Általában az orgonák a gitártól sokkal magasabb szintű jelet adnak ki, ezért a gitár torzító szerintem nem nagyon jó megoldás (próbáltam), mert nem a torzító rész torzít be, hanem a túlvezérelt előfok, ami elég csúnyán szól, ha pedig leosztottam az orgona jelet alacsony szintűre, akkor bezajosodott. Én ezért csöves mikrofon előfokot használok bemeneti szintválasztóval -vonaljellel-, ahol a cső torzít, az sokkal szebb hang és -már volt a fórumon- a kínai csövet kicseréltem egy békebeli Tungsram csőre, óriási lett a különbség. ráadásul még Di boxként is funkcionál.
Erről már többízben volt szó, tudom, de elvenítsük föl
Igen. Egy torzítót közbeiktatsz és megjön a Purple szerű torz orgonahang. De azért ne légy túlzott igényszinten :-)
Egyébként nem a C3, B3, A100 Hammond orgona torzított Jon Lord kezei alatt.
1970-ig maga a 147-es Leslie erősítője volt teljesen feltekerve.
1970-73 közt egy csöves Marshall énekerősítő rendszer volt kihajtva.
1973-84 közt néhány 770-es tranyós Leslie volt alaposan széthajtva.
Utána jellemzően 2-3db 145-ös.
Az orgona önmagában nem torz, nincs is benne torzító. Ellenben félelmetesen nagy dinamikájú, erős keyclickkel, hatalmas kimenőszinttel. Ez kíválóan alkalmas a ráakasztott erősítőt alaposan betorzítani. Nem tudom milyen hanxert gondolnál a lezlire rákötni, de ha van fejhallgató kimenete, elsőként azt is fel lehetne használni a vol. poti ütközésig tekerése mellett. Jó, az ilyen megfejtés nem túlságosan szomszédbarát :-)
Közbeiktatott torzítóval azonban egész kis hangerővel is lehet rokkozni.
Tehát a footswitch jack bemenetre egy a szintihez használható zengető pedált kell dugnom és ha a reverb fel van tekerve, akkor azt kapcsolja ki be, ha jól értem a dolgot?
Még egy kérdésem lenne, én ezt az SOLTON ládát egy két manuális orgonával szeretném használni. Deep Purple hangzást szeretnék valahogy elérni vele. Tudom, hogy nehéz és azt Hammond orgonával csinálják, de hát sajnos nem nyertem még a lottón, hogy tudjak venni egy olyan hangszert. Szóval véleményetek szerint az overdrive hangzást egy gitár torzító pedál közbeiktatásával el lehetne érni? Tehát orgona -> torzító -> Solton felállás lenne.
Ilyen Solton ládám van nekem is. Jól működik mióta tulajdonomban van néhány éve. Kisebb hibák, nehézségek voltak vele, de nem mai darab ezért elnézem, illetve javítgatom a dolgait.
A footswitch aljzattal ki - bekapcsolhatod a zengetőt.
Jó tanácsként én is javasolnám a tölcsér valamilyen mértékű takarását. Egészen meg tud változni a hangkép. Ezt még lehet fokozni a felső és alsó nyílások részleges takarásával. Ha a saját ládádról készült fotót tetted fel, akkor a háló szerű nyílásokra célzok ezzel.
Persze függ attól is milyen zenére használod a Soltont. Lehet egy nyugodtabb, tompább vagy kissé szúrós, erős hangzás is a számodra megfelelő.
Annyit ahhoz a szürke sebességváltáshoz készült aljzathoz, hogyha nincs ilyen csatlakozóval kétkapcsolós pedálod, ki lehet szedni azt a csatlakozót és valami mással pótolni.
A 3. képen látni egy kamerát oktatóvideó pozícióban. Volt 1-2 kamerás is aki ide-oda sétált, belekukucskált a masinájába. Biztos felvételezett általa.
Én csak füleltem pár kép kattintása mellett.
Esetleg meggondolandó hogy egy ilyet érdemes volna vidékről is meglátogatni. Ok, drágább a közlekedés, de a belépő (1200) cserébe kárpótlás egy külföldi előadóhoz képest. Ha ez a műsor lesz, akkor viszont legalább azonos értékű szórakozás!
Tegnap megvolt az első Hammond klub estje. A volt Duna moziban pár házzal a Szent István körút mögött, ami most Budapest Jazz Club = BJC
Elébe megyek az összegzésnek.
Évek óta nem hallottam ennyire színvonalas, szórakoztató, vérprofi előadásokat, beleértve a külföldi sztárokat is, mint amit először Bence majd később Matyi csinált!!!!
Ehhez persze sok feltételnek kellett teljesülnie, de lehet hogy a csillagok is jól álltak.
A klub klassz. Jól látni, jó az akusztikája, hangulata. Mi kell még?
A hangosítás hibátlan volt, szépen szólt és jól volt keverve. A hangerő is rendben, nem hangos nem halk.
Jönnek a muzsikusok.
Vas Bence Organism zenekara is hallható volt idén párszor, továbbá a nyolcszámos cédéjükhez is rendesen odapakoltak.
Mindig sokkal jobbak voltak mint előzőleg, most még nagyobb lépéssel. Bence hatalmasakat szólózott, nem menekült ki belőlük sietve, dögösen kísért, változatos, néha pszichedelikus, alternatívba hajó megfejtéseket is hozott. Néha meg kemény, nagyon virga jazz futamokat. Lábbasszusa kicsit puha. Én a zoknis játéknak vélem. Makkoscipő? :-)
De a legnagyobbat felesége, Bodoki Tünde alakította. Éneke nagyon szép, kifejező. A korábbi kissé háttérben állásából igazán az előtérbe került.
Amilyen profin, változatosan játszottak azt hittem Matyiéknak fel kell kötni rendesen azt.
Az következő felállásban Matyi és a dobos Márk mellett Gyárfás István gitározott és a közhelyes szaxi helyett klarinéton Fritz Józsi játszott. (öltönyben :-) )
Nem akarták megváltani a világot, örökzöldeket játszottak. Furcsa ez az örökzöld. Sokkal többet hallani kéket (nyulat), pirosat, feketét, igazából már ezek az örökzöldek csendölnek föl ritkán. Pedig megérdemelten azok, a legjobb számok.
Nos, ezeket ők négyen úgy játszották hogy Jimmy Smith, Joey DeFrancesco is elégedetten csettintett volna. Megszűntek a saját számok szabta korlátok. A fantasztikus "alkalmi" zenésztársak ismert muzsikusainkat is a legmagasabba repítették. Briliáns megoldások, végtelen dinamika, játékosság, elvetemült szólók, változatos regisztráció, repertoár két részben... szerintem felülmúlta a májusi James Cartert, de az öreg doktort is. Nem kicsit. Matyi akkora szólókat nyomot, amit még nem hallottam tőle. A normál perkás hang mellett több blokkszóló pl. a Keresztapával, fullos szólók, bluesosak, brutál dinamikás kíséretek. Néha nagyon tisztán, néha már heavys betorzítással. Erre való a swell pedál :-) Márk is felülmúlta önmagát. Vicces, érdekes képleteivel szépen hozzátett az esthez. Gyárfás Pisti vidám, bensonos gitárjátékával tökéletes társ. Fritz Józsi finom, tiszta klarinétjátéka egy éles ellenpontja, kiegészítése a produkciónak. Nem gondoltam volna hogy ennyire passzol ez a hanxer is a többiekhez. Ismervén sok standard hammondos változatát itt-ott fellelhetőek voltak szakértéssel némi estelegességek, amit profizmussal előnyükre fordítottak, de ez mit sem von le abból az igényből hogy mikor lesz folytatása????? Remélem egy hónap múlva újra megtapasztalhatjuk ezt a csodát. Aki nem tud eljönni, nagyon, nagyon bánhatja.
"DN barátomnak sok sikert kivánok , és nagyon jó koncertet" - Köszönöm. :) Esküvő lesz csak, de azért néhány Bach illetve Mendellsohn, John Williams, Albinoni, Pachelbell művek is elhangzanak majd.
Igazad van , reggel 6kor irtam és még a reggeli kávét sem ittam meg akkor ,bocs a dezinformácioért. Ami biztos hogy mindkét áram fajta rug rendesen !!!
A Hammond E100 mechanikus hanggenerátoros /továbbiakban TG / felelös a hangkeltésért. A TG-t egy motor hajtja meg mely fordulatszámátol függ a a hangok frekvenciája .
Ha Europai 220v 60hz akkor max a motor müfázist előállitó kondenzátor szorakoztat, Ha USA 110v 50hz akkor a freki váltó panel haldoklásának lehetsz szerencsés megélője.
De azt igazándiból még nem definiáltad hgy az orgonád hogy is "hangolódik szét", mert a scanner vibrátó is azt az érzetet keltheti az ember gyerekébe , mint ha hamiskás lenne a hang ...
más
Nekem az elektromos orgona azt jelenti hogy vox ,farfisa ,nord stb , de ez már csak okoskodás....
A Solton Twin jet , turbo jet Olasz gyártmányu erösitök , nemcsak orgona , hanem elektromos harmonika, elektromos gitár fogadására is tervezödtek, melyek más bemeneti szinteket kivántak , és ezért készültek magas ill alacsony bemeneti szintekkel hogy a torzitását az erősitönek kordába tarthassák..
A lábkapcsoló a forgó rotor gyors lassú forgását kapcsolgatja
más
Elhangolodhat egy orgona ??? Kérdés hogy most elektromos , vagy hanggenerátoros /TG/ hangszerről beszélünk ? A teljes hangszer "elhangolodott", vagy csak hangok egymástó??
DN barátomnak sok sikert kivánok , és nagyon jó koncertet
Vmi emailben el lehet téged érni? A cikk kapcsán érdeklődnék pár dologról, a tanulmányaidat illetően, melyek a sajnos azóta már bezárt Postáshoz fűződnek.
Nekem ez sokkal jobban tetszik. Amikor megjelent az első lemezük, számomra nagy csalódás volt. Steril, élettelen. Nagyon "profi" akart lenni. Csak erő nem volt benne ezekhez a nyers koncertekhez képest.
A kezdetben Gidó összeállítása egy L100 volt 760-as lezlivel, rajta egy kis Roland monofónikus szintetizátor. Az egész koncert rendkívül jó. 1980 telén minden héten játszottak a METRÓ klubban. Hétről hétre profibban, és egyre több néző előtt.
Nagyon kösz!!!!! Gidó még a verse közben is bontogat! A későbbi változatokban csak az elején és mindössze egyszer tér vissza az a motívum. Nagyon tanulságos ilyen régi változatokat hallani. Én egyszer Csiga Sanyinál A Zöld a bíbor... eredetijét hallottam, még kamu angollal!!! Az is zseniális volt.
Köszi! Monjuk nekem a Santanák a szívem csücske....:))) Az Apáink útján orgonás intrójú változatát nem hallottam még! Hogyan tudnánk segíteni ezen? :))
OFF:
Egy közös bulin Takáts Tomi maga konferálta be úgy Zsoltit, hogy A Pál utcai fiúkban Nemecsek Ernőnek a lába még a Wendauer lábánál is kisebb. Kósa Zsolt pedig az az énekes, akinek a hangja még a Takáts Tamásnál is magasabb!