Na most hogy kész lett a lybrám, ellenőrizhettem én is ilyen hidegben a kocsit, hogyan melegszik. -10ben melegítettem 10percet majd felment kb 5km után 90fokra, hogy nem kapcsoltam be a fűtést. Aztán fel autópályára160nál simán tartotta a hőfokot fútésnél is, de kb 15 perc után lekanyarodtam a pályáról és mire a városba beértem (5perc) visszaesett 70fokra. Ez normális?
Nos igaz, semmi gond nem volt. Kb. 8 percig ment kint az udvaron mielőtt elindultam, mivel nem volt kedvem a -10 fokra átfagyott kocsiba beszállni. 2-3 km után már 90 C-on állt a mutató és 70C-ről indult, mikor elindultam vele.
Igen, tartok tőle, hogy ami a csomagtartóból jön kábel az nem ér el a fejegységig, és ebben a piszok hidegben nem sok kedvem van bogarászni, hogy hol lehet a vége.
Arnoldtól vettem én is a Loudlinkemet, a kábelt ajándékba adta. (kb 2000 Ft). Nekem hosszabnak tűnt a kelleténél, kérdeztem is, hogy nincs-e rövidebb. Azt mondta, hogy le kellene gyártatnia mert ő is mással csináltatja a kábelt. Miután messzebb lakom, így nem akartam még egyszer vissza menni, hát behatogattam a felesleget a kesztyűtartó mögé amit már előzőleg kilazítottam otthon. Ezért úgy gondolom, hogy ha van rá igény akkor méretre is készíttet kábelt. A csatlakozással igazad van. Szerintem ilyen kábele is lehet Arnoldnak. Egy hívást mindenképpen megér.
Én most a kisautóval járkálok, de holnap délutánra lesz már tapasztalatom, mennyi idő alatt fűt be egy hétvége óta az udvaron álló és be nem indított 2.0-s Lybra, mert reggel azzal megyek majd.
1.) amit a Füzesiék árulnak a Loudlinkhez az rövid. Arra jó ,hogy a Loudlinket betedd a kesztyűtartóba ,de csak erre
2.) A gyári kábel ami pl. SW-nél a csomagtartóból jön az nálam pl. a műszerfal alatti biztosítékdobozig tart és ott egy soktűs csatiban végződik. Innen a fejegységig már egy másik fajta kell(ene).
Anno tettem fel róla fényképeket is.
Mondjuk a Füzesiékét felhasználva lehetne egy ilyet barkácsolni...
Én is megnéztem ma megint. Hozzávetőleg ugyanúgy melegszik mint a tietek. (1,9jtd). Szerintem egyszerűen hideg van, és nem megyünk ahhoz eleget, hogy jobban felmelegedjen. A dieselek amúgy sem melegednek úgy mint a benzinesek.
Még azt vettem észre, hogy ha kisebb fordulaton (1200-1300) megyek huzamosabb ideig (4-5km) és megy a fűtés rendesen képes a víz a 80-90 fokról visszahűlni. akár 70 fokig is. Már nem kapcsolok olyan hamar fel ötödikbe, inkább negyedikbe járok 1800-1900 fordulaton és akkor melegszik folyamatosan és tartja az üzemi hőmérsékletet.
Előtte melengettem jó tíz percet indulás előtt és a fűtés bekapcsolása nélkül mentem kb 5 km-t ,el is érte az üzemi hőfokot. Ezután kinyitottam a fűtést és visszament 75-80 fokra. Megnéztem a hűtőhöz menő csövet és hideg volt. Tehát a termosztát jól zár. Egyszerűen ebben a hidegben a fűtés ennyit levesz.
A hűtőmaszk(ok) lezárására én is gondoltam ,de csak akkor van értelme ,ha kívülről sikerűl megoldani ,hogy ne jusson be a motortérbe a hideg levegő. Erre viszont egyelőre nincs semmi ötletem ami esztétikus lenne. Először arra gondoltam ,hogy beszuszakolok valamit a hűtőmaszk és a hűtő közé ,de ez nem hiszem ,hogy hatásos lenne. Hiszen a levegő már bejött a motortérbe a blokkot hűti ,viszont a hűtő úgysem játszik...
Ma leteszteltem a hűtőrendszert mert öntenem kis fagyállót mert egyre hidegebb van. de tovább járattam a motort hogy keveredjen jól össze... a motor bemelegszik 80fok körül a termsoztát kinyit majd utána szintén ugyan lassan de eléri a 90fokot.Ezt ugy értékelem h jó a termosztátom, viszont ahol csak lehet majd leburkolom a szellőzőnyilásokat h a menetszél ne hűtsön túl.
Volna esetleg valakinek CD-tárhoz való kábele eladó? Vagy esetleg tud-e valaki olyan helyet ahol lehetne venni ilyet?
Ugyanis sikerült hozzájutnom egy lybrához való CD-tárhoz, kipróbálni viszont nem tudom, mert ugyan van egy kábel a csamagtartóban ami elér a tárig, de valószínűleg a másik vége nincs bekötve.
Valaki írta (talán fil volt az) egy korábbi hozzászólásnál hogy ő is így járt.
Nekem csak 70-75oC-ig ment fel ma reggel. Én csak néhány percig járattam (amíg kinyitom a kaput stb.) A fűtést is "econ" 20oC-on hagyom - az pár perccel az indulás után már nyomatja is a meleget. Ha ezt nézzük nagyjából ki is jőn a különbség.
Ma reggel megint megnéztem én is. -10 C-ról indultam. 10 percig járt alapjáraton, 5Km fűtés nélkül mentem. És akkor kapcsoltam be a fűtést ott volt 70 fokon műszer szerint. A fűtés, econ mód 23fok, venti 4. fokozat. Mire beértem dolgozni az pont 10Km 90fokon állt a mutató. Ha nem járatom csak 5 percig, és a többi dolgon nem változtatok akkor -10C-on csak 70-75 fokig melegszik fel a 10 Km-en.
Hát állítólag megvan a hiba, ami akozta a problémát. A szerelőm azt mondja hogy a turbó parabolika volt a gond (bocs ha nem jól írtam volna, én nem vagyok szakértő :-) ). Azt mondja tele volt sáros, olajos trutyival. Az üzemanyagrendszer rendesen működött, de a turbó annyira bevolt koszolódva, hogy nem húzott. Gondolom míg beértem munkahelyemre kb.10 km azalatt melegedett fel kellőképen és azért éreztem csak ezután. És a kocsi meg füstölt mint a gyárkémény, és semmi erő a kocsiban. 10-20 ezerért kitisztítják, remélem utánna jó lesz.
Most reggelente garázsból indulok (+5 C), pont addigra melegszik 90-re mire beérek a munkahelyemre. Az kb. 8 km. Hazafelé ugye -5 C-ról indulok, akkor max. 75-80-ra megy fel. (2000 ccm benzines a liba)
Egy volt gimis osztálytársam vette 2000-ben bemutató autóként /7M/, én meg tőle 2004-ben/2M/ 132000km-es futással. Azóta hajtom, de nemtúl intenzíven, mert még most is csak 190 ezer van benne. :-)
Én sajnos nem álltam/állok úgy, hogy megengedhessek magamnak pár év alatt 5M értékcsökkenést. Még szerencse, hogy vannak akik meg igen. ;-)
Ha ezeket a dolgokat a lybrahoz számolom, első-hátsó fékbetét garnitúra, gázolaj szűrővel együtt 35.570 hagyok a boltban. És persze én rakom bele ezeket a dolgokat. Szerintem ez sem drága. Azért tartok olasz autót (Lancia) mert szerintem az egyik legolcsóbb fenntartású autók közé tartozik. És nem megy hamarabb tönkre mint a másik.