Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Már régóta birizgálja a fantáziámat, hogy a három szegény Helikon mozdony elejét a terroristák robbantották fel, vagy a szelénblokk robbant fel bennük. Én az utóbbira tippelek, mert a fénykép alapján valami belső robbanás nyitotta fel az nagyon hasonlóan mindhárom elejét Viszont nem vagyok robbantási szakember, ezért kíváncsian várom a magyarázatot
Börzén vagy piacon látott mostanság valaki valamit ? :) Egyáltalán melyik piacon érdemes kutakodni ha az ember némi eredményt is szeretne ? Én csak előre témában mozgok "egyELŐRE" :)
Nem semmi ez a kép! Kiveri a szemem az a sok Helikon! (Csak a PV-re gondolva)- egy valami viszont nem fér a fejembe. Írtad, hogy máshol elraktározva vannak a csodáid és néha szeded elő, akkor meg soha nincs fényképező... -vagy valami hasonló. Ez az én fejemben nem áll össze és nekem kérdéseket vet fel... Én biztos, hogy szem előtt tartanám a Helikonokat, hiszen szép és értékes darabok. Meg hát aggódom a raktárvadászok miatt :-).
Kérlek a jövőben örvendeztess minket néhány tömény PV vasutas képpel. Mint ahogy néhány korábbi képedet is elsőként dobja ki a googli. Előre is köszi. Ádám
Én nem mélyültem ennyire el a kézi váltón történő kisiklás rejtelmeibe mert azt hittem, hogy nálam a terelők hiánya okozta a siklást. De a képeiden jól látszik, hogy mi még a probléma. Köszi. Ádám
Szia Cavill! Nekem két hete sikerült begyűjtenem egy Pobedát,barnában.(BHG gyártmány) Gyerekként nekem is volt.:) Tybycsoky-nak köszönet a szép kollekcióért!
Igen, igen, az NDK-s lánctalpas! Megvolt nekem is, a harmonika testü macskával együtt! Apám pedig a fekete Pobedát örizgette a gyerekkorából. Köszönet Tybycsoky!
Sztem bármelyikünk talál a képeken olyat, ami mintha neki is lett volna gyerekkorában. Nekem pl. az a kék üléses sárga buldózer nagyon ismerős. Úgy emlékszem, gumi lánctalpa volt, a motor átlátszó műanyagból készült és benne a dugattyúk - megvilágítva - föl-le mozogtak! Nagyon örülök a képeknek!
Jó lenne egyszer működés közben is látni. Legalább egy részét...
Köszönöm védelmed! A részemről az ég világon semmi baj! Egyáltalán nem zavarnak a - visszajelzések. De érdekes módon te is kaptál... Hihetetlenek az emberek. Majd még posztolok jó képeket, ha felkészültebb leszek a fotózásra. Lenn egy esetleges kirakodásom pár éve. Ott látható pár Roglin változat felülről és egy Helikon is belóg de ezen kívül is rendkívüli dolgok szerepelnek a képen. Középen ott egy Gewis Cseh készlet dobozban. No, nem mintha különösebben érdekes volna, de ez egy vonatos poszt. Mindenkit üdvözlök.
Ismét csatlakozom Cavill topik társunk hozzászólásához.
Nem is értem a mínuszokat...na így lehet elvenni értelmes hozzászólók kedvét attól, hogy hasznos információt vagy érdekes képeket osszanak meg velünk. :(
Minden estre köszönjük a fotót!
Ui.: Jelezném azoknak akik a negatív minősítéseket adták Tybycsoky hozzászólásához, mert azt hiszik, hogy nagyképűségből írta, milyen és hányféle Roglin vonata van az merőben téved... Ezt annál is inkább merem állítani, mert személyesen ismerem közel két évtizede és eddig még nem hallottam tőle olyan információt magyar játékvonat témában ami félrevezető lett volna, vagy csupán magamutogatás céljával osztott volna meg.
Ne vegyük el egymás kedvét az értékes hozzászólásoktól negatív hozzáállással.
A terelőelem és a váll között nem 0,5 mm van, hanem 5 mm! A mozdonykerék futófelületének szélessége kb. ugyanennyi, de az 1 mm-es különbség a vágány és a mozdonykerekek nyomtávolsága között okozza azt, hogy a kerék felszalad a terelővállra, és kisiklik. Még egyszer bocs...
Kicsit belemélyedtem a Pv1 mozdony kitérő irányú kisiklásának lehetséges okaiba. Először is abban szerintem is igazad van, hogy a biztonsági terelősín nem okozhatja. Ezért méregetni kezdtem. A váltószív előtt a nyomtáv 31,7 mm, a mozdonykerekek vállai közötti távolság 30,7 mm, ez ugye 0,5 mm-es játék ide-oda.
A váltó központi elemén - a szív előtt - mindkét oldalon van egy terelőelem és ezeken még egy kiemelkedő váll. Ezen váll belső oldala és a terelőelem belső oldala közötti távolság 0,5 mm. Ezek alapján kitérő irányban a mozdonykerék felszalad a vállra, utána a váltószívre ezért kisiklik (és zárlatot okoz). A váltószivet nem szívesen reszelgetném, de megtörténhet...
Bocsánat! A fennlévő nem az enyém, de tudom, hogy kié. Már levettem az én hirdetésem, amiben egy komplett Tóth készlet volt . Amit az átalakításról írtam az rendben van, abban egy a leírtak szerinti mozdony volt.
A kérdezett hirdetésben egy teljes hasfelület nagyságú rugós csúszka van, ami nem Märklin utánzás, de német kialakítás szerint készült.
Bocsánat a nem kellő figyelemmel olvasott kérdésért.
A mozdonynak és a hirdetésnek én vagyok a tulajdonosa. Röviden az átalakításról:
Tóth Lajos a PV Előre mozdonyt alakította át. A mozdonymotor alsó lemezét kivágta. A megmaradt oldalfalakat a levágás felöli részen kb. 5 mm távolságban derékszögben meghajlította és mindkét oldalon egy - egy M3 menetet vágott bele. A levágott lemeznek megfelelő méretű textilbakelit lemezt rögzített fel két M3-as csavarral a hiányzó vaslemez helyére. A textilbakelit lemez közepén két szegeccsel rögzítette a rézből, vagy vaslemezből kialakított középső áramszedőt, aminek a két végén kiszélesedő csúszkát rögzített fel forrasztással. Sajnos ez utóbbiak nagyon könnyen letörtek, ahogy az én mozdonyomról is. Ennek a pótlását mióta a Játékudvar modellbolt bezárt nem lehet normálisan megoldani. Ott lehetett eredeti Märklin csúszkát kapni. Volt egy másik átalakított korábban eladott Tóth mozdonyom, amit még megtudtam oldani a Játékudvarból.
A egy - egy tengelyen lévő kerék áramszedőket egy vezetékkel közösítette és a szigetelt kerékáramszedőn lévő vezetéket ráforrasztotta az előbbiekben emlegetett textilbakelitre rögzített középső áramszedőre. Ahogy a termékleírásban olvashatod, ez egy első szériás, még esztergált ütközős mozdony. Licitre tettem fel és az kikiáltási árából nem engedek. Lefeljebb megmarad nekem.
Van publikus emailom, a hirdetési oldalon nem fogok ilyen részletesen semmit sem taglalni.
Követek egy aukciótegy Előre mozdonyról, amiben az van írva, hogy háromsínesre át van alakítva. Olvasva a fórum régebbi hozzászólásait nem vagyok biztos a kérdéseben, hogy ez a többször említett tóth-féle átalakítás vagy pedig egyéb, házi megoldásról volna szó? https://www.vatera.hu/peve-pv-mav-elore-mozdony-nagyon-szep-2812129943.html
Kedves Nagyadamka! Köszönöm szépen a választ. Én is erre gondoltam, de mivel több fotón is eltűnt így, ezáltal az is felmerült, hogy készültek így gyárilag is mozdonyok.
Nekünk (Csolnoki Bányamúzeum játékgyűjteménye) Tóth 0-ás, Roglin még egyáltalán semmivel sem szerepel gyűjteményünkben, de semmi irigység. Inkább bemutatom az eddig előkerült Roglin fotókat, akár szerepeltek itt, akár nem. Mikrolinra küldtem pénzt és választ is.
Az utolsó fotón egyedi, átfaragott, szólóvá alakított jármű látható. A rajz replika építéséhez készült egy eredeti Roglin, 3 részes jármű alapján, az alap 2 db. GANZ makett.
Köszönet az érdekes fotóért! Helyzetedet az elraktározott, nehezen hozzáférhetö gyüjteménnyel maximálisan megértem. Szerintem többen is járunk többé-kevésbé hasonló cipöben. Azért ha a kezedbe akad valami, akkor várjuk a továbbiakat is.
Üdv! S.
P.s. a minuszokkal pedig egyáltalán nem kell foglalkozni, még annyira sem érdemesek, hogy...
Megjegyzem a hasonló német vonatos fórumokon közmegegyezéssel el is lett a minuszolás távolítva, mivel egy normálisabb fórumszoftvernél az egy lehetséges opció. Csak a "plussz" és/vagy a "köszönet" maradt meg. Az a kettö viszont nagyon jó, mert különbséget lehet tenni egy valakinek "top téma = plussz", vagy egy valakinek "hasznos hozzászólás = köszönet" között. Ami lehet akár mindkettö is. Ja és persze a mindezek mellett látszanak a aktiválók fórumnevei is.
Akik ismernek, tudják, hogy igyekeztem példányokat elrakni minden lehetséges változatból. Magam is csodálkozom, hogy a Roglinból hány féle festés különbség van. Hirtelen nem is tudom de min. 6 félém van. Sajnos a fotók terén nagyon rosszul állok mert soha, semmi nincs elöl, így nem tudok fotózni. Tőlem nagyon messze, elraktározva van mindenem. Viszont szívesen teszem közzé azt, ami a kezem ügyébe kerül, mint, pl. ezt a darabot. Ez egy érdekes tanulmány, mert öszvér változat. Olyan, mint a kék verzió, csak pirosban, de más, mint a standard piros változat. Belül világoskék.
Más: hogy kik, és miért adtak negatív visszajelzést Roglin és CaVill urak kérésére, hogy adjam közzé a fotókat, az csodálkozásra késztet. Pláne, hogy egyébként itt nem nagyon használják a visszajelzés gombot egyébként. Irígységre gyanaxom...
Sziasztok! Jó újra látni, hogy képekkel telik meg a fórum, köszönjük!
Keresek átfestett Pannónia személykocsi kasznit, ha valakinek lenne fölösleges, akkor kérem a publikus e-mail címemre írjon nekem, és megbeszéljük a részleteket. Köszönöm előre is!
Ezt a kocsit Janky topiktársunktól már így vettem, nem én készítettem. Neki családi öröksége volt, ha jól tudom. A "gázcsövek" vörösrézből készültek és van benne vagy fél kiló. Cavillnak igaza volt, tényleg nem tekinthető replikának, talán én sem fogalmaztam jól a leírásomban. De hát ezért vagyunk itt a fórumon, hogy megbeszéljük a dolgokat. Üdv.: Ádám