Ha nem navis a kocsid ,akkor a fejegységen kívül szükséged lesz magára a navi egységre (ami pl. sw-nél a csomagtartóban van) ,antennájára és a kábelezés sem biztos ,hogy ki van építve...
Én nem ezen az úton indulnék el ,hanem inkább vennék egy mai modern navit.
A Lybráé egy régi darab ,ma már egy mobiltelefoné is többet tud és nincs hozzá Mo. térkép sem.
Először is Boldog Karácsonyt Kívánok minden Lybra-snak, illetve az egyéb autó tulajoknak is!
Új vagyok itt és örülök, hogy van egy fórum ennek a méltatlanul kezelt típusnak!
Én fél éve vagyok BOLDOG tulajdonosa egy leharcolt állapotban vásárolt 1.6SW-nek.
236-al vettem Júliusban - kifejezetten válság-, és munkaautónak -, mivel új munka válalásához kellett egy megbízható, napi 100-at hibátlanul teljesítő autó.(Az előző autómat pont egy éve ellopták. Azóta is annak hitelét nyögöm - Budapest, Budapest, te csodás..)
Azóta már +18-at tettem bele. Hihetelen, milyen megbízható kis autó ez a szépség! Menet közben szépen rendbe tettem: új fékekrendszer, új - alcantara - belső, új, teljes kipuffogó rendszer, új termosztát és vezérlés. (Eddig, tokkal vonóval 860-nál tartok)
Nem mondom, volt költsége, de a motor tényleg úgy jár, mint egy svájci óra és minden rendben működik. Mindezt, 254-el az órában! (Ki tudja, lett-e visszarekerve?) Úgy néz ki, hogy az elsődleges célt - 2-3 év használat - teljesíteni tudja majd a gépezet.
Emlékszem, mikor '99-ben kijött ez a típus - az olasz termékekkel eleve elfogult lelkem - azt mondatta: Egyszer lesz egy ilyen autóm...és ÖRÜLÖK IS, HOGY VALÓRA VÁLT!! :-)
Minden Lybrásnak és nem Lybrásnak boldog ünnepeket! Sajnos említett okok miatt egy ideig távozom a díszes társaságból de nem adom fel! Lancia mindhalálig!!!
Búcsúzóul: megmaradt az imádott autóról a 4 db alufelni, 4 évszakos, egy szezont futott 80%-os Michelinekkel, ezt nem adtam oda a banknak. Ha valakit érdekel, hívjon bátran, megegyezünk. 06209821063.
Köszönöm a válaszotokat, a Kappa fórumban pörögnek az események, ha nem válaszol azonnal valaki akkor általában nem olvasnak vissza, de néha az sem segít mert általában mélységében nem értenek az autóhoz, csak egy tippet kaptam... próba szerencse, ha nem megy egyedül viszem szervizbe.
Az én ugyanilyen motorú Lybrámon hasonló volt egyszer. Beszart a termosztát és egy darabig hűvös motorral jártam, lassan melegedett, lassan ment fel 90 fokig a mutató. Sok rövid utam volt, nem vettem észre. Hazavágta a lambdaszondát és attól össze-vissza járt a motor. 55-ezer volt a kettő cseréje, hiba kiolvasással.
A másik ami ilyet okozhat, az a légtömegmérő eldzsuvásodása. Akkor csinál ilyent, hogy megtorpangat meg nem húz bizonyos fordulatról.
Szia Opelfan! A leírásod alapján én elsősorban elektronikai problémára gyanakszom. Esetleg egy érzékelő megadta magát és a motorvezérlő rendszer nem tudja értékelni a kapott jeleket. Mindenesetre ez már nem a Zsiguli korszak, (sajnos) amikor az ember egy csavarhúzóval orvosolni tudta autója rakoncátlankodását. Ez a jelenség szakembert igényel. Javasolnám még, hogy keresd fel a Kappások fórumját, hátha ott rámutatnak a probléma gyökerére miután bizonyára nagyobb tapasztalatuk van a típussal kapcsolatban. Egyébként valószínűleg a motor ugyanaz lehet a Kappában és a Lybrában is.
Én egy Lancia Kappa 2.0 20v (155 le) tulaja vagyok, van egy kis problémám és szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek, hátha tudnátok mondani valamit. Ma este amikor beleültem a kocsimba és elindultam... hát kicsit ledöbbentem, a kocsi nem akar menni. 90-nel autózok és félgáznál nem akar gyorsulni sőt érezhetően dadog, padlógáz, nagy nehezen gyorsul aztán később megindul. Amikor így meglódul, néha össze-vissza kalimpál a fordulatszámmérő, úgy vettem észre hogy 4000 rpm-től már nem volt ilyen probléma, bár nem szeretem hajtani szóval sokszor nem próbáltam ki illetve attól féltem, hogy nem érek haza a 25 km-res útról... :( Reggeli indításkor amikor jó idő van odakint értsd kb 10 fok, akkor is így nyavajog alapjáraton, ma volt először hogy menetközben ugyanezt csinálta annak ellenére, hogy üzemmeleg volt a motor :(.
Eléggé elkeseredtem most, valaki nem tudna egy ötletet adni, hogy mi lehet a baja?
hát igen a féltengelyt már akkor illik kicserélni mikor recseg kanyarban az hogy milyen ha már egyenesben is hallatszik sosem mertem kipróbálni... szerintem pont olyan mint most neked :-)
Olyan kérdésem lenne hozzátok ,hogy mi a tapasztalat 2.4JTD Lybra-val kapcsolatban mert most átszeretnék ülni egy ilyenbe a Puntoból és nagyon tetszenek a Lybra-ák. Van valami említésre méltó velük kapcsolatban ? Vissza olvastam itt a fórumon a termosztát gondok igazából ami a "legnagyobb bajuk", de ha valaki ilyen motorúval rendelkezik szívesen halgatnám tapasztalatait :)
Nem jelzi egyiket sem, semmi hibakód. Holnap reggel szétdöntik, de a kormány húzásra a szerelő se tudott elsőre mit mondani... Még gondolok esetleg kormány összekötőre... de igazából én sem tudom annyi biztos h gödrök meg huplik után jobban rázza magát és a szilentek is kopognak a lengőkaron... Ezekre az utakra terepjáró való. :) Ez hiányzott így karácsony előtt...
Üdv car társak! Tegnap egy érdekes jelenség rázta meg szószerint a kezem. :) Előzésközben mintha valami kiakarta volna csavarni a kormányt a kezemből, a próbléma meg szűnt egy kis időre de újra előjött össze vissza megy a kormány, mintha valami jobbra akarná csavarni a kezemből. és mellé berázza az egész jobb elejét. Kerekeket megnézettem, minden ok velük. Aztán tippelném a féltengely csuklót, mert eléggé recsegett már kanyarban de most már egyeneseben is hallani. Félelmetes mikor megrántja erőteljesen a kormányt jobbra így nem merek közlekedni! Esetleg valami ötlet? Valaki találkozott már ilyen gonddal?
Ha erre a tel számra gondolsz: 20/9155019 mint a gyártó számára, akkor tudom, tőle vettem a cuccot. Egyébként a wav formátumot kipróbáltam, nem játsza le.
Köszi Urak mindenkinek a tanácsot, hozzászólást kuplung ügyben. Figyelgetem, kiderül majd mi volt. A folyadékból fél dobozzal kellett beleöntenem /kb. 2 dl/, így lett maximumon most a szint. A pedált jó sokáig kellett nyomkodni, de végül úgy néz ki jó lett.
Az autót 130 ezerrel vettem és 120 ezernél az előző tulaj komplett futómű felújítást csináltatott rajra. /szilentek, fékbetétek, tárcsák, elmondása szerint az a szervíz 500 ezerbe volt neki márkaszervízben/ Ez akár igaz is lehetett, mert most 190 ezer van benne és semmit nem kellett futómű terén cserélni benne két 6 ezer forintos stabilizátor rúdon kívül. Szóval egy esetleges fékbetétcsere így 70 ezer után akár aktuális is lehet lassan.
Lehet ,hogy megoldódott ,bár ha a fékbetétek koptak el ennyire ,akkor azt nemsokára hallani is fogja. ;)
Ha meg nem az ,akkor meg folyik valahol ,az meg nem múlik el magától.
Az idő mindenre megadja a választ. Ha csak a munkahenger ereszt ,akkor egy flakon dot4-essel a kocsiban egy darabig ki lehet húzni. (bár 1-2 flakon és már el is ment egy munkahenger ára) Ha a fékek koptak el ,akkor én azért inkább aggódnék...
Szia Fil! Szerintem azzal, hogy pótolta a hiányzó folyadékot valószinűleg megszűnt a probléma, feltéve ha nincs folyás. Mint már írtam a fékbetét kopás következtében csökkenhet a tartály szintje, és miután a két fékkör a tartály legalsó pontjához csatlakozik amely alul ketté van választva, a kupplung főhenger pedig a tartály közepénél kap ellátást előfordulhat, hogy a szint csökkenése miatt a kupplung nem kap folyadékot mint ebben az esetben is. Ezt azért oldják meg ily módon, hogy egy esetleges kupplung folyadék veszteség esetén is fékezhető maradjon az autó. Ez teljesen érthető szempont. Annak idején pl. a Ladának különálló tartályai voltak de ma már csak a megtakarítás számít.
kb 1éve én is igy jártam szivárgott a fékolaj a kuplungpedál beesett.... a főfékhenger (nem tudom jól mondom e) adta meg magát 11000Ft volt. Abban 70-100ezres szetben mi is
Mint Guzzista is írta , a kuplung és a fék közös tartályból dolgoznak. Így amennyiben a folyadék csökkent és a kuplung nem működött ,akkor a kuplung munkahenger a ludas. Amennyire tudom atartály belül osztott ,tehát a rossz egység nem tudja teljesen kinyírni a jót. Tehát ha a kuplungod sz@rakodott ,akkor jó eséllyel a féknek nincs baja. A kuplung főhenger bent van az utastérben a pedálnál ,tehát ha az lenne beteg ,már észrevetted volna. A munkahenger viszont nem egy ökör ára. Van hozzá javítószett is ,ami nagyon olcsó ,de nem mindíg tökéletes megoldás. Nekem pl. hónapokig tartott amíg "bekopott" az új karmantyú ,addíg nagyon "sprőd" volt ,késve jött vissza a pedál stb. Ha ismét arra kerülne a sor én biztos ,hogy komplett cseréltetném.
Általában a fék és kupplung folyadék tartálya azonos. Ha kopik a fékbetét az magával hozza a folyadékszint csökkenését mert a dugattyúk egyre kijjebb kerülnek, helyére pedig folyadék kerül. Ezért is csökkenhet a szint. Ez természetes jelenség de felhívja a figyelmet az előbb vagy később bekövetkezendő fékbetét cserére. A hibajelenségnél nem írtad, hogy világít a lámpa. Lehet, hogy hamarosan a fékbetét kopás jelzőlámpa is jelezni fog de most már nem fogsz megijedni mert tudod a megoldást. Viszont ha cseréled a fékbetétet ne ess abba a hibába mint oly sokan, nevezetesen ha az új betétet beteszed vissza kell nyomni a dugattyúkat. Ekkor, miután tele töltötted a tartályt a felesleges folyadék a tartály tetején kiömlik, csupa olaj lesz minden és megint szívrohamot kapsz mert azt hiszed, hogy baj van.
Valahol lehet hogy elfolyik, mert pár hónapja fel-fel villant csak a fék visszajelző lámpája, de egy hete már folyamatosan világított, lassan magamtúl is utántöltöttem volna. Azt nem tudtam, hogy összefüggésben van a kuplunggal.
Örülök én is hogy a céges karácsonyi boríték tartalmából nem rögtön az autószerelőhöz kellett vinnem egy részt! :-)