Hát ha akkor észreveszem hogy a klímahűtő,akkor bekapcsolom.Csakhogy olyan hideg volt hogy na meg latyak, így nem nagyon nézegettem hanem szélvédőmosós melegvízzel oldottuk meg a dolgot. Most éppen a blokkot nézegetem kifordítva!!!:-D
ez a szerelgetés egy kicsit olyan filing, mint szocreálbam mikor hétvégén jó idő volt, és "mindenki" az autóját szerelte a parkolóban, az utcákat meg ellepte a húsleves, meg a rántotthús illata
szevasztok az utastér villanyom hol ég hol nem mindent megnéztem, megyek rá a vezetőoldali küszöbre a fórum legelején olvasva, ott lehet galiba még a csatlakozóknál
nekem sajna akár nyár, akár tél, taposva, vagy óvatosan lépve, országúton is 9,5-10 között eszik. Szinte már mindenféle vezetési stílust kipróbáltam. Ezen még nincs fogyasztásmérő, tankolás alapján számolok. Azért igyekszem minél hamarabb 6-ba rakni.
Sziasztok. Gondolkodom hogy vegyek egy Opel Vivaro-t 6 személyest 1.9 cdti akinek már van ilyen téren tapasztalata megköszönném hogy írnátok véleményeket az autóról.
Szerintem teljesen rendben van a 10liter Budapesten (karácsomnyi örület, hóesés még a 11,5 is belefér). Az enyém is így fogyaszt most a nagy hidegben. Rövid távokat megyek kihül a motor(5-10km), a két út között kihűl a motor az komputer folyamatosan túltölt (mint régen a szívató, szerintem nem is kapcsol le csak 80 fok felett az meg nálam legalább 10 km). Ja és a legfontosabb kinek milyen nehéz a lába. Nekem hatos váltóm van. És sajnos az első négy igen rövid, (sajnos Bp-en a hatodik mintha nem is lenne). A 2. 3. 4. végig 12-16 litert ír a kompjuter, és még csak nem is nyomom. Az ötödik is iszákos 7-11 között ha emelkedik főleg. Szerintem csak az számít a 100 kilométerből mennyi volt a 5. 6. fokozat hirtelen gázadás nélkül. Vidéken, nyáron nekem is 7,5-8liter 110-130km/h-val.
az enyém fogyasztása irdatlan magas a többiekéhez képest.
kb. 80 (város)/20 (vidék), és ált. 9,5 - 10 l/100 km. 2002-es, és 246000 van benne. Sok a Budapest. Nem jött eddig rá senki, miért fogyaszt ennyit. Ha valamiért több a városon kívül akkor is ennyi, ha full város, akkor is. Felchippeltem 125 le-re, fickós lett tőle a gép, de a fogyasztása nem változott, max annyi még, hogy nem 1800-tól indul, hanem 1500-tól. Voltak reggeli rángatásos indulásaim, de nekem még segített az injektortisztító lötty, és ez elmúlt. Ha esetleg valaki megengedné, lemásolnám az 1.9 cdti szoftverét, és kipróbálnám, hátha segítene a fogyasztási gondomon (nekem DTI van).
nekem dettó ugyanez, állítólag érdemes minden olajcserénél tisztíttatni, v. tisztítani, mert darabokra is hullhat a sok olajsártól, és a szívócsonkban végzik a lehulló alkatrészei.
Hááát én se értem hogy tud befagyni a fagyálló,elötte kb 1 héttel lett megmérve.ha töltök is rá csak fagyállót,vizet sose.de mégha víz is került bele az a max fél liter amit ha esetleg valaki ráöntött nem tudja úgy felhigítani a -30 fokos fagyállót.Szóval nekem relytély ez a dolog!!!
Először is: Baleset és műszaki hibáktól mentes Boldog Új Évet kívánok mindenkinek!!!
.Pontosítok Petike:
A termosztát ugye alapból hideg motornál zárva van, csak a kis körben forog a víz. Általában erre van kötve a fűtés is. Ahogy a motor melegszik, egy adott hőmérsékletnél a termosztát elkezd nyitni.Mivel egy hőézékeny fémből készült a hőfok változzásának függvényében nyit illetve zár, de menet közben ez soki mindentől függ, viszont nyithat illetve zárhat részlegesen is. Ideális esetben beáéé az egyensúly és a termosztát részlegesen nyitva marad.Nagyon valószínű, hogy azért fagyott le a hűtő alja, mert nem volt elég termelt hő és a termosztát zárva maradt. (kint hideg volt, a fűtés meg ezerrel ment.)Egyébként nem értem: A fagyálló hogy fagyhat meg a csövekben???
Legegyszerűbb módszer: letakarni a hűtőt egy kartonlappal. Nem közvetlenül, hanem hagyni helyet a lap és a hűtő között. A ventillátor meg majd kapcsolgat.
Irigyellek. Nálunk ez Jászjákóhalmát jelent közel 10 cm hó esett és mivel a kocsik a telek végén parkiroznak igy minden esetben vagy 45 - 50 méter szakaszt el kell lapátolni. Jaj de várom már a tavaszt......