Szia, mi is a B-ben lakunk, és már mi is próbáltuk hívni a közös képviselőt. A Pintér Gábor ki van kapcsolva. A Harnos Lászlónét is próbáltuk hívni; őt sem tudtuk elérni, bár ő legalább nem volt kikapcsolva.
Valószínűleg leállt a kazánunk. Remélem, hogy nem csak hétfő reggel tervezik, hogy lehallgatják a hangpostát, illetve remélem, hogy nem kell holnap reggelig várni a melegvízre.
A B épületben kb 1 napja nincs melegviz. A közös képviselő ki van kapcsolva...
Felhivtam Vastagh Eleonórát, aki a kirakott papír szerint társasházi ügyintéző, de azt mondja hogy ő nem foglalkozik a Balázs házakkal (akkor miért van kirakva a neve??)
A májusi közgyűlés után kell kifizetni az eddigi fogyasztást, úgy tudom. C sak nekem van a fürdőszobában trágyául beszerelve a zuhanytálcám? A levegőben lóg a közepe és ha valaki belelép, 1 cm-t behorpad, mert nincs alárakva semmi? Eddig két lakásról tudok ahol így van. A Swietelsky szerint ez normális, mindenki más szerint gané munka, és persze ők nem hajlandók kijavítani.
Valaki utána számolt a legelső közös képviselőtől kapott (Tudomásunkra jutott, hogy 2009.***** –án birtokba vette lakását... kezdetű) tájékoztató szórólapon közölt KÖZÖS KÖLTSÉG díjának?
Légyszi tegyétek meg, mert kívácsi vagyok, hogy csak nekem jött ki a havonta fizetendő díjban 310 Ft eltérés (természetesen pluszban, a mínusz nem zavarna)!?
Ha egyedi eset vagyok, akkor valószínűleg elszámolásról van szó, de ha nem, az további kérdéseket vet fel...
Ha valaki CHELSEA vagy ARSENAL drukker, akkor sok szeretettel várom a B/102-esban egy lakóközösségi meccsnézésre kedden és/vagy szerdán 20:30-tól. Csak csengetni kell vagy ha sört is akarsz inni, akkor hozni :)))
Ja és azok is jöhetnek, akik a Barcának vagy a MU-nak szurkolnak.
Bejelentkezés: itt a fórumon. Befogadóképesség: 7-8 fő
A DDS Kft. 9960 Ft-ot kér egy távnyitóért. Előző lakásomban 6000Ft-ért csináltattam 1 db-ot a garázskapuhoz, itt elérhető a cég oldala: www.radiocontrol.hu
Ezt általában bármelyik cég meg tudja csináltatni aki ezzel foglalkozik, nem kötelező annál csináltatni aki a kaput szerelte! Kicsit drágának tartom a DDS árát, de ha több rendelés történik egyszerre akkor ad kedvezményt. Jó lenne tudni, hogy mennyit!
A jegyzőkönyvet elküldtem, két további hasznos doksival, amit szintén a közös képviselő küldött át! Közgyűlés időpontjáról még nem tudni semmit, gondolom kapunk róla szórólapon tájékoztatást... idővel. Egyébként először április környékét hallottam, legutóbb viszont a közös képviselő már májust említett.
Kíváncsi volnék én is az üzemeltetési költségre, hogy miből jön össze havi 2.25 mio. Viszont a havi 100.000 Ft/ évi 1,2 mio felújítási alapot nem tartom túl vastagnak. Vajon milyen formában kamatoztatja ezt a pénzt a társasház? Remélem nem OTP részvényt veszünk belőle :-) Aki az E lépcsőházban a hónap eleji költözésekor az álmennyezetet feltépte a kanapéjával az ugye intézkedett már a javításról?
2. levél, közös képviselő válaszai vastag betűvel olvashatók: Az előző hozzászólásomhoz hasonlóan ebben is több privát dokumentációra van hivatkozás, amit itt nem tehetek közzé. Megoldási javaslatokat várom!
Ön által átküldött dokumnetumokkal kapcsolatban lenne pár kérdés, amit még a közgyűlés előtt szeretnék tisztázni:
- Megbízási szerződés:
2. pont utolsó bekezdés: milyen alapon nem kell megfizetni csak az 50% közösköltséget az eladatlan lakások után? Miért pont 50%? Társasház alakulás után Megbízó helyébe a Balázs Társasház lép, akkor ki fizeti ezeket a költségeket? A közösköltséget, mindig a tulajdonos fizeti, tulajdoni hányad alapján, nem azon múlik, hogy bent lakik-e vagy nem! Ha valamelyik lakó nem költözik be neki is csak felét kell fizetnie? SZMSZ-ből ezt ki kellene venni, ha tényleg benne van. A közös költséget valóban a tulajdonos fizeti, de az eladatlan lakások még a fejlesztő tulajdonában vannak, ez még egy jó megállapodás, tudok olyan új építésű házat, ahol a beruházó a tulajdonában még meglévő ingatlanok után nem fizet semmit.
- Közgyűlési jegyzőkönyv:
2. pont: ezek alapján akár kocsmát is nyithatnak a földszinten!
3. pont: 50 Ft miért nincs benne a költségtervben? Miért nem m2 arányosan van számolva; ha már az elszámolás m2 arányos, ez miért nem? Ha nem lesz eladva valamelyik lakás, akkor arra nem fizetnek 50eFt-ot? Ez így elég érdekes... Az ötvenezer forint azért nincs benne a tervben, mert nem eseti előírásként fizetik be a lakók, hanem közös ktg előlegként. Erről közgyűlési döntés is lesz.
4. pont: Volt örzés? 1.100.000Ft elég sok pénz, hogy tényleges szolgáltatás is legyen érte! Megnyugtató lenne látni a bekért ajánlatokat! Igazolt jelenléti ívet!
Ez a tétel három részből állt:
Nettó érték Áfa Bruttó érték 468 000 Ft 93 600 Ft 561 600 Ft
I. Épületfelügyeleti feladatok keretein belül elvégzett feladatok 720 szolgálati óra
1. A Budapest, Balázs Béla utca 15-21., Lenhossék u. 20. szám alatti társasház épületének, A,B,C,D,E,F lépcsőházak folyamatos 0-24 órás felügyelete 2. A pinceszinti teremgarázs, a tetőtér és a lépcsőházak 3 óránkénti bejárása 3. Rendkívüli események: Illetéktelen behatolás, szabotázs, műszaki üzemeltetéssel összefüggő problémák, hibák, rendes működéstől eltérő üzem azonnali jelzése, és indokolt esetben a rendőrség /tűzoltóság /mentők értesítése, naplózása 4. Este 10 után kapuzárások, épületbejáratok, udvari kijáratok ellenőrzése, kiemelt figyelemmel kísérve az újonnan birtokba kerülő lakók költözési napjait. 5. A társasház közös területein lévő helyiségek kulcsainak őrzése, kiadása az épületen még dolgozó szakembereknek, kulcs-könyv vezetése teljesített szerződésösszeg Nettó érték Áfa Bruttó érték 324 000 Ft 324 000 Ft 64 800 Ft 388 800 Ft
II. Általános feladatok keretein belül elvégzett feladatok
1. Köteles a lakóépület rendjével /vonatkozó önkormányzati rendeletek, társasházi alapszabály és házirend stb./ és tisztántartásával kapcsolatos szabályokat betartani. 2. Köteles a lakástulajdonosokkal és bérlőkkel szemben kulturált és udvarias magatartást tanúsítani. Elősegíteni a zökkenőmentes beköltözést. 3. A gondjaira bízott és átvett állóeszközöket, fogyóeszközöket és berendezési tárgyakat köteles megőrizni, azokat rendeltetésszerűen használni. 4. Havazás, jegesedés esetén a társasház előtti járdák, utcafrontok és a belső utcafronti közlekedők tetőkerti közös közlekedők csúszásmentesítése a hó ellapátolása. 5. A társasház előtti járda és az udvar kerítésen belüli teljes területének heti egyszeri alkalommal történő felsöprése, a hulladék összegyűjtése és a helyszínen levő szeméttárolóba, konténerbe helyezése. 6. kukák kihúzása szemétszállítás napjain. 7. Konténer kuka szállítás esetén bizonylatok átvétele
III. Műszaki feladatok keretén belül elvégzett feladatok
1. Köteles a ház állagában, alkatrészeiben és tartozékaiban a bejárások alkalmával észlelt meghibásodást és kárt a Megbízónak haladéktalanul bejelenteni Műszaki állapot naplózása, jelentése naponta 2. A társasházban lévő épület gépészeti, elektromos központi berendezéseinek 0-24 óra között 3 óránkénti ellenőrzése napló vezetése mellett 3. A társasházban lévő hőmennyiségmérők, használati melegvíz órák időszakonkénti leolvasása 4. Ellenőrzi a kiadott javítási, karbantartási, munkák elvégzését 5. Együttműködik a beruházó képviselőivel, a Társasház építésén dolgozó vállalkozókkal,
IV. Energiatakarékosság és felhasználási ajánlások készítése
teljesített szerződésösszeg Nettó érték Áfa Bruttó érték 128 000 Ft 128 000 Ft 25 600 Ft 153 600 Ft
1. A begyűjtött adatokból részletes statisztika készítése, különös tekintettel a hőmennyiség változására, valamint a gázórák fogyasztására. 2. A kazán állapotváltozásokról átfogó elemzést készítése és ezek alapján beállítások elvégzése 3. Ajánlás készítése a ház villamos és fűtésenergia megtakarítására kapcsoló beállítások
- Költségvetés terv:
Remélem csak elírás, de ez a tavalyi évre szól!
Várható bevételek 1. pont: miért 7765? Miért nem 10.000? A különbség hol van feltüntetve? Mennyi lakás nincs eladva? Mennyi a th része ezeknek? Mellékletben csatolom a tulajdoni hányadok felosztást
Várható bevételek között miért nincs benne a lakásonként 50eFt, ugyanis 8.500.000 MFt-ról beszélünk! Ahogy jeleztem feljebb is tulajdoni hányad alapján kérném, és a kiadási oldal érdekelne!
Várható kiadások 1. pont: 80m3/hó az napi 2600 liter víz! Ez soknak tűnik! A hátsó kertet automata öntöző rendszerű, inkább túlterveztük a fogyasztást emiatt.
4. pont ha 1100 L kuka kell 15 db és havonta 3-szor ürít (kicsit kevésnek tartom! 1 hét alatt elég kellemetlen szagok keletkezhetnek!) akkor (http://www.fkf.hu/portal/page/portal/fkf/szolg/dij ) 6600Ft/ürítés/1100l-es kuka x 15db x 3 ürítés x 12 hónap = 3.564.000Ft/év a szemétszállítás. Akkor a 2.965.000Ft hogy jött ki? A költségvetési javaslatot novemberben készítettük, az iduló többlet őrzés miatt kellett pót ktg-vetést beadni, de még tavalyi árakkal. A költségvetést idén májusban újra meg kell szavazni.
Megfontolandó, hogy ebbe az épületbe kb. 11 lakott lakásonként 1 db 240 L kukát heti 3 ürítéssel cseréltetnénk! Így 1440Ft/ürítés/240l-es kuka x 15db x 3 ürítés x 52 hét = 3.369.600 Ft/év. Ezt nyílván ki kell tapasztalni, hogy hány darab kell. Elsőre ez egy erős becslés! Havonta lehet növelni/csökkenteni a kukák számát! Ne hetente legyenek ürítve a kukák! A tapasztalat azt mutatja, hogy a beállított szelektívek mellett is néha kell a jelenleg megrendelt 2 db edény, de valóban van, hogy egy nem telik meg teljesen lph-zanként.
9. pont banki költség nekem egy kicsit soknak tűnik a havi 12500Ft, ráadásul alul sincs tervezve! Majd a tapasztalat megmutatja
11. pont: elég soknak tűnik! Egy 50 lakásos háznál 330eFt/év. Szívesen megnézném a kötvényt! Megkaphatnám a kötvényszámot, az esetleges kárbejelentésekhez jól jön majd! csatolom a kötvényt
19. 20. 23. ilyen költségeket szerintem nem szükséges tervezni! A berendezések garanciálisak és a karbantartásuk másik sorban már fel van tüntetve! Szabotázsra, nem rendeltetésszerű használatra mindig tervezünk, különösen új házak esetében. Ha megmarad, felhasználható.
- Társasház alapító okiratot szeretném elkérni. csatolom a beadott másolatot
Több levélváltásom is volt a közös képviselővel, nem minden esetben kaptam kielégítő választ a kérdéseimre!
Íme az első levelem (kelt. márc. 23.):
"Tisztelt Pintér Gábor!
Az Ön által bedobott szórólaphoz kapcsolódóan lenne pár kérdésem.
Ha jól tudom, akkor az adásvételi szerződésben van rá utalás, hogy a beruházó alakít társasházat. Gondolom ez már megtörtént, és ő szavazta meg az egységárakat/számítási módokat stb. Láthatnánk erről jegyzőkönyvet mellékletekkel együtt? Megköszönném, ha levélben át tudná küldeni, de jó alkalom lehet erre - az Ön szóbeli tájékoztatása szerint - áprilisban esedékes közgyűlés is!
Átolvastam a fűtés, vízmelegítéses példát. Elsőre elég átláthatatlannak tűnik, így nehéz előre kalkulálni! Ha valaki nem diktál rendesen, akkor eltolódik az osztás, teljesen ingadozó egységárak lesznek! Én ezt nem tartom jó ötletnek. Még nagyobb gondot jelentene, ha negyedéves elszámolásról beszélünk. Ebben az esetben elég nagy összeg gyűlhet rá az emberre! Az elszámolás milyen rendszerességgel megy (havi, negyedéves)? Biztosítva lesz esetleg internetes felületet a költségek nyomon követésére?
Közös tereket nem kell fűteni? Aki kikapcsolja a fűtését, és a körülötte lévő lakás fűti fel az nem fog fűtést fizetni? Nincs alapdíj?"
Közös képviselő válasza:
"A fűtés havi leolvasással fog történni és havi előirányzatok lesznek a fogyasztás függvényében. Egyelőre. Ha a közgyűlés másképp nem dönt, ez a számítási mód marad. Korábbi tapasztalataink alapján a nem fűtött lakások melletti lakások energia számlái nem kiugróak relevanciát nem tudtunk kimutatni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy alapdíjban ne lehetne a fűtési energia árának bizonyos %-t alapdíjban meghatározni. Ez is közgyűlési téma lehet. Addig azonban a teljes fűtésszámlát a mért fogyasztások arányában fogjuk szétosztani. A gázalapdíj mellett.
Internetes felület kidolgozása folyamatban van."
A levél mellékleteként kaptam több, nem a fórumba való, privát dokumentációt: megbízási szerződés, közgyűlési jkv090121, közösktg előir...
Ki kellene találni egy internetes felületet, ami jelszóvel védett lenne,és oda fel lehetne tölteni ezeket a privát anyagokat, hogy minden érintett olvashassa. A jelszót pl. a postaládán keresztül mindenki megkaphatná!
"A ház a Telephant-al kötött kizárólagos szerződést kábel tv és internet szolgáltatásának biztosítására. A Telephant a T-com szolgáltatásanak csak egy részét árulja. Ez azért baj, mert a Telephantnál nem lehet csak kizárólag adsl szolgáltatást igénybe venni ("meztelen" ADSL), hanem rendelkezni kell vezetékes telefonvonal előfizetéssel is! Nincs sima kábel net, ami fele annyiba kerülne. De ha már adsl kell valakinek, akkor nem lehet mellé iptv-t rendelni (T-Home szolgáltatása). Szóval az egész szolgáltatás kimerül a kábeltv és adsl szolgáltatásban..."
Kértem árajánlatot T-Home-tól és a következő választ kaptam:
"Az akció részletezése:
Családi TV + 2 Mbit/sec Internet + Ingyenes telefon (előfizetés nélküli DSL tel.) együtt: 8880 Ft/hó.
Alap TV + 2 Mbit/sec Internet + Ingyenes telefon (előfizetés nélküli DSL tel.) együtt: 7480 FT/hó.
Családi TV + 8 Mbit/sec Internet + Ingyenes telefon (előfizetés nélküli DSL tel.) együtt: 11.780 Ft/hó
Alap TV + 8 Mbit/sec Internet + Ingyenes telefon (előfizetés nélküli DSL tel.) együtt: 10.380 Ft/hó.
Létesítés 0 Ft, a dekódert, modemet a havidíj már tartalmazza, annak külön költsége nincs.
Második leállás: 800 Ft/hó, amennyiben egy időben külön műsort szeretnénk futtatni két készüléken.
Hűségidő : 12 hónap.
Második vevőegység: 800 Ft/hó stbox bérleti díj.
A csomag részletezése:
A DSL Solo Happy Internet : 2Mb/sec sebességű, korlátlan csomag. A DSL Solo Medium INternet: 8 Mb/sec sebességű, korlátlan csomag.
Az HBO : HBO Pak-ban rendelhető, mely HBO-t, HBO 2-t és HBO Comedy-t tartalmaz.
Határozatlan időre havi 2999 Ft/hó, egy éves elkötelezettséggel: 1490 Ft/hó.
A fennt felsorolt csomagok mindegyike mellé kérhető.
T-Home TV csomagok a T-Home IPTV oldalán felsorolt csatornákat tartalmazzák, digitális kép és hangminőségben. A Téka 700 mozifilmmel,( még a Tv premier előtti filmekkel,) rendelkezésre áll. Megállítható, visszanézhető az élő adás.
DSL telefonnak külön előfizetése nincs, hálózaton belül, szolgáltatótól függetlenül ingyenesen lehet telelfonálni, ill. így Ön is elérhetővé válik.
Csomagmegjelölés(8880 Ft esetén: DSL Tel Alap csomag, DSL Solo Happy DSL telefon mellé + IP TV családi csomag), személyes adatok megadása és aláírás elegendő a regisztrációhoz.
A továbbiakban is készséggel állunk rendelkezésére."
...eddig a levél...érdemes megfontolni, hogy ki melyik szolgáltatót választja!
Elsősorban a Társasházak, lakóparkok fórum lakóinak figyelmébe
Az Index fórumán a tízéves fennállása alatt kialakult és finomodott egy szabályrendszer, ami olyan amilyen, a fórum viszont működik.
A Társasházak, lakóparkok fórum egy valamiben speciális a többi fórumcsoporthoz képest, ebben óhatatlanul több IRL adat merül fel a dolgok természete miatt: cím, lakásszám, stb.
Ha egy adat kikerül az internetre, akkor bármelyik kereső megtalálhatja és tárolhatja is, hiába törlődik esetleg a kérdéses információ. Ennek fényében javasoljuk, hogy a fórumba történő beírás közben nagyon gondolják meg, milyen adatokat adnak meg magukról és másokról. Amíg valaki csak saját magáról közöl adatokat, azt a saját felelősségére teszi. Ha azonban az olvtársáról (lakótársáról, szomszédjáról, haragosáról, stb.) ír be adatokat, akkor azt a fórumban általában lehetségesnél sokkal könnyebb beazonosíthatóság miatt sokkal keményebben szankcionáljuk.
Arra is érdemes gondolni, hogy a beírt adatokat rosszakarók, tippadók, betörők, stb. is olvashatják, tehát nem érdemes az életet a fórumban részletes adatokkal blogolni. Bűncselekmények elszenvedése után sem a fórum az alkalmas hely arra, hogy az elkövetőnek nyújtott információkkal a rendőrség munkáját nehezítsék.
Különösen vigyázzanak a felhasználók az olyan jellegű információk kiadásával, hogy mikor utaznak el nyaralni, kinek milyen riasztóberendezése van, ki mikor hogy van otthon, stb., bár kétségkívül kényelmesebb kitakarítani egy üres lakást, miután fáradtan hazaérkeznek a tengerparti nyaralásból...
"Moderátor! Segíts!" topicban kapott tanácsnak megfelelően kérem, hogy a topicot helyezd át a "Társasházak, lakóparkok" csoport alá! Köszönöm előre is a segítséget.