Elkészült a nagy mű, munkahenger kicserélve. Valóban az akksi és a tálca kiszedése után már nem volt nehéz hozzáférni.
A nagyobbik bajt a művelet közben talált totál szétkorrodált akku saru/+/ okozta, ami kidobásra került, mert gyakorlatilag eltűnt maga az anyag. Jó hülye formája van, de ki lett helyettesítve valahogy. Az egészért tokkal-vonóval 15 ezret fizettem és ezért az árért még haza is hozta a kocsit a szerelő, mert épp nem voltam itthon, neki megy útban volt. Isten tartsa meg nagyon sokáig jó egészségben az ilyen autószerelőket, pláne így hogy 5 percre lakik tőlem.
Munkahenger csak egy van, a kupplungnál, a másik, ami a pedálnál van az főhenger. Viszont én valóban rossz ábrát küldtem mert a főhengerre gondoltam. Mentségemre szolgáljon, hogy még nem kellett a kupplunggal foglalkoznom. Viszont örülök, hogy megoldódni látszik a probléma.
Én már megkuplungoztam az autómat. Az a kis munkahengert is ki kellet cserélnem. Nem nagy munka kicserélni a munkahengert. Az akkumulátor kiszedése után kiveszed a akut tartó tálcát, és akkor már hozzáférsz a munkahengerhez. De legyen segítséged, mert nem tudod majd egyedül lelégteleníteni. Ha jól emlékszem 6-7 e körül vettem.
A legegyszerűbb megoldás a munkahenger csere. Ugyan van hozzá javítókészlet is de az két esélyes. Ha nem sikerül vele orvosolni a problémát kidobtad az árát és ugyanúgy meg kell venni a munkahengert. A munkahengert két csavar tartja valószínűleg az utastér felől. A rajzból nem derül ki pontosan.
Nálam sem gyógyult meg a kuplung probléma, újra elfogyott az olaj. Az akkumulátor alatt van valami munkahenger, egy dugattyú mozog benne gumiharanggal borítva, ami ki van szakadva és ott látszik hogy jön az olaj. Honnan lehet hozzáférni, tudja valaki? Kiszedhető az akksi tálcája, mert az tuti útban van, ahogy nézem...
Hát nekem sajna nem indult jól az új év. Ki találkozott már a következő problémával? A hátsó ablaktörlő egyszercsak fogja magát és elkezdd törölni, pedig én aztán nem kapcsoltam semmit. És az benne a legszörnyűbb hogy nem hadja abba a következő indításig. Illetve a vízhőfok mérőm kb 10 perc után eléri a 70 fokot aztán visszaesik 50re és ottmarad. A hab a tortán hogy a motorháztetőt sem tudom rendesen lecsukni, mert szarakodik a zár. (1.9 jtd sw)
Én is most vagyok túl az első jobb oldali stabilizátor és a hátsó futóműn egy pár stabilizátor gumi cseréjén.Már csend van a kocsiba,nincs kopogás:)!!(végre!)kb.10000- volt az alkatrészek ára.
Jelentem a kormány rázás megoldva :) A bal első gumim volt a galád a történetben, olyan ütés volt benne h szemmel látható volt az emelőn, a gumisom lecserélem mert azért ilyet nem észre venni az elég gázos! A féltengelyek bezsírozva, gumiharangok lecserélve, most már vígan recsegés és bármi más gond nélkül szalad a szekér :) Még a jövő héten vár ránk pár szilent, és gumibak csere, de után bízom benne, hogy tökéletes lesz a gép! Forza Lancia! :)
Az én autóm is sokat állt mert majd 1éve lejárt a műszakija mikor megvettem ez még nem biztos h nagy baj.
A karcokról annyit h amikor megvettem karcmentes volt, de rossz helyn parkolok ezért már sajnos karcos itt ott, ennek annyi előnye lesz nálad h nem fog feltünni 1-2 új karc.
A check lámpa már nem jó jel de kijelzőn mellette megjelenik valami más jel is pl: ajtó, izzó, hűtőfolyadék, szélvédőmosó, vagy ABS érzékelő jel igy tudod mire vonatkozik,De ha a sima check a műszerfalon akkor gondolom ezeken kivüli hiba lehet. Persze ez sem lehet nagy baj mert el tudják tüntetni úgy h a hiba megmarad jelzés meg nincs igazából akkor lenne gond rossz lenen valami amiről nem tudsz. Igy viszont alkudhatsz! Engem biztosan zavarna vásárláskor.
Most készülök megvásárolni egy Lybrát, (1.9 JTD) de kicsit tartok tőle. Vácon áll az autó, előtte az APEH-nál állt 2 évig. a hasznaltautó.hu-n 790-ért van hirdetve. Mi a véleményetek róla?
Kipróbáltam, érzésre egész jól megy, a váltó szépen jár, de körben karcos az autó, és nekem a kuplung is elég beesettnek tűnik. Kódkártya azthiszem nincs hozzá, és mikor beindítottam a "check" lámpa világított egy ideig. Megéri megvenni, esetleg keressek egy másikat?
Tervezem egy jó minőségű impulzus töltő vásárlását, most néztem a CTEK MXS 3.6 tipusú töltőt. Ha a fele igaz annak amit írnak róla már megérte. Úgyis kell a motorhoz is előbb utóbb, meg egyáltalán nem árt ha van egy itthon. Viszont lehet, hogy a két ünnep között egyáltalán nem, vagy késve tudom beszerezni. Ezért kérdezlek benneteket, hogy Szigethalom környékén volna-e valakinek kölcsön egy jó minőségű töltője? Utazunk el szilveszter előtt és ha még jó lenne a meglévő akksim akkor nem kellene felesleges költségbe verni magam az út előtt.
Szerintem olyan akkuval szerelték amilyent éppen kedvező áron kaptak. Biztos, hogy Marelli is lehetett a raktárban de nekem pont a másik raklapról vették le. Egyébként a motorom szintén olasz, a márkáját gondolom nem kell leírnom, vadonatújonnan vettem, még a gyári akku van benne amely novemberben múlt 6 éves, még idén bírta. A márkája Yuasa. Kíváncsi vagyok mit szól tavasszal, ébredéskor?
A gyári akkumulátor nem a Magnetti Marelli ETS volt? Nekem a 2000évjáratúban az van. Amit találtam infót az szerint ezek a gyárlag beépített akkumulátorok. Kicsit mondjuk hihetetlen h 11 évesen még működik, bár már a végét járja.
Tölteni próbáld meg valami impulzus töltős töltővel. A lidl-ben vettem én is. Egy próbát megér.
Az Exide akksi nem a legolcsóbb kategória ezért is birja tovább... egy ismerősöm tavaly vett valami noname akksit azt mondták neki a boltba hogy jó az is mert nem nagyon van különbség köztük :-) épp tegnap panaszkodott hogy nehezen idul a kocsija... A családunkban a Bosh vált be leginkább, bár most nekem GM van benne mert ahol vettem pont nem volt Bosh. Általános tapasztalatom hogy nem érdemes ezen spórolni.
Sziasztok! Egy újabb pozitív meglepetés ért az autómmal kapcsolatban. 2004-es évjáratú és vételkor minden rendben volt. Valóban törésmentes, valós km (70.000) stb... Ezt erősíti meg a most tapasztalt dolog. Nevezetesen a hosszú állás miatt lemerült az akku. Ritkán használom, inkább csak hosszú utakra. A városba és munkába járáshoz van egy 19 éves Panda 4x4-esem. Szóval kivettem az akkut és akkor ért az a bizonyos pozitív meglepetés. Az akku még a gyári, rajta a Fiat Lancia logó, alatta diszkréten jelezve, hogy az Exide cég a beszállító és ezek tetejébe az oldalán ott van a gyári garancia levél műanyag tokba bújtatva. Már nem is voltam olyan mérges rá. Különben is miért nem vettem le a negatív sarut, nem igaz? Már csak azt kell eldöntenem, hogy kapjon a gép egy újat karácsonyra vagy elég még egy szakszerű töltés? Ez egy újabb adalék ahhoz, hogy még itthon is lehet találni kifogástalan autót csak ki kell várni. Jómagam 10 hónapig keresgéltem de most már bátran állítom, megérte.