Szkeptikus vagyok,de nemhiszem,hogy többet tudnék a témáról,mint az átlag.Az biztos,hogy a"drágább jobb"elvet itt is érdemes használni. Csak érdekességképp megjegyezném,hogy tudok(láttam) olyanról aki a kocsija motorjába étolajat önt,és megy az autó már egy ideje!!! Nesze neked full syntetic oil!
A külföldi turbó-turbina építők egy része a (rész)szintetikus olajokat preferálja, az általam már említett viszkozitási probléma miatt. Legyél nyugodtan szekptikus, nálam biztos többet tudsz a témáról, ezért is kérdeztelek téged.
Tudom,hogy útálsz,meg elküldesz a sunyiba,de sajna ma sem adtam fel a csövet...:-( Egyéb dolgom volt sajna,de ígérem feladom! Egyébként 72 Km-re laksz tőlem GPS szerint.Hétvégén otthon vagy?
A szintetikus olajokról az sem tud nyilatkozni,akinek van autója!Hiába írnak hosszabb olajcsere-periódust,meg magasabb hőfoktűrést,meg kisf...om,a tulaj ugyanugy lecseréli az olajat 10K-nál mint az ásványi olajnál tette.Nem azért mennek többet a mai autók,mert hűdejóolaj van bennük,hanem azért,mert sokkal jobban vannak tervezve mint elődeik.De ez sem igaz igy,mert láttam motort szétszedve,amiben 600K volt felujitás nélkül,és az nemigen látott szuper olajat,de még olajcserét is ritkán!
4 fontért!!! Tudod te mennyibe kerül egy font??? Hát font annyiba...:-) De az "autószerelő műhely"-ben nem próbáltad! Pedig ott vannak jó szakemberek!
Ha minden igaz,akkor holnap rakok fel fotókat és kérdéseket.
Próbáltam szintetikus olajat is.Talán jobb egy kicsit,de hidegben az is megdermed.Az is igaz,hogy nem volt egy csúcsmárka...Azt az egy inditást ki lehet birni,kicsit jobban kell figyelni,esetleg többet kell fúvatni.Nemhiszem,hogy full olajat használtak volna a turbó(turbók) eredeti helyén. Én amugyis szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban.
Ennek oka részben az olaj is lehet, amit használsz. Azt írtad 15w-40 viszkozitású, én 5w-40-est akarok használni, az hidegen kevésbé fogja meg a cuccot.
A szerelgetést, bevásárlást köszönöm! Én is vásároltam, megvetttem 4 fontért az E-bay-en a tömítést az olajszivattyúhoz. Hiába, élni tudni kell!
Ezt megerősíthetem,tapasztaltam.Az olaj annyira "megfogja" a tengelyt,hogy még a lombszívó is csak kínlódva iditja el.Persze ez a hideg állapot,melegen jobb kicsit.
Voltam"bevásárolni",és megvan minden cucc,sőt,egy kicsit szerelgettem is a tűztered! Hamarosan össze kell pakolnod a turbinád!(nehogymá téged ne b@szogassanak a szomszédok) :-)
Persze, nem mondtam hogy nem lehet, ez is a "további fejlesztések" kategóriába tartozik. Annyiban pontosítanék, hogy a gázturbina szakmai kifejezéseknél az üzemanyag (így, egybeírva) az olaj, a keró, stb, ami az üzemeléhez kell. Tüzelőanyag pedig az, amit el is éget, tehát a kerozin, PB-gáz, stb.
Egy egyszerű mágnes szelep és egy nyomás kapcsoló kell.Ezeket kell össze kötni.Ha megnézed a képet a bal oldali az üzem anyag ,jobb oldali pedig a főtengelyhez menő cső!
Ez a két szelep össze van kötve mind mechanikailag mind elektronikusan.A jobb oldalon látni a csatlakozót alul.Ha megszűnik az olaj nyomás ,lezárja az üzem anyag szelepet mechanikusan,de elektronikusan is meg lehet oldani egy mágnes szeleppel!
Ez okos megoldás. Mondjuk turbó-turbinánál olvastam már olyat, hogy indításkor épp csak all kell indítani az olajszivattyút, és mikor már beindult a cucc, és melegebb az olaj, akkor lehet növelni a nyomást.
Egyébként úgy van megoldva mind a két hajtóműnél hogy egy kontrol nyomás mérő méri az olaj nyomást ,ez zár egy áramkört ami működteti az üzemanyag szelepet.
Igen, a fejlesztések között nálam is szerepel hasonló mechanizmus. Először működjön a cucc alapjáraton, azután műszerek, érzékelők, tömjénfüst, miegymás...
Ja,legyen megfelelő olajnyomás,ez a lényeg.A többi majd kialakul(én itt tartok 2 éve:-( ) Amit én sürgősen be fogok építeni,az egy olajgomba,ami 0.5bar-nal lekapcsol mindent.Tavaly volt itt egy kis incidens,ami egy kis odafigyeléssel elkerülhető lett volna! Aztán nézd meg Kikik videóját! Szerencse,hogy abból nem lett katasztrófa! Egy olajgomba nem drága,legalábbis sokkal olcsóbb mint egy turbó felujítása!
Ezzel már csak az a baj,hogy az ott kiáramló levegő forróbb mit ami hűtésre jó lenne.Egy turbónál-1bar nyomásnál- 100 fok körüli a levegő.A te turbinád ettől többet nyom alapjáraton! 100%-os fordulat:51200 86,5%-os fordulat(alapjárat):44300 Levegőszállítás teljes fordulaton:0.415 Kg/Sec @ 45 PSI (ez ugye 3 bar,és a kis csövön) Na most ha 86%-os fordulatot nézünk,és csak a fele nyomást is vesszük,az még mindig 1,5 bar,ami jóval 100 fok felett lehet. Szerintem olajelőmelegítőnek jó lenne,vagy egy levegő-levegő hőcserélő,és utánna az olajhűtő. Ahogy a képeket elnézem,a szívónyílás körül van hely bőven.Én rézcsőből 2-3 menetet tekernék oda,jó erősen lefogatnám,oszt joccakát.
Egyelrőre minél egyszerűbben akarom megcsinálni. Azután lehet megkerülő szelepet rakni a hűtő elé, esetleg termosztáttal kiegészítve - vagy hőérzékelővel a ventillátor indításához.
Jók az ötleteid, én lehet hogy mégis külön rakom a hűtőt. Az olajszivattyú hajtásához úgyis kell motor és akku, akkor egy plusz hűtőventillátor nem nagy ügy. Meg szeretném a beömlőnyílást szabadon hagyni, mint egy valódi repülőgép hajtóműnél. Még "Remove before flight" szalagokat is akarok rárakni, amikor nem használom!