Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
1./ A fényképen látható kocsi ezzel a pályaszámmal nem létezett. Az A 34000-es sorozat fa-szekrényvázas, zárt előterű, 9,3 méter tengelytávolságú (az A 35000-es nyitott előterű kocsiból átalakított) kocsi volt. Annak 6 db utastéri, 1100 mm szélességű ablaka volt. A képen látható modell a szokványos német kocsi átalakításából jött létre, a kocsi hosszát tekintve inkább a MÁV Bz 52000-es sorozatának felel meg (kompromisszummal, mert a tengelytávolsága a modellnek 6,0 méter!).
2./ A 67-es albumból "idézett" kép egy egyedi B 52000-es, 7,0 méter tengelytávú, fa-szekrényvázas kocsit ábrázol az 1 (WC) + 5 (utastéri) ablakelrendezésével. A favázas sorozat kocsik azonban az album ezen típushoz leközölt rajzon látható kivitelűek voltak.
3./ Az általad közölt rajz valóban egy B 50000-es kocsit ábrázol, de ennek a hosszmérete (11,0 méter) rövidebb, mint a modell ütközők közötti hossza, bár a tengelytávolság éppen jó lenne.
4./ Helyesen látod, hogy a modell felirata nem helyes, s minthogy a modell egy vasvázas kocsit jelenít meg, így a Bz 526xx-as sorozathoz hasonlít, nem az 50000-eshez.
Remélem érthetően tudtam leírni és segíteni a problémád megoldásában.
Még egy érdekesség, ha nem untatlak: a betett rajzon látható - eredetileg is 3. osztályú- kocsi "testvére" volt a 100 éves szerelvény Bh 1574 (eredetileg 3 tengelyes) kocsijának.
Kérdésem lenne hozzátok, hogya modellről a vízes matrica könnyedén leszedhető e, illetve, hogy szerintetek ez a modell alkalmas e egy B 50 000 sorozatú személykocsivá való átalakításra? A modellt tegnap így kaptam, ám a jellegrajzalbumot a 65-öst jobban szemügyre véve vettem észre inkább hasonlít a model egy B 50 000 sorozatú személykocsihoz mint az Az sorozatú kocsikhoz vagy tévednék?
E44 DRG- birodalmi sassal az oldalán. Ez a tervem/álmom. Tegnap beszereztem hozzá az alapmodellt. Egy roco E44 DB-st. Ő lesz felruházva.
Egyszer láttam egy képet erről a mozdonyról. Eredetiről és egy mdellről is (a német e-bay-en árulták). . Tud e valaki segteni? Arhiv fotó kellene rola. Vagy esetleg a modellről.
Nos. Az utóbbi pár hétben jelentős előrelépés történt a motorkocsi projektben. Le lett fújva a több színű motorkocsi-kaszni, a másik elő lett készítve és az alváza durván kireszelve. További fejlemények később várhatók, addig néhány kép:
Nem tudom, vajon kitárgyalásra került-e már itt a téma - ha igen, akkor szóljatok -, hogy régi Piko/Schict/Prefo emeletes szerelvény (Doppelstockwagen) egyik végét miként lehetne vezérlőkocsissá alakítani. Vannak erre megoldások, (elsősorban német nyelveterületről), viszont nekem nem teljesen tetszik ez a verzió. Ugyanis ők úgy csinálják, hogy vesznek KUSWA-tól egy vezérlőkocsi-ablakkiosztású homlokzatot. Ezt ráépítik az eredetire, a réseket leragasztják, lelakkozzák, stb. Mindezek után viszont egyáltalán nem lesz hiteles a vezérlőkocsi, ugyanis az orr-rész két oldalán a megváltozott ablak-kiosztást (2 helyett 3 ablaknak kéne lennie) egyáltalán nem csinálják meg.
Számomra egy másik megoldás szimpatikus - kérdésem az lenne, hogy ezt mennyire lehet a gyakorlatban szépen megcsinálni? Tehát én azt mondanám, hogy valamilyen igen éles és igen precíz szerszámmal kivágnám a homloknál és az orr-oldalainál is az ablakokat elválasztó részeket. Ezekkel sakkozva alakítanék ki megfelelő ablakméreteket. Persze mindez csak elmélet (nem igazán folytam még bele mélyen a vasútmodell építésbe, nincsenek is hozzá szerszámaim), de számomra elsősorban a kritikus pont az ablak-elválasztók pontos és sérülésmentes leválasztása. Szerintetek van ilyen szerszám a NASA lézerein kívül? Valaki csinált már ilyen átalakítást?
Különösen hogy a képeken látható zárfények 99,999999999 %-a nem lesz jó neked. Azt a 0,00000000000001 %-nyi jót pedig csak akkor találod meg, ha már amúgy is tudod a választ. Viszont akkor nem kérdezted volna... :D
Szóval szerintem róbertke ezzel az égvilágon semmit sem segített... :-)))
A digitális topikban kapott segítséggel sikerült a 12F629-et felprogramozni, most már nekifoghatok a epoche 2 -es porosz személykocsik (4 db) plusz postakocsi belső világítás megvalósításához. A kérdésem az lenne, hogy zárfény volt ezeken a kocsikon, és ha igen akkor hol? A másik kérdésem, a mozdony után szokott lenni a postakocsi, vagy a végén, ha ott van akkor a zárfény hol volt, ha egyáltalán létezett?
Az előző évekhez hasonlóan, idén is meghirdetjük vasútmodell versenyünket a Klubunk Vándordíjáért. A versenyre nevezni lehet minden olyan modellel, ami még nem szerepelt a mi modellversenyünkön. A más nemzetközi és belföldi versenyen volt részvétel nem kizáró ok. A modellek csak a magyar vasút témaköréből kerülhetnek ki. Itt szerepelhet olyan jármű is amit a magyar ipar gyártott más vasút részére. A modellversenyre a következő kategóriákban lehet nevezni: A – vontatójárművek, ezen belül: A1 – saját építés (csak a motor, kerekek és a fogaskerekek lehetnek gyáriak!) A2 – átépítés (egy vagy több gyári modell átalakításával készült modell) A3 – frizírozás (egy gyári modell „feljavítása” az élethűség eléréséhez) B – vontatott járművek, ezen belül: B1, B2, B3 – mint az A kategóriában! C – vasúti épületek, berendezések D – működő vasútüzemi berendezések E – vitrinmodellek F – terepasztalok, modul elemek A versenyre a nevezést legkésőbb November 21.-ig kell elküldeni a Klubunk címére. A modelleket November 25-én délelőtt 10.00 órára kell eljuttatni a veszprémi vasútállomás szociális épületébe lévő klubhelyiségünkbe. Aki korábban kívánja elhozni a modelleket, azok a 06/20-533-37-92 telefonszámon kérjen előzetes egyeztetést! Az iskolában korábbi időpontban modelleket nem tudnak átvenni! A zsűrizés November 25-én délután történik. Az eredményhirdetés November 26-án 10.00 órakor a kiállítás megnyitása után lesz. A kiállítás November 26-28-ig tekinthető meg 10.00-18.00 óráig a fenti helyszínen.
Köszönöm az útbaigazítást, most fogtam bele a 30 oldal átnézésébe! Itt jöttem rá, hogy eredetileg itt kellett volna a problémámmal jelentkezni. A femti téma miatt léptem be az index fórumozók táborába, és hosszas keresés után jutottam erre a topikra. Amit Te ajánlottál azt a keresővel is csak nehezen találtam meg, de most már megvan! Köszönöm a segítséget!
Az IC-prg nevű szoftverrel programozom fel a 12F629 -et, mondony dekóder prg. ugyanebbe az IC-be ezzel a programozóval hibátlanul működik, ezért gondoltam, hogy a programozó, és a PIC nem lehet hibás. A config bitek ellenőrzését ajánlottad!
A programozó üres beolvasása után a már beégetett PIC-et beolvasva, és összekomparálva az eredeti Hex-el nem mutat eltérést. Ez azt jelentené, hogy a config bitek is rendben beíródtak, vagy hol lehet ezt megnézni?
Világítást szeretnék építeni ( digitális rendszer ) HO-ás személyvagonokba! A neten Paco oldalán találtam egy leírást HEX file -al ( Function decoder with 4 outputs ). A 12F629 -be sikeresen beégetett prg. a panelon nem működik, a kimeneteken "0" -van! Azt szeretném kérdezni, hogy ezt megépítette már valaki? Működö képes ez a kapcsolás, vagy én vagyok béna a Multimaus-al. ( Váltódekóder és vonat címzések és átállítások más esetekben sikeresen mentek!) A DCC rendszerem ROCO kezdőkészlet.
Ecsetszőrből készült, mégpedig olyan ecsetek szőréből, amelyek már kidobásra voltak ítélve. Előzőleg cell barna festéknél volt használva, majd hígítóval kimosva. Mégis valamilyen szinten összeszáradtak.
Régen kerestem már a legjobb megoldást a nádfödémek leutánzására és idáig ezt találtam a legjobbnak. A színvilága közel áll az eredetihez bár a szálak vastagsága kicsit nagy, de úgy érezem hogy ennél jobbat sehogy nem tudok produkálni.