Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
PV8 Helikon 100 felett van db ja pedig csak a felirat más a PV6 hoz képest meg a PV6 os kocsikban van plexi . Jobban jársz ha veszel PV6 os kocsikat és átfested :)
Az Ezermester újság honlapján megtalálod az 1957/11 lapszámtól kezdődően, ennek a mozdonynak az újra építését : https://oldtimer.ezermester.hu/ Az utolsó rész ha jól emlékszem az 1958/8 lapszámban van. az elektromos kapcsolása pedig az 1958/3-1958/4-ben.
Illetve ennek a másik honlapnak a segítségével beazonosíthatod , hogy melyik mozdonyról beszélünk:
Segítséget szeretnék kérni van nálam egy MÁV PV5 pályaszámmal. forgóváz és benne a motor, amit nem tudok bekötni hogy melyik tekercs melyik vezetékét hova kössem. Ebben szeretnék segítséget kérni
Eladó néhány Pévé jármű megbízásból. Átvehetőek kizárólag Pesten a belvárosban.
Érdeklődni a 06-30/374-3483 számon lehet, HÍVÁS FORMÁJÁBAN reggel 9-től este 9-ig! Nem emailben, hanem telefonon, hívással!
Felső mozdony - 14.000 forint Alsó mozdony 17.000 forint Személy-, és postakocsik - 12.000 forint/darab Teherkocsik - 9.000 forint/darab Vagy együtt a 2 mozdony és 11 vagon 155.000 forint.
a Moskabel vasút nem kompatibilis a PéVé vasutakkal. A Moskabel a standard 3-sines játékvasút rendszerekhez hasonlóra készült, amelyeknél a középsö sin az egyik pólus, a két szélsö sin pedig a másik pólus, s ezért a kerekeik nincsenek szigetelve.
A sinek ugyan mechanikusan nem 100% kompatibilisek más gyártók sinjeivel, de átmenö/illesztö darabok viszonylag könnyen készíthetök.
A Moskabel rendszer érdekessége, "plussz bónusza", hogy mind a három sinszál el van szigetelve egymástól és ezáltal az egyik külsö sint a jelzök és az egyéb müködö tartozékok egyszerü vezérlésére/kapcsolására lehet használni.
Először is köszönöm a gratulációt, hogy tetszik az összeállításom kivitelezése! :-)))
Másodszor: Rátapintottál, célom volt az eredeti alkatrészek megőrzése a barna rakoncásnál, valóban igyekszem megkülönböztetni a pótlásul készített alkatrészeket az eredetiektől. Jól láthatóan elkülönül a kiegészítéshez felhasznált réz rakonca, amivel szerintem teljes esztétikai élményt nyújt, hűen a PV vonat megmentése szellemiséghez. Ez a darab még "munkában" van, furkálnom kell egy kicsit, és kiegészíteni a hiányzó láncokat. Meghagyom a kopottas feliratokat is, próbálom valamivel konzerválni a jelenlegi állapotot. A vagon eléggé lepusztult és hiányos volt, remélem sikerül esztétikailag és fizikailag is "játszhatóvá" tennem.
Harmadszor: A fekete rakoncás egy replika, helyenként PV részekkel. Ő egy teljesen rozsdás PV alváz felhasználásával, szintén rézből készült rakoncákkal, lánc pótlással kiegészített "hobby" alkotás. Elkészítése jó alkalom volt a PV-s irodalom tanulmányozására, különös tekintettel a PV-vonat "Pénzverdei játékvasút" nagyszerű enciklopédiára! Jó pár begyűjtött fotót kellett elemeznem, hogy az alkatrészek méretarányosak, pontosak legyenek. A később beszerzett rakoncások mérései igazolták, hogy sikerült teljesen azonos méreteket adnom az elkészült daraboknak. A réz részeket nem fogom lefesteni, ez volt az eredeti elképzelésem is.
Negyedszer. Az utolsó vagon egy PV4-es rakoncásítása. Ezt így gyűjtöttem be. Nekem tetszik. Ez egy teljesen amatőr kialakítás. Tükrözi a PV-s játékkorszak hangulatát, amikor az összetevőknek igen szűk volt a beszerezhetőségi lehetősége, az amatőröknek meg voltak változatossági igényei. Gondolom így született a rakoncásított PV4, mint az egyéniesített PV korszak egyik alkotása. :-)
Remélem, még belefutok néhány ilyen jól sikerült alkotásba, ez egy külön területe lehet a PV gyűjtésnek.
Ötödször: A korábbi húsvéti fotómon egy nagyon jó állapotú PV1-es látható. A Pénzverdei Játékvasút enciklopédia szerint rövid korlátos, és még ott van a hosszú korlát furata. Köszönöm PV-vonat, nagyszerű összeállítás, alapmű ez a blog. :-))) Sok információt tudhat meg az oda látogató érdeklődő.
Nagyon-nagyon-nagyon tetszik, hogy a rakoncapótlás rézből van, és festetlen! Szépen kiemeli, hogy mi az eredeti, és mi a pótlás. Saját ötlet/ kivitelezés, vagy már így jutottál hozzá? Mindenesetre, ha most lenne kalapom, megemelném!
Szépek a restaurációk és replikák is, de az én szívem igazán az eredeti darabok fogják meg, még ha picit rozsdásak is. Sőt, akkor talán még jobban is. (Na persze van az a kategória, amiért nem kár, gondolok itt "szörnyellára").
Kérdés: Aki felújítást, átalakítást csinál, az aláírja / dátumozza a művét? Szerintem az igazán jópofa és korrekt dolog.