3 és 85 LE. Max fordulatszám 2800, nyomatékcsúcs 1800 fordulaton!!! Ötsebességesek de én amikor vettem az enyémet négynek adták el... Sose kapcsolt egyest az ember, mindig kettőből indult :-) Én mutattam meg neki, hogy hol az egyes. Utazósebesség 80 hosszú hídnál 90. De azt 1 millió km-ig garantáltan. Első futómű függőcsapszeges, nagy futásteljesítménynél csere. Szilentblokkok szintén. Rugókötegeknél hátul szintén. Két akku, soros-párhuzamos kapcsolóval, önindító 24V-ról működik. A kapcsoló volt már, hogy behalt. Sok kontár tákolja, nem értenek hozzá. A két akkut illik egyszerre cserélni, ha csak az egyiket cseréled rövid időn belül úgyis lehal a másik is. Jellemző, hogy tüzépesek és vasgyűjtők hajtják őket 0 karbantartással cserébe iszonyatosan túlterhelve.

Első és hátsó sárvédőívek egy idő után rohadnak, első indexek általában beáznak és szétrohadnak. Szervokormányos? Az viszonylag ritkább. Ami nem szervós az igen nagy erőt kér parkoláskor! Első lámpa foncsor is hajlandó lerohadni, de legalább szétszedhető a lámpa és újra lehet foncsorozni.

Általában tgk. ezért vigyázz, hogy vezetheted-e?! Mennyi a forgalmi szerinti össztömeg? Van pár darab ami vissza van minősítve 3500 kg-ra az még eljár B-vel. Felette szopás! Ezt most itt nem részletezem, hosszú lista lenne de ha komolyabban érdekel keress meg vagy hívj. Szívesen megmutatom, hogy mik azok a részek, ami esetleg figyelmet érdemel. Lelőhely: Bp XXII. Tel: 30/445-3989

Egyet épp bontok, van mindenem. Ha van rá lehetőség szívesen megnézném azt amit kinéztél. Érdekes darab lehet. Az enyém is elég érdekes, mentőautó volt a tűzoltóságnál, 36 ezer kilométer van benne. Eléggé beleástam magam a típusba, tudok egy-két dolgot róla. Itthon kevesen ismerik. Magánembernél van vagy cégnél? Te minek vennéd meg, mit szeretnél belőle? Magán vagy cég névre? Iszonyatos költség mire átíratod, és akkor a súlyadó+kötelezőt nem vettük át...meg a tachográfot se. Vonóhorgos? Rengeteg apró részlet fontos lehet, addig ne vedd meg míg nem beszéltünk.

Előzmény: casejustcase (1051)
casejustcase Creative Commons License 2005.03.12 0 0 1051
nem tudom. négyhengeres dízelmotor van benne. nagyon-nagyon keveset futott. lehetséges, h dupla tankja van? nem kókánynak tűnik, hanem gyárinak. van-e bármi jellemző gyenge pontja, tipikus hibája?
Előzmény: 504LACI (1050)
504LACI Creative Commons License 2005.03.11 0 0 1050

2 db áll az udvaromban :-)

Mire vagy kíváncsi? Mi az a probléma? Egy Mercedesnél? Melyik kivitelt vennéd? OM 314-es motor?

Előzmény: casejustcase (1049)
casejustcase Creative Commons License 2005.03.08 0 0 1049
uraim,
mondjatok nekem pár dolgot az 508as mercedesről.:)
lenne lehetőségem venni egyet(hihetlen állapotban), szervizkönyvvel. a kérdés az, h van-e jellemző gond/probléma vele...
csabais Creative Commons License 2005.03.07 0 0 1048
Ha ki van szerelve akkor megvárható, ha nincs akkor meg bejelentkezel és kapsz időpontot. Akkor megvárhatod.

Csak ne nézz a lány szemébe mert nem tudod melyikkel néz rád!!!!
Előzmény: GUK (1047)
GUK Creative Commons License 2005.03.07 0 0 1047
Elég baráti ár, lehet hogy sort kerítek rá, úgy néz ki  lessz arra dolgom. De megvárható, vagy másnapra?
Előzmény: cnj (1045)
csabais Creative Commons License 2005.03.07 0 0 1046
A bárdibolt alatt!
Előzmény: cnj (1045)
cnj Creative Commons License 2005.03.06 0 0 1045
A Bp. XVI Körvasútsor három vagy ötben, nem tudom pontosan a számot, nekem tavaly 2000 Ft-ért tettek csuklónként új gumiharangot. a 123-as féltengelyre.
Előzmény: GUK (1044)
GUK Creative Commons License 2005.03.04 0 0 1044

    Megnéztem, és a féltengelyem megmozdult az agyban, legalább egy gondal kevesebb. De most pár napig elfoglalt leszek, meg az idő sem a legjobb ( bár fedett helyen van), igy most vár a sorára.

       Köszönöm a névjegyet, bár remélem nem kell majd, (főleg nem a motorfelujitás miatt) márcsak azért sem, mert nem mernék "biodizelt" csinálni,még a 115-ből sem, annál azért jobban szeretem. Na nem mondom a dígó romomat viszont már héha kéjes örömmel hallgatom, hogy mikor hullik már szét!!

WAndrew Creative Commons License 2005.03.04 0 0 1043

Teljesen le kell engedni a lengőkart, és akkor könnyen kijön.

Összerakásnál tényleg jó játék, főleg a lengőkarszilenteket visszajátszani a helyükre. Mondjuk ez akkor egyszerűbb, ha a kar végén lévő gömbfejet is leszeded, de ehhez nekünk nem volt kedvünk. Inkább használtunk 3 emelőt a visszarakáshoz...

Előzmény: casejustcase (1042)
casejustcase Creative Commons License 2005.03.04 0 0 1042
én arra gondoltam, h a visszarakásnál lesz jó a rugóösszehúzó. arra nem emlékszel, h mekkora játéka van a rugónak? hány centit kell ereszteni a lengőkaron, h kijöjjön?
Előzmény: WAndrew (1041)
WAndrew Creative Commons License 2005.03.04 0 0 1041

 :) Faterom is tartott tőle... Viszont ahogy leírtam, az a 115-ös reparatur anleitung ban van benne. Miután megmutattam neki már nem vitatkozott. 1 hiba van, hogy az alsó lengőkar és az emelő közé be kéne rakni valami xyz cikkszámú közdarabot, ami jól illeszkedik a kettő közé. Szerintem ez akadályozná meg, hogy kicsússzon alóla  az emelő, úgyhogy ezért kell jól kiékelni. Mi kikötöttük :))

Ha jól emlékszem vissza, akkor nekem is ívesen áll az elsőrugó, de ebben nem vagyok biztos. Talán megér egy próbát megnézni...

Rugóleszedőt azért nem tudtunk használni, mert nem tudtuk beakasztani, mert kicsike volt a rés. Lehet neked másfajta rendszerű a leszedőd, és azzal már működne...

Előzmény: casejustcase (1040)
casejustcase Creative Commons License 2005.03.04 0 0 1040
köszönöm. elviekben hasonló felépítésű a 126os első futóműve az jó öreg 115ösömhoz.
külön a rugó, külön a teló és külön egy kar, ami összeköti az alsó lengőkart a felső lengőkarral. a gondom az, h a rugó vhogy furcsán kicsit ívesen áll, amikor leveszem a kereket és felbakolom. mondjuk nekem vannak jó kis rugóösszehúzóim, csak kicsit tartok a rugóktól úgy nagy általánosságban, mert mi van, ha egyszercsak megindul....
Előzmény: WAndrew (1036)
vnyóc Creative Commons License 2005.03.04 0 0 1039
hy irtam neked mailt...
Előzmény: gy69 (1038)
gy69 Creative Commons License 2005.03.04 0 0 1038

Szia.

 

Ne hidd. Ösmerek olyanokat akik több miliós autóval és természetesen palacsinta szaggal járnak biz a :).Folyamatosan szervizelik a járgányt és semmi nyoma a

" nemrendeltetésszerűhasználatnak"

Előzmény: te_o (1037)
te_o Creative Commons License 2005.03.04 0 0 1037
Ez azért már kemény... :)
Előzmény: gy69 (1035)
WAndrew Creative Commons License 2005.03.04 0 0 1036

115-ös esetében kocsit felbakolni, a lengőkar alá kellett tenni egy kocsiemelőt, kicsavarni a lengőkar csavarjait, majd leengedni az emelővel aztán simán kijött az első rugó. (+ lengéscsillapítót lekötni) Gurulós emelőnél arra kellett figyelni, hogy a rugó ne tolja ki maga alól az emelőt. Visszarakni csak 2-3 emelővel tudtuk :))

126-esetében nem tudom hogy működik, nem ismerem a kerékfelfüggesztését...

Előzmény: casejustcase (1034)
gy69 Creative Commons License 2005.03.04 0 0 1035

Sziasztok.

 

Nos erre van olcsóbb megoldás.Pl a szűrt sütésből megmaradt étolaj is tökéletesen megfelel. A legjobb szürő a 70-as évek "nejlony" hálóinge.:). Benzines autóba is jó csak keroval kell hígítani 2/3 -1/3 arányban. De óvatosan kell bánni az efféle leírásokkal mert ez jövedékiadó csalás biz a. Természetesen a megoldást én is csak pletyka szinten hallottam DDDDDDD)

Előzmény: 504LACI (1033)
casejustcase Creative Commons License 2005.03.04 0 0 1034
majdnem biodízel....

másik mercedes topikban is írtam, itt is megkérdezem: van-e bármilyen különleges elővigyázatosság, ha 126osból akarom előlről kioperálni a rugókat?
Előzmény: 504LACI (1033)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!