igen, jogos, nincs nálam az autó, az illető alatt készül széthullani, rengeteg olajat fogyaszt valamiért, amikor ott voltam nála, nem néztem alá.
Jópár mocit szétszedtem már, csak ha olyan mint pl egy renyó, hogy csak kiemelve lehet hozzáférni a karterhez, akkor nem vállalom be. Csókos munka lenne, ráadásul. :(
Az itt lévő társaság, véleményem szerint 90, de lehet kicsit több százaléka, csak tulaj, nem szervizes/szerelő, és illetve ezermester :) lehet ennek fényében nem írnak. Nemtovábbá, minden nemű rosszindulat és piszkálódás nélkül, nem tart sokból lehajolni 2 irányból és benézni alá. Gondolom Te sem az adott szakmában dolgozol :) Amúgy le lehet venni, az, hogy belóg e valami alá nem emlékszem, de 2x levettem már. Mit takar a millió darabra szedés amúgy? vagy mi az oka?
A Kalosnak az olajteknője(karter) könnyen hozzáférhető alulról? Vagy takarja motortartó bölcső? (szét kellene szedni egyet kismillió darabra, de motorkivétel nélkül)
Gondolom az összes motortípusnál ugyanaz a helyzet.
Daewoo kalosom van 1,4-es ! Mi lehet az a "Búgó" hang ami csak ötödik sebességben kb 2500-as fordulatnál 90km-es sebességnél jelentkezik. Valahol elől a motornál valahol lent , a pedálokon is érezhető egy kis vibráció. Tapasztalt e valaki más is ilyent és talált e rá megoldást?!
Az elmúlt 1 hétben többször is gond volt (hideg)indításkor az autómmal. Nem tartotta az alapjáratot és képtelen voltam elindulni, mert gázadásra gyakorlatilag lefulladt.
A 2. vagy 3. alkalommal figyeltem fel arra, hogy annak ellenére, hogy hideg volt a motor a víz hőfok jelző majdnem üzemi hőfokot mutatott. Utána párszor rendesen indult, el is feledkeztem róla. De ma reggel újra kezdte és akkor gondoltam arra, hogy az lehet a hiba, hogy a motor hideg, de meleg motorba való keveréket kap és ezért nem megy. Attól a pillanattól kezdve amikor a motor hőmérséklete utóléri a mutatót :) tökéletesen működik.
Jól gondolom, hogy a hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő szart be? Ez hol található az autón?
Szia ! Érdeklődnék hogy a motorból halható kopogós,fémes hangok, amit irtál ,kaptál esetleg választ ?Mi most vettük meg az autót és én is hallok némi ilyesfajta hangokat .1,2 SOHC 2006-OS Válaszod előre is köszönöm !
Na most már hogy ennyire belementem a témába, megmértem a min. áramfogyasztást, 0,00A :) Most jön még utoljára az önindító, van egy akkuteszterem 500A műszerrel, szétszedem, és annak a segítségével megmérem az önindítót, csak egy vezetéket kell átcsavaroznom, kiiktatva a fokozat terhelőt, ha végeztem utána visszakötöm és kész is! Remélem itt is minden rendben lesz!
Na meglett a probléma, hogy más ne járjon így leírom, egyesével kiszedtem a biztosítékokat, és a beltér világításnál csökkent le az áramfogyasztás, a csomagtartó világítás kapcsolója szívatott meg egész éjjel világított a (0,8A) 10W-os szofita izzó, ami úgy látszik elegendő ahhoz, hogy így leszívjon egy új akkut, egy 4 éveset meg kivégezzen, bár a réginél az volt a helyzet, hogy amikor legutóbb megjöttünk vele, kipakoltunk a csomagtartóból lecsuktam és égve maradhatott az izzó, bejártam a garázsba, és 9 napig világított. A 100A-os műszerrel meg az a helyzet, hogy valszeg nem 100-ig mér, hanem kevesebbig, már nem tudom honnét van, de lehet, hogy valaki mókólta, mivel amikor lekapcsolt a 10W-os szofita izzó több mint 10A áramesést mutatott!
Sziasztok, meghalt az akku az autóban (1.2 aveo még a régi kalos) vettünk bele újat, de egy nap után annak is lecsökkent a feszültsége, 12.09V-ra, nyilván valami leszívja! Az ampermérő be is bizonyította, alaphelyzetben (gyújtás nélkül) 15A áramfelvétele van, mi lehet ez a hatalmas fogyasztás? Semmi extrát nem raktunk bele, majd később ez a 15A egy kicsit csökkent, de nem sokat, igazából az önindítót akartam kimérni ezért egy 100A-s műszert raktam rá, de a kocsit elindítva kiakadt a műszer, az önindító 800W-os, (ez feszültségtől függően 58-66A lehet) ezért gondoltam a 100-as műszer elég lesz, de tévedtem. Elképzelhető, hogy az önindító sincs már jó állapotban! Még a biztosíték tábláról lenne jó egy leírás, hogy mi mihez tartozik, egyenként kihúzogatva, talán meglenne az "áramlopó"! Ha valakinek van ötlete kérem ne tartsa magában.
Meg is van a hiba. A kipufogó csöve egész szép, a felxicsövet már kellett cserélni tavaly, a hátsó dob oldalán látni hólyagosodást, szerintem hamarosan cserés lesz... de a hiba a hátsó- és a középső dob találkozásánál van. A középdob csövéről letört a flansni a hegesztés mellett. Ezt mondjuk nem annyira értem, mert ha ez egy kezelt kipufogó (és biztosan az, mivel mindenhol máshol szép horganyzott szürke színe van), hogyan tud a hegesztés mellett annyira elrozsdásodni, hogy eltörjön... Hívtam szakembert, azt mondta, ha enged annyit a cső, hegeszt rá egy új flansnit és az elég lesz.
Más. A különböző gyártók terméke közötti árkülönbséggel kapcsolatban nekem az a tapasztalatom, hogy - ha valaki meg tudja/akarja fizetni - a drágább a jobb választás. A hobbi faros Skodán használtam olcsó Ferroz dobot, de rémes, repedtfazék hangja volt és hihetetlenül gyorsan kilyukadt, aztán vettem bontott gyárit, aminek gyönyörű selymes hangja volt, de a Ferroznál is kevesebb ideig bírta, aztán vettem egy Bosalt, ami 3x annyiba került, mint a Ferroz, de már szemre is egészen más minőség, vastagabb anyagból van és a súlya is majdnem kétszer annyi, a hangja pedig, min a gyárié. Ez 6 éve van fenn, komolyabb rozsdásodás még nincs rajta.
A megoldás DelSonar fogyasztásában a "Bp és környéke".
Ha lenne olyan szakasz ahol 2-esnél feljebb tudnék kapcsolni, és 20 méternél többet tudnék egyenletesen menni felmelegedett autóval, vsz. nálam sem lenne 10 liter. Az "ekkora szórás" pedig akkor akkor nem jelentkezne, ha egyáltalán nem mennék vidékre, akkor meglenne a stabil 9-10 liter. Nyáron 8-9.
Ennyit jelent a 100% Bp, rövid út, soha nem bemelegedő autóval. Hamár bele tudnám venni az "...és környéke" részt, az feltételezi, hogy bemelegszik a kocsi, és nem kell nonstop lefékezni.
Cserébe ha megyek vidékre a 6-os úton, megállás nélkül, meleg autóval, csúcsidőn kívül akkor pedig kijön a 6-6,5l/100km. A rekordom úgy emlékszem 5.75 volt
Szerintem nincs semmi szokatlan sem DelSonar, sem phillipo654 fogyasztásában, ez főleg a felhasználás helyétől függ.
Tessék kipróbálni fent említett közlekedési formát, sok helyben állással, de járó motorral, sok fékezéssel, és máris kijön a 8 fölötti fogyasztás, nem kell hozzá versenyezni.
Van egy 1.6-os benzines Qashqai-om is, ha azzal megyek városban ugyan ilyen körülmények között, az is pont ennyit eszik. Ennyit számít a hideg motor, a rövidtáv, és a bp-i dugó.
Csatolok én is képet, jól látszik, hogy mikor szabadult ki a kocsi a várostáblán túlra.
A "férfias " hangról: Mielőtt a kipufogót cseréled, nézd meg a szívócsövet! Olcsóbb és gyorsabb. Nekem hasonló gondom volt, többszöri alánézéssel sem találtunk hibát, aztán légszűrőcserekor gyanús lett, hogy 10e km után milyen tiszta még... A kis sumák fals levegőt szívott, ami természetesen nem látszott. Ha ez a gond, vigyázz, az 1,4-es és a 2,1-es szívócsöve nem ugyanaz!
15 évesen úgy tűnik az 1,2-es ötajtós gépmadár férfiasodni kezdett. Meglehetősen érces hangja lett az elmúlt héten. Sanszos, hogy a kipufogóból elfogyott az anyag. Ha cserélni kell valamelyik részét, hol érdemes venni és milyet? Lehet-e értelme gyári bontottat keresni utángyártott új helyett? Aki részben vagy egészben cserélt kipufogót a Kalosán, kérem adjon tippet vagy tanácsot! Köszönöm előre is!
Ha az említett "hely" Bp, és reggel-esete dugóban mész vele, akkor a 10 liter teljesen normális. Nekem az 1.2-es eszik ennyit télen, mire napi 2x végigaraszolok 6km-t.
100% országúton a 6 alatti fogyasztás is elő tud fordulni, a vegyes átlagom inkább 7 körüli."
Nem, a tied 6,7-10.39-ig bármit fogyaszt, az enyém az 7,4 - 8,6 között, télen-nyáron, vegyes használatban. Hülyét is kapnék ha 9 liter fölött fogyasztana, nem is tudom hogyan kellene még jobban hajtanom ahhoz a gépet.