Hali, Mertel mar CO-t? Lehet tul dus a keverek is..alapjarat milyen? 750-850 melegen es egyenletes? Megszakito allapota? A stromberg titka az egyszerusegeben van... egy membran, olaj, egy dugattyu, tuszelep font, egy keverekszebalyozo csavar lent, ettol megy...a tobbi hokuszpokusz csak az inditasnal lenyeges ,meg a hidegindito lenne hatra ami kisse bonyolultabb, de nem nagyon...
torekedj 1.5 ... 2.5 koze tenni az alapjarati CO-t MELEG motornal fenti alapjaraton.
Ha egyenletesen jar akkor nincs nagy baj...De ha elhozod Zugloba akkor megnezem neked.
veterán autós topicban belinkelve egy javaslata Varga Mihálynak, miszerint a vererán autókra ne legyen regadó, majd belinkelve miszerint a parlament által mindez elfogadva. Hmmmm, lehet menni sógorékhoz nézegetni állólámpásokat????
Az enyim is csak egy elméleti okoskodás volt. Az biztosan nem hátrány -SŐT- ha a teljes üa. rendszer bizonyosan tiszta és jól átjárható, mielőtt a karbit próbálják beállitgatni.
Bár nem ismerem a dupla karburátoros rendszert pontosan, nekem a szimpla karbis off autónál szegény alapjárat csinálta ezt, ill. túl kicsi előgyújtásnál is előfordult. (Első esetben gyorsításnál kellően dúsul a keverék, második esetben az előgyújtásszabályzó ad rá elegendő előgyújtást.) Talán segít.
mondjuk ebben van valami igazság, viszont akkor nincs jól beállítva a karbi!
Állításomat viszont megvédve :)) hogy jól be lehessen állítani a karburátort nem árt ha kipucolja a benzincsövet, hogy megfelelő legyen az 'áramlás'. (bár az is lehet, hogy ennek nincs sok köze hozzá, csak 1 tipp volt)
sztem ha az üzemanyag rendszer lenne valahol dugult, akkor nem lehetne normálisan gyorsítani. nem ismerem a krbiját, de nem lehet, hogy nagy gáz esetén a gyorsítófúvókán keresztül kap megfelelő mennyiségű benyát, míg ha visszavesszük a gázt, akkor az első torok hibája miatt kevés az anyag?
Hali, bocs a kesei valaszert, az elektromos csatlakozo a szivato tetejen az alatta levo bimetal spiralt futi egy vekony kis szallal, hogy gyorsabban visszavegye a szivatot egy kicsivel, mint azt a hutovizmelegedes tenne. Nem eletfontossagu szerv egy nyari hobbiautonal....
Igazábol szinte minden, mert 2,2D helyett 2.0 benzin van "befabrikálva" de ami lényeg a karbi, légszürő, elosztó, gyújtás trafó, aksi környéke. előre is köszönöm.
Köszi a tanácsot, működik, bár nem volt olyan egyszerű, mert nem azért volt kontaktos mert eloxidálódott, hanem eltörött az a kis kemény-műanyag alkatrész, ami az állítórúd végén van, és emiatt kiugrott a spirál a helyéről. Kénytelen voltam összeforrasztani a két kivezetést, így nem állítható a fényerő, de legalább működik. Köszi!
Majd elelejtettem, hogy a műszerfalról le kell még óvatosan szedni 2 egyszerű drótnak látszó üvegszáloptikát, ami a fényt viszi a fűtésállító rudazathoz...
Köszi a választ, ma lesz időm megnézni, a hétvégére jó lenne ha működne. Egyébként tényleg lehet hogy a fényerő szabályzóval van valami, mert ha visszajön a fény, és hozzányúlok a potihoz hogy feljebb csavarjam, már el is megy.
Bescanneltem pár oldalt W123-200 (és egyéb) benzines motorjához. A karburátor elvileg ugyanaz, Stromberg 175CDT. Talán a szelep és gyújtásbeállítás között is van hasonlóság M115-ös motorról lévén szó.
elvileg a műszerfalon alul a bal oldali tekerhető gombbal lehet a műszerfalvilágítás fényerejét állítani ( 1281 hozzászólás kép 14. számnál ). Ezt kéne megpucolni első lépésben+kontaktspray (ezt szokták átkötni egy vezetékkel, és akkor nem állítható, viszont nem halványodik el, bár nekem nincs átkötve és jól működik). Ehhez ki kell szedni a műszerfalat és szétszedni.
Mögé kell nyúlni alulról (nehezen de nem lehetetlen) és lecsavarni a kilóméteróraspirált, illetve ha sikerült kibillenteni, akkor az olajnyomásmérő műszert és a csatlakozót is le kell kötni róla és már kint is van a műszer. Igy beindítani tilos, mert az olajnyomásmérő csövön jönne az olaj :)
Sziasztok! Van egy 76-os 115-ösöm, és a napokban elment a műszerfal világítás. Néha egy egy zökkenőnél visszajön, ezért gondolom hogy kontaktos valahol. Azt sejtem hogy ki kéne venni a műszerkonzolt, de nem jön, csak félig. Erőltetni nem akarom, mert még eltörök valamit. Tudna esetleg valaki egy tippet adni mit lehet tenni? Előre is köszönöm!
Az a baj hogy pontossan én se tudom mert nekem abszolút nincs is bekötve sőt a szelepből a tű is hiányzik, de biztos hogy egy olyan "gyújtás" plussz kell rá ami csak akkor megy ha ráadod a gyújtást.
Neked a karbin az autómata szivató háznál a két sarura mi van kötve? és mit csinál az? /mármint az az elektromos rész/