Nyugodtan használhatunk fogkrémet, hiszen igaz, hogy a felelősségteljes döntés meghozatalában akadályoz már a szesz "mértékletes" fogyasztása is Lemuél bölcs édesanyja szerint, de csakis a királyok esetében, az az óriási mennyiségű szesz, ami pedig a fogkrémből egy keresztény családapának, rendőrnek, váltóőrnek, tűzoltónak, informatikusnak, bérgyilkosnak, parlamenti képviselőnek, bírónak, pedagógusnak a szervezetébe kerül, nem lényeg, hiszen nekik nem kell felelősségteljes döntést hozniuk...
"" És monda néki: Minden ember a jó bort adja fel először, és mikor megittasodtak, akkor az alábbvalót: te a jó bort ekkorra tartottad."""
Olvasod ezt amit én itt a szövegben?
Na....?...., nana, ....na??? "MEGITTASODTAK" kAPISE? a szőlőlétől ittasodtak meg? Jó sokat ihattak anno ott, ahol még szőlő sem igauán voplt.... Szerinted mivel tartósította Jézus a mustot, avagy a szőlőlét?
Nem is fog válaszolni. Neki ugyanis bináris gondolkodása van. Nem ismeri azt a kifejezést, hogy "mérték". Neki egy csepp alkohol már maga a kárhozat.
Arra sem válaszolt, hogy használ-e fogkrémet, dezodort, szájvizet,sebfertőtlenítőt satöbbi? Ezekben ugyanis van alkohol. Ha nem nyeli le, akkor is felszívódik, és ezzel a pokol legmélyebb bugyrába taszítja azt, aki ilyennel fertelmeskedik.
Jézus szesztől megittasodott embereknek adott még szeszt, totálisan lerészegítve fölnőttet, gyermeket, állapotos kismamát, Lemuél bölcs édesanyja is azt ajánlja, hogy itassunk le bánatos szívű gyermeket, nyomorult hajléktalant, s a királyoknak, uralkodóknak ugyanő a totális absztinenciát tanácsolta (hiszen szerinte már az egy pohárka is veszélyezteti a helyes döntés meghozatalát), mivel a királyok nem lesznek hajléktalanok, s bánatos szívűek, ugyanakkor helyes döntés meghozatalában az egy pohárka csak a királyokat, uralkodókat akadályozza, a keresztény családapákat, orvosokat, tűzoltókat, váltóőröket, rendőröket, informatikusokat, gépjármű-vezetőket, bérgyilkosokat, parlamenti képviselőket nem...
Hát persze, hisz maga a JÉZUS, név annyira elterjedt volt annó, hogy azt sem tudjuk már melyik Jézusról is van szó, mint Jóskákról, avagy janikkról.... :))
Nem..., de egyet nem értek, hogy vannak emberek akik a bibliából kiérteni vélnek egyes dolgokat, persze máshogyan, mint az eredeti szöveg adná, de arra kapóra jött, hogy alapítsanak egy új felekezetet és megépítség velláshiedelmi értlmezési légváraikat, majd azzal bombázzák más keresztény ellen légvárakat!!!! Tiszta nevetséges az egész! Noé ugye a szőlőmagtól részefgedett le? Az egész ószövetség borról tesz tanuságot, így az újszövetség is!
Értem. Tehát mégsem válogatsz a különböző rabbik között, hanem elfogadod a Zsidó Enciklopédiát:
Ginzberg kijelentését megerősíteni látszik a „The Jewish Encyclopedia”, amikor az utolsó vacsoráról kijelenti: ’Úgy tűnik, hogy Jézus élete utolsó hetében, csütörtök este bement tanítványaival Jeruzsálembe, hogy a szent városban elfogyassza a páskavacsorát. Ha ez így van, akkor a kenyér és a bor, amit a misében, illetve a Jézus által alapított közösségi szolgálatban használnak, nem lehetett más, mint a Széder szolgálatkor használt kovásztalan kenyér és erjedetlen bor.'…
Igazad van, módosítom a mondatot: Őt (téged) csak az a vélemény érdekli, amely megegyezik az övével (tiéddel). Legyen az bár rabbi, vagy akár földre szállt angyal.
Egyébként az alkoholos erjedés merőben különbözik a kovászos erjedéstől. Az alkoholos erjedésnek mindig egy tisztább folyadék az eredménye (itt most kizárólag a matéria minőségéről szólok, nem a tudatmódosító hatásáról). És eltérően a kovászos erjedéstől az alkoholos erjedés végén éppnehogy eltisztulnak azok a baktériumok, amelyek az erjesztést végzik. Ellentétben az élesztővel, ahol az erjesztést gombák végzik, és mindvégig megmaradnak élő organizmusnak.
"A zsidók szent ünnepeik - beleértve a menyegzőt - alkalmából soha nem használtak semmiféle erjedt italt. Mind egyéni, mind közösségi felajánlásaik, áldozataik alkalmával a szőlő gyümölcsét - vagyis friss, erjedetlen szőlőlét, és mazsolát, mik az áldás szimbólumai - használták. Az erjedés számukra mindig is a romlás szimbóluma." Rabbi S. M. Isaac, a "The Jewish Messenger" szerkesztője...
Lemuél bölcs édesanyja a totális absztinenciát ajánlotta, de csakis a királyoknak, uralkodóknak, ugyanakkor azt tanácsolta, hogy bánatos szívű gyermekeket, s nyomorult hajléktalanokat itassunk le (nyilván a királyok és uralkodók nem lesznek hajléktalanok, s sohasem bánatosak), Jézus pedig szesztől megittasodott embereknek adott még szeszt, totálisan lerészegítve fölnőttet, gyermeket, állapotos kismamát...
Szerinte igen. Szerinte a zsidók sem ihatnak bort, mert Lemuél anyja megtiltotta a királyoknak. Szerinte Salamon is tiltotta mindenkinek. Őt nem érdekli egy zsidó rabbi véleménye (aki azért valamit tán csak tud az Ószövetségről, meg a zsidóságról). Satöbbi. Neki van egy-két standard honlapja, ahol ezekre talált igazolást és hivatkozik rájuk szorgalmasan.
Értem én, bánatos szívű gyermekeket, nyomorult hajléktalanokat le kell itatni élénkítő, frissítő, vidámító, egészséges szesszel, ezt javallja Lemuél anyja, s ezt tette Jézus is, hiszen nem királyok, uralkodók ők, azok úgysem lehetnek sem hajléktalanok, sem bánatosak, csak a borászok, vasúti pályamunkások, bérgyilkosok, parlamenti képviselők, keresztény családapák, püspökök, villanyszerelők, tűzoltók...
Mondjuk Pál azt mondja, hogy a borban kicsapongás van, s nem azt, hogy a (túl) sok borban, Habákuk pedig, hogy a bor megcsal, s nem azt, hogy a (túl) sok bor, na és a jó öreg Salámon szerint a bor csúfoló, s nem a (túl) sok bor. Bár az is igaz, hogy Lemuél édesanyja szerint a fentiek ellenére csak a királyok, s uralkodók tarózkodjanak a szesztől ( a vasúti pályamunkások, keresztény édesapák, pedagógusok, villanyszerelők, borászok, bérgyilkosok, parlamenti képviselők, násznagyok ne) , s ugyanő azt is tanácsolja, hogy bánatos szívű gyermekeket, nyomorult hajléktalanokat itassunk le...
Már amennyiben a cselekedetek nem beszélnek, ugyebár. Márpedig elég beszédes az, hogy szesztől megittasodott embereknek adott még szeszt, totálisan lerészegítve fölnőttet, gyermeket, állapotos kismamát...