Külföldről behozott használt jármű első forgalomba helyezése:
- külföldi forgalmi engedély
- külföldi számla hiteles fordítással
- Származás ellenőrzési határozat,
- regisztrációs díj befizetéséről szóló VPOPhatározat
- műszaki vizsgalap
- járműkísérő lap (eredetvizsga)
- Közlekedési Főfelügyelet forgalomba helyezési engedélyéről szóló határozat
- ha belföldön történt az adásvétel, adásvételi szerződés két tanúval aláíratva, pontos dátummal ellátva, ilyenkor tulajdonjog-változás miatt átírási illetéket kell fizetni, ccm/függően 18 vagy 24 Ft (csekken fizetendő az okmányirodában)
- kötelező felelősségbiztosítás kötvénye
- rendszámtábla ára 6500.- (csekken fizetendő, az okmányirodában)
- műszaki címke ára 450.- (csekken fizetendő)
- 12000.-törzskönyv és forg. eng. kiállításához csekken fizetve
Érdeklődön, van-e valakinek arról infója, hogy mibe kerül egy külföldi honosságú Explorer üzembe helyezése ma itthon (regadó, vizsgáztatás + minden egyéb ami ezzel jár)?
Érdekelne úgy a 115 mint a 152 kW teljesítményű motor esetében a 1996 - 2000 évjáratokban.
Nem tudom milyen fékbetét van 18 dollárért, de mindjárt jon Rick és kifejti, hogy az nem annyi, annál sokkal több és nem is biztos, hogy jó hozzá. Ebben egyébként igaza is van.
Baromi drága a szállítás, no meg a vám, áfa, mittudomén mi. Ha sok motyó érkezeik, akkor amellett elhanyagolható, de ha csak azt az egyet akkor biztos, hogy nem éri meg rendelni. Olcsóbb mint itthon, de nem minden és azért sok kockázat van még.
Engem nem vittek le a balcsira. Én ott nőttem fel. Az első acélkék zsigulink rendszáma, amivel viszont minden este leugrottunk csobbanni IN63-49, a következő piros PS17-10, ezzel mentünk az első magyar Forma-1-re is, az én első ladám pedig CVT-059.
Szóval igazad van, ez tényleg megmarad. De mi köze ennek a polgármesterhez?
A fogyasztás,alkatrész kérdés nekem is felmerült vásárlás előtt, de mindkettőre van megoldás. A fogyasztásra az lpg rendszer beépíttetése (ami persze +300k) az alkatrészt pedig Rick4-el kell hozatni, és jóval olcsóbban jössz ki mintha itthon vennéd meg. Létezik egy rockauto.com nevű weboldal ahol szinte minden van explorerhez, ha van időd nézegesd meg és láthatod az alkatrész árak nem drágák,sőt. Pl. első fékbetét $18...
Egyébként mióta megvettem (3hete) és bárkinek örömmel újságolom, totál idiótának néz mindenki legyen rokon,ismerős,barát, nem is értem az embereket :( Sajnos a sztereotípiák nagyon erősen meghatározzák az emberek hozzáállását a dolgokhoz.
Biztos Te is tudod a 20 évvel ezelőtt használt kocsid rendszámát, vagy amivel a szüleid vittek le a balcsira annak is. Mikor volt a TO-s rendszám elsőként kiadva ? Lehet az már 30 éve is kb. Pontosan emlékszem anyám piros skoda 120 GLS ének az illatára is.
Talán van aki itt olyan fiatal, hogy mi a mai 40-es korosztály régebbi emlékeket penge élesen őríz, olyan időkből amikor Ők még nem is éltek. Furi, de ez korral jár, sosem hittem volna, hogy ez egyszer nálunk is bekövetkezik. Mármint ez a retro szentimentalizmus.
Az a helyzet, hogy engem gyakran lep meg 12literes fogyasztással a gép, persze nem olyankor mikor sok benne a város, gyakori indítgatással, de ha ezt összehasonlítod az általad említett Omegával, akkor évi 15.000km-nél is havi kb. 8-10.000Ft pluszról beszélünk, ennyit az ismerősöktől is elkérhetsz, akiket télen kihúzol az árokból! :)) Ja, és ha gázról beszélünk, akkor még ennyi sincs a különbség.
Az alkatrész meg tényleg nem drága, és ritkábban kell bármi, mint akár az Opelodhoz. (USA autókon kicsit túl van méretezve minden európai társaikhoz képest...)
Szóval nem vagy férfi, ha nem veszel egy ilyet... :)))
szerintem sem bánnám meg, mert a nagy autókat szeretem.
egyenlőre gondolkodom, mert a 2 literes omega is 10 körül eszik most télen (a városba járok be vele) és az explorer még 4-5 literrel többet enne. ez az ami visszafog.
a terepjáró más kategória. és nem csak a fogyasztás, hanem az alkatrész is.
Bélabátyo ne tojj be..aksi felöl egyértelmü aksi ki és kész...a levegő szürő felöl pedig szolj valami vékony kezü gyereknek..én kiakartam szerelni levegő szüröt és kétségbe esve telefonálgattam mire kicsi kezü fiam /14éves/kivette és berakta az ujat..ezt a plus 90H4 est ....nagyon jó...
A H4 simán cserélhető, persze én legközelebb világosban állnék neki, úgy tényleg pár perc csak és nem kell kivenni a lámpát. Csatlakozó le, gumiborítás le, izzórögzítő fémhuzalok kiakaszt majd izzó ki. Vissza ugyanez és örül. Valójában a gyakorlatban is ilyen egyszerű.
Ja, természetesen 40-50 Ft-al többet egyik benzin sem ér, de ha találsz a környéken egy "fehér" (magán) kutat, kérdezd meg tesznek-e bele adalékot, ilyen helyen alapáron hozzájuthatsz prémium minőséghez. (megjegyzem az adalék ára kutakon kb. 1Ft/literre jön ki, ezt adják 30,40,50-el drágábban, sima lehúzás)