Azt nem tudom, hogy OK hányas, de ez az utolsó változata a Duna oldalkocsinak, teljesen rendben van. Alkatrészjegyzéket itt találsz hozzá, ne zavarjon, hogy ez régebbi verzió, sok különbség nem lehet. Nagyon szép utángyártott kárpitot kapsz hozzá, email-ben forrást megadom.
Sziasztok!egy kis felvilágosítás szeretnék tőletek:
oldalkocsis motorhoz jutottam a családból. t5h pancsihoz van téve, műszakival, forgalmival, de szeretném felújítani, mert esztétkailag nincs a topon. Viszont:
az oldalkocsinak nem "rakéta orra" van, hanem tompa, és vonalak vannak rajta és egy "v" megfordítva, és a sárhányó is szögletes.
milyen tipus ez?
azt gondolom duna, de nem ok3as, mert az a rakéta orrú jól gondolom?
hol lehet leíráshoz jutni, vagy fényképekhez, hogy milyen legyen a végcél?
Nagy szerencséd volt, hogy sikerült! Bárcsak mindenkinek így összejönne. Egy pajtásom 2008 januárban adta le ugyanezeket a papírokat a központi ocsmányirodába egy motorral kapcsolatban. Azóta sincs forgalmija...
-közjegyző által hitelesített nyalatkozat -adatnyilvántartóból az adatszolgáltatás sikertelenségéről szóló papír (tehát, hogy nem szerepel a nyilvántartásban) -muzeális minősítés -biztosítás -sikeres műszaki vizsga papírjai
Csak annyi amennyit a jogszabály előír ebben az esetben. Illetve nem ír erről semmit a jogszabály, de ezek kellenek, hogy az összes jogszabály le legyen fedve. Ezzel párhuzamosan azonban tudok olyan ügyről, amit hónapokkal később sikerült elbírálniuk, szemben az enyémmel, ami még aznap megoldódott. Tehát mostanság a módi az, hogy bekérik vezetői elbírálásra az összes papírt, ezt követően értesítenek az eredményről. Ez lehet hónapok, lehet másnap is. Erre miért van szükség? Mert a közp.okm.ir. ezen osztályának vezetője egy volt rendőrnő, aki sík hülye a jogszabályokhoz és nem akarja megütni a bokáját.Tehát bekéreti az összes nem napi rutin jellegű ügyet, majd a jogászaival megvizsgáltatja s, ha minden ok értesítenek.
Egyébként már folyik az egyeztetés a közp.okm.ir-val, hogy gördülékenyen menjenek az ilyen ügyintézések.(mavamsz)
Elnézést a sok duma miatt, de nem tudtam rövidebben.
Gyári állapotú jawa 562-es oldalkocsiról szeretném ha valaki tenne fel közeli képeket.Összekapcsolásról,összekötőelemekről,kocsi belsejéről.Olyan képeket szeretnék amiken minden fontos dolog jól látható.
Ha a Kuli forgalmija megvan és az adásvételit a forgalmi szerinti tulajjal írtad, akkor símán felszereled és elviszed műszakira. Ha nincs adásvételid a forgalmi szerinti tulajjal, akkor kiválthatod azzal, hogy közjegyzőnél nyilatkozol, hogy már 1000 éve a tiéd, az adásvételi pedig a hosszú évek során elkallódott. Ha nincs forgalmi, akkor felejtsd el. Már nem lehet elintézni a forgalombahelyezést. (Erre majd biztos jönnek a reagálások, hogy így meg úgy mégis lehet forgalomba helyezni... 2007-ben még lehetett forgalmi nélkül (veteránvizsgával), de 2008 eleje óta nem megy.) És csak szóló motorral lehet kulizni, oldalkocsissal nem.
Ez a Duna egy eredeti alapján lett csíkozva, bár eredetiből is láttam már többfélét. Kicsit más a csík befejezése hátul, esetleg a sárvédő máshogy csíkozott. Szerintem attól függött, hogy éppen az Aranka vagy az Irénke volt műszakban...
szögletes sárvédős duna oldalkocsi csíkozásárol tudnátok képet felteni? motorkulit akarok felszerelni a tlf-emre hogyan tudom levizsgáztatni? előre is köszönöm a válaszokat.
Különösebb teendő nincs. Fel kell szerelni az oldalkocsit és úgy kell forgalomba helyezni. Célszerű elmenni a KPM-hez és velük is pontosítani. Úgyis ők fogják kiadni a forgalomba helyezési engedélyt, mivel a moci külföldről jön. Szólóban menni utána nem lehet. Olvass vissza, régebben pontosan kifejtettem, hogy miért.
Mi a menete pontosan egy külföldről behozott, (forgalomba még nem helyezett) mkp oldalkocsival való vizsgáztatásának? Tehát külföldről szólóként vásárolt, majd itthon ok-t csatolnak mellé , és így szeretnék forgalomba helyezni. Motorról kétnyelvű adás-vételi van, származási megvan. Utána? Ok itthonról lesz.
És még egy kérdés. Ha ok-val van műszakiztatva, leszerelhető-e és szólóban üzemeltethető-e a mkp?
Én már rápróbáltam a KPM-nél a többszemélyes oldalkocsi témára, olyan szépen elhajtottak, mint annak a rendje, holott a KRESZ-ben nem találkoztam erre vonatkozó gátló szabályozással. A németeknél megy több személyesre is. Van egy kinti üzletpartnerem, aki már 25 éve oldalkocsikat épít. Ők már csináltak 6(!) személyes oldalkocsit (Ural oldalkocsi átalakításával) valami gyerekekkel foglalkozó intézmény megrendelésére. Ha jól emlékszem, árva gyerekeket furikáznak vele vasárnaponként, szimpla örömszerzés céljából. Azt mesélte, hogy vakarózás ott is volt amikor előállt a tervvel, csakhogy néhányszáz kilométerrel nyugatabbra nem az a módi, hogy elhajtanak ha valami extrémet akarsz, hanem megvizsgálják a témát és ha nincs elvi akadája, akkor elintézhető. Egyébként a 2 személyes oldalkocsi kint általánosan elterjedt, én magam is gyártok kinti piacra 2 személyes kivitelt. Az ottani szabályozás a kg-ot veszi alapul, nem a főt. Szóval ha elég böszme, nehéz a fogat, akkor a magasabb megengedett össztömeg miatt több lehet a szállítható személyek száma is.
Kreszben néz utána, hány, milyen korú gyermek számít egy személynek. Régen volt ilyen számítás, nem tudom érvényes-e még. Németországban is 3 személyre vizsgáztatják a fogatot.
Német oldalakon láttam olyan oldalkocsit, amelyik 2 személyes ( 2 gyerek, vagy 1 gyerek + 1 felnőt) Szerintetek itthon van rá esély, hogy a forgalmiba a szállítható személyek: 4 fő legyen?
Arra azért figyelj, hogy legyen magyar nyelvű adásvételi az oldalkocsiról. Ha külföldről hozod és csak "küldöldiül" van adásvételid, akkor sétálhatsz néhány ezressel a zsebedben egy fordítóirodába hiteles fordítást készíttetni. Én ha külföldivel adok-veszek valamit, mindig kétnyelvű szerződést írok és már többízben bebizonyosodott, hogy így van jól...
Sziasztok! Még egy pár kérdés. Idén lesz forgalomba helyezve az említett motor, viszont ok-val szeretné a gazdija. Hogyan teheti ezt meg? Összeépítési engedély kell?