Sajnáljuk ami veled történt, de véletlenek nincsenek. A szerviz kérdésre: mennyi idős az autód, hányadik tulajdonosa vagy, kitől vetted (nem név szerint!), eddig hova hordtad szervizeltetni és milyen "igazolásod" van erről?
Ezeknek az információknak a birtokában talán (!) tudunk javasolni -de szigorúan csak saját tapasztalatok alapján- szervizt.
Bár már több mint egy éve vagyok Orlando tulajdonos de csak most regisztráltam .Úgy tűnik én vagyok az egyetlen bánatos tulaj .A hétvégén úgy tűnik megadta magát a turbóm .Amúgy az autóban 70.000 km. van.
Mentem az úton egyszercsak iszonyú füst és megállt . Autómentő , most ott tartok , hogy valami szervízbe kellene vinnem Budapesten . Melyiket ajánljátok ? A mentés közben kiderült , hogy nincs meg a vonószemem , ilyet honnan tudok vásárolni ?
Nagyon köszönöm az infókat! Ez az ebay-es változat kifejezetten csábító arany középút! Meg is rendeltem! :)
Azóta megtaláltam a topicban azt az időszakot, amikor erről beszélgettetek és még ismerkedni kellett a funkciókkal. Köszi, hogy összefoglaltad! Jajjj, már úgy várom, hogy kipróbálhassam...
A miénk lehúzza az ablakot, felhúzza az ablakot, ajtózárásra felhúzza az ablakot, bezárható az autó lehúzott ablakkal, a vészvillogót bekapcsolja, ha a motor jár és az ajtót kinyitod, illetve a motor leállítása után -de a sluszkulcs a helyén marad- az ajtónyitáskor elindul a vészvillogó.
Olyan 5-6 ezer/db körúl volt, mert 10 db lett rendelve.
Korábban a topicban szó volt OBD-s ablaklehúzó modulról, amit emlékeim szerint valaki nagyobb tételben vásárolt külföldről és aztán "terítettétek" a márkatársak között.
Eljátszottam a gondolattal, hogy én is tennék ilyet a kocsiba, de van ~10$-ért és ~40$-ért is. Az olcsóbb talán butább, de nekem az automata ablaklehúzás pont elég lenne nyáron.
Sajnos a 10$-os változatot csak a Cruze-hoz írják, míg a drágábbat a Cruze-hoz és Orlando-hoz is. Számomra logikusnak tűnik, hogy az előbbi is jó kellene legyen az Orlandohoz, de feleslegesen azért nem venném meg. (Sajnos a kínai kereskedő nem tudott érdemben válaszolni a kérdésemre.)
A kérdésem, hogy nektek melyik termékről, vagy hasonlóról van tapasztalatotok?
Az Orlando-ban én úgy tapasztaltam, hogy manuális állásban is elvált az autó, csak később. Vagyis tágabb a "megengedett" fordulatszámtartomány, mint alapesetben és csak ezen tartományon belül lehet felülbírálni a váltót. Az alja kb. 1500rpm körül van)
Szóval pl 20km/h-ra lassulva egy jobbos kanyarban bizony visszapakolja 2-ig, viszont mikor gyorsítanék ki hagyja pörögni a motort és csak "ki tudja hol?" (én tudnám, ha megvárnám... :-)) vált fel 3-ba. Szóval "üveghangig" nem hagyja így sem pörögni a motort, de azért nekem már fáj ilyenkor a nagy fordulat és az ezzel együtt járó pillanatnyi fogyasztás...
Írod, hogy "Erős hegymenetben is van, hogy manuálra teszem olyan fokozatra ahol a lock-up már zár azon a sebességen, minek erőlködjön a konverter..." Nálad kb hol van az a fordulatszám, ami felett már zár a lock-up? 2500-3000 környékén?
Na az Orlando az 1.8-as motorral sajnos nem oldja meg az előzést 6-osban erőből... :-) De a kick down gondolom manuális üzemmódban is működik. Ugyan még nem próbáltam... Kicsit kíméletlennek tűnik számomra a motor túlpörgetése. Gondolom a Volvo-d diesel (vagy erősebb benzines) így vannak tartalékai alacsony fordulaton is... :-)
Hát ja, ezek a váltók még nem annyira intelligensek, de nem csupán a fogyasztás miatt szoktam belenyúlni hanem a váltó élettartama miatt is, meg hát nem tudhatja én mire készülök. :) Egyébként nagyon szeretem az automatát, a kúszásával együtt.
...és már majdnem olyan fogyasztást lehet produkálni, mint egy manuálissal. Erre mondtam, hogy azért az ember érzését, eszét, tapasztalatát a mai legmodernebb váltók sem tudják űberelni. :) Szerecsére!
Most még én is automatát hajtok (XC90, így kicsit off), én akkor szoktam manuálra rakni ha araszolok váltakozó tempóban és nem akarom, hogy föl le váltogasson, ha egyszer felülbírálom a visszaváltását akkor többet nem szól bele és nem is vált vissza, ez automatánál nem gond. Erős hegymenetben is van, hogy manuálra teszem olyan fokozatra ahol a lock-up már zár azon a sebességen, minek erőlködjön a konverter..
Városon kívül is van, hogy kirakom, főleg előzések miatt, ne váltson már vissza, erőből meg tudja oldani..
Maximálisan egyetértek! A manuális autómat én is így használom. Úgy vagyok vele, hogy feleslegesen nem gyorsítgatok (pláne városban), hogy aztán fékezhessek. Ezzel csak felesleges üzemanyagfogyasztás-növekedést és még feleslegesebb fékkopást érek el. Az 5. fokozatot én is hamar kapcsolom és amíg nem muszáj, nem is váltok vissza. Persze figyelve, hogy a motor ne kínlódjon, illetve a túlságosan alacsony fordulat tudtommal a kenésnek sem tesz jót.
Az automatánál eleinte a váltó felülbírálása miatt használtam a szekvenciális váltás lehetőségét úgy, hogy amint elérte az 5.-6. fokozatot, balra húztam manuális álásba. Innentől kezdve az automata már csak akkor vált el, ha nagyon muszáj. Csak valahogy nehéz volt azt megszokni, hogy pl. lassú jobbos kanyar után bizony manuálisan váltogatni kell felfelé, vagy visszaállni full automatára, mert az autó fékezés közben szépen visszakapcsolgat 2.-ig, de mivel manuális módban van fölfelé már nem akar váltani csak igen magas fordulatot, hiszen "rám vár".
Nem esett jól tehát, hogy ezáltal mégis figyelni kelljen a váltásra... :) Szóval inkább hagytam az egészet egyenlőre. Előbb meg kell szoknom automata váltó alapvető sajátságait, megtanulni rendesen váltani lábbal, utána ráérek szórakozni az ilyenekkel.
De végül is nálunk az Orlando a feleségem autója. ...és Ő imádja az automatát! (...én pedig Őt...)
Én csak azt néztem a váltóval kapcsolatban,hogy kb. 400 fordulatot ejt felváltásoknál.
Ha nem sietek kb. 1500-1600 -ig huzatom ki és felváltok. Országúton is sokat lehetne spórolni vele már nem csak autópályán. 3000 körül forog 110 km/h -ás tempónál. Ez elég sok.
Bár úgy érzem ,ha menni kell kb. 3000-es fordulattól éled fel a motor.
Ennyire nem veséztem ki mekkora lehet a különbség a kettő között. :)
A miénknek is új szaga van még. Bár az előző tulaj nem hinném ,hogy sokat garazsírozta ,de én igen. Már nem tünik nekem fel annyira ,de barátaim amikor beülnek ,vagy megnézték mindig azt mondták ,hogy mintha vadi új lenne ?
Nem egészen, mert az automatában több a veszteség, meg az áttételek választása az fordulatszám-nyomaték viszonyból alakul. A manuálisnál pedig egy adott áttételi arányt választasz. Ezért van az, hogy minél több fokozatú az automata váltó, annál "gazdaságosabb" a fokozat választása és ezáltal a fogyasztása is az autónak.
A leggazdaságosabb automata (fogyasztás oldalról) a CVT. Előállítási árban viszont nem olcsó mulatság. Ugyan a DAF 33, 44, 55, 66-ban volt egy zseniális megoldás, de a nagyobb teljesítményű motorok esetében ez már csak módosítások után használható.
A manuális váltónál én mondjuk 50-ről lassítva nem váltok vissza -és a motorféket használom-, addig az automata szépen pakolgat vissza.
A manuálisnál a teljesen zárt fojtószelep állásnál nincsen üzemanyag befecskendezés, addig az automata visszaváltogatása miatt ez nem teljesen működik.
Valamint, ha gyorsítani kell -nem durván-, akkor visszaváltás nélkül is meg lehet csinálni manuálissal, míg az automata visszagangol.
Summa summarum: minél magasabb sebességi fokozatba célszerű használni az autót a lehető legjobb fogyasztás eléréséért.
...de valahogy a ~15%-nál nagyobb eltérésre számítottam. Mondjuk nem tudom miért, hiszen a motor ugyanaz, vagyis ugyanazon jelleggörbéhez kell igazítani mindkét váltót... (Meg esetleg a többi egyéb motorhoz még a GM-en belül...)
Azért nem kevés a különbség az 5. és a 6. fokozat között.
Vagyis az 5. fokozatban 3,6999 míg a 6. fokozatban 3,19288 az arány
Ez annyit jelent, hogy 1000 f/min esetén kb. 9 km/ó sebességkülönbség van, míg 100 km-en azonos fordulaton kb. 14 km különbség.
Az egy más kérdés, hogy a nyomaték szempontjából melyik fokozat jobb egy adott útszakaszon. Viszont sík úton, azonos körülmények között a magasabb sebességi fokozat a gazdaságosabb. Természetesen azonos váltótípusról beszélve!
A 6. fokozat mindenképp jó lehet, de egyébként a végáttételt is beleszámítva nincs is olyan nagy különbség a benzines automata 6. fokozatának és a manuális váltó 5. fokozatának áttétel között...:
Egyébként ami nekem meglepő az 5 éves autónál, amit megvettünk, hogy még mindig "új illata" van. Nektek is? Ez min múlhat? Garázsban tartották és nem égette szét a nap?
Személyesen nem néztem meg a szóban forgó fekete győri kocsit, de érdeklődtem utána ,mert jó vételnek tünt.
Ez kb. fél éve volt. 3,4 milla körül volt akkor kirakva. Nem állíthatom természetesen biztosra ,de sok időnek tűnik az hogy ott van a kocsi még. A jó vétel nem szokott ilyen sokáig megmaradni. Többször visszanéztem a kocsi hirdetésére miután mástól vettük mi meg a miénket. Ha jól emlékszem ez a harmadik vagy negyedik ára, és
nem is csak egy kereskedés neve alatt futott tán. Bár attól még kb 3 millát akár meg is érhet, sokat engedtek az eredetileg kínált árból. Még ha kell is valamit rá költeni rövid időn belül.
Minden autó annyit ér, amennyiért megveszik. A futásteljesítmény meg -sajnos-minden használt autó esetében amit nem tulajdonostól veszel kétséges, De, állapotot veszünk, nem km-t
Ezt a feketét anno mi is néztük (de csak neten.) Valamiért nem volt bizalmunk hozzá annyira, hogy Miskolcról Győrbe menjünk megnézni. ....és itt nem a távolságon van csak a hangsúly, hiszen végül Székesfehérváron találtuk meg az igazit. Az se' volt közelebb. Viszont a miénk minimális kilométerrel és anno ugyanolyan áron volt (automatával, téli gumiszettel). Ezt a feketét akkor szeptember végén 3,1-ért kínálták...
A magyar naviról annyit, hogy én még csak olyat láttam, amin a képeken "OFFROAD" felirat virít, tehát a külföldi autókban a magyar térkép megléte minimum kétséges... (De ez is alkualap lehet!)
Könnyen lehet! :-) De hát ahány autó annyi féle... Én is meglepődtem...
A másiknál (Megane II kombi, 1.4 benzin) pl kifejezetten bevált a "kifújt tojásos" gyorsítás. Az Orlando-nál ez nem igazán jön be. Inkább az ütemes sebességelérés és tartás fizetődik ki hosszútávon (...és itt az időbeliségre gondolok).