Valószínűleg símán befér,alacsonyabbnak ígérkezik a gyárinál.A Niva kerékjárata elég nagy,de ha bizonytalan vagy ,egyet fel kell előre szerelni,és menni vele egy kőrt.
Friss Niva tulaj vagyok és most lenne egy fasza gumi amihez olcsón hozzá tudnék jutni csak nem tudom befér e. A mérete: 205/80 R16. Ezzel el tudok majd fordulni rendesen? Vagy egyáltalán befér?
Én mint a nickemből is látszik,szeretem és ismerem is a Nivát.Nyolc évig offroadoztam, egy Nivával,meg harminc éve kasznis vagyok,másnak is javítottam eleget.Ez a saját véleményem.Másnak lehetnek eltérő tapasztalatai,és a véleménye is lehet más,ez természetes.Lehet,hogy még nekem is lesz Nivám.Örölök,hogy te is, és még sokan szeretik ezt a típust.Mindenkinek jó Nivázást kívánok.
Annyit az előzőekhez,hogy nekünk féltengelyt meg kardánkeresztet se kellett évek óta cserélni,pedig használva van.A kuplunggal viszont voltak bajok sokszor.Meg egyszer kellett önindítót cserélni,most viszont nem veszi be az 5.-et.De ettől még úgy látom,hogy az 1600-as jobban meg volt csinálva. Apu nem nagyon mesélte,hogy szerelgetni kellett volna állandóan. Csak tankolj,oszt menj típusú volt és még most is járnak vele valakik egy közeli kisvárosban.ami viszont nagyon tetszik az 1,7i-ben,az az,hogy a hátsó lámpákat megváltoztatták fekvőből állóra,így a csomagtartó ajtó mélyebbre megy,könnyebb pakolni és dott esetben a kutya is könnyebben száll be.
Hát nem is tudom,de én nem ezt tapasztaltam. A Nivával simán átmentek anyuék ott ahol a Pajero elakadt, és MTZ-t kellett hívni meg vadászatokon nem egyszer történt,hogy nyugati vagy japán csodaterepjárót Nivával vagy Uazzal húztak ki a sárból pedig a gumijuk is jó volt a csodagépeknek. Szóval terepen egyáltalán nem írnám le. Ez a sok alkatrész cere viszont sajnos igaz. Legalábbis az ex rendőr,ex határőr gépeken amik úgy lettek összedobálva csak. Rendőr ismerősöm mesélte,hogy ült már civil Nivában és nem akarta elhinni,hogy ugyanott gyártották. Halkabb volt nem volt benzinszag,nem törött el az ülés. Szerelőkkel megnézték a civil gépet és jobban volt összerakva mint amikkel ők mászkáltak. Azon kívül az új 2010-es modell több változást is tartalmaz,nem csak a részben digitális műserfalat,hanem átalakított,sokkal tartósabb kuplung,jobb futómű. Sajnos nincs 3 milkám,de én biztos nem használt terepjárót vennék,ha kaphatnék Nivát is.Amit viszon én látok,hogy apu 1600-as szolgálati TSZ Nivája jobban meg volt csinálva,(ráadásul még most is hasznáják pedig megszűnt a TSZ is, a kocsi meg össze lett törve,mégse rohad)mint a mostani saját ex határőr 1,7i. Egyébként a használtauto.hu-n valaki zsírúj UAZ Patriot Pickup-ot is árul,magyar papírokkal.
Evvel az árral csak az a baj,hogy hárommilióért, már nagyon jó használt terepjárókat adnak.Így a Niva sajnos kiszorul a piacról,főleg ha a minősége nem változik.Volt olyan évem,hogy kemény használat mellett,tizenpár darab féltengelyt cseréltem,és ezeknek az áráért, még ma is kapnék egy szakadtabb Nivát .Akkor még a többi alkatrészről,meg ha nem magamnak csináltam volna,a javítás áráról, nem is szóltam.Mindent összeadva a Niva nagyon drága autó.Még ha szeretem is a típust,nem vetélytársa a többi terepjárónak,sem anyagilag,sem terepen.Meg lehet vele tanulni terepezni,de háromszor annyi fáradtsággal küzdhető le egy keményebb feladat,mint pl a harmincéves Patrolommal.A Patrol alapjáraton abszolválja azt,amit a Niva nagy nehézségek árán.
Nem tudom, de amíg ez a forma marad, addig biztos, hogy Nivaként fogjuk hívni :D Úgy olvastam, hogy Putyin is támogatja, hogy jövőre új formában gyártsák, tehát egy korszak le fog zárulni :(
Engem az szomorít el, hogy már alig vesznek új Nivát, mivel bejött a Dacia. Ha lenne 3 millióm én biztos vennék egyet, csakhát nincs :(
Már 2006/2007-től Lada 4x4 néven fut a Niva. Az újabbak forgalmijába is ez van írva, és hátul sem Lada Niva van írva a rendszám felettti műanyaglécre (esetleg cirill betűkkel), hanem "Lada 4x4"