Neki nem. De az a dörgés, hogy most éppen egy nagy szerelmi csalódásban vagyok, és ilyenkor vidámítónak ajánlja az Ige. Egyébként a gyomrom is betegeskedik. És ha mindezekkel végeztem, akkor jön az italáldozat, amit az általad oly szorgosan favorizált fordítás "szeszes ital"-nak fordít.
Mondjuk Lemuél bölcs édesanyjának elég markáns véleménye van a borivó(királyo)król, bár igaz, hogy ugyanő tanácsolja nekünk, hogy bánatos szívű gyermekeket, s nyomorult hajléktalanokat itassunk le, amiből Jézus gyakorlati példát is mutatott a kánai menyegzőn, mikor szesztől megittasodott embereknek adott még szeszt - nem igaz, kend...?
Azt akarja mondani kend, hogy amint a csalánfőzetet teának hívjuk, noha a csalán nem Kínából származik, úgy Keresztelő János, vagy a Fiút is lehet angelosznak, vagyis hírnöknek, küldöncnek, küldöttnek nevezni, noha nem az angyalok teremtményi rendjébe tartoznak...?
Nem. Ahogyan nem is azért, mert tein van benne. Ezt már több változatban végigénekeltem kendnek, de kend még a saját egysoros "logikáján" sem igazodik ki. hanem újabb és újabb kétballábas analógiákkal próbálja védeni a védhetetlent.
Nézz utána. Olvass Bibliát az ostoba, gyerekes vitatkozások helyett! (Bár lehet hogy neked felesleges lenne, mert előtte meg kellene térned, anélkül nem érted úgysem.)
Nekem viszont azzal van bajom, amikor valakik a Törvény szellemére hivatkozva kényük-kedvük szerint forgatják az Igét kifelé. Akár a betüvel homlokegyenest is.
"A művelet elvégzéséhez -hála az Örökkévalónak-, ön nem rendelkezik a szükséges jogosultsággal."
Azt pedig én teszem hozzá, hogy ezért valóban nagynagy hála. Ugyanis az Örökkévaló sokkal irgalmasabb, mint én. És türelmesebb. Higyjétek el, az Ő ítéleteivel mindenki jobban jár, mint az enyémekkel.
Nem. Ebben az Igében kizárólag a bor nézését tiltja Salamon. És abból is kizárólag a veresborét. Tehát fehérbort szabad nézni. A veresbor ivásának tilalmáról itt nincs szó.
A kötelező mézevést illetően teljesen igazad van. Aki ellenszegül Salamonnak, és nem eszik mézet, illetve vörösbort néz, az elkárhozik.
Én biztosan nem. Sőt, nekem általában bajom van azzal, amikor a törvény - vagy a Törvény - szellemére hivatkoznak ahelyett, ami benne írva vagyon. Ugyanúgy aggaszt, amikor az APEH megmondja, mit akart mondani a törvényalkotó azzal szemben, ami a törvényben van, mint amikor egy felekezet megmondja, mit akart mondani Isten azzal szemben, ami a Bibliában van.
Ezentúl mindenki egyen mézet, különben pokolra jut!