A termosztát ha eléri az üzemi hőfokot a motor akkor ugye nem állandóan van nyitva? Jól gondolom h. az elején kinyit egy kicsit aztán újra lezár? Mert ha ez így van, és Te lassan kis terheléssel mentél -20-ba v. még hidegebbe, akkor elképzelhető h. a termosztát sokáig volt zárva és a hűtő alja ezért fagyott le.
Pláne h. a motortól az ember ilyenkor az utastér fűtésére is elvonja a hőt és a hűtő alja érintkezik hideg sós vízzel (bár -20-ban nemigen van még sós víz se)....
Pl. 70-80 km/h kb. 5.-be az olyan 1800-2000-es fordulat (nem megyek le megnézni bocsi). üresen, max. fűtéssel hosszútávon elképzelhetőnek tartom.
Hm!azért a hűtőt és a lökhárítót talán nem keverem össze!!!Hát ezaz hogy most megdőlt az hogy a meleg hűtő nem tud lefagyni.De hogy mi okból az nekem rejtély!!Az hogy semmi baja abban nem bízom,mert alapból a csúcsok szarok,igaz nem ettől.Igaz ezen az úton kicsit megfőztem a motort ,de nem gajjra. Ha megnézed az elejét elég szabadon van a hűtő,alul semmi takaró így könnyen megkapja az igét. De sebaj lessssszzzz egy majdnem új mocim teli újjjjjj alkatrészekkel!!!:-D
Sziasztok. Nemrég vettem egy 2006-os évvégi Traficot. Az autóval minden rendben, sérülés és karcmentes 61e Km-t futott,de a regi céges autómhoz képest lusta/130e km/. Igaz azt mindig hosszú távon használtuk igencsak dinamikusan,ezt viszont soha nem volt hajtva. Olajcserét+szűrőket megcsináltattam, Egr szelepet érdemes lenne kitakarítani? Nem tud valaki olcsón téli gumikat? Van itthon 215/55-R16 téli gumi 93-as terhelhetőséggel/650kg/,de az nem C-s. Feltehetem ideiglenesen?
Akkor pontosítsunk. Nem a hűtő aljáról beszéltek, hanem a lökhárító alján lévő nyílásról. Sztem a hűtő alja ami bentebb van van annyira meleg h. ne fagyjon le. V. tévedek? Ha a lökös alján a nyílások amik a levegőt engednék át a hűtőnek "eldugulnak" a hótól akkor elképzelhető h. feljebb emelkedik a hűtővíz hőmérséklete. De sztem ha lerugdosod a havat akkor minden ok lesz, feltéve h. nem mentél forralt vízzel több km-t. A végén kiderül h. semmi baja a gépednek :). Örülnél mi?
"... és menet közben a hűtő aljára felcsapódó latyak ráfagyott!!!!"
Ez velem is megesett az M1-en a Signummal 2002-ben. Hála Istennek időben észrevettem, mielőtt kiforrott volna. Semmi levelgő nem jutott be a réseken, vastag páncél borította. Leálltam, levertem a jeget és mentem tovább.
Hali. Láttam már olyat mitcu colt -nál hogy a víz pumpánál elkoptak a lapátok, bár abban volt valami hűtő tömítő folyadék. Szerintem ez a sűrű lötyi ette meg a lapátokat. Mondjuk ez az olcsóbb verzió. Reménykedjünk hogy Neked is valami egy szerű baki okozta a hibát. Felétek hogyan áll a havazás?
ÁÁÁÁÁÁ! ma jöttek meg a szerelők a síelésből!!:-D Hétfőn esnek neki a motort szétszedni. Igazából azt nem értem,és ekkor kezdődőtt a dolog. Dec 18-án mentünk fuvarba Hollandiába és menet közben a hűtő aljára felcsapódó latyak ráfagyott!!!!Hogy ez hogy történhetett azt nemtooom!!Alapba -20 fok volt,most erre jött a menetszél kb lett -40-50 fok!!Egyszercsak höfok fel,világított mint a karácsonyfa ozt ennyi!!!!onnantól kinlódás volt hazáig!!egyenesen úgy ahogy fenn volt a víz,emelkedőn teljesen felment,lejtőn visszahült. A másik amit nem értek,hazafelé kb Bécstől semmi baja ,leraktam a szervíznél azóta ott áll. Igaz februárra terveztem egy generált mert azért az elmúlt 1 évben kapott rendesen,meg amit az előző gazdijától. Egyébként nagyon jó kiállta az elmúlt 200ezer km-et az 1 év alatt.Semmi komoly kehéje nem volt,az ebből adódó kopó alkatrészeken kívül. Egyébként akkor cudar egy idő volt!Ahogy elnéztem elég sok autós kinlódott.Igaz ez nem vígasztal.
azt irta a komputer az ABS-re hogy kontakthiba,végégnéztem mind a négy keréknél de semmi, akerekektől 30cm-re vannak a csatlakozók, azok is tiszták, a motortérben hol van az ABS fejegység?
Ez nagyon jó. Autópályán 130. Lassan az általam választott sebességet eléri a megengedett legnagyobb sebesség. :) Ha így haladunk fejleszteni kellesz a gépet h. tartsam a tempót a többiekkel.
Nem saját elgondolásból cseréltem így az olajat. A szervizes kérdezte az első olajcserénél: "30 vagy 50 ezres olajat kér bele?" Céges kocsi volt, úgyhogy bevallom, le se szartam. Mivel 10-12 ezret mentem havonta és hetente 5-6 nap kellett a kocsi, azt mondtam, legyen 50, kinek van ideje kéthavonta olajat cserélni.
Az elején kifogtuk a gyerekhibáit, aztán valóban 50 ezer km-enként jelentem meg vele a szervizben. Persze a toronycsapágyak meg egyéb a rossz utak miatt kopó alkatrészek fogytak rendesen. 200 ezer ft alatt (2002-3) nem volt egy szerviz se. De ment a kocsi, mint a svájci óra, ennél jobb autóm még sose volt!
Ezt inkább szégyelni kellene, mint dicsekedni... Már a 30ezres olajcsere periódus is határeset, akinek fontos a motor állapota, max. 15ekm után cserél, főleg dízelnél.
Talált süjedt ? Én is a sűrű ellenörzés híve vagyok, mivel sokat gurulok. Rengeteg felesleges pénzt lehet meg spórolni. Pl. hátsó fékbetétek. STB. Kis csikó koromban volt mikor 30 000 km is mentem egy hónapban de az már nem volt egészséges dolog, bár ezt Te is tudod.
Dehogy emészt, xarok rá :) Csak mondom a másik végletet. 2002-3-ban volt egy Opel Signumom 2,2dti. 2 év alatt 225.000km-t ment, 50.000 km-enként cseréltettem benne olajat. Hibátlanul adtam le a cégben, tudomásom szerint 330.000 km-nél adták el. De biztosan szerencsém volt vele :)
Hát azért qrvara nem miliókat hoz!!! Amúgy meg egy átvizsgálás nem 10ezrekbe kerül!!!!4ezer km-enként azért történhet bármi olyan amit jó ha azért észrevesznek,és nem a köv.út közepén állítja meg az autót. Meg nem minden átvizsgáláskor cserélnek 10ezrekért alkatrészeket!!!! Hát ha más "írásmódban"tetted volna fel ezt a kérdést,még választ is kaptál volna!!! Így emésszen a kiváncsiság!!!:-DDDDD BÜÉÉÉKKKK
Hm,nekem a szervizbe került ennyibe,ja és gyári vizpumpával. Nem voltak kétségeim mert láttam a régi vízpumpát meg az újat is:-D(én szerzem magamnak az alkatrészeket) Vezérműszet vízpumpával(gyári)35ezer+szűrők olaj munkadíj. És nem az én időm ment!!!