A srácok közül nem ismerzs egyet sem? Esetleg ismerősöd gyereke ? Így lehetne hatni rájuk közelebbről. Ez lenne az egyik ötletem.
Mivel többen vannak, mindig lesz egy búzdító! Az összeset nem tudod meggyőzni, ezért az összeset be kell "ijeszteni" egy picit. Kilátásba kell tenni (normális stílusban), hogy rendőrségi ügyet csinálsz belőle és az összes tulajnak meg kell fizetniük az okozott kárt az Ő Szüleiknek. Kamerára is fel lehetne venni az erkélyről, már csak a nyomaték kedvéért.
Hát ennyi jut eszembe.
Természetesen vedd figyelembe, hogy gyerekek akik éppen bandáznak és nagyobb olyankor ez EGO-juk ... de igazából vhol mindegyik tudja, hogy rossz amit csinálnak így együtt .... és két lüke, rosszul nevelt társuk miatt nem akar szívni mindegyik.
Sajnálatos dolgot osztok meg veletek, kb egy hete láttam meg az auton egyik reggel, hogy a hátsó lökhárítóm felső részén ugy, egy 25 centis mély alapozóig nyúló karcolást ejtett valami nagyon jó szándékú emberke, mondanom sem kell hogy két napig nem tértem magamhoz hogy az uj autómat amin semmi karc és stb. nem volt tönkretették, de belenyugodtam mondván nem lehet mit tenni, nem tudom ki volt, bár sokat adnék ha a kezem közé kerülne.
Tutti hogy nevemhez méltón kómába juttatnám...
de ez még nem minden, 3 napja az asszony jön elkeseredve hogy a jobb oldalán is van egy, megnéztem, és a tanksapkától a hátsó ajtó elejéig egy szép kulcs által vésett ív keletkezett, kezdtünk komolyan kétségbe esni, hogy valaki ennyire utál, vagy azt hiszi hogy az ő helyén állok (25 éve lakom a II. ker.-ben és eddig ilyen problémám nem volt) vagy esetleg utálja a lacettit, vagy csak egy utolsó szemét patkány, de nem tudtunk rájönni , hogy ki lehet.
Tegnap délután nézelődöm az erkélyen mert most már rá vagyok hegyezve az elkövetőre, és látom hogy jön egy 10 fős kb. 7-8.os iskolás csoport, és a szomszédom HRV-je mellé érve két kis faszgyerek letérdel és kiterik a szelepsapkáit, leordítottam , erre, ahogy várható volt elfutott az összes, ugyhogy felteszem ők rongálják itt a kocsikat, csak az a baj hogy nem tudok mit tenni ellenük.
Azt hiszem a prolongról lemondok, de a 4 pólusú gyertyán még gondolkodom...
Nincs szükségem teljesítmény-növekedésre, és fogyasztás-csökkentésre sem, igazából csak a motornak szeretnék kedvezni, de félő, hogy az alváz úgyis előbb leesik...hisz manapság erre álltak rá az autógyárak, hogy minnél előbb vegyük a következőt!
Szerintem a prolongot felejtsd el, mert csak a pénzed pazarlod. Az autóban nincs sok kilóméter, és a prolonggal inkább csak a reklámot vásárolod meg, de sokat nem ér. A négypólusú gyertya az többet ér, de azzal sem lőssz nyulat, Nem fog jobban menni a kocsid tőle. Nekem előtte mazdám volt, és a mikor ilyen gyertyát tettem bele azt mondta a mazda szerelőm, hogy mi ez? Helokopter?
Na már megint a probléma!!! Ha jól tudom Picujnak lett olyan gondja, hogy reggelre bekapcsolt a cd-s rádió! Ma megyek ki reggel, hallom szól a zene. És honnan? Hát a kocsiból!!! Picuj, mi a helyzet ezzel a hibával?
Szerintem a topik cheklámpája kigyulladt, azért a néma csönd..
Sima tesztelős kanyart futottam Chevy Captiva-val. Marhára tetszett..!! Az asszony rögtön velős megállapítást tett (500m vezetett ő is). Szerinte a Lacsi kicsit nőies, neki a Captiva jobban bejön, mert karakteresebb. Erre közöltem, hogy a pénztárcánk méretéhez igazítva nekünk a Lacsi karaktere a legjobb..:-))))
Nézegettem az Epica-t is, de a dizánj nem jött be.
Talán kicsit lefagytunk (?) a vénasszonyok nyarában....
Úgy hozta a sors, BMW 530 d-ben (2005 évj.) vezettem- és volt ami nem tetszett (!): a bőrbelső váratlanul keményre sikeredett, igaz ebben a kivitelben időtállóbb és a koptatást is jobban bírja a komfort rovására. A többi passzol...
Nincs pótkerék, mert kiszúrt köpennyel is lehet hajtani 80-al a következő gumisig, de télire már kell a pótkerék, mert sérült télivel egy métert se tovább.
"Ha kigyullad, akkor gáz van, és vészüzemmódba kapcsolja a motort (épp csak gurul). Akkor el lehet vinni szervízbe, ahol vonogatják a vállukat." (3480)
Nem minden esetben, lambda hibánál (vagy jelnél) a motor teljesítménye nem változik! Előtét-chipek használatánál ismétlődhet a hiba (mindkét szonda azonos jelet küld egyszerre)
Röviden: RTFM. Hosszan pedig az a sárga lámpa, ami a benzin és hőmérséklet óráknál van, a légzsák lámpa felett, és indítás után már nem látszik. Ha kigyullad, akkor gáz van, és vészüzemmódba kapcsolja a motort (épp csak gurul). Akkor el lehet vinni szervízbe, ahol vonogatják a vállukat.
"nem is volt check lámpám 3 év alatt 1x sem (Kalos), másoknak pedig többször is. Megoldásként MINDIG azt javasolta a szervíz, hogy pörgetni kell, nem szabad félni a hangjától, ki kell húzatni, stb, stb"
Azért ezzel nem értek teljes mértékben eggyet. Nem hiszem hogy úgy árulják az autókat, hogy: -ha nem akar visszajönni az autóval, akkor pörgesse...- Engem fél évig etettek ezzel a hülye dumával, addig, amíg egyszer egy padlógázas előzésnél tiltott le a cheklámpa!!! Érdekes módon ekkor már előkerült a GM körlevél a rossz zárásszögű szelepekről, ki is cserélték és láss csodát azóta nekem sincs lámpaprobléma. Nem kell feltétlenül bedőlni a dumáknak.
"valaki szükséghelyzetben Lacettit először padlóz le- 6000-6500 ford körül "
Ezt most tapasztaltam. M9-en 3 fokozatban előztem egy 'lassú' thgk-t és bizony az előzés végére (amikor biztonságos seb különbséget éreztem) bizony majd 6000 fordulaton váltottam. Mostanába tolom felfelé a fordulathatárt váltásokhoz (9xxxkm), ami egyre kellemesebb vezetés érzetet ad.
Szervíz tapasztalat
A kocsit elhoztam a javításból, úgy néz ki mint 0km-nél!! A szekszárdi szervíz kitett magáért..:-)) Dicséret illeti Kovács István műszaki vezetőt - a kiszolgálás az ügyemmel kapcsolatosan *5-ös.
Igen a leszabályozást nem említettem, de már régebben is írtam, hogy ismerkedni kellene kocsival néha , ha már ennyit használjuk. Bizony van a ki 4esben meg 5ösben megy emelkedőkön és hiányolja az erőt. Ott és akkor nem ártana ha visszakapcsolna és elhúzna kapaszkodósávba. Ekkor nem kell fordulatszámmérőt figyelni csak visszakapcsolni 1 vagy 2 őt és gázt nyomni ....
Lehet, hogy Te (Ti) már hozzászoktatok a sportdobbal meg d.szűrővel járó hanghoz és már csak azt nevezitek hangnak de amúgy is van hangja és az is elég élvezetes adott esetben. Ezt persze sokan szenvedésnek hallják a kocsi részéről, "sajnálom húzatni" , "olyan mintha erőlködne" meg ilyeneket írtak ezzel kapcsolatban.
Nem a szélsőséges esetek legszélsőségesebbjéről beszéltem, amikor előzéskor bejöttek már mögéd szintén előzni és Neked kell helyet hagyni a mögötted lévőnek is , hogy beférjen mögéd , mert szemből már igencsak jön a baj ..... Ilyenkor kellene ismerni az autót és hangra váltani mert a szemed máshol van éppen ...
A leszabályozást megtapasztalni nagyon hasznos, még a régóta vezető embereknek is, ugyanis elég ilyesztő (először, mondjuk nem egy tudatos próba alkalmával) . Tudod hogy lesz mégis váratlanul ér ! Elmegy az nyomaték 0-ra és viszlát gyorsulás .....
Szia!
"...Megoldásként MINDIG azt javasolta a szervíz, hogy pörgetni kell, nem szabad félni a hangjától, ki kell húzatni, stb..."
Diretszűrő és sportdob nélkül nincs is hangja!
Szerintem gondot okozhat: ha valaki szükséghelyzetben Lacettit először padlóz le- 6000-6500 ford körül a leszabályozó motor úgy torpan meg, mintha fékezne!
Az elvesztett tizedmásodpercek és lendület a legrosszabbkor is bekövetkezhet.
Rutin nélkül kiutat keresni adott kiélezett forgalmi helyzetben, ugyanakkor a fordulatmérőt követni még időben a váltáshoz is- jobb nem megélni. Hasonló a csúszópályás manőverhez. Sose legyen szükség egyikre sem, de mindkettő előfordulhat és lehet, hogy utólag tanulni nincs lehetőség. A leszabályozási fordulatot, ha másért nem a fentiek miatt biztonságos körülmények között 2-3. fokozatban a "szelid motorosoknak" is hasznos lehet megtapasztalni.
A http://www.lacetti-klub.hu/ -n nyitottam egy topic-ot az autógumi beszerzéseknek. Kérlek dobáljátok bele, hogy ki mit hol, és mennyiért vásárolt. Hipermarket szuper akciók is jöhetnek, bármi. Engem személy szerint nem érdekelnek a premium márkák de sokan azt is keresik és nyílván az ember ott veszi meg amit kigondolt, ahol olcsóbb vagy jobban megéri vmi másért. Így mindenkinek hasznos lenne, ha egy helyen lennének ezek az infók ....
Egyetértek az íróval , szerintem is a "nem pörgetéssel" sokan ok nélkül kárt okoznak maguknak és picit az autójuknak is. "Magunknak" azt úgy értem, hogy nem uralják, nem ismerik az autójukat igazán és bizony ez ritka de nagyon fontos pillanatokban bajt is okozhat ( vannak helyzetek amikor nem szabad elváltani, hanem nyomni kell ) . Persze mindez ember függő . Az autónak pedig egyértelműen gondot okozhat az ÁLLANDÓ alacsony fordulat, hiszen nem erre van kitalálva ez a "technika" . Az előző autómat is pörgettem normálisan (nem állat módjára), nem is volt check lámpám 3 év alatt 1x sem (Kalos), másoknak pedig többször is. Megoldásként MINDIG azt javasolta a szervíz, hogy pörgetni kell, nem szabad félni a hangjától, ki kell húzatni, stb, stb