főgóré
2022.06.23
0 0
41
lent van a régi pedálpár - fent van az új pedálpár.
a sztori:
délután még egy kísérletet tettem a leszedésre, nem akart az megindulni sehogy sem.
na mondom, mielőtt a dunába dobom, csak vicc :) felkeresek még egy ismertebb bringabótot ,szerelde is van ott náluk.
nem könnyen de megindult, mondja, mutatja a munkafelvevő, méteres erőkarral .
adnak pedált, fel is szerelik, -kösz, már megvan, nekem is menni fog!
árulniuk kell a portékát, vevő alig van, valamiből fizetni kell a számos alkalmazottat.
ezeröccába fájt első bringaszervizes látogatásom
ami nem sok, tekintve hogy ha továbbra is magam akarom megoldani a leszedést jóval többe kerülne.
egy jobb pedálkulcs min. 3 ezer, + egy méteres vascső is. manapság aranyárba számítják.
az új pedálokat jól bezsírozva tekertem a hajtókarokba, de mivel csillaggarázsban lakik a bringa az idő vasfoga tud dolgozni rajta. ámen.
főgóré
2022.06.22
0 0
40
igen , tehetnék..
de figyelembe véve, hogy vékony olajjal már befuttattam, nem tudom mennyit segítene?
persze, kérdés az, hogy mennyire jutott be a menetek közé, az lenne az igazi, ha áztatni lehetne az olajban
egy jó erős 15-ös villáskulcs kellene meg egy hosszabb vascső
azzal megfelelő nyomatékot lehetne kifejteni.
Előzmény: XNC (39)
főgóré
2022.06.20
0 0
38
nem írtál semmi különöset!
azt amit most cserélnék, én is útközben tettem fel, nem volt semmi gond.
de ez most feladta a leckét, a bringabótos sem tudta fellazítani a pedálkulcsával.
valami ilyesmi volt most néztem majdnem 5000 Ft
Előzmény: XNC (37)
XNC
2022.06.20
0 0
37
Nem tudom mit kínlódsz annyit, én menet közben cseréltem a sajátom.
Szorulás egyszer volt, amikor a bolt rárakta a gyári pedált.
Én azt csináltam, hogy ráálltam a villáskulcsra.
Persze az a szerszám valószínűleg jobb minőségű volt......
Előzmény: főgóré (36)
főgóré
2022.06.20
0 0
36
azt a tróger ............!
nem indult meg a kurvinyek pedál.
pedig, napokkal ezelőtt nyakon borítottam olajjal, a menetes részt ahogy benne van a hajtókarban.
15-ös villáskulcs elő, kalapács, sajnos nem túl nagy.
püföltem, de nem lazult meg sem a jobb, sem a baloldali.
a villáskulcsnál amikor ráfeszítettem szinte éreztem , hogy hajlik , á nem erőltetem , csak eltörik ez a villáskulcs is.
néztem a neten, van direkt pedálkulcs is, legfeljebb veszek+ egy izmosabb kalapácsot, a kettő együtt ötezer felett van.
az új pedálszettet 800 forintért vettem, ha akkor a meglevő villáskulccsal kitudom tekerni , már rég túl lennék rajta.
utána jutott eszembe, hiszen hétköznap van, nyitva van a bringabolt, + volt ott szerviz is.
próba-cseresznye, hátha kilazítják a két pedált, normál esetben 2 perces rutinmunka.
úgy is volt, fiatal szerelő, már hozza is a pedálkulcsát, ránézésre combosabb mint a sima, erőlködik jobbra-balra , azzal sem indul.
mondom neki, nagyobb kalapáccsal rá kéne baszni.
hozza a kalapácsot, de eléggé xar így ütlegelni, hogy a bringán felszerelt állapotban van a pedál, nyeklik-nyaklik össze-vissza,
nagy nyomaték nem tud kialakulni.
azt mondja, meg kéne fúrni a pedáltengelyt és úgy kioperálni , de ahhoz ott kéne hagyni, a faxom tudja meddig.. ez felejtős.
persze, a pedált szét lehetne szedni a másik oldalról is, és rá applikálni a műanyag taposót, de nem tudni , hogy az újé
rápasszolna-e?
vagy a hajtókart lehúzni, aztán satuba befogni és úgy leszedni a pedált.
régebben ez nem okozott gondot, megvoltak a megfelelő eszközök hozzá.
pedig, a pedáltengely menete nincs szétrohadva, egyszerűen csak bele van sülve a hajtókarba
és mivel előrefelé van a behajtás+ a hajtástól jól belerágódott a hajtókar anyagába.
az a helyzet, a kellő nagyságú nyomaték hiányzik, máskülönben már megindult volna.
főgóré
2022.06.16
0 0
35
hát ez nem gy'űtt össze!
előre tudtam, hogy nem lesz könnyű menet, ezért is halogattam.
bokros teendőim között lett egy lehetőség, na majd ma.
a jobb oldali pedál műanyag taposó része megrepedt, még tart , de ki kéne cserélni.
nem egyszer szereltem már ilyet, sajna a szerelési lehetőségeim igencsak korlátozottak, ezért is odáztam el eleddig.
a pedálszettet már korábban beszereztem.
15-ös csillag-villás elő, ráfeszítek meg sem mozdul , se jobbra, se balra.
hát igen , bele van az gyógyulva , rendesen.
kézzel, azzal a karcsú villáskulccsal nem fog megindulni.
nyomaték kellene neki, megpróbálom lábbal megrúgni, reccs, a villáskulcs mint a ropi tört össze.
a k anyját, itt van vége!
ráadásul , a megugró szerszám a lábamat is megbaszta, a fehér zoknimat összekente fekete zsíros trutyival egy részen.
ijnye bazmeg, ehhez komolyabban fel kell készülni.
megállapítottam, hogy bizony a meneteket muszáj lesz valami kencével befolyatni, + kell kalapács is megütögetni.
15-ös csillagvillásat vettem másikat, de az is elég nyüzüge 1000 ft-ért.
a pedálcsere egyelőre ismét csúszik, majd másik sztori lesz.
főgóré
2022.05.22
0 0
34
a rohadt életbe!
biciklim hátsó része úgy táncolt mintha lakodalomban lenne.
meg nézem, a nem túl rég vásárolt külső gumi a felni pereménél ki volt rojtosodva jó pár centis részen, ütött mint a k isten.
mivel nem látszott mennyire volt szétszakadva, a defekt veszély miatt azonnali cseréért kiáltott.
vasárnap lévén ez kurvára nem egyszerű feladat, csak a távolabb levő praktikus áruházban megoldható, láttam a neten
van a 26-osból nekik.
volt 2 db a címke szerint 1.75-ös , mondom elég hasas ez a külső , há' persze mert 2.00-ás.
sebaj, ég a ház , nincs idő szarakodásra.
a leszerelt gumin láttam már csak a szentlélek tartotta , lassan már olyan gyakran cserélem a gumikat mint más az alsógatyáját.
altenberger
2022.05.05
0 0
33
"csájníz kecó"
Kecó, mint bolt?
Addig a "pecó" és a "kéró" összevonásával képzett "lakás" jelentésével találkoztam.
Előzmény: főgóré (32)
főgóré
2022.04.03
0 0
32
világítós kulcstartót akartam venni , sehol nem láttam a sok vacak között ,még a csájníz kecóban sem tudtak adni.
régebben volt nekem, szinte fillérekért, egy erős leddel, jó volt , de elkallódott.
tudom , hogy fillérekért már semmit nem lehet kapni
ezt a futólámpát tudtam beszerezni, ráfűztem a kulcscsomóra ,célnak megfelel.
főgóré
2022.04.03
0 0
31
gurulok az autóút melletti kerékpárúton, velem szemben jön kerekezik egy szakállas vén fax-
még távolabb van , de erélyesen kiabál mutogat, hadonászik az autósoknak, mi van ezzel , megőrült?
aztán tovább haladva látom ám, hogy egy mellékutcában ott áll a kék-fehér meseautó A3, benne a sünökkel .
nemcsak a bádogdobozosok, még jómagam is visszavetten ötvenre.
Alf56
2022.03.22
0 0
29
Köztudott, hogy ami nincs az autó előtt vagy közvetlen az első ablakban, az nem létezik.
Te is megszűntél.
Aztán az autósnak hirtelen eszébe jutott, hogy meg kéne állni.
Vagy jobbrakanyarodhatnékja támadt.
Előzmény: XNC (26)
főgóré
2022.03.05
0 0
28
a topiknyitót a cenzor alattomosan nyugdíjba küldte, de nem tudnak elhallgattatni.
hosszabb útra mentem a drótszamárral, tudtam hogy nem lesz könnyű menet, a végére
ki is merültem mint a lapos elem. most töltődök,a látvány kárpótol.
megré felügyelő
2022.01.07
0 0
27
egyértelmű, büntetőfékezés.
Tarlósnak mi köze hozzá?
karigeri a főpolgi, de az meg alapból utálja az autósokat, jogsija sincs.
"nagy" bringás hírében áll, az utca befordulónál mindig átszáll a négykerekűből a két kerékre.
Előzmény: XNC (26)
XNC
2021.12.28
0 0
26
Na a múltkor meg én hogy jártam:
azt láttam, hogy jön az autó; csak azt nem tudtam, hogy mit akar csinálni.
Beelőzött, majd hirtelen lefékezett. Én meg majdnem nekimentem....
Azért ezeket a szép autós manővereket ajánlom a Tarlós Úr figyelmébe!
megré felügyelő
2021.12.23
0 0
25
a franc essen belé!
kissé felengedhetett a csavar szorítása , mert a nyeregcsövem lejjebb ereszkedett.
már a múltkor is gyanús volt, mert egy nagyobb erőhatásra picit oldalra elmozdult a nyereg.
akkor már megérkeztem, nem foglalkoztam vele, majd legközelebb.
úgy is volt , következő túra közben húztam a csavaron , rátéptem amennyire lehetett.
ma meg úgy éreztem valami nem jó, mert nagyon lent ülök, a lábaimnak is furcsa volt tekerés közben.
már nem emlékeztem hogyan volt régebben, de kb. 2 centivel feljebb állítottam a csövet, így már jobb lett.
ennyit számít 2 centi!
megré felügyelő
2021.12.20
0 0
24
a nemjóját!
szél kálmán áldatlan tevékenységének következtében ahol máskor könnyedén átsuhantam ma bizony neki kellett gyürkőzni.
éreztem is a lábaimban az irdatlan nyomaték leadását, szerencsére múló állapot.
a másik közellenség ma, egy előttem hirtelen jobbra bekanyarodó egyterűs parasztkantáta volt.
ökölrázás + anyázás volt a jutalma.
megré felügyelő
2021.11.27
0 0
22
megvan, megugrottam az elsőt!
mármint megkaptam a vakcinát. vakcina , vagina hmmm.
vásárolni indultam bringával, és mondom elnézek az oltópontra , hátha nem lesz sor, mert ha lesz tűzök onnan a 'csába.
szerencsére nem volt, és kb. negyed óra alatt végeztem is.
igazuk volt, a szuriból alig éreztem valamit, egy jó pont.
megré felügyelő
2021.11.21
0 0
21
autós picha a járda/kerékpárutat teljes szélességében elfoglalta keresztben a tragacsával, kiszállt belőle.
bringával mentem, mondom neki - hát ezt meg hogy? válasz- valahogy meg kell állnom. sikerült, bazmeg!
briliáns helyzetmegoldó képességemnek hála, a járgány mögött még eltudtam slisszolni.
megré felügyelő
2021.11.21
0 0
20
végül ,nem vettem másik bovdenes zárat , ahogy néztem azon is a pilinga műanyag tokok vannak a kulcsokon.
a meglevőnek a műanyag tokjait tákoltam meg pillanatragasztóval.
egyelőre fogja, már többször használtam.
arra kell figyelni csak, hogy túl nagy feszítő erőt ne fejtsek ki ahogy elfordítom a zárban.
Előzmény: megré felügyelő (18)
megré felügyelő
2021.11.11
0 0
18
nem is tudom miért lepődök meg ezen!
olcsó foschnak híg a leve.
mindenhol csak a távol-keleti szart lehet kapni.
kulcson lévő műanyag tok elfáradt, elrepedt , eltört,egyszerűen szétporlad, pár évet bírt ki.
csak a szárával elég körülményes kinyitni , elfordítani a zárat.
jobb lett volna, ha az egész kulcs fémből készült volna , mint a képen
megtákolni megtudnám, de sajnos nincs lehetőségem rá.
esetleg műgyantával, epoxival csinálni neki tokot, de az meg aranyárban van, annyiért már veszek új zárat.
megré felügyelő
2021.11.06
0 0
16
azért az ilyen vasalás nem ajánlott!
kiszakadhat a belső nagy területen, a külső gumi olyan mértékben deformálódhat, hogy később ütni fog.
+ a felni is kap rendesen.
tudom, ha útközben jön a baj, soxor improvizálni kell , egy egész alkatrész arzenált nem hordozhat magával az ember.
persze, megelőző karbantartással, koros alkatrészek újra cserélésével, csökkenthető a meghibásodási kockázat, de úgy meg tetemes összeget
lehet rálocsolni, és azok sem húzzák sokáig.
Előzmény: XNC (15)
megré felügyelő
2021.11.06
0 0
14
a nemjóját!
26-os montimnak a hátsó kerekét cserélnem kellett, egy új fűzött kerékre ,mert elrepedt az alu felnije több helyen.
a bal oldalán egy részen már annyira kidülledt , hogy bele-bele karistolt a fékpofába.
ez nem tűrhet halasztást, uzsgyi a bicó boltba.szerencsére volt belőle, tudtam kb. mennyibe kerül, annyi volt.
csak külön felnit nem akartam , mert nincs lehetőségem szét meg összeszerelni.
amúgy is, a régi kerék már úgy lett összetákolva , mert az agy szétfosta magát.
nem is volt tökéletes, ütött, néha-néha egy-egy küllő kitört.
ja, meg régebben a felni már kapott az élettől, mert defektem volt, és már a tartalék belső guminak a tartalékja is megadta magát.
jobb híján mert siettem, leszedtem a gumikat a felniről, és felnin mentem a bitumenen kb.10 km -ert. kicsit megsmirglizte de használható maradt.
több gumit kiszolgált.
visszatérve az új kerékre, átcseréltem és egyből feltűnt a sima futása.
az első kereket pár éve cseréltem azzal nincs gond, most az új hátsóval egészen komfortos lett a bringa, szinte úszik az úton.
megré felügyelő
2021.10.15
0 0
13
na bassza meg!
hamar sötétedik lámpát is kéne gyújtani a bringán.
hátizsákban ott volt az első+ hátsó, tavasz óta nem használtam, persze, nem működtek.
jól van, legrövidebb , kis forgalmú úton uzsgyi.
a hátsóban gombelemet cseréltem, úgy világít mint új korában.
az elsőnél kissé elvoltak oxidálódva az érintkezők, csavarhúzóval kaparászás után a benne levő elemekkel már működik is.
eléggé erősen világít, persze új elemmel lenne az igazi, csak hát abból is ami tovább húzza már fáj megvenni.
mindegy, talán a szezont kibírja.
megré felügyelő
2021.10.15
0 0
12
marha nagy nehezen sikerült felhajtani új külső gumikat, a montira.
a 26 x1.95-ös megszokott slick-ek nincsenek, de talán jobb is mert az utolsó garnitúrából az első keréken levő már 2 hónapja cserés lett, szétrepedt.
a hátsó még bírja , de hajszál repedések az oldalán már vannak.
az első kerékre egy régebbi terepmintás került fel, mondanom sem kell sokkal nehezebb hajtani.
így hát jobb híján 26x 1.75 -ös kevésbé rücsis , mert ezt lehetett kapni, lett a szerzemény.
ilyenem még nem volt, csak 1.95-ösök, 2.125-ös.
ez ugye keskenyebb, 47 mm szélességű, faszán fel is ment a felnire, belső is elhelyezkedett benne.
az első tapasztalatok, azt a marha könnyű tekerést, gördülést még nem éreztem annyira, bár elvoltam már fáradva.
az első -hátsó fékpofákat is muszáj volt kicserélni mert elég gatyául fogtak.
szerencsére a berohadt csavarokkal viszonylag könnyen elbántam.
az eredmény:javult a fékhatás, de némelyik fékkonzolnál van vetemedés, görbülés, mert a fékpofa nem teljes felületével érintkezik a felnivel.
mindegy , ez egyelőre elég volt mára.
Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!