Próbálok keresni 200d motorról robbantott ábrát, de sehol sem találok. Tud valaki egy helyet, ahol használható ábrákat tudok letölteni? Különösen a hengerfej érdekel, hogy a lánc csillapítók hogy vannak ott gyárilag, de minden rajznak nagyon örülnék. A hengerfejet milyen nyomatékkal kell meghúzni? Segítségeteket előre is köszönöm.
Huhh, ez jó kérdés, szerintem érdemes a pappasnál próbálkozni, szerintem tudnak hozni. Én is csak hallottam róla, állítólag 15e körül mozog az ára, itt értekeznek róla, szerintem annyira nem hatékony, de legalább gyári(as) a cucc: http://www.benzworld.org/forums/w123-e-ce-d-cd-td/1675683-what-wattage-your-block-heater.html most kedvet is kaptam hozzá, csak ilyen időben nem használom a vasat :)
Némi tapasztalattal nem is a felujítás (inkább kipucolás) a nehéz, hisz ez egy sima bosch önindító,
csak néha úgy be vannak rohadva a csavarok, hogy a felnyitás több idő. Ajánlom, hogy jól fújd le csavarlazítóval kb két nappal a tervezett leszerelés előtt, komoly időmegtakarítást hoz. Egy satu is hasznos. És a kábeleket leszedés előtt memorizáld...
Köszönöm szépen a válaszod! Szívesen a gondjaidra bíznám, de néhány hét alatt már vége van a télnek, és igazából nagyon szeretném magam megcsinálni. Inkább megkérdezlek majd e-mail-ben, mit hogyan kell, és honnan lehet beszerezni a hozzávalókat. Régebben kisautókon (Fiat 500 és 850, Skoda 120) már csináltam hasonlót, szerintem ezzel is megbirkózom majd!
Mágneskapcsoló, bendix, forgótekercs, állótekercs, szénkefék. Szépen rendbe kell/lehet szedni. Ha gondolod, akkor megcsinálom Neked, csak ahhpoz le kell rakni a gépet pár hétre (időhiányban szenvedek). :)
A fabetéteket ki lehet szedni berakott műszerfalnál is, de ahhoz nagyon hajlékony kis kínai gyermekkezek kellenek és tudni kell, hogy minek hol van a pontos rögzítési pontja. Kínai gyermekkezem nem volt, de a pontos pozíciók tudatában sem tudtam leszedni bent lévő műszerfalnál.
Vízmelegítőből létezik a gyári 500W-os (ami a motor jobb oldalába, a leeresztőcsavar felett), továbbá lehet házias megoldásokkal is próbálkozni, ezekkel biztos nagyobb hatásfokot lehet elérni és olcsóbb a gyárinál. Szerintem ebben a kombiban is hasonló van: http://www.hasznaltauto.hu/galeria/2122601-7565976-63-0-0-0-0 De nem azért tart az ember állólámpát, mert az nagyon olcsó volna én a gyárit venném, ezek az autók túléltek 40 év balkánt...
Közben rájöttem, hogy az üzemanyag, ami a tankban van, nagyrészt még nyári, így simán lehet a dermedéstől is! Az első az lesz, hogy leeresztem a tankot! Az akksi új szinte, és mindig frissen töltöm indulás előtt, de az önindító valóban gyanús, mert egy hosszabb indítózás után hirtelen leáll és egy hosszút nyög csupán... Mit értetek a reszelés alatt? Szénkefecsere, és forgórész szabályozást? A vízmelegítőből csak 220-as létezik ugye? Olyat hol lehet beszerezni?
Az önindító reszelése nálam is meghozta a gyümölcsét, sokkal könnyebben forgatja át a motort, olyan is létezik, hogy az izzítógyertyák vékonyodnak el, ezáltal csökken a hatásfokuk. Sokak szerint a vízmelegítő is megoldást jelenthet az indítási problémák kiküszöbölésére, de egy csomó hidegüzemet (és kopást) biztosan meg lehet spórolni vele.
Ha szépen jár és tényleg érzésre semmi gondja, akkor az önindítót reszelném meg először. Persze, ha az akksi hibátlan. Volt már rengeteg ilyen problémám és az önindító gatyába rázása igen sokat lendített mindig a dolgon. Én ezzel kezdeném, ha a a többi rendben van szerinted. Ezzel veszteni se vesztesz, mert előbb utóbb úgyis meg kell csinálni. :)
Az általad leírtak bármelyike hozzájárulhat a nehezebb induláshoz, de sajnos a leggyakoribb a motor kopása és ezáltal kompreszióvesztése. Attól, hogy kopott egy motor még lehet szép egyenletes a járása. Én egy nyomásvesztességméréssel kezdeném, s ha az rendben van akkor érdemes tovább keresgélni. Ezeknek az izzitó gyertyáknak annyi az előnye a soros kötésűekhez viszonyitva, ha 1-2 bedöglik akkor a többi még mindig működik. Ezért figyelj oda, ha cseréled, az utolsó gyertyát a blokkra letestelő vezetéket kösd le, mert csúnya dolgokat bír művelni pár száz amper direktbekötve.
Köszönöm a gyors válaszod! Ezek szerint a relé csak egy plusz adalék, de nem szükséges mindenképpen, igaz? Értem én, hogy nem ezen múlik, de néha nem árt, ha gyorsabban mennek a dolgok... Amúgy a gyertyák közti vezetéket kell a szettben lévőre cserélni? A rövidebb izzítás jobban kíméli az akkumulátort? Az autó egyébiránt nagyon szépen indul melegen, egy mélygarázsban, vagy ha nem volt éjjel -15. Egyesek szerint a porlasztócsúcs is felelős lehet, meg esetleg az adagoló is. Amit csak azért nem értek, mert a motor gyönyörűen duruzsol, semmi jele hibának. Csak a reggeli indulás piszok nehéz... Persze az indítómotor is ludas lehet... Te mire gyanakodnál legelőször?
A két rendszer közt annyi az eltérés, hogy az egyiknél ki kell várnod a 30 másodpercet, a másiknál meg nem. Ha a motor rendben van és minden egyben van az autó motorjában, akkor a várakozási időn kívül semmilyen eltérést nem kellene érezned reggel. Ha hiba hiba hátán van, akkor mindegy milyen izzítód van, nagy változás nem lesz. Persze ha az akksi szar, akkor talán nyersz vele még pár hetet...
Próbálkozott már valaki izzítás átalakítással, hogy gyors izzítású gyertyákat lehessen betenni állólámpába? Találtam egy hirdetést, amelyben kifejezetten ilyen gyors izzítású rendszert ajánlanak, de Nekem úgy tűnik, hogy relé nélkül értendő. Lehetséges az, hogy ez így működne? És egyáltalán van értelme? Jobb indulást remélhetek?
Mostanság, ezekbe a hidegekben a szobából, frissen feltöltött aksival is nagyon gyötrelmes a reggeli indulás. Persze, tudom, hogy nem csak a gyertyák miatt lehet...
Szia! Nekem van két első ülésem. 115-ösé, világos szövetes. Megnézem milyen állapotban vannak, és írok , de csak kb. szerdán, vagy csütörtökön tudok. Feltéve hogy még aktuális lesz neked. Üdv: F
Azért, ha nem a száguldás a cél, akkor a 200D is nagyon jó. Nekem az van és őszintén megmondva sokkal jobban szeretem, mint a 280-ast. Igazi élményautózás.
Bár remélem lassan elkészül a 280-as kéziváltóval is, lehet, hogy majd az visszacsábít... :)
Jobban jössz ki, mintha itthon veszel valamit közel ennyiért, és ráköltesz még egy csomót.
A fogyasztással meg ne foglalkozzál, csak a 240D-nek van némi "dinamikája", a 220 és 200 D nagyon gyenge. Ez viszont vezetési élményt ad a 2,8-as hathengeressel. Még automataként is.
Tehát úgy értettem, hogy el tudnád-e vállalni a javítását, avagy az átalakítását? Csak azért pontosítottam, mert az előző hsz-mat újraolvasva, kicsit félreérthetőnek tűnt...