Nem tudni. Pedig Jeruzsálem már ie 2000-ben megvolt. Igazából csak Dávid idején vált Jeruzsálem fontossá, mert már akkor a terület (kereskedelmi, ipari, fenetuggya) központja volt.
"Ez is bizonyítja, hogy Évának voltak gyermekei (s azoknak is) Kainon kívül..."
Vagyis a Biblia tudatosan nem törekszik arra, amit utólag neki tulajdonítanak: hogy forrásul szolgáljon a benne szereplő személyek és népük, törzsük, családjuk történetét illetően.
Amiről a biblia elfelejtett megemlékezni. Nyilván nem volt fontos hogy leírni hogy az első emberpárnak kik voltak a gyerekei.
Az is érdekes hogy elvileg Káin követte el az első gyilkosságot mégis attól félt hogy ha elbujdosik akkor bárki megölheti.
"Ímé elűzöl engem ma e földnek színéről, és a te színed elől el kell rejtőznöm; bujdosó és vándorló leszek a földön, és akkor akárki talál reám, megöl engemet. 15. És monda néki az Úr: Sőt inkább, aki megöléndi Kaint, hétszerte megbüntettetik. És megbélyegzé az Úr Kaint, hogy senki meg ne ölje, a ki rátalál. "
Amúgy továbbra is terelsz csakhogy ne keljen figyelembe venned és reagálnod a vízözönt megcáfoló hszemre.
Annál érthetetlenebb, hogy Jeruzsálem meg sincs említve Mózes könyviben, hiszen az elmélet szerint a "barbár népnek" a "a civilizáció fájdalmas útjára történő terelésében" czentrális szerepet játszott a Jeruzsálem-központú kultusz...
Nem is arra reagáltam. Úgy emlékszem, a Káin és Ábel sztoriban Szeth nem szerepel, Éva esetleges leánygyermekeire pedig semmilyen utalás nincs. Tehát ha elvetjük azt, hogy az emberiség Káin és Szeth homokos kapcsolatának gyümölcse, akkor a Biblia szükségképpen nem kezelhető teljes körű forrásként még saját korlátain belül sem.
Senki se hamisított semmit. A hamisítás rosszhiszemű önző célokat követő magatartás. Akik Mózes könyveit írták, azokat semmi más nem vezette, minthogy egy barbár népet a civilizáció fájdalmas útjára tereljenek. Tűzzel, vassal, ideológiai körítéssel.
Ezen én is gondolkodtam. Seth egy másik sztoriból van, esetleg Egyiptomból, ahol Seth egy isten. Én úgy tudom, hogy Seth anyja Lillith volt, akit a zsidók démonnak bélyegeztek.
Talán azért, mert Mózes a könyveit nem útikalauznak szánta. Ám az életszerűtlen, hogy a hamisító-szerkesztők ne adtak volna Mózes szájába utólag egy-két profecziát, hogy az Úr Jeruzsálem városát választotta ki, hiszen az elmélet szerint a papság épp a Jeruzsálem-központú kultusz megszilárdítása végett hamisította Mózes könyveit...