Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Nekem csak annyi kérdésem volna, hogy Md-t szeretnék építeni csak a csörgőn kívül más hajtást szeretnék beépíteni. Lehetőleg Rocot. Ebben kérném a segítségeteket, hogy melyik mozdony alvázát lehetne összebarkácsolni hozzá. Köszönöm előre is!
Nincs semmi baj a hozzászólásoddal. Megpróbáltál segíteni. A kolléga feljavító készletet keresett, te adtál egy alternatívát, de félő ez nem lesz megfelelő. Magam már nem egy, nem két mozdonyt "műtöttem" meg ezzel a készlettel, s tudom, hogy akár az a 0,05 milliméter is számít. (Igaz soha nem lesz egy Roco vagy Fleischmann.) Tényleg kár, hogy már nincs ez a készlet...
Anno Zzemoki-nál volt kapható ilyen feljavító készlet, de sajnos már régóta nincs és a legutóbbi beszélgetésünk alapján nem is lesz. Ha valakinek maradt ilyen és nincs rá szüksége, talán onnan.
Nem vagyok elektronikában jártas ezért némi tanácsra lenne szükségem:Az M43 hoz szereztem kinából1x0,5mm fehér ledet(mikor megkaptam azt hittem csak csupasz drótot küldtrk:)))))))Szóval 3 fény van elől érdemes a ledeket sorba kötni vagy inkább vigyem el mindegyik vezetéket a stab ic ig?
Illetve a lámpa búrákkal vesződöm.Műgyantából önteném,de akárhányszor öntöm mindig opálfehér lesz.Amikor megvettem olyat vettem amit fele fele arányban kell összekeverni ez az ablakoknál sikerült is de néhány heti állás után már nem.Öregszik az anyag és ,már nem lesz áttetsző?
Akkora távolság biztos elegendő,de elsőre egy próbadarabon szerintem teszteld le a tengelyfuratokat kisebb távolsággal,
ha a sínen (motor nélkül) kézzel tudod előre-hátra tologatni és lazán forognak a kerekei,akkor jó.
Lehet,hogy elég a tized,de az is lehet,hogy tényleg kell oda a 0,25mm,mert 0,5-ös Csörgő fogaskerekekről beszélünk.
Számomra nem teljesen világos a csiga alatt lévő dupla-dupla fogaskerék téma:
Gondolom a csiga alatt van egy csigakerék / fogaskerék kombó és alatta jön egy dupla fogaskerék a lassítás végett,ami ennél a hajtásnál elengedhetetlen,különben száguldani fog...
Szerintem életképes az ötlet,lehet jó,én is valami ilyesmit szoktam csinálni és egészen finoman működik a sok fogaskerék ellenére is.
Hotto:
A vaksúly tengelyét nem szükséges meghajtani,simán megforgatják azt a rudazatok,
pl. a Piko br102-esnél (A26) csak az első tengelyt forgatják meg, a vaksúlyt és a második tengelyt is az az egy viszi magával, ettől függetlenül tökéletesen jól működik.
Rézgaras dupla csigás megoldása is teljesen jó,viszont én nem szívesen mondok le a lendkerékről -vannak jótékony hatásai a dupla csigással szemben-,ezért arról csak kényszerből mondanék le.
(Végezetül megjegyezném,ha van lehetőséged M0,4-es fogaskerekek beszerzésére,akkor inkább azzal csináld meg a hajtást,szerintem a 0,5-ös már durva ide egy picikét.)
Ahogy említették, ez így nem működik. De amúgy sem szerencsés dolog ilyen fogaskerék-orgiát építeni. Egyrészt a fogaskerekek forgási ellenállása elég nagy, másrészt pokolian zörögni fog.
A tapasztalataim szerint az ilyen kis fogaskerekeknél a tengelytávolságot úgy lehet számolni, hogy a modulból kiadódó távolságra rá kell adni kb. 0,1mm-t. Ugyanis ezek a kerekek mindig egy kicsit excentrikusak - vagy éppen a tengelyt nem sikerül tökéletesen beerősíteni, ezért kell egy kis ráhagyás, hogy ne szoruljon semmilyen pozícióban.
De én inkább két tengelyvégű motorral és két csigával készíteném. Az jobban megy. A vakforgattyút pedig, ha elég pontosan dolgozol, a csatlórúd is tudja forgatni.
Javítsatok ki, ha tévedek, de a Mazsola rudazatos hajtású. Tehát a vakforgattyúnak ugyanabba az irányba kell forognia, mint a keréknek. Nálad viszont ezzel a hajtással nem működne.