Keresés

Részletes keresés

kalevaleeeeeez Creative Commons License 2024.08.28 -3 4 127

Az nem befektetés (legalábbis biztosan nem jó), amelyik nem termeli meg a befektetett pénzt, vagy kevesebbet termel, mintha a bankban kamatoztatom..

 

https://telex.hu/gazdasag/2024/06/12/budapest-airport-adossag-ar-euro-forint

Előzmény: mmormota (125)
szamtanmertanfizika Creative Commons License 2024.08.28 -3 3 126

Ha így van, mért kell megkérdezni, hogy zsidó-e?

Előzmény: Törölt nick (107)
mmormota Creative Commons License 2024.08.28 -5 2 125

reptér, mobilcég

A befektetéseket miért sorolod ebbe a körbe?

Előzmény: Hápi Zsák (122)
Traubi Creative Commons License 2024.08.28 -2 5 124

a végén màr csak a szàzak tanàcsa dontene mindenben

 

 

Ha a "százak tanácsa" azt jelenti, hogy a száz legalkalmasabb, akkor ez működőképes lehetne, sajnos a gyakorlatban előbb valósulna meg, hogy a száz leggátlástalanabb hatalommániás kerülne döntési helyzetbe és nagyon úgy tűnik, hogy jelenleg hazánkban pont ez a helyzet (na jó, nincsenek is százan, hanem jóval kevesebben)

 

Úgyhogy egyáltalán nem lenne ördögtől való a választási jogosultságot alkalmassághoz kötni, és az ilyen tekintetben leginkább megvezethető, tájékozatlan, tudatlan réteget kizárni a választásból. Jogosítványt, érettségit, szakmát sem kap senki alanyi jogon, hanem valamit le kell tenni érte. Ugyan miért szólhat bele az ország ügyeibe olyan, aki ehhez teljesen zokni?

Előzmény: Törölt nick (72)
emp Creative Commons License 2024.08.27 -2 2 123

nem csak biztonságos, de még gyors is legyen?

majd ha már lehagytuk Ausztriát.

Előzmény: dave_dömper (121)
Hápi Zsák Creative Commons License 2024.08.27 -2 5 122

van itt pénz évente sok sok ezermrdokat szór el a fidesz saját magára, reptér, mobilcég, propaganda, szavazatvásárlások, klientúra lopatása.

Előzmény: dave_dömper (121)
dave_dömper Creative Commons License 2024.08.27 0 6 121

"kicsit rövidebben:"

 

Nem teljesen privát vélemény. Jelenleg a magyar vasúton - tekintve az aktuál állapotot - minél magyobb sebességgel közlekedtetnék a-vonatokat - egész sor vonalon - jelentős lenne a veszélyhelyzet kockázata.

Több okkal. A leg-alapvetőbb probléma a pénztelenség. És ez egyáltalán nem mai probléma. Már a  két világháború közötti Magyarországon is legfeljebb a fenntartásra jutoot és nem is igazából pénz, hanrm munkaerő, mert rengetegen jelentkeztek még fizikai munkára is, Azt követően a háborús pusztítás miatt sokkal többet kellett volna költeni a vasútra, csak éppen nem volt miből. Igaz volt ez minden építményre, járműre... stb., mindenre. Nyugat-Európa háborús pusztulásának eltüntetése a Marshall - segélyből lett finanszírozva. Kelet--Európában, az ismert okok miatt ilyenre nem volt lehetőség. Nem is fordítottak.erre

és azóta sem teszik ezt - mindmáig. A násik a rengeteg idegen fél átal okozottak (okán egyre gyakoribb balesetek) miatt egyaránt pusztuló - túlhasználódó  al-, és felépítmény és ugyancsak gördülő állomány,

ami ugyancsak fokozza a hiányokat mind az amúgy is elöregedett, elhasználódott építményekben, mind pedig a gördülőállományban. Lehet rövidebben is, de ennyi.

Előzmény: emp (119)
Törölt nick Creative Commons License 2024.08.27 -6 2 120

"Aki valamilyen formában szeretné rám bízni a pénzét az a befektetési alap jegyeiből vásárolhat a Hold Alapkezelőn keresztül (www.hold.hu)."

 

Ezért is kérdeztem....

Előzmény: emp (118)
emp Creative Commons License 2024.08.27 -1 4 119

kicsit rövidebben:

 

vannak előre látható vagy valószínűsíthető haváriák, meg vannak olyanok, amiről azt mondjuk, ilyen mindig lesz, olyan mint a virágcserép a fejedre a 6.-ról.

 

előbbi esetben lehet és érdemes felelőst, okot keresni, utóbbiban talán csak az elkerülhetőség módozatain gondolkodhatunk el.

Előzmény: dave_dömper (104)
emp Creative Commons License 2024.08.27 -1 4 118

Ez a Zsiday egy zsido?

 

hú. 

ez végtelenül primitív beszólás volt.

mondjuk nem is értem, de ha jól bebasztál az lehet az oka.

Előzmény: Törölt nick (101)
tarTospifta Creative Commons License 2024.08.27 -4 2 117

A spanyol vasutat legalább nem tehetik tönkre:?

 

A spanyol kormány nemzetbiztonsági okokból megvétózta a szupervonatgyártójuk magyar kézbe kerülését

https://444.hu/2024/08/27/a-spanyol-kormany-nemzetbiztonsagi-okokbol-megvetozta-a-szupervonatgyartojuk-magyar-kezbe-keruleset

 

A fideszi qrmány ott is felszedné a síneket, kibaxná a klímát a kocsikból, majd a kocsikat leadná a MÉH-be.

tarTospifta Creative Commons License 2024.08.27 -3 3 116

Most épp a trieszti kikötőt cseszik el, kotorgatják. Jó pízért kotorgatnak.

kalevaleeeeeez Creative Commons License 2024.08.27 -3 5 115

Egy nagy túrót.

 

Én a könyvet olvastam, Moldova kalapot emel a vasutasok előtt, de sose állította, hogy ne működne. A mostaninál jobban működött, úgy, hogy az ország csóró volt a háborús pusztítások újjáépítése után.

 

Most van pénz, csak épp nem a vasútra költik, inkább használják Kádárék szerelvényeit, amíg el nem pusztulnak.

 

Akkor meg széttárják a kezüket és csodálkoznak.

Előzmény: Már bocsánat (108)
Qqberci Creative Commons License 2024.08.27 -4 3 114

Szerinted az államnak honnan van pénze?...

Előzmény: Törölt nick (112)
mávtelep2 Creative Commons License 2024.08.27 0 2 113

Igen.. a teljes mélyszegénységből  tört ki azzal, hogy az egyedülálló dédanyám szakmára taníttatta, így vette föl a vasút.  Ebben az is benne volt, hogy öregségére   nyugdíjat kaphatott.

Előzmény: Törölt nick (112)
Törölt nick Creative Commons License 2024.08.27 -5 1 112

"Tehetimert vasúti, vasúti, vasúti, Magyar állam fizeti"....

Előzmény: mávtelep2 (111)
mávtelep2 Creative Commons License 2024.08.27 0 1 111

A pályafenntartáshoz meg annyit tennék hozzá, hogy nagyapám pályafelvigyázó volt  a Magyar Királyi Államvasutaknál, tehát jó régen.

Hja, akkoriban is voltak műszaki előírások....

Előzmény: egy hazafi (105)
Qqberci Creative Commons License 2024.08.27 -3 1 110

Ahhoz képest volt mozdonygyártás és tervezés, fejlesztés, voltak jól működő javítóbázisok és volt valós pályafenntartás...

Előzmény: Már bocsánat (108)
Törölt nick Creative Commons License 2024.08.27 -3 1 109

A spanyoloknàl sok kikeresztelkedett persze csak làtszolag...

Előzmény: Törölt nick (107)
Már bocsánat Creative Commons License 2024.08.27 0 3 108

Az ország örökölt a szocializmustól egy működő vasutat,

 

Ez már Moldova idejében (70-es évek közepe) sem volt igaz, már akkor is rogyott be a MÁV, olvasgass: https://hu.wikipedia.org/wiki/Akit_a_mozdony_f%C3%BCstje_megcsapott%E2%80%A6

Előzmény: kalevaleeeeeez (95)
Törölt nick Creative Commons License 2024.08.27 -1 1 107

OFF 

 

Ki nem ?  :D

 

 

https://444.hu/2019/08/13/egy-friss-genkutatas-arra-jutott-hogy-izrael-utan-magyarorszagon-a-legmagasabb-a-zsido-leszarmazottak-aranya

 

 

Egy hetven körüli budapesti lakos, aki csak nevének kezdőbetűit árulta el a lapnak, azt mondta, eddig úgy tudta, hogy gyermekként katolikusnak keresztelték meg. A teszt eredményeinek kézhezvételekor megdöbbent, mert kiderült, hogy 100 százalékban zsidó, pontosabban 98 százalékban askenázi és két százalékban spanyol zsidó származású. 

Soha nem vettem részt zsidó szertartásokon, és jelenleg megpróbálom megemészteni az eredményt - mondta.  „A családomban senki sem beszélt zsidó gyökerekről. A szüleim a felelősek azért, hogy nem zsidóként nőttem fel, másrészt megértem a döntésüket, mert apám oroszországi munkatáborban volt”- tette hozzá. (MTI)

 

ON

Előzmény: szamtanmertanfizika (102)
Ékalak Creative Commons License 2024.08.27 -1 2 106

Kit vigasztal? Lázárt?

Előzmény: dave_dömper (104)
egy hazafi Creative Commons License 2024.08.27 -1 2 105

"Volt vasúti járműgyártás, nem is rossz. Volt pályafenntartás (tudom, a sínt azért nem lopták el, mert nehéz lett volna hazavinni). A járműgyártást Antallék küldték padlóra..."

 

Igen, volt vasúti járműgyártásunk (is), méghozzá világhírű. És nemcsak a Kádár-rendszerben, hanem már évtizedekkel korábban is a világ élvonalához tartoztunk (pl. 424-es gőzmozdony, Árpád sínautóbusz, Kandó villanymozdonyok, stb.).

Aki nem hiszi, az elolvashatja pl. innen: http://vesszentrianon.n1.hu/kepipar.html

Be vannak szkennelve a leírások a leghíresebb magyar vasúti járművekről is az oldal közepén.

Előzmény: Qqberci (22)
dave_dömper Creative Commons License 2024.08.27 -2 1 104

"más országokban miért nem történik ilyesmi a főváros egyik főpályaudvarán ?"

 

Bizony más országok vasutain, konkrétan fővárosi, egyéb nagyvárosi pályaudvarokon is, azok közvetlen megközelítési térségeiben is fordutt már elő ilyen műszaki hibára visszavezethető baleset, sőt ennél még sokkal keményebb következényekkel járók. Erre nézve a "Vasutas Fórum"-ban található "Balesetek a külföldi Vasutaknál" c. alfórumban bőséges irodalmat. Mindemellett azt kell mondanom, hogy ami itt

és most, a Keleti Pályaudvar kijáró - bejáró vágánycsoportján történt - amellett, hogy valóban rendkívül kellemetlen következményekkel járt - mégsem mondható, hogy nagyon tragikus balesetnek számítható. Tudtommal nem esett emberéletben kár, még komolyabb sérülés sem, habár  az anyagi vonzata, illetve

a vonatforgalom lebonyolításában bekövetkezett zavarhelyzet, az valóban jelentős mértékű. Mindenestre mára áldozatos munkával, nagyrészben elhárításra került a közvetlen káreasemény következményeinek komoly része és megindulhatott a forgalom, igaz egyelőre csak részlegesen. Paradox módon, épp amiatt lehetett korlátozott az esemény következménye, miután a térségben ki-, és behaladó szerelvények még illetve már csak igen korltozott sebességgel közlekedhettek. És habár sokat szidják a magyar vasutakat például a vonatkozlekedés mondhati kőkori sebessége miatt, van tapasztalat (például a DB területén is)

a valóban nagysebességű (vmax > 2 - 300 km / óra) sebességgel közlekedő szerelvényekkel megtörtént balesetek emberéletben és anyagiakban esett kártételeinek valóságos borzalma tekintetében (egy ICE -baleset). De ezt egyáltalán nem annak okán, célából írtam, hogy bármely tekintetben kicsinyítsem az itt tegnapelőtt történtek jelentőségét és vonzatait. Csak hogy valamelyest megpróbáljam egy kismértékben helyére tenni az egész ügyet. És hogy az ilyen eseménysor kizárólag a magyar vasutak sajátja lenne, az pedig - ismételten mondva - paradoxon. Ami fontos - lényeges, hogy a tömegközlekedés valóban a már régóta atapasztaltnál sokkal komolyabb mértékű befektetést igényel. És nemcsak az új építés-fejlesztésű területén, de a meglévő részek működtetésének - üzemeltetésének folyamatos fenntartása területén is.

Előzmény: seymour_ (96)
seymour_ Creative Commons License 2024.08.27 -2 2 103

Orbán egy cigány? Ebben a kontextusban semmit nem jelent.

Előzmény: Törölt nick (101)
szamtanmertanfizika Creative Commons License 2024.08.27 -2 3 102

Nem néznél utána?:-)))

Előzmény: Törölt nick (101)
Törölt nick Creative Commons License 2024.08.27 -4 1 101

Ez a Zsiday egy zsido?

Előzmény: Celtis (100)
Celtis Creative Commons License 2024.08.27 -1 5 100

Zsiday pont egy éve tűpontosan megfogalmazta.

https://zsiday.hu/2023/08/27/rejtett-inflacio/

 

Nyilvánvalóan pontos értjük, hogy mi történik: az államnak nincs elegendő erőforrása a közszolgáltatások korábbi szintjének fenntartására, ezért folyamatos minőségrontással, próbálja fenntartani  a rendszert – anélkül, hogy népszerűséget vesztene. Ez azonban pont ugyanaz, mint az infláció klasszikus generálása. Az autoriter-populista rendszerekben általában mindkettő párhuzamosan zajlik (és minél rosszabb helyzetben van a rendszer annál inkább felgyorsulnak ezek),...

 

Közben pedig lehet tapsikolni a rezsicsökkentésnek. Hogy közben már hetente van áramszünet meg vízcsőtörés, kit érdekel.

Előzmény: egy hazafi (98)
Celtis Creative Commons License 2024.08.27 -1 2 99

Természetesen. Orbániában szarnak, bajnak nincs gazdája. Esetleg a gyurcsányi. Mint ahogy az jelen esetben is kezd körvonalazódni.

Előzmény: WasLos? (87)
egy hazafi Creative Commons License 2024.08.27 -1 3 98

Szép lassan amortizálódik az ország a nemtörődöm Fidesz-KDNP kormány évei alatt. De hátha még az ima segít valamit, elvégre nagyon keresztények.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!