Szép sima aszfalton vagy betonon lehet közel 300-al letenni, birkalegelőn inkább a fele javasolt.
1. Tudtommal sem az An-225, sem pedig a Ruszlán nem üzemeltethető előkészítetlen talajú reptérről.
2. A 150km/h mint leszállási sebesség nagy jet gépeknél egyszerűen nem reális, tán még az An-72/74, és a Jak-40 sem tudja, de azokat azért amúgy sem nevezném nagynak. Az Il-76 és az An-22 (mint nagy, szükség esetén fűről is üzemeltethető típusok) meg egész biztosan lényegesen magasabb sebességgel szállnak le, de a Herkules és a C-17 is. (A turbopropokra is minimum 100-110 csomót tippelek, a jetekre pedig 125-130 körülit akkor is, ha amúgy könnyűek.)
> Teljesen laikusként kérdezem, hogy képes ilyen "lassan" repülni.
Ex-szovjet gép típusoknál figyelembe kell venni, hogy szinte mindegyik az "előkészítetlen talajú" (füves vagy földes mező) reptéri üzemelésre is gondolva lett megtervezve. Ott pedig igen alacsony leszálló sebesség szükséges, hogy az egyenetlen felületen ne durranjanak ki a kerekek. Szép sima aszfalton vagy betonon lehet közel 300-al letenni, birkalegelőn inkább a fele javasolt.
Milliószor néztem a leszálló jumbokat és hasonló méretű gépeket, milyen lassúak, aztán mikor működni kezdett a fr24.com (vagy inkább az elődje), akkor láttam, hogy azonos távolságban, magasságon, sebességgel repülnek, mint mondjuk az A310-esek, mégis úgy tűnnek, mintha sokkal lassabban repülnènek.
Az átlagember a nagy dög gépeket mindig lassúnak és túl alacsonyan szállónak látja. Közben meg nem fele olyan magasan van, hanem kétszer olyan nagy! :)
Értem. Amikor már landolt, tényleg gyorsan gurult, de a levegőben rém lassúnak tűnt. Persze az is igaz, hogy utasszállítót még nem láttam ilyen alacsonyan repülni, kivéve fel és leszállást:)
Feketefelho hozzászólását kiegészítve, azért is tűnik lassúnak, mert baromi nagy, nem vagyunk hozzászokva ilyen nagy repülő tárgyakhoz. Ha csak másodpercenként 1-szer teszi meg a saját hosszát, az is 80 m/s sebesség, azaz 288 km/h.
(Egy 130-al menő, szemre már gyors személyautó, másodpercenként kb. 8-szor annyit tesz meg, mint a saját hossza.)
A nagy méret miatt messziről észre is veszed, és hát persze, hogy onnan még percekig jön... Egy kis business jetet fele távolságból se vennél észre.
Az FR24 földfeletti sebessége ADS-B-s gépek esetén teljesen megbízható. (MLAT-al detektált gépek esetén már sokkal kevésbé)
Egyrészt a látszat csal : szerintem valójában 200-300 km/h körüli tartományban bír repülni. Másrészt ugye arra tervezték, hogy NAGYON nehéz dolgokat cipeljen. Ezáltal a nagyon nagy szárnyfelületen tetemes felhajtóerő keletkezhet. Feltételezem, hogy üresen érkezett Varsóba, azaz így "könnyű" volt a szárnyfelülethez képest. Ezáltal relatív kis(ebb) sebességgel tudott manőverezni, mintha meg lett volna pakolva.
Teljesen laikusként kérdezem, hogy képes ilyen "lassan" repülni. Mikor egyszer itt járt egy (azt hiszem 26-os), megláttam vezetés közben, volt időm leparkolni, elővenni a telefonom, és még jó pár percig videózni, pedig nagyon alacsonyan szállt. Akkor is iszonyatosan lassúnak tünt.