"az irgalmas szamaritánus megdöbbentő módon szeretett. Az ellenség szereteténél nagyobb szeretet nincs! Erre tanít bennünket Jézus Krisztus, arra kér ama galileai hegyen, hogy imádkozzunk ellenségeinkért. A példázatbeli ember nem ezt tette? Hiszen a szamaritánusok voltak a legközelebbi ellenségek a zsidók számára! Meg tudták volna egymást ölni egy kanál vízben. A gyűlölet apáról fiúra szállt. És az irgalmas szamaritánus megáll a bajbajutott zsidó ember láttán - mert a szeretet számára nem érzelem csupán, hanem cselekedet! Úgy szeret, hogy megáll, fölibe hajol és teszi azt, ami tőle telik. Előveszi a borát és olaját, és azzal fertőtleníti ellensége sebeit. Nem adja ki bérbe ezt a feladatot; nem azt a megoldást választotta, hogy a vendégfogadó házban egy dénárral többet tesz le az asztalra, mondván: Menjetek ki, ott fekszik egy ember, de öten menjetek ki, mert elég veszélyes az út és én minden költséget kifizetek. Itt ápoljátok, majd ha visszajövök, megnézem, mi is lett vele.
- Ezt is megtehette volna a szamaritánus! És ez is nagy dolog lett volna. Hiszen a pap is és a levita is elmentek a vendégfogadó ház előtt. Ók is beszólhattak volna, hogy jöjjetek, ott fekszik vérben egy ember.
Ha valaki azt kérdezné, hogy mi a krisztusi evangéliumi szeretet, akkor azt mondanám, hogy ez: Valaki mellett megállni, aki mellett meg kell állni. Valaki fölibe odahajolni, aki fölibe oda kell hajolni. Hiszen sikolt a szem, hogy hajolj fölém, ne hagyj egyedül!"
(Gyökössy Endre)
Öszintén szólva félve indítom ezt a topicot és egy jó eredménynek tartom, ha csendben lesüllyed.
Hiszen ez az egyszerünek látszó kérdés egyáltalán nem az.
Jézus adott választ erre a kérdésre. (Lk.10.27-37) Nem tudom, hogy ez mennyire számít kiragadott idézetnek és mennyire darabolja a Bibliát, de számomra meghatározó.
Egyelőre nem szeretnék többet írni erről, mert nem tudom hogy mennyire tartjátok aktuálisnak a témát és mennyire érzitek fontosságát annak, hogy ne éljünk tévedésben ezügyben. Hiszen szerintem ez igencsak meghatározza elsősorban a keresztény ember életét, mert ha nem tévedek nagyot, szeretettel kombinálva ez alapja Jézus követésének és egyik legfőbb Isteni parancsot is jelent.