szevasztok tegnap jöttem meg egy 2500km-es útról (elforgatott kiiktatott AGR szeleppel, másik légmennyiségmérővel) az, hogyha menet közben megáll az autó,és kigyullad a hibaábra(piros motorrajz+stop)egyértelműen légmennyiségmérő hiba.Az AGR nélkül lendületesebb az autó, mivel tiszta levegőt sziv,a fogyasztást nem figyeltem, majd legközelebb. Az AGR vezeték végig az úton le volt húzva, sehová semmit nem befolyásolt elektromosan sem, összegezve a levakolt" elektromosan szétkapcsolt agr"-t az autó nem "keresi"
Na ez igen!! Amikor korábban azt írtam h. tegyetek fel gyakrabban képet akkor pont ilyenre gondoltam. Gratula mégegyszer és köszi mindenki nevében. Sztem aki ez alapján sem tudná megoldani az bízza szakemberre az ablaktörlő lapát cseréjét is :).
Hali! Ahogy gondolod, de szerintem nem véletlenül megy rá 6 vezeték. De lehet, hogy akkor elég csak lehúzni a csatlakozót, mert alapból zárva van a szelep.
Tegnap én is elfordítottam, majd a fogyasztásra leszek kíváncsi.
Még jó, hogy szétszedtem, mert a levegőszűrőház már teljesen kikoptatta a befecskendező vezetékét. És így a MAF is meg lett takarítva egyúttal.
Teszek fel pár képet a munkafolyamatról.
Elég koszos volt.
Szét kellett fúrni a szegecseket, hogy ketté jöjjön.
Az "új" egr.
Elforgatva a helyén.
Készen is van.
Mindegyik befecskendezőnél kikoptatta a műanyagház.
szevasz nem teszem vissza a vezetéket, majd még letörik az AGR szeleptányérja, a felesleges működés közben,azt csinál nekem galibát,pl.németországban(majd műszaki vizsga előtt)
Szia. Köszönöm a választ, eddig csak valleo termékeket használtam de kezdek csalódni a minőségében. Volt mikor néhány fővel gurultam nagyobb sebességgel a hegyek között és pár nagyobb lassítás után éreztem hogy csökkent a fék hatása. Hát rendesen levert a víz, így most más márkát is ki szeretnék próbálni. Kellemes hétvégét mindenkinek......
szevasztok elvittem az ótót a haveromhoz lenullázta a hibát, légmennyiségmérőt ir hibának, adott egy használtat, azt beleszereltem kiváncsi leszek. az agr szelepről meg annyit mondott hogy ha el van forgatva, (lezárva a nyilás) akkor a motor csak tiszta levegőt sziv, ezáltal hatékonyabb lessz, és a motor élettartamát megnövelem (az egész agr hercehurca ( az euro 3-4-5- besorolásról szól, mekkora a kipufogógáz nitrogéntartalma stb.) én elforgattam, lehuztam a csatlakozót róla nem adja be hibának a komputer úgy is hagyom zöldkártyáig. és ahogy (iszkiri) rámutatott, jobban gyorsul.
Csipesz autójába ő választja meg, hogy mi kerül. (becsületére legyen mondva, hogy rendben is van a gép!)
Az enyémbe Febi fékbetétek és Bosch tárcsák kerültek, SKF hátsó csapággyal. (nem lett volna fontos, de sokat megy az autó és 180.000-nél én döntöttem így.)
Figyelj oda, hogy a hátsó tárcsa csak csapággyal együtt cserélhető, mert maga a tárcsa a kerékagy is egyben. Nem lehet úgy szétszedni, hogy a csapágy szét ne szakadjon.
Miskolcon a Truckland-ban az egész került 92.800,-pénzbe. (4 féktárcsa, 4 fékbetét garnitúra két csapágy) A hátsó tárcsához nem adják az ABS jeladó kereket, de át lehet tenni simán.
Kérdés mindenkihez: LED-es lámpákat (helyzetjelző, index stb) használ- e valaki?
Ja ha kicsit csurdogál a betöltőn akkor tuti hogy szinten van!!! Na én most elbattyogok egy jó 4000-es túrára,igaz nem a trafikkal mert az még darabokban!!!Transitos buli lesz:-D Vasárnap vagyok!!! Ajánlom figyelmetekbe a www.hollandtelekocsi.hu oldalamat!!! Hátha!!!!
szevasztok a sztory, de már áll is a f..........m. tegnap reggel lindau, oda vissza 1800km. odafelé bécs utáni első rastplatz előtti emelkedőn leállt a motor, gyújtás le-vissza, majd ujra ment, ezt csinálta vagy 9szer, hibajelző villog, félreálltam, parkoló, nemzetközi kamionos találkozó, kiszúrta az egyik német hogy szerelek,odajött, meg egy szlovák, ők adtak szerszámot. kiszedtem az egr/agr szelepet, letöröltem, majd visszaraktam,(nem volt koszos) utána elmentem lindauig-majd visszafelé salzburgnál, megint kezdte vagy 8-szor megállt, utána gondolt egyet és teljes terheléssel, cuccok, emelkedő,130-140 tempó jöttem egészen hazáig gond nélkül. na ez mi lehet, a szervizszoftver azt mondja légmennyiségmérő de akkor hogy van,hogy 1200km hiba nélkül, utána meg 15percig rossz, utána meg jó?
Szia. Milyen márkájú féktárcsát +betétet használtál ? Lassan nekem is aktuális lesz. sajna az első tárcsák nagyon hullámosak így val.szeg csere, valaki tudja hány mm -ig lehet koptatni a tárcsát.
Itt kettővel lejjebb van a rajzon a pálcika. Gondolom, ha be van lógatva a lyukon, akkor a két csík kicsit lejjebb van. De az a fél liter biztosan elkopik idővel.
Én most cseréltem a váltóban olajat, a gyári mennyiség elvileg 3 liter,de nekem 3,5 ment bele. Lehet,hogy túl öntöttem? Igaz én a beöntő nyílást vettem alapnak, mindenesetre sokkal jobb lett a váltóm..és sokak szerint a kevés olaj miatt hullanak szét a váltók, ártani biztos nem árt neki gondolom van neki valami szellőzője..
Na ma megvolt az első! (169 183km) fékbetétcserém. Még az elsők mindig bírták volna, de legyen új az összes. A hátuljánál a jobboldalon volt belül elkopva a legjobban az van a képen baloldalon. Na annak már tényleg az utolsó órái voltak hátra. Egyébként már néha bejelzett a műszerfal piros STOP +egyéb jelzéseket főleg meredek lejtőn mivel kopottak voltak a betétek és lejjebb ment a fékolaj szintje. Csere után sokkal, tehát SOKKAL jobb lett a fék. Legközelebb nem halasztom idáig. Ha jól emlékszem kb. 17 eFt volt az összes betét (8db).
Arra figyelj hogy fullon legyen olajjal!!!Nekem is 6-os váltó van a gépbe,a kapcsoló villánál eresztette egyedül az olajat.A bele teljesen jó állapotú,nincs szétkopva,most van óra szerint 310000 ezer km benne!!!kopp kopp
Enyém 2004 es. 114 ezer van benne, eddig semmi komoly gond.
Én úgy tudom, hogy a váltó és a futómű elég gyengécskére sikeredett,
akik nagy súlyt visznek állandó jelleggel, ott lehet inkább probléma.
Meg az se tesz jót ha valaki a 1.9-es, 84 lovas motort felhúzatja 100 lóerő
fölé és úgy kocsikázik vele, mert igaz, hogy a 84 és 100 lovas 1.9-be ugyan az a motor van, csak gyárilag van feltolva a lóerő, de azokba 6-os váltót tesznek.
Én nem huzatom a motort, autópályán is csak max 120-130 al megyek.
Azt én is betartom, hogy 15 ezrenként olaj és szűrők cseréje,