Na örülök hogy bevált amit mondtam.A villában nincs semmi ördöngőség,ha fel akarod újítani rugót és perselyt pár forintért lehet venni.Én a motoralkatrész24-ről szoktam rendelni,ezeket ott is megtalálod.
Most voltam még egy kört zúgni, most mégjobban ment. Előtte kiporszívóztam a légszűrőt, kicseréltem a gyertyát egy régi Isolator-ra (260) és kicsit feljebb vettem az alapjáraton. Ahogy használom, forgatom, egyre feljebb megy a fordulat egyre jobban veszi magát és egyre könyebben műxik minden. Rendesen búg, fütyül olyan Mustang-osan. :) Marhára élvezem!
A karburátorral már volt alkalmam megismerkedni, mert az elején állandóan eldugult. A tankot kimarattam citromsavval, de azért így is maradtak revék, rozsdák benne. Mostmár sokkal jobb a helyzet.
A hengerfej, dugattyú, gyertya stb. megegyeznek, nálam okosabbak majd megmondják, hogy a fúvókaméretek milyenek. De azt a pár eltérő alkatrészt érdemesebb volna a rosszról átcserélni.
Nafene. Csak sikerült előcsalni szétszedés nélkül. Az 55 sík úton jó. A kerék nem eshet ki, ha meg van szorítva minden csavar. :) Az alapjáratot melegen kell állítani. A karbin a középső csavarral. A légszűrőt mindenképp ajánlott takarítani. Ugyanez vonatkozik a fúvókákra. Bal oldali a főfúvóka, jobb oldali az alapjárati. Takarítás után teljesen vissza kell tekerni. A váltókar tuningot jenco csinálta korábban, ha jól rémlik hasonló vagy ugyanaz lehet, mint amit javasoltál.
Megvan a 3. fokozat!!! Fellazítottam a váltókar tengelyt és valóban! Elérte a 3.-at. Már motoroztam is vele. Fülig ért a szám! 55km/h fölé sikerült vinnem így 26 év állás után. Csak azon imádkoztam, nehogy kiessen a kerék. :) Szépen jár a motor, huzamosabb nagy fordulat után olykor elmegy az alpjárat. A légszűrőt még ki kell fújatnom, szerintem az is bejátszik. A tankból is előkerülnek még koszok, de majd kitisztul a rendszer. Meg lett tornásztatva a gépkecske.
Arra gondoltam, hogyha kettévágnám a váltókar pálcát és mindkét végére metszenék menetet, akkor egy menetes toldóval (muff) be lehetne állítani a hosszát. Nem jó ötlet?
Elvileg kapható utángyártott első villa kompletten, kérdés milyen. De az eredetit is fel lehet újítani, ha már nem akarsz jobbat.
A felújítás attól függ, mennyit szánsz rá. El lehet szállni az árakkal, de megközelíthető úgy is, hogy csak a szükséges dolgokat cseréled. Ezt kell eldöntened. A váltó miatt szerintem szét kell szedni a blokkot. Szintén ekkor tudod meg, hogy mi csörög. Lehet gyűrűk, hajtókar is. Ha a főtengely csapágy csörög, akkor a gyújtást se tudtad volna beállítani pontosan.
Jó lesz az a teleszkóp, a lényeg, hogy eredeti legyen.
Most akkor még mindig itt van ez a 3. fokozat, ami továbbra sincs. Ha kicserélném azt a kilincsszerkezetet újra, az megoldaná a problémát? Meg persze a kopott kuplung lamellákat.
A motor már nagyon jó (leszámítva azt a kis csilingelést), a forgattyúsház az eléggé zajos, főleg üresben hallom. De ez lehet, hogy a 26 év állás miatt van, később csenedesedik, nem tudom... vagy csapágy gondok is lesznek?
Kiszopósodik? Ez jó! Tetszik. Nem tudom hogy épül fel a hátsó kerékagy vagyis a hajtás, majd ha szétszedem megtudom. Ezt mindenesetre nem gondoltam volna, hogy nem csavar fogja.
A csavar nálam is így néz ki. Ez a teleszkóp kapott már nem keveset. Persze, lehet betenni komplett Simson első villát, azzal állítólag jobb. Az utolsó kép alapján egész jó bőrben van. :)
A baj az, hogy váltóhoz új/utángyártott alkatrészt nem láttam még. Bontott blokkból szedném össze. Amolyan kettőből(vagy többől) egyet hozzunk össze típusú elfoglaltság. Amit tudsz rendelni, az a kuplung.
Azt még esetleg megpróbálhatod,hogy a váltó kar rögzítő csavart meglazítod hogy egy kicsit lógjon.Egyszer volt nálam egy ilyen mustang és az sem akarta bevenni a harmadikat.Kíváncsiságból meglazítottam az előbb említett csavart és jó lett,igaz azon nem az eredeti váltókar felfogatás volt.Ha ez sem segít akkor valószínűleg váltó villát kell cserélned.
A gyűrűk ciripelnek, de a motor erős. Láttam olyan képeket, hogy hosszanti irányban középen fekete pánt fut végig a tankon. Az biztos csökkentené a kongást.
2.-ban 40km/h fölé tudom felhúzni, úgyhogy 3.-ban biztos jól menne. Nem tudom miket rendeljek hozzá, hogy minden együtt legyen ha szétszedjük.
Legalább rendben indul hidegen. A kuplung lamellák beszerezhetők szerencsére. Váltó ügyben meg se merek szólalni. :) Írtad már, hogy csörög valami. Az megoldódott? Tank nekem is rezonál. 3 ponton van a felfogatás csavarral+ van az alján két pöcök. Itt nálam csőszorító bilincshez hasonló cucc van a kettő közt. Kevésbé fog rezonálni, ha feltöltöd üzemanyaggal. :)
Itt tartok: Kiégettem a kipufogót és a tartozékait, a fúrt lyukakat csavarokkal befoltoztam. Beállítottam a gyújtást és a megszakító hézagot, gyertyahézagot. Összeraktam a motort és pöccre indult.
A váltóból kivettem a csavart, de sajnos így sincs 3. sebesség. Pedig nagyon jól menne a gép, erős, húz, mentem pár kört az utcában utána kivettem a gyertyát és őzbarna volt. :)
A kuplung valóban kopott, mert ha azt akarom hogy ne csússzon, akkor éppen hogy kiemel. Még meg lehet találni a kompromisszumot, de a lamellákat cserélni kell.
A váltóban mi az ami elkophatott, hogy nincs 3.?
A tankja egy bizonyos fordulatnál csúnyán berezonál. Nem volt azon gyárilag egy ilyen gumis pánt féle ami leszorította?
Akkor valaki "ügyes" volt, ki tudta szedni a tompítót, hogy fúrjon bele. Igen, a kiégetés javasolt. Főleg az Arol 2T olajnál. Régen meg csak ásványi volt.
Ha nálad nem ugy néz ki a csavar az nem azt jelenti hogy blokkhúzás lesz az illetőnél....Ráadásul az a csavar gyári. Jól mondja Tamás lehet az oka hogy nincs 3. Bár a kapcsoló szerkezet kopásából adódik igazából, de egyszerűbb így "javítani" (csavarcsere) :)
A teljes elkormolódás lehet a rövid utak miatt, gondolom a piszkos légszűrő, karburátor (túl dús keverék) és a nem megfelelő gyujtás szög miatt is. Nem ég ki tökéletesen a rendszer. Amennyire ez el volt tömődve, az nem semmi...
Megpróbálok 3.-ba váltani csavar nélkül, aztán ha sikerül kicserélem süllyesztett fejűre.
A hangtompítót ki lehet szedni, sőt ugyan olyan, mint a Babettáé csak az kisebb. Azért kérdeztem a lyukakat, mert a babettáén sincs ott az a két (4) lyuk, azért fúrták rá annak idelyén, hogy erősebb legyen. Inkább kitakarították volna a kipufogót. :)
Minden fokozat között van üres gyárilag. Nem lehet állítani rajta. Azt a kapcsoló szerkezet kapcsolgatja és tartja bent a fokozatot a helyén. Vedd ki azt a csavart és úgy próbáld meg harmadikba tenni. Azért volt nekem is benne olyan alacsonyabb fejű csavar hogy ne akadjon bele a váltó szerkezet karja.
Gyertyát nézve, megy az a henger csak nem ég ki rendesen. Kipufogó is ilyen. De nem ez a baja, ez csak valaminek a folyománya. Hangtompítóra fúrtak is két lukat igényesen. Be kell foltozni vagy raksz bele egy másikat.
Úgy tűnik, nem úszod meg blokkszéthúzás nélkül. Annak a csavarnak a feje nálam nem is úgy néz ki.
Eredeti kipufogód van? Nem túl rég érdeklődtem takarítás ügyben, kiderült, hogy a hangtompítót nem lehet kiszedni. Emiatt valószínű, hogy a tompítóba fúrt lyuk utólagos.
Szédszedtem mindent. A gyertya kormos volt. A kipufogó rendszerben egy egész szénbánya volt csoda, hogy még beindult. Minden kipufogó alkatrészt, csövet kiégettem. A gyertyahézagot beállítottam. A hangtompítón látható lyukak mindegyike gyári, vagy utólag fúrt is van közöttük? A váltónál valszeg ki van kopva valami, mert elég hosszú úton nem csinál semmit a tolóka, csak üresjáratban fordul a lemezke. Viszont nem tudtam kiszerelni, mert a váz útban van. Lefényképeztem a csavart.
Szóval 14 évig használták és 14 ezer km van benne. Egy év alatt 1000km. Ha munkanapokkal számolok (mert állítólag munkába jártak vele, akkor az 4km naponta. 2km oda, 2km vissza. Ezért lehet elkokszolódva az egész rendszer. Azokat a nagy széndarabokat közvetlenül a hengerfalból vettem ki. A könyököt fél óra alatt húztam ki a dobból... Na én is megyek munkába. Írjatok, ha tudtok valami okosságot mondani! :) A váltó az nyagyon idegesít!