Az már más kérdés, hogy az ide feltett reklamációkból, hibaközlésekből legtöbbször nem derül ki, mire is vonatkozik.
Egyrészt igen, másrészt meg a topiktárs aktuális kérdése épp nem hibajelzés volt, hanem az újság terjesztéséről szóló kérdés, amit valóban célszerűbb emailben kérdezni a szerkesztőségtől.
Erre hívtam volna fel a figyelmet, mire megkaptam, hogy milyen a stílusom. :-/
Azért jó ide (is) felírni a hibajavítást, mer így az is tudomást szerez róla, aki a cikk olvasása közben nem vette azt észre. Nem térünk vissza két három naponta, hogy esetleg nincs-e modosítás...
Az már más kérdés, hogy az ide feltett reklamációkból, hibaközlésekből legtöbbször nem derül ki, mire is vonatkozik.
Felhívtam a figyelmedet, hogy ne a nemhivatalos üzenőfalon várj választ. Ebben nem tudom mi a kivetnivaló, mindenesetre ajánlom a kákával való kereskedést. :-)
Ennyire nem veszik? Pedig szerintem jobb mint maga az anyalap. Az Extrák nagy részét már kétszer háromszor is elolvastam, általában nagyon jók, a Csörgős trilógiát négyszer is elolvastam, annyira bejött. Ha elfogy a mozdonyos téma, a 23,7 m-es kocsicsaládról olvasnék szívesen egy igen kimerítő Extrát az 1942-es Cak/Bak kocsiktól a "könnyített" nemzetköziken, Cakmü, Bah, Bhv, Ap, kisgyőri, győri étkező/háló, 19-17 300, By, BRy, WRy, BDh sorozatokon keresztül a posta Bhv-ig.
Jogos a felvetés, szerintem egyszer-kétszer ilyen komolyabb témáknál meg lehetne kockáztatni, hogy 80 oldalas legyen az extra. Ha egy picit drágább is lenne ezzel az ára, én még akkor is megvenném.
Amúgy én még csak a felénél tartok a mostani extrának, de meg vagyok elégedve a minőséggel.
Ami pedig az észrevételeket illeti a kevés "sztoriról", részben jogos. Hogy mi minden maradt ki, arról mi magunk is tudunk, tudtunk, de sajna a Csörgő-sorozat egyértelműen bizonyította, hogy nincs létjogosultsága (anyagi értelemben) a többrészes bemutatóknak. Így viszont valóban kissé túlsúlyba került a műszaki rész, ám, ha valami kimarad, akkor meg azért a kritika.
Az üzemi területeket illető kiválasztás amolyan mintavétel volt, próbáltuk a jellemző keresztmetszeteket megmutatni.
Ha azt vesszük, hogy csak 4 fűtőházzal foglalkoztak, miközben szvsz az összes foglalkozott a típusokkal kisebb-nagyobb mértékben, akkor valóban elég sok minden kimaradt a témából; a téma elbírt volna két számot is, ha rendesen össze van rakva. Olyan érzésem van, mintha a szerkesztők sokat szerettek volna markolni, de végül keveset fogtak.
Lassan ideje lenne elővenni a régebbi számokat (például a púposról, Piroskáról, bivalyokról, öttengelyesekről szolokat; én még most is szívesen veszem elő ezeket a számokat, még ez valószínűleg jól el lesz rakva, pedig a dácsiák az egyik kedvenc mozdony típusom) és megnézni ezek hogyan hogy voltak összerakva (vagyis szerintem kevesebb gépészet és több sztorizgatás kellene az üzemről [például szembe kellene nézni azzal a ténnyel, hogy már 1-2 generáció felnőtt azóta, hogy gőzmozdonyok nem közlekednek menetrendszerűen és azt sem tudják hogy működik egy gőzős; nem hogy annak a részegységeinek változatainak mi a jelentősége - pedig a 375-324 szám jóformán csak arról szólt, hogy mely részegységek különbőztek a sorozatokon belül]).
És még két apróbb hiba-megjegyzés a számhoz:
- a listák között az M47 1012 aktívnak van írva az M47 listán, miközben a remot listán is ott van mint az M47 1331 "alapanyaga".
- Balassagyarmaton nem két mozdonnyal kezdődőt újra, hanem hárommal, mivel az M47 2041 is akkor került oda Egerszegről (ráadásul úgy emlékszem ez érkezet először oda, mivel akkor aktív gép volt, még a másik kettő csak letétes [kép is került be róla az újságba; feltűnhetett volna]).
Tudom, hogy egy számba nem fér bele minden, de azért ez az extra elég gyatrára sikeredett. Pl. a 2000-esekről alig esik benne szó, nagyon lekorlátozták az egészet az M43-as gépekre.
Hiányolom, hogy veszprémet meg sem említik, pedig ott üzemeltek a legnagyobb darabszámban a 2000-es gépek és műhelyes szempontból is ott értettek legjobban ezekhez a mozdonyokhoz.
A 4-es vonalon is M47 2000 járt a személyvonatokkal a 80-as években, erről sincs egy hang sem. Mettől meddig volt ez így? Milyen mozdonyokat váltott? Melyik fűtőház állította ki a gépeket?
A nyomda nem tud téveszteni, mert ők a szerkesztőségtől kapják a készre betördelt anyagot. Tehát a hiba szerkesztőségnél van, meg annál, aki nem olvasta át a korrektúra példányt. :)