Még egy jól felkészített autóval is történhet ilyen hosszú úton valami probléma
Egy jól felkészített autónál kb. akkora a meghibásodás valószínűsége, mint egy jól felkészített repülőgépnél. Ha mégis beüt a krakk, akkor letolom az út szélére (ha van) és hívom a non-stop assistance szolgáltatást, repülővel ugyan ez a levegőben...
Porsche Hungária szervizben szoktam az időszakos szervizeket végeztetni, cserébe ingyenesen jár Európán belül az assistance, ahogyan előttem leírták azokkal a szolgáltatásokkal. :-)
Barátaim egy autóval 4-en holnap az esti órákban indulnak Sartiba. Aki esetleg járt a napokban a Röszkei határon, azoktól érdeklődnék, hogy milyen a határ, időben mennyire számoljanak? Előre is köszönöm az infót.
sztem meg nem is kért tanácsot. elmondta, h miért választ más eljutást, ti meg megpróbáljátok meggyőzni (ahogy az itteni autós topikosok általában ezt teszik, mikor ez a téma előkerül :) ), h de pedig az autó az egyedüli üdvözítő és legesleg. pedig nem az.
Neked meg azt nem sikerül megértened, hogy nem afrikába mész...
Ha nem kötsz olyan biztosítást ami assistance szolgáltatást is tartalmaz akkor elmented a telefonodba egy hazai autómentős számát és ha beüt a vész, tíz-tizenöt órán belül ott van érted. De ha nem akarsz élni ezzel az opcióval, akkor amerre jársz, ott is emberek élnek, vannak szakszervizek akik semmivel sem rosszabbak mint pl. a hazaiak.
Vitatkozni nincs kedvem, Te nem tanácsot hanem megerősítést keresel.
Ha félelmed van az autó vonatkozásában, akkor köss itthon, éves Euro Assistance biztosítást. Nekem 8 éves Dacia Logan-om van (féltestvére a Thalianak). Nekem egy évre 18 ezer és akár szerbiában, akárt görögországban ha elromlik az autód, fizetik a javítást, max 2 nap szállást, ha meg nem javítható, a hazafuvarozást. Van 10+-os díjcsomag is, a 10 évnél régebbi autókra is (max. 15 évesig lehet biztosítást kötni).
Nem sikerült megértened, nem a vezetéssel van bajom, hanem ha műszaki probléma van, akkor annak intézésével vannak aggályaim.
Ha Pesten történik ilyesmi, letolom az autót az útról, telefonálok egyet és jönnek "megmenteni", vagy buszra ülök és majd "visszatérünk a problémára".
Ha tőlünk nyugatabbra történne ilyesmi (Németországnál messzebb még nem mentem) számíthatok arra, hogy korrektül megcsinálják, fizetek és mehetek tovább. Tőlünk keletebbre nem bízom abban, hogy ez ennyire simán menne.
Egy másik fórumon az idén is olvastam, hogy megbízható szervizt kerestek Thessaloniki környékén, vagy egy másik esetben megadták milyen alkatrész kellene és hogy lenne e valaki, aki elvinné nekik.
Még egy jól felkészített autóval is történhet ilyen hosszú úton valami probléma, s mivel nagyon nem értek hozzá, így engem jobban aggaszt.
Pesten rosszabb vezetni. Ráállsz az autópályára aztán Szerbiában egy kicsit lejössz róla meg Makedóniában is egy kicsit lejössz róla oszt jónapot. Viszont ahol nem pályán mész ott meg többségében gyönyörű helyeken vezet az út.
4-5 euró per nap a nullázó önrész, nincs semmi átverés, nincs előleg, egyszerű, laza, görögös ügymenet. a műszaki hibától pedig pont bérlésnél nincs miért tartani: 0-24 órás ügyelet, baj esetén mennek, javítják, kicserélik az autót. persze várakozni nyilván kell, kellemetlennek kellemetlen, háta közepére nem hiányzik az embernek, de más aggódni való ezzel nincs.
Thaliám van. Maga a távolság nem lenne akadály, vezettem már ennyit nem egyszer.
Csak nem a balkánon.
Ami visszatart, hogy 4 nő nulla műszaki tudással, mi van ha történik valami az autóval. Kiben bízhatok ha sufniszervíz, vagy ha hivatalos márkaszerviz akkor pedig drága és ott is átverhetnek. Így nézve már nem is tűnt olyan drágának az a repülő.
Autóbérlést néztem, a helyzet hasonló, nincs baj, míg nincs baj. A különböző önrészekkel, biztosítékokkal együtt már nem tűnt olyan vonzónak a lehetőség. Az idén pedig a pihenés volt a cél. Ki sem mozdultunk Sartiról.
Tavaly a fiam is jött velünk, amerikai focizik, sejtheted, nem lehet beültetni akármilyen autóba, a Thaliába is nehezen fér be a maga 2 méteres magasságával.
már öngól a repülés - márhogy neked. ez a szó lemaradt. :) amúgy ha nem fővárosi vagy, akkor is csak töredékét koptatod, mint amennyit így, max. az arányok romlanak, igaz, azok akár jelentősen is. de a lényeg szempontjából amúgy ez mindegy is, mert pont arról beszéltem, h mindenki esete más, és rengeteg a változó: ki hol él, kinek milyen autója van, hányan utaznak, hová utaznak, mennyiért veszi a repjegyet, milyen autókölcsönzőt talál, mekkora autót bérel, szereti-e magával cipelni a fél háztartását... és ezek még csak az anyagi szempontok, van legalább ennyi azon túli is.
szóval én csak azt akartam elmondani, h egyáltalán nem lehet azt így kijelenteni, h valami teljesen földről elrugaszkodott, anyagilag okvetlenül ráfizetés dolog repülővel utazni, mert nem feltétlenül az. még ilyen 1000 km körüli távolságra sem. hosszabbra, vagy amikor már komolyabbat kell kompozni meg pláne nem.
Plusz, nem az én kocsimat koptatom, és ha beleveszem az időbe, h el kell menni a reptérre, h ott is kell várni a tranzitban, akkor is lényegesen gyorsabb és kényelmesebb.
Amennyiben a fővárosban élsz. Amúgy meg fel kell jutni, meg kell oldani a saját autó elhelyezését i tak dajse... Én itthonról három óra alatt jutok el a repülőtérre. Ha ehhez hozzáveszem a görögországi várakozásokat és járulékos költségeket, már öngól a repülés.
Szerintem is mindenki úgy osztja be a rendelkezésére álló időt és pénzt, ahogy azt jónak tartja!!!
Autós családban nőttem fel (a családi albumban vannak olyan képek a családról az Északi tenger partján, vagy az Adria déli részén, amire én magam nem is emlékszem, mert még olyan kicsi voltam, hogy nem is emlékezhetek rá), ezért nekem az elsőszámú közlekedési eszköz, kirándulási forma, nyaralási alap az autó.
Ettől függetlenül, ha bruttó 4 nap van egy római, vagy párizsi városnézésre, akkor eszembe se jut autóba ülni, hanem akkor irány a repülő.
Ha viszont valaki 14 napra megy Görögországba (a szárazföldi részre) nyaralni, akkor mindent egybevetve szerintem előnyösebb autóval menni.
Ez is egy régi vita, amire nincs igazán megoldás, mert ez nem is csak anyagi kérdés. Például én végig nem gyűrném a Balkánt egy észak-görög nyaralásért autóval, még ha olcsóbb, akkor sem. Déli szigetekre meg aztán végképp nem. Mást meg ez nem fáraszt, sőt szórakoztat.
Viszont, azért a matekod cizellálnám. :) SKG-ba a legjobb jegyár idén 7.5e volt-retúr, nem egy irány. Én idén szept. elejére 9-ért vettem, szintén retúr. Aztán, sokan vagyunk olyanok, akik nem szeretnek sok csomaggal utazni, hanem mindazt, amit úgy tennénk be a csomagba, hogy ki tudja, hátha egyszer jól jönne, azt mind otthon hagyjuk. :) Így nálunk a feladott poggyász díja sem jön hozzá.
2x120 euróért transzfert fizetni egyáltalán nem kell. Autót a reptéren érdemes már beszerezni, egyrészt mert olcsóbb, másrészt mert nincs fenti transzferköltség. Megint saját példa: öt napra 110 euró volt egy kocsi, úgy, h baj esetén nulla euró lett volna az én felelősségem (ha vállaltam volna önrészt, akkor meg csak 90 lett volna az ár).
Szóval, ez a mostani Chalkidiki utazási költsége 18 ezer forint és 110 euró volt, öt napra (és most abba bele sem megyek, h mivel van wizz credit cardom, így a jegyet pontokból fizettem, tehát effektív forintomba nem is került). Egy hétnél ez további negyven eurót jelentett volna még. Ez abszolút versenyképes az autós árral, főként, ha nem csak az üzemanyagot számolja az ember, hanem a futást is... Plusz, nem az én kocsimat koptatom, és ha beleveszem az időbe, h el kell menni a reptérre, h ott is kell várni a tranzitban, akkor is lényegesen gyorsabb és kényelmesebb.
Persze mondom, lehet ezt egyénenként is sokféleképpen matekozni; a lényeg, h bizony könnyen megesik, h megérheti még anyagilag is a repülős út.
Értem én ezt a nagy repülőmániát, csak fel nem foghatom.
A legjobb esetben 1 főnek 1 irányba a repülőjegy BUD-ról SKG-ra 10 eFt, 4 x 2 10 az 80 eFt. A poggyász legjobb esetben 1 főnek 1 irányba 5 eFt, 4 x 2 x 5 az 40 eFt.
A transzfer 2 x 120 euró, az 240 x 300, vagyis 72 eFt. Ehhez jön a helyi kocsibérlés, ha mozogni is akartok, az is megvan vagy 100 euró.
Ez így együtt már 220 eFt. Ebből a pénzből már nemhogy oda-vissza megjárjátok négyen az utat egy kisfogyasztású dízel autóval, hanem már tudtok is venni egy kisfogyasztású dízel autót :-)
4 fő, 4 bőrönd, a transzferszolgáltatást választottuk 120 euro/irány/autó.
Sithon travel, mikrobusszal jöttek értünk, teljesen korrektek voltak.
A távolsági busz lehetőségét gyorsan elvetettük, többszöri átszállás, hosszú menetidő, nekünk a kényelem megért ennyit.
Maga a repülőjegy nem drága, ha most megnézed az árakat, láthatod. Tavaly is hasonló áron vettük meg még szeptember elején idén júniusra. Figyeltem hogyan mozognak az árak, gyakorlatilag végig ennyi maradt.(kis mozgás persze volt) A bőröndök meg tudják drágítani az utat tavaly 4.500,- most 7.750,- irányonként/db.
- árak: boltban itthon plusz 10-15 %, gyros 2.50, tavernában egy átlagvacsora 20-25 eur két főre, frappé 1.50-2.50, napágyaknál 3. autóbérlést érdemes már a reptérre kérni, hiszen akkor nincsen transzferköltség sem. most szeptember elején 22 euró volt így egy kiskocsi, nullás önrészes biztosítással együtt.
Repülővel szeretnék menni Thessalonikibe, onnan pedig Sartiba. Kérem akinek van tapasztalata, az írja meg nekem, hogyan érdemes menni. (Busz, taxi, transfer?) Mennyibe jön ki Thasaloniki-Sarti oda vissza? Ft/Euro
Budapest-Thessaloniki repülőjegy nektek oda vissza mennyibe került?
(Ja amúgy ennyien utaznánk: 2 felnőtt és 2 tizenegy-év alatti gyerek.)
Továbbá most milyen árak vannak Sartin? (Éttermek, Élelmiszerek, Autó bérlés stb.)
Én már sok helyen nézegettem de nem tudok eligazodni. Segítenétek, tanácsolnátok?