Keresés

Részletes keresés

GYURMA 944 Creative Commons License 2010.11.06 0 0 1983

Üdv az Uraknak!

 

Egy nagyon kedves topictárt átadott egy japán hajtást,amiben a motor teljesen megfelel a kívánt méretnek.

 

és újra dobog a C50 szíve. :-)

A hajtást pedig egy másik mozdonyba tranzplantáltam.

Az is jó lett. :-)

róbertke Creative Commons License 2010.11.06 0 0 1982

Igazad van, felületesen olvastam...:-)))))

Előzmény: Bruce67. (1981)
Bruce67. Creative Commons License 2010.11.06 0 0 1981

Szép! de én a villany E44-esre gonolok...

Pl:

 

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220691829364&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

 

Ilyesmit szertnék de maratott táblákkal és sas-sal.

 

Előzmény: róbertke (1980)
róbertke Creative Commons License 2010.11.06 0 0 1980

Nekem van egy eredeti szürke Roco BR 44 ÜK gépem, de azon nincs Birodalmi Sas :-)))

Előzmény: Bruce67. (1972)
z.kabai Creative Commons License 2010.11.05 0 0 1979

Vegyük sorba:

 

1./ A fényképen látható kocsi ezzel a pályaszámmal nem létezett. Az A 34000-es sorozat fa-szekrényvázas, zárt előterű, 9,3 méter tengelytávolságú (az A 35000-es nyitott előterű kocsiból átalakított) kocsi volt. Annak 6 db utastéri, 1100 mm szélességű ablaka volt. A képen látható modell a szokványos német kocsi átalakításából jött létre, a kocsi hosszát tekintve inkább a MÁV  Bz 52000-es sorozatának felel meg (kompromisszummal, mert a tengelytávolsága a modellnek 6,0 méter!).

 

2./ A 67-es albumból "idézett" kép egy egyedi B 52000-es, 7,0 méter tengelytávú, fa-szekrényvázas kocsit ábrázol az 1 (WC) + 5 (utastéri) ablakelrendezésével. A favázas sorozat kocsik azonban az album ezen típushoz leközölt rajzon látható kivitelűek voltak.

 

3./ Az általad közölt rajz valóban egy B 50000-es kocsit ábrázol, de ennek a hosszmérete (11,0 méter) rövidebb, mint a modell ütközők közötti hossza, bár a tengelytávolság éppen jó lenne.

 

4./ Helyesen látod, hogy a modell felirata nem helyes, s minthogy a modell egy vasvázas kocsit jelenít meg, így a Bz 526xx-as sorozathoz hasonlít, nem az 50000-eshez.

 

Remélem érthetően tudtam leírni és segíteni a problémád megoldásában.

 

Még egy érdekesség, ha nem untatlak: a betett rajzon látható - eredetileg is 3. osztályú- kocsi "testvére" volt a 100 éves szerelvény Bh 1574 (eredetileg 3 tengelyes) kocsijának.

 

Üdvözlettel: z.kabai

Előzmény: hkv (1978)
hkv Creative Commons License 2010.11.05 0 0 1978

Kérdésem lenne hozzátok, hogya modellről a vízes matrica könnyedén leszedhető e, illetve, hogy szerintetek ez a modell alkalmas e egy B 50 000 sorozatú személykocsivá való átalakításra? A modellt tegnap így kaptam, ám a jellegrajzalbumot a 65-öst jobban szemügyre véve vettem észre inkább hasonlít a model egy B  50 000 sorozatú személykocsihoz mint az Az sorozatú kocsikhoz vagy tévednék?

MarkTrain Creative Commons License 2010.11.04 0 0 1977

Jól néz ki nagyon!

Előzmény: Törölt nick (1974)
wartburger Creative Commons License 2010.11.04 0 0 1976

és előre is világít fehéren? :)

Előzmény: Törölt nick (1974)
Bruce67. Creative Commons License 2010.11.04 0 0 1975

Köszönöm! Nagyon szépek!

Előzmény: imi972 (1973)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.04 0 0 1974

A képen ugyan nem látszik, de amúgy világít is:-)

Kössz a dícséretet. 0603-as SMD LED van benne, a 1206-s SMD LED csomagolása meg maga a lámpatest alapja.

 

Előzmény: atidas (1971)
imi972 Creative Commons License 2010.11.04 0 0 1973

http://reichsbahn.nl/

 

Ugyan birodalmi sasos pont nincs, de a korszakot jól bemutató oldal.

Előzmény: Bruce67. (1972)
Bruce67. Creative Commons License 2010.11.04 0 0 1972

Üdv Mindenkinek!

 

E44 DRG- birodalmi sassal az oldalán. Ez a tervem/álmom. Tegnap beszereztem hozzá az alapmodellt. Egy roco E44 DB-st. Ő lesz felruházva.

 

Egyszer láttam egy képet erről a mozdonyról. Eredetiről és egy mdellről is (a német e-bay-en árulták). . Tud e valaki segteni? Arhiv fotó kellene rola. Vagy esetleg a modellről.

 

Köszönettel B

 

atidas Creative Commons License 2010.11.04 0 0 1971

Dee jóóó! :-)

Emlékeztet valamire... méghozzá egy könyvre: "Halas György- Vörös lámpák az utolsó kocsin" a borítóján egy ilyen kocsi van! :-))

 

Nagyon tetszik!

Előzmény: Törölt nick (1970)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.04 0 0 1970

Külön kis lámpák voltak kinnt egy-egy karon kétoldalt általában.

Mint pl. ez egy teherkocsin:

Előzmény: csa101 (1964)
atidas Creative Commons License 2010.11.03 0 0 1969
Nos. Az utóbbi pár hétben jelentős előrelépés történt a motorkocsi projektben. Le lett fújva a több színű motorkocsi-kaszni, a másik elő lett készítve és az alváza durván kireszelve.
További fejlemények később várhatók, addig néhány kép:

Előzmény: atidas (1717)
dude78 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 1968
Nem tudom, vajon kitárgyalásra került-e már itt a téma - ha igen, akkor szóljatok -, hogy régi Piko/Schict/Prefo emeletes szerelvény (Doppelstockwagen) egyik végét miként lehetne vezérlőkocsissá alakítani. Vannak erre megoldások, (elsősorban német nyelveterületről), viszont nekem nem teljesen tetszik ez a verzió.
Ugyanis ők úgy csinálják, hogy vesznek KUSWA-tól egy vezérlőkocsi-ablakkiosztású homlokzatot. Ezt ráépítik az eredetire, a réseket leragasztják, lelakkozzák, stb.
Mindezek után viszont egyáltalán nem lesz hiteles a vezérlőkocsi, ugyanis az orr-rész két oldalán a megváltozott ablak-kiosztást (2 helyett 3 ablaknak kéne lennie) egyáltalán nem csinálják meg.

Számomra egy másik megoldás szimpatikus - kérdésem az lenne, hogy ezt mennyire lehet a gyakorlatban szépen megcsinálni?
Tehát én azt mondanám, hogy valamilyen igen éles és igen precíz szerszámmal kivágnám a homloknál és az orr-oldalainál is az ablakokat elválasztó részeket. Ezekkel sakkozva alakítanék ki megfelelő ablakméreteket. Persze mindez csak elmélet (nem igazán folytam még bele mélyen a vasútmodell építésbe, nincsenek is hozzá szerszámaim), de számomra elsősorban a kritikus pont az ablak-elválasztók pontos és sérülésmentes leválasztása.
Szerintetek van ilyen szerszám a NASA lézerein kívül?
Valaki csinált már ilyen átalakítást?





RhB Creative Commons License 2010.11.03 0 0 1967
Különösen hogy a képeken látható zárfények 99,999999999 %-a nem lesz jó neked. Azt a 0,00000000000001 %-nyi jót pedig csak akkor találod meg, ha már amúgy is tudod a választ. Viszont akkor nem kérdezted volna... :D

Szóval szerintem róbertke ezzel az égvilágon semmit sem segített... :-)))
Előzmény: csa101 (1966)
csa101 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 1966
Ez igen, köszi! A bőség zavarában azt sem tudom, melyiket csináljam!
Előzmény: róbertke (1965)
róbertke Creative Commons License 2010.10.29 0 0 1965
Előzmény: csa101 (1964)
csa101 Creative Commons License 2010.10.29 0 0 1964

A digitális topikban kapott segítséggel sikerült a 12F629-et felprogramozni, most már nekifoghatok a epoche 2 -es porosz személykocsik (4 db) plusz postakocsi belső világítás megvalósításához. A kérdésem az lenne, hogy zárfény volt ezeken a kocsikon, és ha igen akkor hol? A másik kérdésem, a mozdony után szokott lenni a postakocsi, vagy a végén, ha ott van akkor a zárfény hol volt, ha egyáltalán létezett?

 

vasutTOM Creative Commons License 2010.10.28 0 0 1963
Tisztelt modellező barátaink!


Az előző évekhez hasonlóan, idén is meghirdetjük vasútmodell versenyünket a Klubunk Vándordíjáért. A versenyre nevezni lehet minden olyan modellel, ami még nem szerepelt a mi modellversenyünkön. A más nemzetközi és belföldi versenyen volt részvétel nem kizáró ok. A modellek csak a magyar vasút témaköréből kerülhetnek ki. Itt szerepelhet olyan jármű is amit a magyar ipar gyártott más vasút részére.
A modellversenyre a következő kategóriákban lehet nevezni:
A – vontatójárművek, ezen belül:
A1 – saját építés (csak a motor, kerekek és a fogaskerekek lehetnek gyáriak!)
A2 – átépítés (egy vagy több gyári modell átalakításával készült modell)
A3 – frizírozás (egy gyári modell „feljavítása” az élethűség eléréséhez)
B – vontatott járművek, ezen belül:
B1, B2, B3 – mint az A kategóriában!
C – vasúti épületek, berendezések
D – működő vasútüzemi berendezések
E – vitrinmodellek
F – terepasztalok, modul elemek
A versenyre a nevezést legkésőbb November 21.-ig kell elküldeni a Klubunk címére. A modelleket November 25-én délelőtt 10.00 órára kell eljuttatni a veszprémi vasútállomás szociális épületébe lévő klubhelyiségünkbe. Aki korábban kívánja elhozni a modelleket, azok a 06/20-533-37-92 telefonszámon kérjen előzetes egyeztetést! Az iskolában korábbi időpontban modelleket nem tudnak átvenni!
A zsűrizés November 25-én délután történik. Az eredményhirdetés November 26-án 10.00 órakor a kiállítás megnyitása után lesz. A kiállítás November 26-28-ig tekinthető meg 10.00-18.00 óráig a fenti helyszínen.

BAROSS GÁBOR Vasútmodellező és Vasútbarát Klub
csa101 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 1962
Köszönöm az útbaigazítást, most fogtam bele a 30 oldal átnézésébe! Itt jöttem rá, hogy eredetileg itt kellett volna a problémámmal jelentkezni. A femti téma miatt léptem be az index fórumozók táborába, és hosszas keresés után jutottam erre a topikra. Amit Te ajánlottál azt a keresővel is csak nehezen találtam meg, de most már megvan! Köszönöm a segítséget!
Előzmény: BoGar (1960)
csa101 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 1961

Az IC-prg nevű szoftverrel programozom fel a 12F629 -et, mondony dekóder prg. ugyanebbe az IC-be ezzel a programozóval hibátlanul működik, ezért gondoltam, hogy a programozó, és a PIC nem lehet hibás. A config bitek ellenőrzését ajánlottad!

 A programozó üres beolvasása után a már beégetett PIC-et beolvasva, és összekomparálva az eredeti Hex-el nem mutat eltérést. Ez azt jelentené, hogy a config bitek is rendben beíródtak, vagy hol lehet ezt megnézni?

A segítséget előre is köszönettel veszem.  

Előzmény: 2xlion (1959)
BoGar Creative Commons License 2010.10.13 0 0 1960
A digitális vasútmodell topikban nem egy emberke megépítette már. Az alapok már nekem is megvannak hozzá.
Előzmény: csa101 (1958)
2xlion Creative Commons License 2010.10.12 0 0 1959
Meg kell nézni, hogy a config bitek beíródnak-e a chip felprogramozásakor.
Előzmény: csa101 (1958)
csa101 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 1958
Világítást szeretnék építeni ( digitális rendszer ) HO-ás személyvagonokba! A neten Paco oldalán találtam egy leírást HEX file -al ( Function decoder with 4 outputs ). A 12F629 -be sikeresen beégetett prg. a panelon nem működik, a kimeneteken "0" -van! Azt szeretném kérdezni, hogy ezt megépítette már valaki? Működö képes ez a kapcsolás, vagy én vagyok béna a Multimaus-al. ( Váltódekóder és vonat címzések és átállítások más esetekben sikeresen mentek!) A DCC rendszerem ROCO kezdőkészlet. 
V41 523 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1957
Szia!

Ecsetszőrből készült, mégpedig olyan ecsetek szőréből, amelyek már kidobásra voltak ítélve. Előzőleg cell barna festéknél volt használva, majd hígítóval kimosva. Mégis valamilyen szinten összeszáradtak.

Régen kerestem már a legjobb megoldást a nádfödémek leutánzására és idáig ezt találtam a legjobbnak. A színvilága közel áll az eredetihez bár a szálak vastagsága kicsit nagy, de úgy érezem hogy ennél jobbat sehogy nem tudok produkálni.

V41 523
Előzmény: ghabina (1952)
vasutTOM Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1956
Próbáld meg a Bécsi út végén itt:
http://www.archidelis.at/

Én itt vásárolok! Van minden! Műanyag, fa, réz profilok! Lemezek, kartonok, Evergreen profilok stb, stb.....
Előzmény: vasútőrült (1954)
pulcsi1 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1955
Szia!
Conrad.hu?
Előzmény: vasútőrült (1954)
vasútőrült Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1954

Segítséget szeretnék kérni! Keresek L,U rézprofilt. 1-2 mm-es méretben.

Egyetlen modellbolt kínálatában sem találom, tudnátok segíteni?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!