Keresés

Részletes keresés

MustangJimmy Creative Commons License 2017.04.29 0 0 22386

Na örülök hogy bevált amit mondtam.A villában nincs semmi ördöngőség,ha fel akarod újítani rugót és perselyt pár forintért lehet venni.Én a motoralkatrész24-ről szoktam rendelni,ezeket ott is megtalálod.

Előzmény: ja-wa (22385)
ja-wa Creative Commons License 2017.04.29 0 0 22385

Hála Nektek! Nélkületek nem sikerült volna.

 

Most voltam még egy kört zúgni, most mégjobban ment. Előtte kiporszívóztam a légszűrőt, kicseréltem a gyertyát egy régi Isolator-ra (260) és kicsit feljebb vettem az alapjáraton. Ahogy használom, forgatom, egyre feljebb megy a fordulat egyre jobban veszi magát és egyre könyebben műxik minden. Rendesen búg, fütyül olyan Mustang-osan. :) Marhára élvezem!

 

A karburátorral már volt alkalmam megismerkedni, mert az elején állandóan eldugult. A tankot kimarattam citromsavval, de azért így is maradtak revék, rozsdák benne. Mostmár sokkal jobb a helyzet.

 

Ma jól meg fogok fázni... :)

Előzmény: ex-kristikoma (22382)
Furak Creative Commons License 2017.04.29 0 0 22384

A kipufogó könyök is rövidebb az erősebben. 

Előzmény: Furak (22383)
Furak Creative Commons License 2017.04.29 0 0 22383

Szia!

hengerfej, dugattyú, gyertya stb. megegyeznek, nálam okosabbak majd megmondják, hogy a fúvókaméretek milyenek. De azt a pár eltérő alkatrészt érdemesebb volna a rosszról átcserélni.

Előzmény: reszelozsir (15841)
ex-kristikoma Creative Commons License 2017.04.29 0 0 22382

Nafene. Csak sikerült előcsalni szétszedés nélkül. Az 55 sík úton jó. A kerék nem eshet ki, ha meg van szorítva minden csavar. :) Az alapjáratot melegen kell állítani. A karbin a középső csavarral. A légszűrőt mindenképp ajánlott takarítani. Ugyanez vonatkozik a fúvókákra. Bal oldali a főfúvóka, jobb oldali az alapjárati. Takarítás után teljesen vissza kell tekerni. A váltókar tuningot jenco csinálta korábban, ha jól rémlik hasonló vagy ugyanaz lehet, mint amit javasoltál.

Előzmény: ja-wa (22381)
ja-wa Creative Commons License 2017.04.29 0 0 22381

Megvan a 3. fokozat!!! Fellazítottam a váltókar tengelyt és valóban! Elérte a 3.-at. Már motoroztam is vele. Fülig ért a szám! 55km/h fölé sikerült vinnem így 26 év állás után. Csak azon imádkoztam, nehogy kiessen a kerék. :) Szépen jár a motor, huzamosabb nagy fordulat után olykor elmegy az alpjárat. A légszűrőt még ki kell fújatnom, szerintem az is bejátszik. A tankból is előkerülnek még koszok, de majd kitisztul a rendszer. Meg lett tornásztatva a gépkecske.

 

Arra gondoltam, hogyha kettévágnám a váltókar pálcát és mindkét végére metszenék menetet, akkor egy menetes toldóval (muff) be lehetne állítani a hosszát. Nem jó ötlet?

 

Előzmény: ex-kristikoma (22380)
ex-kristikoma Creative Commons License 2017.04.29 0 0 22380

Elvileg kapható utángyártott első villa kompletten, kérdés milyen. De az eredetit is fel lehet újítani, ha már nem akarsz jobbat.

A felújítás attól függ, mennyit szánsz rá. El lehet szállni az árakkal, de megközelíthető úgy is, hogy csak a szükséges dolgokat cseréled. Ezt kell eldöntened. A váltó miatt szerintem szét kell szedni a blokkot. Szintén ekkor tudod meg, hogy mi csörög. Lehet gyűrűk, hajtókar is. Ha a főtengely csapágy csörög, akkor a gyújtást se tudtad volna beállítani pontosan.

Előzmény: ja-wa (22379)
ja-wa Creative Commons License 2017.04.29 0 0 22379

Jó lesz az a teleszkóp, a lényeg, hogy eredeti legyen.

 

Most akkor még mindig itt van ez a 3. fokozat, ami továbbra sincs. Ha kicserélném azt a kilincsszerkezetet újra, az megoldaná a problémát? Meg persze a kopott kuplung lamellákat.

 

A motor már nagyon jó (leszámítva azt a kis csilingelést), a forgattyúsház az eléggé zajos, főleg üresben hallom. De ez lehet, hogy a 26 év állás miatt van, később csenedesedik, nem tudom... vagy csapágy gondok is lesznek?

Előzmény: ex-kristikoma (22378)
ex-kristikoma Creative Commons License 2017.04.29 0 0 22378

Kerék ki, kezdd el tekerni, ami rozsdás. Ha meg is csinálod, sok csillapításra ne számíts. "Remek" útjainkra nem túl jó(kivéve, ha veseköved van :D ).

Előzmény: ja-wa (22377)
ja-wa Creative Commons License 2017.04.28 0 0 22377

Nem akarnék Simson-os dolgokkal operálni, inkább ezt hoznám rendbe, ha tudnám hogyan jön szét.

Előzmény: ex-kristikoma (22375)
ja-wa Creative Commons License 2017.04.28 0 0 22376

Kiszopósodik? Ez jó! Tetszik. Nem tudom hogy épül fel a hátsó kerékagy vagyis a hajtás, majd ha szétszedem megtudom. Ezt mindenesetre nem gondoltam volna, hogy nem csavar fogja.

Előzmény: -stukker- (22374)
ex-kristikoma Creative Commons License 2017.04.28 0 0 22375

A csavar nálam is így néz ki. Ez a teleszkóp kapott már nem keveset. Persze, lehet betenni komplett Simson első villát, azzal állítólag jobb. Az utolsó kép alapján egész jó bőrben van. :)

Előzmény: ja-wa (22373)
-stukker- Creative Commons License 2017.04.28 0 0 22374

A nagy lánctányér 3csapját ajánlott hefteléssel megerősíteni,kiszopósodik.Enyémen mióta megvarrtuk,nem lóg,bírja.

Előzmény: ja-wa (22373)
ja-wa Creative Commons License 2017.04.28 0 0 22373

Néhány részlet: a hátsó lánckerék lóg. A csavar el van nyírva. Az első teleszkóp alig mozog. És itt van a "feleségszomorító" gépkecske.

 

Este visszatérek! Szép napot!

 

ex-kristikoma Creative Commons License 2017.04.28 0 0 22372

Blokk megbontása legyen az utolsó. Próbáld meg, amit előttem egy hozzászólással ajánlott.

Előzmény: ja-wa (22371)
ja-wa Creative Commons License 2017.04.28 0 0 22371

Ez nem oldaná meg a problémát?

 

ex-kristikoma Creative Commons License 2017.04.28 0 0 22370

Az a gumicsík rezonálás szempontjából nem számít.

A baj az, hogy váltóhoz új/utángyártott alkatrészt nem láttam még. Bontott blokkból szedném össze. Amolyan kettőből(vagy többől) egyet hozzunk össze típusú elfoglaltság. Amit tudsz rendelni, az a kuplung.

Előzmény: ja-wa (22368)
MustangJimmy Creative Commons License 2017.04.28 0 0 22369

Azt még esetleg megpróbálhatod,hogy a váltó kar rögzítő csavart meglazítod hogy egy kicsit lógjon.Egyszer volt nálam egy ilyen mustang és az sem akarta bevenni a harmadikat.Kíváncsiságból meglazítottam az előbb említett csavart és jó lett,igaz azon nem az eredeti váltókar felfogatás volt.Ha ez sem segít akkor valószínűleg váltó villát kell cserélned.

Előzmény: ja-wa (22368)
ja-wa Creative Commons License 2017.04.27 0 0 22368

A gyűrűk ciripelnek, de a motor erős. Láttam olyan képeket, hogy hosszanti irányban középen fekete pánt fut végig a tankon. Az biztos csökkentené a kongást.

 

2.-ban 40km/h fölé tudom felhúzni, úgyhogy 3.-ban biztos jól menne. Nem tudom miket rendeljek hozzá, hogy minden együtt legyen ha szétszedjük.

Előzmény: ex-kristikoma (22367)
ex-kristikoma Creative Commons License 2017.04.27 0 0 22367

Legalább rendben indul hidegen. A kuplung lamellák beszerezhetők szerencsére. Váltó ügyben meg se merek szólalni. :) Írtad már, hogy csörög valami. Az megoldódott? Tank nekem is rezonál. 3 ponton van a felfogatás csavarral+ van az alján két pöcök. Itt nálam csőszorító bilincshez hasonló cucc van a kettő közt. Kevésbé fog rezonálni, ha feltöltöd üzemanyaggal. :)

Előzmény: ja-wa (22366)
ja-wa Creative Commons License 2017.04.27 0 0 22366

Itt tartok: Kiégettem a kipufogót és a tartozékait, a fúrt lyukakat csavarokkal befoltoztam. Beállítottam a gyújtást és a megszakító hézagot, gyertyahézagot. Összeraktam a motort és pöccre indult.

 

A váltóból kivettem a csavart, de sajnos így sincs 3. sebesség. Pedig nagyon jól menne a gép, erős, húz, mentem pár kört az utcában utána kivettem a gyertyát és őzbarna volt. :)

 

A kuplung valóban kopott, mert ha azt akarom hogy ne csússzon, akkor éppen hogy kiemel. Még meg lehet találni a kompromisszumot, de a lamellákat cserélni kell.

 

A váltóban mi az ami elkophatott, hogy nincs 3.?

 

A tankja egy bizonyos fordulatnál csúnyán berezonál. Nem volt azon gyárilag egy ilyen gumis pánt féle ami leszorította?

ex-kristikoma Creative Commons License 2017.04.27 0 0 22365

Úgy emlékszem, hogy cserélték a csavart az enyémen, de majd fotózok hétvégén. Nekem mindenesetre kapcsol, csak néha kidobja a 3.-at.

Előzmény: zerger88 (22362)
ex-kristikoma Creative Commons License 2017.04.27 0 0 22364

Akkor valaki "ügyes" volt, ki tudta szedni a tompítót, hogy fúrjon bele. Igen, a kiégetés javasolt. Főleg az Arol 2T olajnál. Régen meg csak ásványi volt.

Előzmény: ja-wa (22360)
MustangJimmy Creative Commons License 2017.04.27 0 0 22363

Üdv!Van egy gyári mustang komplett kipufogóm eladó.Még valahogy néz is ki.Ha kell valakinek teszek fel róla képet.

zerger88 Creative Commons License 2017.04.27 0 0 22362

Ha nálad nem ugy néz ki a csavar az nem azt jelenti hogy blokkhúzás lesz az illetőnél....Ráadásul az a csavar gyári. Jól mondja Tamás lehet az oka hogy nincs 3. Bár a kapcsoló szerkezet kopásából adódik igazából, de egyszerűbb így "javítani" (csavarcsere) :)

Előzmény: ex-kristikoma (22358)
ja-wa Creative Commons License 2017.04.26 0 0 22361

A teljes elkormolódás lehet a rövid utak miatt, gondolom a piszkos légszűrő, karburátor (túl dús keverék) és a nem megfelelő gyujtás szög miatt is. Nem ég ki tökéletesen a rendszer. Amennyire ez el volt tömődve, az nem semmi...

 

Megpróbálok 3.-ba váltani csavar nélkül, aztán ha sikerül kicserélem süllyesztett fejűre.

 

Köszi a tanácsokat mindkettőtöknek!

Előzmény: 1Tamás (22359)
ja-wa Creative Commons License 2017.04.26 0 0 22360

A hangtompítót ki lehet szedni, sőt ugyan olyan, mint a Babettáé csak az kisebb. Azért kérdeztem a lyukakat, mert a babettáén sincs ott az a két (4) lyuk, azért fúrták rá annak idelyén, hogy erősebb legyen. Inkább kitakarították volna a kipufogót. :)

Előzmény: ex-kristikoma (22358)
1Tamás Creative Commons License 2017.04.26 0 0 22359

Minden fokozat között van üres gyárilag. Nem lehet állítani rajta. Azt a kapcsoló szerkezet kapcsolgatja és tartja bent a fokozatot a helyén. Vedd ki azt a csavart és úgy próbáld meg harmadikba tenni. Azért volt nekem is benne olyan alacsonyabb fejű csavar hogy ne akadjon bele a váltó szerkezet karja.

 

Gyertyát nézve, megy az a henger csak nem ég ki rendesen. Kipufogó is ilyen. De nem ez a baja, ez csak valaminek a folyománya. Hangtompítóra fúrtak is két lukat igényesen. Be kell foltozni vagy raksz bele egy másikat.

Előzmény: ja-wa (22354)
ex-kristikoma Creative Commons License 2017.04.26 0 0 22358

Úgy tűnik, nem úszod meg blokkszéthúzás nélkül. Annak a csavarnak a feje nálam nem is úgy néz ki.

Eredeti kipufogód van? Nem túl rég érdeklődtem takarítás ügyben, kiderült, hogy a hangtompítót nem lehet kiszedni. Emiatt valószínű, hogy a tompítóba fúrt lyuk utólagos.

Előzmény: ja-wa (22357)
ja-wa Creative Commons License 2017.04.26 0 0 22357

Szédszedtem mindent. A gyertya kormos volt. A kipufogó rendszerben egy egész szénbánya volt csoda, hogy még beindult. Minden kipufogó alkatrészt, csövet kiégettem. A gyertyahézagot beállítottam. A hangtompítón látható lyukak mindegyike gyári, vagy utólag fúrt is van közöttük? A váltónál valszeg ki van kopva valami, mert elég hosszú úton nem csinál semmit a tolóka, csak üresjáratban fordul a lemezke. Viszont nem tudtam kiszerelni, mert a váz útban van. Lefényképeztem a csavart.

Szóval 14 évig használták és 14 ezer km van benne. Egy év alatt 1000km. Ha munkanapokkal számolok (mert állítólag munkába jártak vele, akkor az 4km naponta. 2km oda, 2km vissza. Ezért lehet elkokszolódva az egész rendszer. Azokat a nagy széndarabokat közvetlenül a hengerfalból vettem ki. A könyököt fél óra alatt húztam ki a dobból... Na én is megyek munkába. Írjatok, ha tudtok valami okosságot mondani! :) A váltó az nyagyon idegesít!

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!