Van egy másik megoldás is. Vonassátok el egy benzinkúthoz, tankold tele. A föld alatti tartályban lévő üza. hőmérséklete bőven magasabb a tankban lévőnél. Ennek a hőmérsékletnek elégnek kell lennie ahhoz, hogy felolvadjon a paraffin. Persze ez csak akkor működik ha kevés üza. van a tankban.
Még valami eszembe jutott. Mindíg legyen tele a tank mert a nagyobb tömegű üzemanyag lassabban hűl le. Ha pár liter van a tank alján az hamarabb megdermed. A Volánnál is mindíg tele kellett tankolni, ha a kocsi beért a telephelyre. Igaz, hogy ebben az esetleges mozgósítás is szerepet játszott. Mennyi üza. volt a tankodban?
Viszont akkor mi? Előző este hazajöttem gond nélkül. Reggel indítottam ,beindult ,aztán elkezdett dadogni ,pont úgy mint mikor az üa. kifogy ,és leállt.
Általában a búvárcsőben szokott lecsapódni a paraffin a tank alján, ott ahol szűk a cső keresztmetszete. A dermedésgátló csak akkor hatásos ha még a dermedés előtt öntöd a gázolajhoz. Ugyanis a nevéhez hűen csak meggátolja a paraffin kicsapódását, de a kicsapódott paraffint nem tudja feloldani. A legkézenfekvőbb megoldásnak azt látom, hogyha betolod egy 0 C fok fölötti garázsba ahol egy nap alatt kienged a kicsapódott paraffin és utána beöntöd a dermedésgátlót. Ha már benne van még jobb. A mélydermedésű gázolajról csak annyit, hogy az adalékot a kutasnak kellene beleönteni a tartályba, de ha van egy jól fizető szállítmányozó ismerőse akkor lehet, hogy ott landol az adalék. A 80-as években sokat szenvedtem a régi szoc. tgk-kal a paraffin miatt. Hol volt még akkor adalék? Mi benzint öntöttünk a gázolajhoz, kb 3%-ot.
Én emlékszem ilyen jelenségre, de a 90 évek elejéről, mikor a diesel Audim volt. De nem volt akkor még adalék benne és sokkal hidegebb volt. Szerintem a mai, kútnál kapható gázolaj esetén és a jelenlegi hidegben /mínusz egynéhány fok maximum/ nem valószínű, hogy a gázolaj besűrüsödése a baj....!?
Na emberek ,én úgy néz ki befagytam. :( /diesel ,szabadban parkol/
Ma reggel indítottam ,ment kb. egy(fél) percet aztán szépen leállt ,úgy mint mikor az üzemagyag kifogy. Pedíg félig van a tank.
Ma meló után egy hajszárítóval melengettem az üa. szűrőt ,egész kézmelegre sikerült ,de semmi sikerélmény. Attol félek ,hogy a paraffin az üa. szivattyú szűrőjét tömte el. Töltöttem dermedésgátló löttyöt a tankba ,de ahhoz ugye be kellene indulni ,hogy átkeveredjen és végigmenjen az egész üa. rendszeren.
Elvileg ilyesminek nem szabadna történni mert ,úgy tudom nov.1. után csak téliesített gázolajat szabad(na) árusítani...
Szerintetek? Mit tehetek ,azon kívül ,hogy várom a jó időt? Ti mivel próbálkoznátok.
Arra gondoltam ,hogy holnap kiszedem aüzemanyag szűrőt és megpróbálom kiengedni az aljából ami benne van ,lehet hogy víz(jég) dugó keletkezett.
De mondom melengettem ,nagyon sok reményt nem fűzök hozzá. :(
Ezt én magam csináltam, végszükségben voltam. Reggel bepakoltam, hogy megyünk a haverokkal szörfözni Ausztriába. Indításkor visszabeszélt a kocsi. Délben már úton voltam vele :-)
Én is anno bicaj belsővel generáloztam a stab. szilenteket de én a rajta lévő bevágásokat is kicsit megbővítettem, hogy tudjon idomodni. Kb 4 éve csöndben vannak.
Hát nem nagyon nyugtattál meg ezzel a gázpedál szabályozóval. Ma már alig tudtam vele menni. Néha már ki sem tisztul, végképp nem húz, meg kell állnom és gázolgatnom míg elkezd kitisztulni. Ma már viszem szerelőhöz, remélem tud valami okosoat mondani. Az eddigi hozzászólásokat köszönöm, bármilyen tanácsot, észrevételt szívesen fogadok.
Kopogáshoz: Stabilizátor rudat tartja egy-egy gumi mindkét "végén" nem tudom pontosan miért rakták oda nekem azt kellet cserélni, enyhébb lett a kopogás aztán a lengőkar szilentek cserélve alájuk egy pár miliméteres gumi (akár gumi belsőböl is) és megszűnt a kopogás, stab. pálcát is cseréltem biztos ami biztos, de most hangtalan. Amúgy is szét volt borítva a féltengelyek miatt, akkor már ezt is orvosoltuk.
A motor gyengülés: ha minden csövet kizártatok, akkor még tippelnék egyet az elektromos gázpedál szabályzóra, hasonló elven működik mint a potméter és bizony elfárad. Cserélése nagyon költséges, ezért inkább még inkább legyen turbó gond az se kerül annyiba. Nekem azzal még nem volt gond... kopp-kopp-kopp de hallotam már ilyen jelenségről más típusoknál is.
Korábban elég sok szilentet csináltunk versenyautókhoz.Nem lehetne itt is megpróbálni?
A poliuretán szilentek sokkal, de sokkal tartósabbak mint a gumik.Többféle keménységben kaphatóak, szem még az is elképzelhető h nem kell egyedileg készíteni, mert valami kis cég gyárt lybrához is.
A stabilizátorhoz itt találtam meg a megoldást. http://lancialybra.mlemo.gr/operation/suspension/suspension_noise.htm Nekem is ez a bajom. Nem győztem szilentel. Volt, amelyik csak 1e Km bírt ki. A másik hibára annyit hogy az EGR szelep le volt dugózva ki vettem belőle kitakarítottam, de nem volt tőle jobb, sőt rosszabb lett így visszaraktam a dugót. Egyszer egy macska beült a motortérbe melegedni, és akkor lerúgta a turbó vákuum szelep csövét és nem ment az autó, torpant és füstölt is. Esetleg azt a csövet megnézni hátha az a baja? Elrepedt vagy lecsúszott? Vagy a szelep nem szabályoz a turbón!?
Hát sajnos csak rövid távon tudtam megoldani a problémát. Levettem a hátsó burkolatot és kihúztam az ablaktörlő dugasz részét, magyarul nem kap áramot. Ilyen esős havas időszakban beérem a hátsó ablak fűtéssel ha nincs más. Ismerőseim szerint vagy egy biztosíték adhatta meg magát vagy valami kábellel van valami bibi.
Indításkor nincs vele gond. Hát igen az már volt cserélve pont előtte 1 1/2 hónappal, akkoriban még nem jelentkeztek a problémák, de nekem is így volt, hogy az első hajlatban alulról szétment a turbócső és nyomta az aksira az olajat. Nekem erősen volt látható :-(. Ezt a csövet gondolom külön csináltattad?
Indításkor nem haldoklik? Nekem az Alfa produkált hasonlót, aztán bizonyos fordulatnál mintha kidugult volna,k...a nagy füsttel. A turbó nyomócsöve volt megrepedve (ezen gumicső van). Nem látszott semmi jele, csak véletlenül láttam meg az olajpára foltot az akksi tetején. Nézz rá, hátha... Persze ez csak egy tipp. Aztán így oldottam meg rozsdamentes csőből:
Az ablaktörlő probléma nekem is meg van. Ugyan ez a helyzet, csak nálam általában akkor csinál ilyet ha megy az első. Aztán újraindítom a kocsit abbahadja. Ha találtál rá problémát légyszíves jelezd. Nekem olyat is csinál még, hogy a kormányon ha hangerőt akarok adni a rádióra előfordul hogy az állomást váltja át. Ez ritka de előfordul. Szintén 1.9 JTD-ém van
Segítséget szeretnék kérni. Lancia Lybrám van 1.9 JTD kombi. 3 hónapja elkezdett olyat csinálni az autó hogy mikor sebességet váltok fölfelé nem húz az autó, padlóig nyomom a gázpedált szenved pár méteren aztán hirtelen megindul, mögöttem fekete füstfelhővel (mintha kidugulna). Akkor elvittem szerelőhöz kitisztította az AGR szelepet ment egy darabig (a turbóra azt mondta hogy a gép nem jelez hibát), most viszont ismét előjött egy hete de olyan szinten, hogy Pestről jöttem kifelé autópályán és száznál feljebb nem ment csak szenvedett gáz persze padlón, visszaváltottam, nem húzott sőt leesett a sebesség 60ig, visszaváltottam 3-ba sebesség 40re gáz még mindig padlón aztán hirtelen mintha kidugult volna ismét húzott füstfelhővel mögöttem. Most addig tudok vele járni míg bemegyek melóba kb.10km. Ha jobban bemelegszik a motor vagy huzamosabb ideig megyek vele megint nem húz . De most már gyakori nagyon. Szerelő mondta hogy sok minden lehet. Tud valaki segíteni esetleg hogy pontosan mi a gond. Másik, tudnivaló dolog, hogy örök probléma a lybránál a stabilizátor, nekem tavalyi év 3db és most megint kopog. Valaki esetleg erre megoldást tud javasolni? Segítségeteket köszönöm
Szerintem gyártók termékei között nagy minőségi különbség nincsen. Az acélház ugyanaz, a gömbfej perselye minden esetben műanyagból készül, kérdés csak az, hogy milyen fajta anyagot használnak. Szerintem a selejtes termék hamar kibukik, híre megy és ellehetetlenül a gyártója. A DELPHI esetében erről még nem hallottam. A cég olasz mint a Lancia. Sok termékük van utángyártottként a piacon és nincs probléma velük. Ha viszont spórolni akarsz, amit megértek, újíttasd fel a lengőkart. Szereléssel együtt kb. 12.000 Ft-ból kijön 1 év garanciával. Gömbfejjavítás
A kocsimon esedékessé vált a bal lengőkar cseréje. A szerelőm azt mondja hogy 30 ezer alatt nincsen, de ha találok akkor mindenképp vegyem meg mert ő szerinte ez drága. Az autoalkatrész keresőn találtam egy TC1348 cikkszámút (DELPHI) 22 ezerért. A kérdésem az lenne, hogy érdemes e ezt megvenni, mennyire tartós? Valami tapasztalat esetleg?
Legközelebb ha laza a saru és nem tudod meghúzni akkor tekerj a kivezetés köré egy vékony lemezt. Az önindító, használatkor egy hadseregnyi ampert mozgósít, ha laza a kapcsolat megbosszulhatja magát. Szélsőséges esetben akár még a saru is megolvadhat.
Én 2005-ben cseréltem akkut, de valamiért nem volt szorosan meghúzható a saru, mert a akksi fütyi vékony volt. Azért valamennyire meg lehetett, de éreztem, hogy nem az igazi, mert picit lehetett mozgatni, forgatni.
Mivel nem volt ötletem, így hagytam, mert teljesen jól működött. De ezek szerint mégsem volt tökéletes a kontakt, lehet amiatt "evődött" meg az anyag az évek alatt.
Számomra teljesen korrekt megoldásnak tűnik amit látok. Az viszont furcsa, hogy "elporladt" az akkusarud. Az én autóm 8 éves, a saru hibátlan, még az akku is eredeti gyári. Erről írtam Karácsony előtt. Lemerült mert nem használom gyakran és nem vettem le a negatív sarut, de feltöltöttem és megint teszi a dolgát.
Sziasztok! Valakinek volt-e már olyan hibája, hogy alapjáraton zajos az ékszíj feszítő. Az összes ékszíj feszítő ki lett már cserélve. Rájöttem, hogy a generátor szabadon futója lehet a zajos. Az volna a kérdésem, valaki közületek szedett-e már szét ilyet, és hogyan működik ez a szabadon futó. Ja és 1.9 jtd-ről beszélünk.
Megpróbáltam lefotózni. A különbség, hogy míg agyári saru lap részén három furat van a különböző elmenők rögzítésére, addig ezen csak kettő, de a lyuk távolság legaláb stimmelt. Így lett összeaplikálva. Mivel ez is zárt, gondozás mentes akksi, fene tudja hogy miért ette így szét a sav....:-(