Fekete hétfő a MÁV-nál: a Keleti és a Nyugati után a Déli pályaudvar is elesett
2022-es engedélyezési terv részlete, amely annak a vasúti váltókörzetnek az újjáépítésére és cseréjére készült, ahol tegnap egy váltóalkatrész eltört és a felső képen látható Keleti pályaudvarra tartó InterCity kisiklott.
Több másik mellett ezt a beruházást is törölte Lázár János 2023-ban
a végén màr csak a szàzak tanàcsa dontene mindenben
Ha a "százak tanácsa" azt jelenti, hogy a száz legalkalmasabb, akkor ez működőképes lehetne, sajnos a gyakorlatban előbb valósulna meg, hogy a száz leggátlástalanabb hatalommániás kerülne döntési helyzetbe és nagyon úgy tűnik, hogy jelenleg hazánkban pont ez a helyzet (na jó, nincsenek is százan, hanem jóval kevesebben)
Úgyhogy egyáltalán nem lenne ördögtől való a választási jogosultságot alkalmassághoz kötni, és az ilyen tekintetben leginkább megvezethető, tájékozatlan, tudatlan réteget kizárni a választásból. Jogosítványt, érettségit, szakmát sem kap senki alanyi jogon, hanem valamit le kell tenni érte. Ugyan miért szólhat bele az ország ügyeibe olyan, aki ehhez teljesen zokni?
Nem teljesen privát vélemény. Jelenleg a magyar vasúton - tekintve az aktuál állapotot - minél magyobb sebességgel közlekedtetnék a-vonatokat - egész sor vonalon - jelentős lenne a veszélyhelyzet kockázata.
Több okkal. A leg-alapvetőbb probléma a pénztelenség. És ez egyáltalán nem mai probléma. Már a két világháború közötti Magyarországon is legfeljebb a fenntartásra jutoot és nem is igazából pénz, hanrm munkaerő, mert rengetegen jelentkeztek még fizikai munkára is, Azt követően a háborús pusztítás miatt sokkal többet kellett volna költeni a vasútra, csak éppen nem volt miből. Igaz volt ez minden építményre, járműre... stb., mindenre. Nyugat-Európa háborús pusztulásának eltüntetése a Marshall - segélyből lett finanszírozva. Kelet--Európában, az ismert okok miatt ilyenre nem volt lehetőség. Nem is fordítottak.erre
és azóta sem teszik ezt - mindmáig. A násik a rengeteg idegen fél átal okozottak (okán egyre gyakoribb balesetek) miatt egyaránt pusztuló - túlhasználódó al-, és felépítmény és ugyancsak gördülő állomány,
ami ugyancsak fokozza a hiányokat mind az amúgy is elöregedett, elhasználódott építményekben, mind pedig a gördülőállományban. Lehet rövidebben is, de ennyi.
vannak előre látható vagy valószínűsíthető haváriák, meg vannak olyanok, amiről azt mondjuk, ilyen mindig lesz, olyan mint a virágcserép a fejedre a 6.-ról.
előbbi esetben lehet és érdemes felelőst, okot keresni, utóbbiban talán csak az elkerülhetőség módozatain gondolkodhatunk el.
Én a könyvet olvastam, Moldova kalapot emel a vasutasok előtt, de sose állította, hogy ne működne. A mostaninál jobban működött, úgy, hogy az ország csóró volt a háborús pusztítások újjáépítése után.
Most van pénz, csak épp nem a vasútra költik, inkább használják Kádárék szerelvényeit, amíg el nem pusztulnak.
Igen.. a teljes mélyszegénységből tört ki azzal, hogy az egyedülálló dédanyám szakmára taníttatta, így vette föl a vasút. Ebben az is benne volt, hogy öregségére nyugdíjat kaphatott.
Egy hetven körüli budapesti lakos, aki csak nevének kezdőbetűit árulta el a lapnak, azt mondta, eddig úgy tudta, hogy gyermekként katolikusnak keresztelték meg. A teszt eredményeinek kézhezvételekor megdöbbent, mert kiderült, hogy 100 százalékban zsidó, pontosabban 98 százalékban askenázi és két százalékban spanyol zsidó származású.
„Soha nem vettem részt zsidó szertartásokon, és jelenleg megpróbálom megemészteni az eredményt - mondta. „A családomban senki sem beszélt zsidó gyökerekről. A szüleim a felelősek azért, hogy nem zsidóként nőttem fel, másrészt megértem a döntésüket, mert apám oroszországi munkatáborban volt”- tette hozzá. (MTI)
"Volt vasúti járműgyártás, nem is rossz. Volt pályafenntartás (tudom, a sínt azért nem lopták el, mert nehéz lett volna hazavinni). A járműgyártást Antallék küldték padlóra..."
Igen, volt vasúti járműgyártásunk (is), méghozzá világhírű. És nemcsak a Kádár-rendszerben, hanem már évtizedekkel korábban is a világ élvonalához tartoztunk (pl. 424-es gőzmozdony, Árpád sínautóbusz, Kandó villanymozdonyok, stb.).
"más országokban miért nem történikilyesmi a főváros egyik főpályaudvarán ?"
Bizony más országok vasutain, konkrétan fővárosi, egyéb nagyvárosi pályaudvarokon is, azok közvetlen megközelítési térségeiben is fordutt már elő ilyen műszaki hibára visszavezethető baleset, sőt ennél még sokkal keményebb következényekkel járók. Erre nézve a "Vasutas Fórum"-ban található "Baleseteka külföldi Vasutaknál" c. alfórumban bőséges irodalmat. Mindemellett azt kell mondanom, hogy ami itt
és most, a Keleti Pályaudvar kijáró - bejáró vágánycsoportján történt - amellett, hogy valóban rendkívül kellemetlen következményekkel járt - mégsem mondható, hogy nagyon tragikus balesetnek számítható. Tudtommal nem esett emberéletben kár, még komolyabb sérülés sem, habár az anyagi vonzata, illetve
a vonatforgalom lebonyolításában bekövetkezett zavarhelyzet, az valóban jelentős mértékű. Mindenestre mára áldozatos munkával, nagyrészben elhárításra került a közvetlen káreasemény következményeinek komoly része és megindulhatott a forgalom, igaz egyelőre csak részlegesen. Paradox módon, épp amiatt lehetett korlátozott az esemény következménye, miután a térségben ki-, és behaladó szerelvények még illetve már csak igen korltozott sebességgel közlekedhettek. És habár sokat szidják a magyar vasutakat például a vonatkozlekedés mondhati kőkori sebessége miatt, van tapasztalat (például a DB területén is)
a valóban nagysebességű (vmax > 2 - 300 km / óra) sebességgel közlekedő szerelvényekkel megtörtént balesetek emberéletben és anyagiakban esett kártételeinek valóságos borzalma tekintetében (egy ICE -baleset). De ezt egyáltalán nem annak okán, célából írtam, hogy bármely tekintetben kicsinyítsem az itt tegnapelőtt történtek jelentőségét és vonzatait. Csak hogy valamelyest megpróbáljam egy kismértékben helyére tenni az egész ügyet. És hogy az ilyen eseménysor kizárólag a magyar vasutak sajátja lenne, az pedig - ismételten mondva - paradoxon. Ami fontos - lényeges, hogy a tömegközlekedés valóban a már régóta atapasztaltnál sokkal komolyabb mértékű befektetést igényel. És nemcsak az új építés-fejlesztésű területén, de a meglévő részek működtetésének - üzemeltetésének folyamatos fenntartása területén is.
Nyilvánvalóan pontos értjük, hogy mi történik: az államnak nincs elegendő erőforrása a közszolgáltatások korábbi szintjének fenntartására, ezért folyamatos minőségrontással, próbálja fenntartani a rendszert – anélkül, hogy népszerűséget vesztene. Ez azonban pont ugyanaz, mint az infláció klasszikus generálása. Az autoriter-populista rendszerekben általában mindkettő párhuzamosan zajlik (és minél rosszabb helyzetben van a rendszer annál inkább felgyorsulnak ezek),...
Közben pedig lehet tapsikolni a rezsicsökkentésnek. Hogy közben már hetente van áramszünet meg vízcsőtörés, kit érdekel.