Kőérberki út, ideiglenes (1 héttel ezelőtti) kátyúzás előtt, 80-as tempo, majd bevertem a fejem a tetőkárpitba... Persze a lámpánál még mögöttem lévő Suzuki már a horizontról is eltűnt a visszapillantóban (200D!!!)
Húsvét ide-oda, én is most "nyalogattam" téli sebeimet a 123-ason. Amire számítottam, az ki is rügyezett...
Amúgy 1 átlagos polírpaszta "gyönyörűvé" teszi a rozsdafolyásokat, meg sóette krómot!
Elkezdődhet a pénzmag összegyűjtése az autó aljára...
Ja, Demszky aszfalton még mindig lenyűgőző a bombabiztos Merci futómű! Most télen már megszokottá vált, h mind a 4 kerék elemelkedett az útról!!!.... Bevallom '92 óta ülök 123-asban, fecskében, állólámpában, de ez még eddig nem fordult elő! Hiába a "kátyúkirály" sok mindenre képes!
nagyon köszönöm a részleteket. amennyiben igen lesz a döntés, akkor ígérem, h emailben részletesen beszámolok. nem csak rajtam áll a dolog, mert rajtam nem múlna.:) 55ezer km, szervízkönyvvel és látható állapottal....:) mint az mesében. egyébként gyárilag lakóautó.
Rengeteg kivitel létezett belőle. Zárt vagy platós? Általában négyhengeresek, kevés a hatos, itthon talán nincs is. Volt gyárilag duplatankos.
Nincs jellemző hibája, hihetetlen sokat bírnak. Melyik hátsó híd van alatta? Hat csavaros a középkupak vagy nyolc és kontraanyás? Ha 508 akkor a direktbefecskendezéses OM 314-es motor van benne, 3782 cm3 és 85 LE. Max fordulatszám 2800, nyomatékcsúcs 1800 fordulaton!!! Ötsebességesek de én amikor vettem az enyémet négynek adták el... Sose kapcsolt egyest az ember, mindig kettőből indult :-) Én mutattam meg neki, hogy hol az egyes. Utazósebesség 80 hosszú hídnál 90. De azt 1 millió km-ig garantáltan. Első futómű függőcsapszeges, nagy futásteljesítménynél csere. Szilentblokkok szintén. Rugókötegeknél hátul szintén. Két akku, soros-párhuzamos kapcsolóval, önindító 24V-ról működik. A kapcsoló volt már, hogy behalt. Sok kontár tákolja, nem értenek hozzá. A két akkut illik egyszerre cserélni, ha csak az egyiket cseréled rövid időn belül úgyis lehal a másik is. Jellemző, hogy tüzépesek és vasgyűjtők hajtják őket 0 karbantartással cserébe iszonyatosan túlterhelve.
Első és hátsó sárvédőívek egy idő után rohadnak, első indexek általában beáznak és szétrohadnak. Szervokormányos? Az viszonylag ritkább. Ami nem szervós az igen nagy erőt kér parkoláskor! Első lámpa foncsor is hajlandó lerohadni, de legalább szétszedhető a lámpa és újra lehet foncsorozni.
Általában tgk. ezért vigyázz, hogy vezetheted-e?! Mennyi a forgalmi szerinti össztömeg? Van pár darab ami vissza van minősítve 3500 kg-ra az még eljár B-vel. Felette szopás! Ezt most itt nem részletezem, hosszú lista lenne de ha komolyabban érdekel keress meg vagy hívj. Szívesen megmutatom, hogy mik azok a részek, ami esetleg figyelmet érdemel. Lelőhely: Bp XXII. Tel: 30/445-3989
Egyet épp bontok, van mindenem. Ha van rá lehetőség szívesen megnézném azt amit kinéztél. Érdekes darab lehet. Az enyém is elég érdekes, mentőautó volt a tűzoltóságnál, 36 ezer kilométer van benne. Eléggé beleástam magam a típusba, tudok egy-két dolgot róla. Itthon kevesen ismerik. Magánembernél van vagy cégnél? Te minek vennéd meg, mit szeretnél belőle? Magán vagy cég névre? Iszonyatos költség mire átíratod, és akkor a súlyadó+kötelezőt nem vettük át...meg a tachográfot se. Vonóhorgos? Rengeteg apró részlet fontos lehet, addig ne vedd meg míg nem beszéltünk.
nem tudom. négyhengeres dízelmotor van benne. nagyon-nagyon keveset futott. lehetséges, h dupla tankja van? nem kókánynak tűnik, hanem gyárinak. van-e bármi jellemző gyenge pontja, tipikus hibája?
uraim, mondjatok nekem pár dolgot az 508as mercedesről.:) lenne lehetőségem venni egyet(hihetlen állapotban), szervizkönyvvel. a kérdés az, h van-e jellemző gond/probléma vele...
A Bp. XVI Körvasútsor három vagy ötben, nem tudom pontosan a számot, nekem tavaly 2000 Ft-ért tettek csuklónként új gumiharangot. a 123-as féltengelyre.
Megnéztem, és a féltengelyem megmozdult az agyban, legalább egy gondal kevesebb. De most pár napig elfoglalt leszek, meg az idő sem a legjobb ( bár fedett helyen van), igy most vár a sorára.
Köszönöm a névjegyet, bár remélem nem kell majd, (főleg nem a motorfelujitás miatt) márcsak azért sem, mert nem mernék "biodizelt" csinálni,még a 115-ből sem, annál azért jobban szeretem. Na nem mondom a dígó romomat viszont már héha kéjes örömmel hallgatom, hogy mikor hullik már szét!!
Teljesen le kell engedni a lengőkart, és akkor könnyen kijön.
Összerakásnál tényleg jó játék, főleg a lengőkarszilenteket visszajátszani a helyükre. Mondjuk ez akkor egyszerűbb, ha a kar végén lévő gömbfejet is leszeded, de ehhez nekünk nem volt kedvünk. Inkább használtunk 3 emelőt a visszarakáshoz...
én arra gondoltam, h a visszarakásnál lesz jó a rugóösszehúzó. arra nem emlékszel, h mekkora játéka van a rugónak? hány centit kell ereszteni a lengőkaron, h kijöjjön?
:) Faterom is tartott tőle... Viszont ahogy leírtam, az a 115-ös reparatur anleitung ban van benne. Miután megmutattam neki már nem vitatkozott. 1 hiba van, hogy az alsó lengőkar és az emelő közé be kéne rakni valami xyz cikkszámú közdarabot, ami jól illeszkedik a kettő közé. Szerintem ez akadályozná meg, hogy kicsússzon alóla az emelő, úgyhogy ezért kell jól kiékelni. Mi kikötöttük :))
Ha jól emlékszem vissza, akkor nekem is ívesen áll az elsőrugó, de ebben nem vagyok biztos. Talán megér egy próbát megnézni...
Rugóleszedőt azért nem tudtunk használni, mert nem tudtuk beakasztani, mert kicsike volt a rés. Lehet neked másfajta rendszerű a leszedőd, és azzal már működne...
köszönöm. elviekben hasonló felépítésű a 126os első futóműve az jó öreg 115ösömhoz. külön a rugó, külön a teló és külön egy kar, ami összeköti az alsó lengőkart a felső lengőkarral. a gondom az, h a rugó vhogy furcsán kicsit ívesen áll, amikor leveszem a kereket és felbakolom. mondjuk nekem vannak jó kis rugóösszehúzóim, csak kicsit tartok a rugóktól úgy nagy általánosságban, mert mi van, ha egyszercsak megindul....
Ne hidd. Ösmerek olyanokat akik több miliós autóval és természetesen palacsinta szaggal járnak biz a :).Folyamatosan szervizelik a járgányt és semmi nyoma a
115-ös esetében kocsit felbakolni, a lengőkar alá kellett tenni egy kocsiemelőt, kicsavarni a lengőkar csavarjait, majd leengedni az emelővel aztán simán kijött az első rugó. (+ lengéscsillapítót lekötni) Gurulós emelőnél arra kellett figyelni, hogy a rugó ne tolja ki maga alól az emelőt. Visszarakni csak 2-3 emelővel tudtuk :))
126-esetében nem tudom hogy működik, nem ismerem a kerékfelfüggesztését...
Nos erre van olcsóbb megoldás.Pl a szűrt sütésből megmaradt étolaj is tökéletesen megfelel. A legjobb szürő a 70-as évek "nejlony" hálóinge.:). Benzines autóba is jó csak keroval kell hígítani 2/3 -1/3 arányban. De óvatosan kell bánni az efféle leírásokkal mert ez jövedékiadó csalás biz a. Természetesen a megoldást én is csak pletyka szinten hallottam DDDDDDD)