Az 56-ot a 18-al akarta valaki nem rég összehozni... :-) Most már 61...? Amit írsz jó 5let, ez így elég kusza lenne, és valóban tumultus is kialakulhatna... Semmi értelmét nem látom a 118-nak úgy "an block" sem, de Hüvősvölgybe végképp... Igen, Szépilona felé, (ill. Virányos útig) nagyon is lenne értelme. (De már mind 58, vagy 58A... :-) )
Lehet, hogy ez is csak valami választási ígéretözön része, de egyre nagyobb az esélye, hogy jelentős változások lesznek nyártól az 58-as egykori territóriuma környékén. Az 56-ost ugyanis összevonják a 61-essel, a 118-as pedig Hűvösvölgyig jár majd.
Én nagyon pártolom az ötletet, de egy probléma azért van vele - sajnos. Ez pedig a Moszkva téri fel és leszállás gondja. Egyszerűen túl sok ember veszi igénybe a 61-est, és az 56-ost is, így feltehetőleg tumultus alakulna ki a Moszkva téri utascserekor. Ezen azonban lehetne úgy enyhíteni, ha a 18-ast meghosszabbítanák a Szépilonáig (majd később a Virányosig, de azt majd akkor:-)), és így ez a járat is résztvenne a hűvösvölgyi vonal jelentős részének ellátásában. Mit szóltok hozzá?
Igen, ez egy 2003-as ötlet. Nem a 41-es, inkább az 58-as ötlete miatt linkeltem be. Aközött, hogy a Szépilonáig, vagy a Zalaiig megy e a tuja, nincs túl sok különbség. A VEKE is írja, hogy az Ip Egyetem kiszolgálása az egyik célja az 58-asnak.
Igen, ez egy "túlhaladott állapot"... Részben az 58-as kérdését nem oldaná meg, mert a Szépilonával számol végállomásként, holott "minimum" a Virányos útig kellene felvinni a Libegő felé... Részben pedig régen eldöntött tény, hogy ( előbb-utóbb, mint "közép-távú terv") a 17, és a 19 -es (vagy 41-es) viszonylatok össze lesznek kötve...
Szerintem is, mert a 41-es már meg lett hosszabbítva. Tovább meg nem mehet, mert ott az ütköőbak. Bár jó lenne, ha a 41-es nem is, de a 19-es továbbmenne. Igaz, akkor a 41-es is mehetne a Margit hídig.
Összefoglalva: Egyesületünk a 118-as villamos beindításával egyébként is kalkulált minimális többletköltségen felül semmilyen egyéb számottevő költséggel nem számolt. Tervünk szerint a 18-as villamos jelenlegi útvonalán, de ritkábban, a 19-es villamos jelenlegi útvonalán, de 10 helyett 15 percenként, a 41-es villamos meghosszabbított útvonalon a Batthyány térig, egy új járat pedig a Szépilona kocsiszíntől az Etele térre közlekedne. Az utasok számára így új, átszállás nélküli kapcsolatok nyílnának meg, az utazási komfort a dél-budai villamosvonalakon jelentősen javulna, a külön-külön 12-15 percenként közlekedő észak-dél budai járatok (18, 19, 41, 58) pedig kiegészítenék egymást közös szakaszukon. A világ nagyvárosaiban sikeresen működő fonódó villamoshálózat egyik első és legnagyobb szakasza jöhetne létre újból Budapesten a javasolt változások életbe léptetésével.
58-as vill.
Szépilona ksz.
Etele tér
12 perc
15 perc
Viszonylat18-as villamos58-as villamos
Tervezett fordulóidő csúcsidőben
72 perc
84 perc
Tervezett követési időköz csúcsidőben
12 perc
12 perc
Tervezett járműszám csúcsidőben
6 db
7 db
Tervezett fordulóidő a délelőtti órákban
Pontosan erre gondoltam én is... Jó, hogy fenn forog a tervekben, akko ris, ha ezek csak "légből kapott" tervek... Legyen csak szó róla minnél többet, az sem baj, ha ezzel "csak" annyit érünk el, hogy a Zalai, Virányos útig viszik a pályát. Az is több a semminél, foglalkozzanak csak a kérdéssel! :-) (Amit belinkeltem egy Blikk, de ugyanezt a cikket szinte szórl szóra hozta több más lap is, szóval "ez lett leosztva" a sajtónak, úgy "an block"...)
Újság? Forrás? Egyébként nem rossz a renoválási terv, de én nyomát sem látom semmiféle épülő miniparknak, csak egy részt aszfaltoztak újra. Azt a betonfrancot sztem úgy, ahogy van, el kellene bontani. Még építési engedélye se volt annak idején.
Az 58-as újra? Hát e hír valódiságát erősen megkérdőjelezném, de legalább jó, hogy benne van a köztudatban.
Szép lesz az új Moszkva tér! Roppant nehéz elhinni, hogy vissza fogják állítani az 58-ast, bár nagyon KIRÁLY lenne!!!! Gondoljatok bele kanyargó Kátrák a Zugligeti út 64. pavilonja mellett (is)! ... Nagy kár, hogy megszűntették annak idején :-( Bár szerintem a városnak lenne rá pénze pályát fektetni Szépilonától a Libegőig. Szerintem az a távolság nem több 2-3 km-nél!
Tudom, lehet kamu az egész úgy, ahogy van. De NYOMTATÁSBAN megjelenni, mint "hivatalos terv része" én még nem láttam "ezt"... (Érdemes az egészet elolvasni,mert rövid, de az utolsó bekezdésnél akadt el a lélegzet... ;-)Ismét mondom, nem azért, mert elhittem, hanem azért, mert nem láttam még sosem leírva "ilyesmit" sehol a sajtóban. "Ez" meg vagy 5 napilaban lejött "így".) Íme...
Ezt már mi is egy jó ideje mondogatjuk. Sőt a mai 118-ast meg kellene hosszabbítani először az ilonáig, aztán a Virányosig. Az ilonáig igazából ma is felmegy, ám csak azért, hogy a kocsiszín előtt visszafogjon, s nem fenn végállomásozik, hanem lejjebb a Budagyöngyénél.
Azért én a Zalai útig meghosszabbított vágányon szívesebben látnám már azt a nosztalgia 58-at... ;-) Hogy utána oda gördülhessen egy Tatra is 58-as viszonylat számmal... :-)
EMBEREK! Csak úgy elsiklottunk a megszüntetés 29. évfordulója felett... nem jól van ez így. Bár az ember a negatívumokra nem szívesen emléxik, ez igaz. De majd május 16-án banzáj lesz:-))))))))))))