Keresés

Részletes keresés

BENczúr utca Creative Commons License 2020.04.15 0 0 32141

A mai harmadik (és legérdekesebb) 747-es már Ukrajna felett hasít, sajnos sötétben érkezik.

feketefelhoo Creative Commons License 2020.04.15 0 0 32140

Most ment el a CargoLux. Nagyon meg lehet pakolva, igen laposan emelkedik.

 

czy Creative Commons License 2020.04.15 0 0 32139

:)

Előzmény: nifewanderstahl (32136)
fververvev Creative Commons License 2020.04.15 -1 0 32138

Mmnem írom újra: mért adatok alapján optikai csalódás.

Előzmény: BJani (32137)
BJani Creative Commons License 2020.04.15 0 0 32137

Szép sima aszfalton vagy betonon lehet közel 300-al letenni, birkalegelőn inkább a fele javasolt.

 

1. Tudtommal sem az An-225, sem pedig a Ruszlán nem üzemeltethető előkészítetlen talajú reptérről.

2. A 150km/h mint leszállási sebesség nagy jet gépeknél egyszerűen nem reális, tán még az An-72/74, és a Jak-40 sem tudja, de azokat azért amúgy sem nevezném nagynak. Az Il-76 és az An-22 (mint nagy, szükség esetén fűről is üzemeltethető típusok) meg egész biztosan lényegesen magasabb sebességgel szállnak le, de a Herkules és a C-17 is. (A turbopropokra is minimum 100-110 csomót tippelek, a jetekre pedig 125-130 körülit akkor is, ha amúgy könnyűek.)

Előzmény: nifewanderstahl (32135)
nifewanderstahl Creative Commons License 2020.04.15 -3 1 32136

> Kínából simán el kéne tudnia jönni egy tankkal...

 

Az An-225 öt tankkal is eljön, csak olyankor minden 2000km-enként le kell szállnia kerozint utántölteni:

 

https://www.antonov-airlines.com/wp-content/uploads/2019/01/transportation-of-five-T-72-tanks-253.8-tonnes-1024x646.jpg

Előzmény: BJani (32108)
nifewanderstahl Creative Commons License 2020.04.15 0 0 32135

> Teljesen laikusként kérdezem, hogy képes ilyen "lassan" repülni.

 

Ex-szovjet gép típusoknál figyelembe kell venni, hogy szinte mindegyik az "előkészítetlen talajú" (füves vagy földes mező) reptéri üzemelésre is gondolva lett megtervezve. Ott pedig igen alacsony leszálló sebesség szükséges, hogy az egyenetlen felületen ne durranjanak ki a kerekek. Szép sima aszfalton vagy betonon lehet közel 300-al letenni, birkalegelőn inkább a fele javasolt.

Előzmény: syssy48 (32121)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.04.15 -1 0 32134

Kéne szólni nekik :)

Előzmény: fververvev (32133)
fververvev Creative Commons License 2020.04.15 0 0 32133
Előzmény: feketefelhoo (32132)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.04.15 -1 0 32132

Mostanában ezek ketten folyton együtt repkednek. Miért ?

 

fververvev Creative Commons License 2020.04.15 -3 0 32131

Kár röhögni, tényleg így van.

Milliószor néztem a leszálló jumbokat és hasonló méretű gépeket, milyen lassúak, aztán mikor működni kezdett a fr24.com (vagy inkább az elődje), akkor láttam, hogy azonos távolságban, magasságon, sebességgel repülnek, mint mondjuk az A310-esek, mégis úgy tűnnek, mintha sokkal lassabban repülnènek.

Előzmény: syssy48 (32130)
syssy48 Creative Commons License 2020.04.14 0 0 32130

:DDDDDDDDDDD

Előzmény: még1MbR (32129)
még1MbR Creative Commons License 2020.04.14 0 1 32129

Az átlagember a nagy dög gépeket mindig lassúnak és túl alacsonyan szállónak látja.
Közben meg nem fele olyan magasan van, hanem kétszer olyan nagy! :)

syssy48 Creative Commons License 2020.04.14 0 0 32128

Értem. Amikor már landolt, tényleg gyorsan gurult, de a levegőben rém lassúnak tűnt. Persze az is igaz, hogy utasszállítót még nem láttam ilyen alacsonyan repülni, kivéve fel és leszállást:)

Előzmény: BJani (32127)
BJani Creative Commons License 2020.04.14 -1 0 32127

Feketefelho hozzászólását kiegészítve, azért is tűnik lassúnak, mert baromi nagy, nem vagyunk hozzászokva ilyen nagy repülő tárgyakhoz. Ha csak másodpercenként 1-szer teszi meg a saját hosszát, az is 80 m/s sebesség, azaz 288 km/h.

(Egy 130-al menő, szemre már gyors személyautó, másodpercenként kb. 8-szor annyit tesz meg, mint a saját hossza.)

A nagy méret miatt messziről észre is veszed, és hát persze, hogy onnan még percekig jön... Egy kis business jetet fele távolságból se vennél észre.

 

Az FR24 földfeletti sebessége ADS-B-s gépek esetén teljesen megbízható. (MLAT-al detektált gépek esetén már sokkal kevésbé)

Előzmény: syssy48 (32121)
Ridley4Lev Creative Commons License 2020.04.14 0 0 32126

Még Kínában: 

Előzmény: feketefelhoo (32122)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.04.14 -1 0 32125

Meglepő, hogy áruval megpakolva nyomtak egy áthúzást :)

Előzmény: Ridley4Lev (32123)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.04.14 -1 0 32124

138 kts (csomó) volt a talajhoz képest mért sebessége, feltéve, hogy nem csal sokat az FR242.

 

Ez pedig 255 km/h

Előzmény: syssy48 (32121)
Ridley4Lev Creative Commons License 2020.04.14 0 0 32123

Megpakolva árut hozott Kínából. 

Előzmény: feketefelhoo (32122)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.04.14 -1 0 32122

Egyrészt a látszat csal : szerintem valójában 200-300 km/h körüli tartományban bír repülni. Másrészt ugye arra tervezték, hogy NAGYON nehéz dolgokat cipeljen. Ezáltal a nagyon nagy szárnyfelületen tetemes felhajtóerő keletkezhet. Feltételezem, hogy üresen érkezett Varsóba, azaz  így "könnyű" volt a szárnyfelülethez képest. Ezáltal relatív kis(ebb) sebességgel tudott manőverezni, mintha meg lett volna pakolva.

Előzmény: syssy48 (32121)
syssy48 Creative Commons License 2020.04.14 0 0 32121

Teljesen laikusként kérdezem, hogy képes ilyen "lassan" repülni. Mikor egyszer itt járt egy (azt hiszem 26-os), megláttam vezetés közben, volt időm leparkolni, elővenni a telefonom, és még jó pár percig videózni, pedig nagyon alacsonyan szállt. Akkor is iszonyatosan lassúnak tünt.

Előzmény: feketefelhoo (32120)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.04.14 0 0 32120
Előzmény: BENczúr utca (32118)
CargoBridgeWay Creative Commons License 2020.04.14 0 0 32119

Igen, Sok élő közvetítés volt v. Még van a youtubeon akkor lehetett láttam a beköszönését 

BENczúr utca Creative Commons License 2020.04.14 0 1 32118

Beköszönt, látszott, hogy integetett a szárnyaival.

Előzmény: CargoBridgeWay (32117)
CargoBridgeWay Creative Commons License 2020.04.14 0 0 32117

Elsőre valamiért nem sikerült leszállni a pilotának

czy Creative Commons License 2020.04.13 0 0 32116

Szerencséjükre :)

Előzmény: BENczúr utca (32114)
BENczúr utca Creative Commons License 2020.04.13 0 0 32115

Ők tankolnak is biztosan útközben és szerintem Kínában pihenőznek.

Előzmény: czy (32112)
BENczúr utca Creative Commons License 2020.04.13 0 0 32114

Nem én szervezem... :)

Előzmény: feketefelhoo (32113)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.04.13 0 0 32113

Miért nem ülnek át repülés közben ?

Előzmény: BENczúr utca (32109)
czy Creative Commons License 2020.04.13 0 0 32112

A Wizz is így csinálja?

Előzmény: BENczúr utca (32111)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!