sőt már a teremtésnél elrendelte, hogy minden maghozó fövet megehetnek, abból ételt készíthettek, sőt italt is! Te meg Istent kárhoztatod, hogy elrendelt egy ünnepet, ahol bort szokás inni?
Olvasgass addig itten azoknál, akik sokkal jobban tudják saját írásaik értelmét, mint a te egyházad és a kereszténység együttvéve!
http://www.zsido.com/books/donin/11fejeze.htm
" A bor az öröm és a vidámság jelképe. A négy pohár külön-külön köszönti a négy kifejezést, amelyet a Tóra Izrael kiszabadítására használ: "...megszabadítalak benneteket (hocéti) az egyiptomi kényszermunkától...", "...megmentelek benneteket (hicálti) a szolgai munkától...", "...megváltalak beneteket (gáálti) kinyújtott karral és súlyos ítéletekkel..." és "Népemmé fogadlak titeket (lákáchti), és a ti Istenetek leszek..." (2Mózes 6:6-7.) A következő vers így szól: "Azután beviszlek benneteket (hévéti) arra a földre, amelyre nézve megesküdtem, hogy Ábrahámnak, Izsáknak és Jákobnak adom azt." Ezt a kifejezést az ötödik pohár jelképezi, amelyet nem isznak ki, mert Izrael számkivetettségének hosszú évszázadai alatt úgy tekintették ezt az ígéretet, mint ami még nem teljesült. A poharat azért az asztalra tették, és elnevezték "Élijáhu poharának". Élijáhu - magyar nevén Illés - próféta a hagyomány szerint a Messiás előhírnöke, akinek eljövetele a száműzöttek visszatérését és a zsidó szuverenitás helyreállítását hozza el.""
Arra senki nem akar rávenni, hogy igyál szeszet. Ha ezt állítod, akkor nem monc igazat. Mindössze két egyenes választ várunk tőled. De ennek a kérésnek vitézül elleneállsz.
Sokan próbáltak engem pályafotásom alatt arra rávenni, hogy vegyek példát a zsidókról, kik szeszt fogyasztanak a Széder estén. Ám mit érdekel engem, hogy mit tesznek azok, kiket Jézus világtalanoknak nevezett, s kikről azt mondta, hogy az Isten parancsolatait félreteszik, s a saját hagyományaikat tartják meg...?
Albert Barnes, D. D., [Presbyterian] in his commentary on Jn. 2:10, wrote: "The wine of Judea was the pure juice of the grape, without any mixture of alcohol. It was the common drink of the people and did not produce intoxication.
A presbiterianus Albert Barnes eképpen kommentálja a Jn 2:10-et:
Júdea bora szeszmentes, tiszta szőlőlé volt. Ez a nép mindennapi itala volt, mi nem részegített.