Nemrég találtam ezt az oldalt, talán másnak is segítség lehet. Vasútmodellekhez is van egy nagy adag kézikönvy (szerelési-karbantartási útmutató) régebbi kiadású modellekhez és ezek letölthetők. Néhány gyártó linkje példaként, de érdemes a rákeresés után a témaköröket átnézni, mert több címszó alatt is vannak, ahogy a példákból is látszik:
Megfordítottam, és voilá, működik, így bírja simán. Egyébként mozdonya válogatja, mert egy ÖBB-s 2016-os 6(!!!) kocsit is (majdnem) fel tud húzni akár 4%-os emelkedőn is, úgy, hogy mindegyik kocsiban van világítás, azaz áramszedés a kerekekről.
És itt a válaszom is a kérdésedre, a megoldás, hogy legyen belső világítás. Így lesz áramszedés a kerekekről, garantált a folyamatos fékezés. :)
Mi van, ha megfordítod a szerelvényt? Modony húzza felfelé, lefelé vezérlővel előre "gurul"?
Én is ilyesmit tervezek, az egyik állomás már emelkedne, és esélyes hogy gép nélkül és állnának szerelvények, van valami homemade tipp, hogy lehet megakadályozni az esetleges gurulást?
Nem én csináltam, ezért azt feltételezem, hogy más típusú hangszóró került bele, és lehet, az a pár tized gramm kellett ahhoz, hogy "átessen" a határon (tapadási-csúszási ellenállás)...
R3-as ívben történik a dolog, és ha húzva megy, akkor nincs semmi baj, de eddig a tolt menetnél sem volt semmi elakadás. Hangszóró csere volt, azóta nem megy fel. Ebből gondoltam, hogy valami tapadás lehet a gond.
látható helyen van a megerőltető emelkedő, vagy rejtett? "Nekifutásból" lendületből próbáltad? Ugyan nem sportszerű, meg szép, de ha más megoldás nincs, akár lehet ez is egy lehetőség.
Nálunk elég bikák a vontatómotorok (LEGO), így egy kétmotoros géppel tudunk úgy szerelvényt továbbítani, hogy van egy nem dolgozó mozdony is a vonatban, akár úgy is, hogy fejállomásról érkező szerelvényt kihúzza a tolatógép, és akkor a súly a húzott szerelvény végére kerül. A szűk keresztmetszet nem is a vonóerő, hanem a mágneses kapcsolatok.
De az egyik FLIRT-vonatom is elvisz egy másik úgy, hogy az nem vontat. :)
Így van, és ezért nem modellezhetjük azt az életszerűtlen helyzetet, hogy 3 kocsira már nem elég 1 mozdony, hanem 2 kell, mert nem bír el 3 kocsit. Irreális, hiteltelen lenne.
No, igen, elég megosztó ez a koszolás téma. Az érthető, hogy vannak akik tisztán szeretik (egyszer minden volt új), de még azok között is komoly különbségek vannak, akik koszosan szeretik. Az egyiknek nem eléggé lepukkant, a másiknak meg túl lepukkant. Kényes téma, elég szélsőséges véleményekkel.
Jól néz ki a géped, igazi Szergej feelin jön a képről.
A mozdony súlyát hibásan számoltad, amint azt rézgaras is írta.
Ettől eltekintve igazad van. A vasútmodell-világban teljesen más okból alakulnak úgy az ellenállások, ahogy alakulnak. Nagyobban az emelkedők. Lényegesen nagyobbak a gördülési ellenállások (főleg áramszedős kocsik esetén). Nagyságrenddel nagyobbak az ellenállások az ívekben. Elhanyagolható a légellenállás, ugyancsak nagyságrendekkel kisebb szerepe van a lendületnek. A mozdonyok és kocsik tömegének arányai is teljesen mások. Az olyan apróságokról nem is beszélve, mint pl. a mozdonyok hajtásának karakterisztikája (egy sebességszabályzott dekóderrel szerelt mozdony nagyon agresszíven ragaszkodik a sebességéhez; ilyen mozdonyokból előfogatot, tolómozdonyt használni nagyon igénybe veszi a mozdonyok csapágyazásait).