A 116-os valóban ritka, de szép. Egyben akár arany középútnak számíthatjuk, mert: TERMÉSZETESEN nincsenek olyan tökéletes arányai, mint a W108/109-nak, vagy akár a W114/115-nek, és TERMÉSZETESEN nem is megy olyan jól (talán csak a 450-es 6.9-es?), mint pl egy W126 420-as (és attól fölfelé), de a W126-nál szebb, az állólámpásoknál meg (talán) alkalmasabb a napi használatra.
Csak azt mar nem negyon lehet ugy elszerelgetni, mint egy allolampat, biztosan
megallit a rend eber ore este 10 utan, de persze gyors, kulturalt, csendes es
jo az alkatreszellatasa is, amig az allolampashoz lassan azert kezd elfogyni a jo anyag, illetve a csillagos eget surolja az ara, pl kuszobok, gyari sarvedo, stb
A 116-os meg annyira ritka, hogy eselytelen a 126-ossal szemben.
Egyszer majdnem adtam magamnak esélyt egy 116-osra 280 SEL ( hosszú kasztnis)klíma aut váltó kf felni stb egész tűrhető állapotban. de azért az mégse állólámpa...:)
Szerintem a mego egy 126 sd, használható kényelmes szép,
"Olcsóbban veszek egy tisztességes állapotút." Ez is igaz egyébként. A veterános örök dilemmája. Még jó, hogy megint olyan messze kerültem az állólámpásoktól, hogy nem megy fel a vérnyomásom, ha látok egy új hirdetést... De majd egyszer!...
Ez igaz, de nem mindegy, miként javítják. És az sem mindegy, hogy milyen összegért javítható. Egyszer ráizgultam gy W108-ra, de elég volt kinyitnom az ajtót, hogy elmenjen a kedvem tőle a szörnyű kendácsolás láttán (valami teljesen típusidegen zártszelvény volt a küszöb). De az én 116-osom is csak két-három évig volt szép. Ekkor derült ki, hogy a felújítás (felújítottan vettem) annyit tett, hogy egyszerűen lefényezték a rozsdát. Ha tisztességesen rendbe akarnám hozni, akkor rá kéne költenem 7-800e pénzt. Olcsóbban veszek egy tisztességes állapotút.
kérlek segítsetek: honnan tudok letölteni vagy szerezni nem német nyelvű szerelési útmutatót 115ös mercedeshez és kifejezetten a stromberg karbihoz? köszönöm előre is.
Okosan gondolod, hogy nem szabad belevágni egy ilyen projektbe. Mármint anyagilag. Hacsak nem érzelmi alapon akarja valaki a családi autót megmenteni amiben kereszetelőre vitték harminc éve. A millás restaurálási költség felejtős, annyiért egy rendes kasznimunka és fényezés van.
Itthon is adtak már 8000 € felett is egy makulátlan állólámpáért, igaz megőrzött originál állapotban.
Volt gyári klímás kivitel. Lehet, hogy lesz egy 280E Aut. eladó hibátlan állapotban. Gyűjtsd a lét...
Hát ahogy nézem, lassan kint is felszaladtak az állólámpa árak. 3-4000 euro környékén kezdődnek a szépek, de szivfájdalom nélkül kiirnak 6-8000 eurót egy gyári eredti állapotban megmaradt, garázsban dédelgetett keveset futott "ópa" autójáért. Én azért még mindig okosabb döntésnek gondolok egy ilyen beruházást, mint nekikezdeni egy leharcolt példány restaurálásának. Asszem 280-as lenne az én álmom, mindenképp automata váltóval. Láttam olyant is, amiben volt klima. Ez lehetséges gyárilag?
Hát az állólámpások tapasztalatom szerint nem kevésbé rohadnak, mint a 116-osok. Én már le is mondtam egy régi álmomról a W114 coupéról, mert öregszem és egy nem túl lepattant 450SE ma már jobban érdekelne. Vagyis szerintem nem olyan rossz az a W116. Talán praktikusabb választás is, mint egy szétgányolt-szétrohadt W114/115 milliós újraélesztése.
Az autó nem régóta van nálam, annyit tudok róla hogy az alvázszáma eredeti, a motorja sem lett cserélve, szervókormányos, 73-as évjárat, fehér színű, és tabac színű a kárpitozása.
Az autó rendszeresen karbantartott, akár napi használatra alkalmas, a karosszéria egyszer majd felújításra szorul, de jelenleg még jól tartja magát.
Sajnos a színe nem az eredeti, kisebb sérülésektől eltekintve karambolos még nem volt, az egyéb rejtett értékei miatt akár restaurálási alap is lehetne, viszont a jelenlegi állapotában az elkövetkezendő években inkább alkalmas az állólámpa-feeling kiélvezésére, mert nincs olyan hibája, ami miatt azonnal javítani kellene.
A fogyasztása 7,5 liter országúton, csendben, urasan vonul.
Jelenleg egy kisebb javításra szorul az ajtaján, ha elkészül, friss műszakival 700 000 Ft-ért lehet megvásárolni.
Ha valakit közelebbről érdekel, kérem e-mailben vegye fel velem a kapcsolatot.
Hát igen. Bármilyen autó egyébként, a teljes restauráció 1M alatt nem áll meg. Fölé viszont annál könnyebben megy (őszintén szólva eddig 1,2M volt a minimum, amit hallottam, bármilyen autó viszonylatban). Most hirdetnek egy jópofa, vsz. ex. 250 automata 114 -est, jelenleg 200D. Nos, veterán soha nem lesz belőle, egy restaurációba nem érdemes vele belemenni, de ha csak élvezni akarja az ember, akkor garázsban simán elvan ebben az állapotban 5 évet, a feeling teljes... 5 év múlva pedig ki tudja, mi lesz...
Persze, nem titkos...Szoval baleksagom tortenete roviden..
99 oktobereben boldog tolajdonosa lettem !
ulesek 124-es bol , szonyeg valami ganyolas , szoval ulesek bontobol, ujratomve, karpitozva, elso szelvedo csere, talaltunk szinezett originalt, akkor mar miert ne korbe szinezettet, plane hatsoablakfutessel ? Par rozsdafolt itt ott az aljan ,
hat amikor le volt szedve koros korul az aljan minden akkor egy komplettfenyezes mar adta magat.. Ha mar amugy sincs benne uveg meg karpit, nem is nagy tema. Na a kormanyosszekoto tarto cso a jobb oldalon elol az sem volt az igazi...
Meg nem volt benne szervo....de aztan lett...meg egy vadonatuj Becker plusz motoros Hirschmann meg 4 Michelin...Aztan futomufelujitas kompletten, inkluzive
nagyobbacska reszek is mint Bolcso elol (szetrohadva) .Innen egy Motorgeneral mar igazan nem nagy vaszizdasz, Sajnos furcsamodon MAHLE dugattyukat akkor eppen senkitol nem kaptunk csak KOLBENSCHMIDT volt valahogy mindenhol, ez a mai napig faj, de sebaj, aztan egy Stromberg general, egy uj osztofej kompletten,
Diffi kb 3 szor cserelve mire olyat kaptunk bontottan ami kevesbe troli feelinges,
kerekcsapagyak, fekfelujitas, hogy csak a nagyobb munkakat emlitsem, ja es sok draga gumikeder ami raadasul draga de nem valami passzentos, most hogy igy leirom, talan a hutohoz egyszer sem nyultunk, a termosztatot leszamitva persze...
Na de akkor meg volt ido es penzmag is a kicsikere, ma mar egyik sincs..
Nem mondom az auto is jo lett, de messze nem tokeletes meg... Pl egy valtocsere biztosan jon hamarosan, valami nem kis zajjal zorog benne..:-)
Na errol beszelunk itt masfel millioert korulbelul...
Udv mindenkinek, (ja es persze a masodik utjan egy kofelverodes majd kivitte
a szelvedot ,lett rajta egy szep huszforintos nagysagu folt pont az orrom elott)
Ez lesz a második (meg elötte még 30.:).Igazából a február, március az a totál leépülés napról napra.De ezeken a merciken ha valahol látsz egy pörsenést az gyak azt jelenti, hogy totál gáz
Azt hiszem ez lesz. A jobb oldala teljesen kaputt, küszöb, fenéklemez teljesen, doblemez részekben, ajtók alja,sárvédő ívek, csomagtér fenék lemez, bal oldal ajtók küszöb stb stb. Ezt a telet még ki kell bírni sokkal rossszab már nem lehet. A kárpit újra van húzva, de most kínáltak sötét zöld MB text taxis belső, hibátlant.
A kárpit is eredeti, vagy volt már újrahúzva? Nem lenne jobb, ha gyűjtögetnél még, és a kasznit egyszerre raknád rendbe? (Teljesen kipakolni, áttolni lakatoshoz aztán fényezőhöz.) Apránként biztosan olcsóbb, csak a végeredmény....
Mik a jellemző rozsdásodási pontjai? Küszöbök, doblemezek, padlólemez körül?
Az enyém és szeretem is nagyon, de a szükség nagy úr.De egyreinkább úgy tűnik, hogy marad és neki állok rendbe tenni, apránként. Csak sajna azok a gyári küszöbök ne lennének ilyen drágák:( Küszöb utángyártott nekem nem jön be annyira, valahogy máskép áll.