Mivel nem volt ilyen valtoval szerelt autom nyilvan csak a ket ismerösöm tapasztalatat tudom leirni. Egyebkent Audikkal foglalkozo szerelök is azt mondjak hogy a Multitronic egy fos.
Szemely szerint soha nem vennek luxus autot manualis valtoval, igaz nem is nagyon kaphato... :-)
Luxus autot en sem vennek manualis valtoval, itt azonban egy A4-röl beszelünk. Persze kerdes hogy kinek hol kezdödik a luxus kategoria.
Nem ertem ha nincs tapasztalatod az automatakrol akkor mirol beszelsz tulajdonkeppen? Nem akarlak bantani, volt 2 ismerosodnek is... De ha tonkrement 125.000-nel akkor az gyari selejt volt. Bmw-nel pl.200.000 km-enkent ajanlott olaj es szuro csere. Az audiknal meg max.60.000km-enkent. Ha elsporolod meglesz a kovetkezmenye. Szemely szerint soha nem vennek luxus autot manualis valtoval, igaz nem is nagyon kaphato... :-) Manualis valto maradjon csak annak aki a dugoban imad kuplungolni, meg sebesseg valtokat huzogatni... :-)
Szia, nekem 2006-os b7 a4-esem volt 2.0pdtdi. tobb mint 400.000 km volt benne mikor eladtam. Hasznaltan vettem valos 131.000 km-rel. Az automata valtoval soha sem volt bajom (fokozatmentes 7+1), igaz en 60 ezrenkent vittem olajcserere megbizhato szervizbe. Ahol megengedtek, hogy ott maradjak az autoval. (Ellenorizve ezzel, hogy valoban elvegzik a csereket). Motorolajat 15000kent csereltem, fekfolyadekot pedig 2 evenkent. Amit meg csereltem:
generator, de az is csak azert mert letort az aluminium haznak a fule (az uj haz annyi lett volna mint egy felujitott generator, kettostomegu lendkerek, es olajpumpa (atalakitott, erosebb kivitel) kb.200.000-nel, hatso ablaktorlo motor, 2 akkumulator. Azonkivul pedig a fekeket 250.000nel, nyilvan vezerles szett vizpumpaval 3x, minden 90.000km-nel. Turbot 250.000nel. Az auto soha nem hagyott ott sehol. De folyamatos karbantartast igenyel, meg persze szerencse kerdese is... De az automatara visszaterve, ha mindig szervizelve volt, nem igen lesz baj vele. Nekem legalabb is ez a tapasztalatom. Nyilvan ha az ember megvesz egy tobb szazezret futott autot, bizonytalan eloelettel akkor lehetnek gondok. Ja, es a pd elemekkel sem volt gondom soha mig nalam volt... Ennyit a sztereotipiakrol... :-) Sok szerencset!
Sziasztok! olyan kérdéssel fordulnék felétek, hogy Audi a4 97 es 1.6 benzines autómban merre találom a komfort elektronikát? válaszokat előre is köszönöm!
Köszi a segítséget, végül a manuálist választottam, de mint kiderült ez erősebb 163 lovas 2.0 TDI motorral van(ezt egyébként furcsállottam, de Belgiumból lett hozva és ott ilyen motorral is árulták anno), úgy megy mint a mérgezett egér, halk, kényelmes.
En automata parti vagyok, de mindenkinek azt mondom hogy ha nincs szüksege az automatara (akit nem zavar a sok valtogatas vagy hasznalatbol eredöen nem kell sokat valtogatnia) maradjon inkabb a manualisnal. Az automata joval karbantartasigenyesebb, dragabb a karbantartasa (nagyjabol 5-ször annyiba kerül egy autpomata valto olajcsereje mint egy manualisban), a javitasa joval dragabb es gyakrabban is megy tönkre. A legtröbb manualis valtoval az Auto elettartaman keresztül sosincs gond. Sajnos ugyanez nem mondhato el az automatakrol.
Nekem nincs szemelyes tapasztalatom a Multitronic-kal, de ket ismerösömnek is megkotlott, es amelyik szerelö csak tudott lebeszelt rola. Egy kollegamnak a 2008-as A4-eben volt Multi es 125.000Km-nel adta be a kulcsot. Szerencseje volt, mert az Audi kereskedes garanciaban javittatta.
Van egy 2002.-es évjáratú A4 Avant 1.9 PDTDI audim, a problémám mindössze annyi, hogy eddig tökéletesen működött az elülső tompított/távolsági fényszóróim, aztán leálltam a gépjárművel és amikor újra beindítottam és felkapcsoltam a tompítottat, észre vettem hogy a jobb első tompítottam nem világít és jött is a hibaüzenet a műszerfal kijelzőre: "Abblendlicht rechts" (jobboldali tompított )
Elsőnek nem tulajdonítottam neki különösebb problémát, a jobb oldali távolsági fényem működött, gondoltam az izzó tompított szála elégett, cserélem az égőt és megoldja a hibát. Sajnos hiába vettem hozzá hagyományos H7-es bele való izzót, s cseréltem a probléma továbbra is fennállt. Elkezdtem utána olvasni német oldalon, mi okozhatja a problémát sajnos nem megfelelő a német nyelvtudásom még, s ott problémaként a biztosítékot, az H7-es foglalat kábeleit, illetve kontakt hibát sorolt fel. Meg a csatlakozó kivezetései között mért feszültséget kellene még mérni, ez sajnos jelen pillanatban nem áll rendelkezésemre, csak ha haza utazok a későbbiekben, nincsen mérő műszerem itt.
A biztosítékokat megnéztem, egy sem volt elégve, de ami még érdekesebb a gyári táblázat a biztosítéktábla fedelén azt jelezte, hogy a 20. és 21.-es pozícióban van a fényszóró jobb és bal oldali biztosítéka, na most nekem gyárilag sem volt ott biztosíték és még is tökéletesen működött a világítás, a kábeleket megmozgattam ez sem hozott eredményt.
Csatoltam egy képet a biztosíték táblázatról és a biztosíték táblámról. Remélem valaki tud segíteni, mert nagyon zavaró a jelenség! Köszönöm szépen előre is a segítséget!
Ami a futomüvet illeti probalj meg olyan autot venni amit nem 17",18",19", meg 35"-os kerekekkel hasznaltak. A szetpimpelt szarokat (chiptuning es tarsai) kerüld el. Sokan szidjak a futomüvet. Nekem nyolc ev alatt összesen egy darab (porvedö miatt tönkrement) lengökart kellett cserelni. (Vannak akik evente szazezreket költenek lengökarokra) A teli kerekem 15"-os volt, a nyari meg a gyari 16"-os.
A valtot mar atbeszeltük, ne üssön, ne razzon, ne visitson, stb... Csak szep csendben valtson fel/le. Passatokbol van 116 lovas is, de szerintem jobban jarsz a 132 lovassal. Nekem AWX motoros volt, nagyon szerettem.
Köszönöm szépen válaszodat... Nézegettem én is népítéleteket most már biztos 1.9 pd td lesz... Autómatára azért van szükségem mert túlságosan kényelmes vagyok :) nekem sem kéne kézi váltós az biztos.... Mire figyeljek ennél a típusnál futómű vàltó ilyesmire gondolok.. most egy 1.9 pd Passatot nézegetek.. Véleményetek erről a típusról.,, válaszokat előre köszönöm... üdv Szati
Gyari szett letezik, es annyiba kerül hogy nem eri meg... Fenyszorocsere, massagallito szenzorok, kabelköteg+melo...
Mivel elve projektoros lampad van, rakj bele egy HID szettet es jonapot. Projektorral senkit nem fogsz elvakitani vele es a rendör sem szurja ki. ket evente müszaki vizsgara visszadobod a halogent es annyi.
Nyolc evig jartam egy 1.9 PD A6-al, soha semmi motorikus gondom nem volt vele. Termeszetesen azt is meg kell nezni rendesen, mert mindenböl lehet szoporollert kifogni. Alapjaban veve az elmondhato hogy az 1.9 PD-k joval gazdasagosabban fenntarthatoak mint a 2.5 TDI-k.
Az automata valto ketfele embernek valo. Akinek azert kell mert hosszu utakon leszakadna a laba/karja a valtogatastol es akiknek egyszerüen "nem all kezre" ez a kupplungosdi valtogatosdi dolog. Nekem azert van automatam mert van hogy 15-20 orat is megyek egyhuzamban a paromnak meg azert mert gondot okoz neki a valtogatas. Majd te eldöntöd van-e szükseged automatara. En mar nem veszek kezivaltosat az biztos.
Miért akarsz automatát venni ? Felesd el szerintem vegyél egy rendes kézi váltóst, soha semmi gondod nem lesz vele.... Az 1.8 Pd .nél meg nincsen jobb.... Ha lehet AWF AWX-es motorkódost keres 131 lovast....
Automatanal arra figyelj hogy nehogy Multitronic legyen. Az egy szivas. A 2.5 TDI-böl csak a 180 lovasat vedd, a többi (föleg a 155 lovas) felejtös. Ha nem volt törve akkor komoly korroziora nem kell meg szamitani. Az automatanal figyelj hogy szepen valtson fel/le, nem üthet egy kicsit sem valtasokkor es nem is razhat. Ha barmi gyanusat eszreveszel a valton vagy alkudd le a valtofelujitas arat (kB 600.000 Ft) vagy hagyd a picsaba az egesz autot.
új vagyok a fórumon, autóvásárlás elott állok, a segítségeteket szeretnem kérni, hogy mire figyeljek oda milyen típus hibái lehetnek az autónak. 2002-2003 evj Közötti A4 2,5 tdi automata váltós kocsit keresek.A válaszokat előre is köszönöm!
Elkepzelhetö hogy a motorhöfok jeladoja ment tönkre, tipikus VW konszern betegseg. Ha a vized egyertelmüen nem forr, de a mutato kiakad akkor elvileg ez lenne a hibas. En a helyedben kicserelnem (filleres alkatresz valami 2-3000Ft) es ha nem szünik meg a hiba szerelöhöz mennek.