Megosztok veletek némi szervíztapasztalatot (1,6-os Lacsi rossz úton kopog elöl):
1. Először a veszprémi Oster-be vittem, mert épp a környéken nyaraltam és mivel a 60 ezres szerviz is aktuális volt, gondoltam egyúttal megnézetem a kopogást is. Diagnózis: Jobb oldali toronycsapágy. Gariban cserélték, de a kopogás nem szűnt meg. Vissza oda már nem tudtam vinni, mivel letelt a nyaralás.
2. Következő állomás Chevrolet Perfekt. Ők hátulról hallották a kopogást, ki is cserélték a stabilizátor szárat, egy gumibakot, valamint a kézifékbowden rögzítőt, szintén gariban. De a kopogás továbbra is maradt.
3. Mivel már 4 alkatrész ezekszerint találomra lett kicserélve, gondoltam pontot teszek az ügy végére, és elvittem a váci szervizbe, hiszen már annyi jót hallottunk róluk. És ugyan okozott némi fejtörést számukra a "kopogó szellem" kiűzése, de végül is sikerült. A jobb oldali motortartó bak volt a ludas. Úgyhogy - bár szerintem nem sok szükségük van a reklámra - tényleg le a kalappal Kornélék szaktudása előtt, mindenkinek tudom javasolni a váci szervízt!
Ma 30e-s szervíz - Veszprém Oster. 37e Ft!!!! Olajat én vittem (Castrol TXT 5W-40). Levegőszűrő cserét pluszban kértem, fékolajat cseréltek (nem kértem), olajszűrő és pollenszűrő csere, 4 gyertyacsere, átvizsgálás, műszeres átvizsgálás, 1kg fagyálló utántöltés (bár nem tudom hova fért be), ingyen mosás. Továbbá: 4 garanciális igényemből egy készült el (1. rozsdás kipuffogó csere-nem, de lefestették; 2. bal első ajtóbeállítás-igen; 3. midkét külső tükör mögötti 2-3mm vastag felül repedt szigetelő lap csere-nem, de az egyiket megragasztották!!; 4. pollenszűrő meletti hőszigetelő 5mm vasatag kb 10-30cm-es szivacs a párom lába elé olvadt, fekete kátrányszerű anyaggal volt a helyére ragasztva - a szervizvezető szerint javítva, de én nem találok ott semmit, csak a ragasztó maradványát érzem, tehát -nem) 37e-t fizettem. Én azt hiszem elkerülöm a későbbiekben őket.
Azért kipróbálnék egyszer egy ilyen 136 lovas "lacsit"! Az említett linken van egy ötajtós piros aminek eleje-hátulja számomra teljes "fogalomzavar".:-))) Pláne a suzuki embléma! :-)) Már megszoktam a különbséget az én ötajtósom és a többi -4 ajtós és kombi- más eleje között. Ennek ellenére tetszik, a doplafényszórós megoldás mindig közelebb állt hozzám, de a hűtőmaszk azért szebb a lacsin.
Ez valóban így van, jómagam is Dunakeszin lettem birtokosa egy ilyen "félszerzetnek". Formáját tekintve valóban Nubira III-nak mondható, de a motor 2.0, ami ha jól sejtem Ausztráliában készül a Holdennél, ami a GM csoport helyi zászlóshajója.
Az autó származásilag ha jól emlékszem: -72% Korea -24% Australia -4% USA ( eddig csak az akksit találtam amerikainak, a többi összetevő USA származása ezidáig rejtély)
Korábban már írtam a beszerzési körülményekről, a Dunakeszin lévő társaság valóban az USA-ból -helyi partnereitől- hoz be viszonylag jó állapotban lévő Forenzakat.
Csak érdekességként említem, hogy ma de. láttam egy Daewoo Nubirát, jellegzetes hűtőmaszkkal - nekem talán jobban tetszik, mint az új, Lacettis - viszont Suzuki Forenza felirattal. Itt már írta valaki, hogy tán Amerikában ilyen néven árulják, ennek viszont valami Dunakeszi kereskedőtől származó rendszámtábla tartója volt.
Ha esetleg valakit érdekel (és olyan lapos a pénztárcája, mint nekem), az e-gumi oldalon akciós a Sava ESKIMO S3 téli gumi (185/60R15). 11.441 / db + ingyen kiszállítják! :)
Felszereltettem a téligumikat a Lacsira.185/60 R15 Firestone Winterhawk lehet hogy nem jól irtam, de kinem megyek az esöre megnézni. Van-e valakinek ilyen typusú gu-mija felszerelve? Nekem aranyárba számitották a szerelést. 1500 volt darabja. Ha arréb megyek 300 métert pont a feléért szerelték volna. Ez nem jött be. A Lacsiba most van 12850 km és 7.5- 9 liter fogyasztás, olaj nem fogyott még láthatóan. Van szervóhang, de minimális, kilincs festék kopás eléggé látható, nincs kipufogódob rozsdásodás. viszont van nagyon szép motor hang. És még annyi, hogy nem akarnak az útról letolni mindenáron. Néztem a listát, sok szép autó van már fent a forumon, de annál kevesebb az autó tulajdonságaival foglalkozó irás. Privát véleményem ez. Jön a rossz idő, hó, csúszós utak. Remélem töretlen lesz a Lacsis csapat! Szép napot mindenkinek!
A koreai emelő örökre bevésődött esetemben, '98-ban az első emelésnél, közeledve a megfelelő magassághoz összerogyott!!! Szerencsémre a kocsi mellett voltam. Azóta bármilyen emelésnél, bármilyen emelővel + biztosítást használok, különösen ha aláfekszem (pl. katalizátor csere- nincs aknám)
Érdekes dolgokat olvasok: garanciális autóknál úgy tudom károsodás esetén elmeket nem javítgatnak hanem cserélnek gyáriakkal, törött autóknál meg bevonják a szervizkönyvet véglegesen.
A gyári emelő kiemelése elsőre inteligencia teszt:-))) Nekem legalább 1 perc kellett mire rájöttem,hogy lehet kivenni,még 2 perc,mire rájövünk,hogyan működik.Utána már tökéletes!Nekem a 4 téligumi felrakása,ki-bepakolással,disztárcsákkal,nyomásellenőrzéssel kb. 1 óra volt (no meg a melegítő:-)))
Visszaolvasva megerősíthetem a "katastrófa hét" elméletet. A munkatársam sedanjába is belementek. Hátsó lökös repedt. A kárfelmérő csak javításra írta fel neki. Reménykedik, hogy a szerviz majd felülbírálja.
Az enyém szerencsére jól van. Szerdán tesztelem a veszprémi Oster-t, oda viszem 30ezresre. Olajat viszek (Castrol TXT 5W-40). A téli gumikat ma akartam felrakatni a kedvenc gumisomnál. Csak nov. 20-ra kaptam időpontot, pedig felnin vannak a téli papucsok. Lehet, hogy inkább én rakom fel, és később egyensúlyoztatom csak ki (tavasszal nem volt gond vele) . Valakinek van tapasztalata a gyári emelővel? Csak egyszer használatos, vagy netán jófajta kóreai acélból van?
Ahogy írod, elvileg tényleg kétrétegű mert a kárfelmérő is ezt írta. Értekezni nem fogok senkivel, mert úgy gondolom hogy a márkaszervíz csak ad annyit a nevére hogy jó szakival dolgoztat.
Laikus vagyok fényezés témában, de rövid autószervizes pályafutásom alatt egy metálfényezésű autót sem láttam úgy fényezni, hogy csak a sérült elemet fújták. Saját autóm (corsa-b, türkizmetál) is volt karambolos, metálfény volt rajt és annak ellenére, hogy csak egy éves volt (nem volt fakó, régi fényezés) természetesen a következő elemekbe vagy 30 centire belefújtak. Nem is vette észre senki sem, hogy majd az egész elejét cserélték a gépnek, mivel minden alkatrész cserére ment, a fényezés meg tök olyan lett, mint az eredeti. Legalábbis nem volt éles határ a két fényezés között, hanem "szembecsapós átmenet".
Azért én a helyedben értekeznék egy olyan szakival, akinek nagy körzetben jó híre van, tuti jó fényező, mert nagyon csúnya tud lenni az eltérő két szín. Pláne, hogy az eredeti fényezés sem a legtutibb a lacsikon, már új korában is észre lehet venni a fém ill. a műanyag alkatrészek közötti fényezési különbséget a fényezés vastagsága, valamint a két anyag által megkívánt eltérő fényezési technika nem tökéletes betartása miatt. Ha valaki nem hiszi, napsütéses időben alaposan nézegesse meg a szalon előtt álló alaposan lesuvickot lacsikat. Én is ezt tettem és azt tapasztaltam, hogy a műanyagon sokkal mattabb, kissé sötétebb a szín, nem ugyanúgy veri vissza a fényt különböző szögekből. Mielőtt valaki rámfogná, hogy szőrszálhasogató vagyok, vagy rossz a szemem, elmondom, hogy a toyotáknál, a vw-knél, a bmw-knél, stb. nem láttam ilyet. Sajnos meg is tapasztaltam ennek a vékony festéknek a hátrányát, ugyanis egy pillanatra hozzáért az első lökösöm oldalához egy pehelykönnyű kapu széle, amikor az autó a kapuban állt és máris egy késhegynyi helyen csak az alapozó látszik. :-(( Vigyázni kell, mert egy jól megtermett cserebogár nagyobb tempónál ennyi erővel ugyanígy lenyúzhatja a színt. Hihetetlen spórolás ez...méghogy két rétegű metál és + 85000...Hmmm....:-((
Nálam már gyári állapotban is látható volt a fém és műanyag részek kismértékű eltérése. Azt nem hiszem hogy az optikai átmenet miatt belefújnak a nem sérült részbe, mert ezt a kárszakértőnek fel kellett volna jegyezni, mert a túlfújás már olyan értékkülönbözetet adna, ami a kárszakinak feltűnne és nem javasolná a kifizetést. Ez ugyan az én gondolatom, de rá fogok kérdezni. Ami viszont a leszerelt elemeket illeti, tény a következő: minden olyan dolog, ami nem sérült meg az adott elemen (ablakmosó berendezés, hátsó üveg, belső borítás...) átkerül az új alkatrészre!!! A biztosító elvileg bekéri az alkatrészeket, ha nem akkor az enyém lehet (első lökös). A csomiajtóra viszont nem kérem a feliratokat, így noname járgány lesz.
Sajna :-( tapasztalatból tudom, hogy a javítható részeket javítják, a cserélendőt cserélik, akármennyire is korrekt a szervíz. Nekem korrektül megoldották vácott anno.
Egy dologra azért nem árt odafigyelni /én ezt saját bőrömön tapasztaltam/;
a fényezett felületeket természetes fénynél nézd át /a szín idő múltával úgy is 'beérik', de a nagyobb színeltéréseket észre lehet venni/, s átvételnél hívd fel a javítók-átadók figyelmét, hogy amennyiben néhány hónapon belül nem 'érik egybe' a javított elemek színe az eredetivel, garanciális korrekcióra fogsz igényt tartani...
Ugyanis: a kikevert szín komponenseinek alkotóelemei 'tól-ig' határon belül vannak meghatározva. Igy megeshet hogy, az egyik színösszetevőből az alsó határ, míg a másik színösszetevőből a felső határ érték kerül /minden rosszindulat nélkül/ kikeverésre. Ekkor az elválasztott elemek /pl: fényezett lökös és gyári hátsóajtó/ között, szemmel is látható árnyalatbeli különbség adódhat.
Mindez kivédhető úgy, ha a nem sérült elembe úgy belefényeznek, hogy átmenetet képezzen az eredeti és a frissen fújt szín, az elemek között /ami a vizualitás megtévesztésére, valamint az esztétikum kiemelésére is szolgál :))/.
A fentieket /kilincs ügyben/ ajánlom Komis kollégának is figyelmébe :-))
Sopronban nekem 16.700 Ft-ba volt. Olajat a szervíz adta, mást nem is cseréltek (pollenszűrő sem esedékes még 15e-nél) ill. érdeklődtek van-e panasz valamire. A szervízkönyv (ezt te is elolvashatod, ha nem akarod, hogy megvezessenek) szerint korrekten megnéztek mindent, amit kell.
Ahogy visszaolvastam- katasztrófa hét volt a Lacetti társadalomnak..:-((
Nos magam is feldobok egy panaszt. Eső után köpönyeg illetve döbbenet!!
Eső után letöröltem a vizet az autóról és a vezető ajtó kilincsénél mintha mozogna a festés...! Azt hittem optikai csalódás- beültem mentem hazaértem. Délután eső. Be akarok állni a kocsival, ekkor látom, hogy a 'kilincsnél lévő keret'-ről két nagy pikkelyben lemonta az eső a festéket!!!
Qrvára kivagyok az ilyen apró katasztrófáktól. Egy Jó autó és ilyen piti bosszantó hibák. A kilincskopásra nincs javítási ötlet még a szervízben sem, erre itt a következő gond! Ehhez a részhez soha nem nyúlsz hozzá, akkor meg mitől..?????
Lehet, hogy internet helyett forródrótot kérek a Chevy márkakereskedőktől...
A lízingszerződés nem szól ilyenekről. Úgy gondolom hogy vétkesként megillet a teljes körű kárrendezés, beleértve azt is, hogy a gyári állapotából megváltoztatott autóm újra ebben a formájában nézzen ki, hiszen én ezért fizetem a csekkjeimet. Ezt csakis úgy érhetik el, hogy a kérdéses alkatrészeket újra cserélik!!! Vagy ez részemről naívság???
Ha már mindent felírt cserére, akkor nincs gond. De a leszerelt alkatrészek akkor is a te tulajdonodat képezik. Mivel a kárszakértő selejtesnek minősíti az alkatrészeket (mivelhogy cserére, azaz nem javíthatóra vette) ezértazok értéke 0, vagyis szemétbe dobandó. Mivel a te autódról szerelték le, értéke pedig 0, ezért belátásod szerint rendelkezel velük. Jobb helyeken (tőlünk nyugatabbra) azért kér a szervíz pénzt, ha az alkatrészt nem viszi el a kuncsaft, mivel azt neki szakszerűen kell ártalmatlanítani.
Állj!!! Ablakmosóként én a motorra és a mehanikára gondoltam. Gondolom nem a régit építik be az újba nem?! Én úgy gondolom, hogy ha a szervíz azt mondja egy alkatrészre hogy az márpedig csere, azt nem bírálhatja felül a kárbecslő, mert mi van ha úgy sérül hogy látni nem látható, de az idők folyamán előjön a sérülés. Mivel lízinges az autó, a biztosítónak esélye sincs egyezkedni, lefaragni, mivel a tulaj nem egy szimpla magánember hanem jelen esetben JOGI személy. A kárbecslő megkérdezte hogy lízinges-e az autó, mondtam igen. Kiment, fényképezett, majd az összesítő kárbejelentőn mindent cserére írt. Remélem nem is lesz vita azon hogy mit cserélhet a szervíz.
A hivatalos verziót sajnos nem tudom, de asszem téged nem is az érdekel, hogy mi az előírás. A gyakorlat viszont az, hogy ahol javíttatod az autót, ott a megbontás után egy polcra össterakják a lebontott alkatrészeket. Jön a kárfelbecslő a második (megbontás utáni) szemlére, végignézi a cuccokat, felírja azok állapotát. Itt dől el, mennyire jóindulatú. Aztán a kocsidat megjavítják, elviszed haza, az alkatrészek meg megmaradnak a műhelyben. Amíg az ügyed hivatalosan le nem zárul, a műhelyből a cuccot nem lehet eltávolítani (felhasználni, kidobni). Amikor vége az ügynek, akkor ezekkel a cuccokkal két dolog szokott történni. Vagy baratnak, havernak, ismerősnek olcsóért értékesíti a szervíz:-), vagy kidobják, esetleg felhasználják olyan autóhoz, amit ők javítanak, de mondjuk nem cascos és olcsóért kell a tulajnak cucc.
Általában ami használható, jó állapotban van, ahhoz ragaszkodnak a karosszériások, nehezen adják. Mindenképpen olyan helyen javíttasd, ahol van ismeretséged és jó a kapcsolatuk a kárfelvevőkkel is, mert így van esélyed arra, hogy ha egy alkatrész necces (csere v. nem csere) és látja abecslő, hogy nagyon jóban vagy a műhelyfőnökkel, vagy valamelyik szakival ott, akkor az valszeg "cserés" lesz. Ráadásképp így meg tudod dumálni a szakikkal, hogy az ügy végén a megbeszélt alkatrészeket elvinnéd. Ha értetlen, akkor tudatosítani kell benne, hogy az a te tulajdonod. :-))
Állj! Most töltöttem fel az ablakmosót fagyállós lötyivel. Hogy érted azt, hogy a csomiajtóban lévő ablakmosó? Nem csak egy ablakmosó van az ötajtós lacsiban, az is a motortér elejében? Onnan megy az első és a hátsó mosó is nem? Keressek egy hátsót is, amibe szintén le kéne cserélni a lötyit?
Vagy te a fuvókára gondoltál? Az meg hogy sérült meg a tetőnél? :-))