Ez magyarország. Mindig lesznek olyan állomások ahol ez nem gond. Én gari után nem látok más lehetőséget. Eladás, vagy herélés. Ha nagyon tetszik marad. De vannak benne apróságok ami miatt fájdalom nélkül megválnék tőle.
15 ezrenként mindig elvittem szervizeltetni (eddig 3x) és soha nem mondtak semmit. Lehet, hogy a 45 ezres szerviz óta futott 9 ezer km alatt kezdte magát látványosabban megadni magát a szíj.. A fene tudja.
Mindenesetre - ahogy már lentebb is említettem - korrektebb lenne, ha értesítenék az érintett tulajdonosokat, mert most úgy tűnik, hogy tudnak róla, de lapítanak. Ha valakinél látványosan előjön a probléma, azt megjavítják garanciában, de amúgy nem reklámozzák a dolgot.
Olajcserekor mindig néznie kéne a szerviznek leengedett olajat, hogy van-e benne gumitörmelék. Ez lenne a minimum. Ott jelenik meg elsőnek a probléma jele.
A Citroen M5 Center (Emil Frey) fogja csinálni, ahol vettem. A munkafelvevő egy hasonló korú Peugeot-t is (ugyanilyen motorral) mutogatott a monitorján, ami ugyanerre a javításra vár. Abban 58 ezer km volt.
Szerintem ha nem produkál semmi különöset, akkor ne vidd be. A következő szerviznél viszont kérd, hogy nézzék meg a szíj vastagságát azon a nyíláson, amit mondtak nekem. Az is lehet, hogy 2019. decemberében már más vezérműszíjjal szerelték a gyárban ezeket a motorokat. Az viszont tuti mindenkire nézve, hogy majd 6 év, vagy 100.000 km után cseréltesse a vezérműszíj szettet.
Jövőre kezdik nézni vizsgán diagnosztikával a kipufogógáz szenzorok változásainak értékeit is. A kamionokon a "régi" Euro5-ösökön is megkezdődött már az Adblue rendszerek (ott az Euro5-ösökön is volt már Adblue), javítása, helyreállítása durva árakon.
A kipufogógáz szenzorok fals értékein látszik, hogy bár nincs eltárolt hibakód a motorvezérlőben, de ha közben az összes kipufogó szenzor értéke pl. állandó 0, motorfordulatszámtól és gázpedálállástól függetlenül, akkor ott lebukik a szoftveres beavatkozás. Úgy gondolom, ez nem is baj, a légszennyezés nagyon komoly probléma.
Szóval tegyél félre pénzt vagy új Adblue tartályra, vagy benzines autóra, mert már túl sok autóból írták ki az Adblue-t, EGR-t, stb, és a jogalkotók úgy döntöttek, hogy ezt ilyen mértékben nem kéne már csinálni, ezért szigorítottak.
Nem egészen... 7.2 az átlagom 180- as autópályázással, néha tele néha egyedül. Melyik benzines bírná? Melyik fogyasztana ennyit? Ha lejár a gari, az adblue meg ki lesz írva úgyis!
Nekem 2.0 Hdi verzióm van, 2,5 éves 39 ezer km-el, és az adblue szivattyú meghalt. Gariba kicserélik. Van egy 4 éves Travellerem is, azon 45 ezernél cseréltek adblue tartályt. Ja, meg víz pumpát és nitrogén oxid szenzort ami persze nem mehetett gariba. Silány minőség...
Én 200-300 ezer forintra tippelek, de nem tudom. Szerintem az olajteknőt csak ezeknél a garanciális eseteknél kell leszedni,
hogy lássák mi van bent, meg ugye ki kell tisztítani.
A munkafelvevő említett nekem valami nyílást, amin keresztül meg tudják mérni a szíj vastagságát. Ja, meg még azt mondta, hogy két olajcserét
fognak eszközölni a művelet során. Leengedik a jelenlegit, betöltenek újat, majd idővel azt is leengedik és megnézik mennyi szmötyi van benne.
Aztán azt is leengedik és kap egy újabb olajcserét.
Nem tudom mostanában is adnak +2 év garanciát (amikor én vettem 3+2 évet adtak), de örülök neki, mert a hiba pár héttel a 3. év letelte után jött elő..
Anno, mikor erről először olvastam, az első gondolatom az volt, hogy a gumi nem bírja az olajat, de ezek szerint feltalálták az olajálló gumit, vagy már nem is gumiból van.
A legnagyobb gond, hogy ez az "olajban futó vezérműszíj nem bírja a motorolajat" című produkció már 10 éve előkerült, amint kitalálták, hogy a vezérműszíjnak olajban kell futnia.
És nem csak a Citroennél, hanem a Fordnál is, és ezek szerint 2019-re még mindig nem tudták megnyugtatóan megoldani a problémát.
Kérdés, hogy amit most, 2022-ben beépítettek, vajon mennyire bírja a forró motorolajat?
Rég jártam már itt, de gondolom hasznos lesz, ha megosztom a következőket. 2019. májusi 1.2 PureTech EAT8 C4SP-t használok új kora óta,
most volt ugye 3 éves. Imádom, de most előjött egy komoly probléma, ami szerintem többeket is fog itt érinteni.
Pár hónapja hidegindításkor néha mintha kerepelt volna a motor, aztán elhallgatott, azt hittem én vagyok túl vájtfülű.. 3 hete azonban egyik reggel
nagyon dadogva indult és fel is jött a sárga "check engine", meg hogy "motorhiba, menj szervizbe" jelzés. Leállítottam, majd újraindítottam és
akkor már járt nomálisan a motor. Egyből a Citroen M5 Centerbe hajtottam, ahol csak két hétre voltak képesek motordiagnózisra időpontot adni.
Jelentkeztem más szervizbe is, onnan vissza se hívtak, így maradtam ennél a verziónál. A két hét alatt eltűnt a check engine, majd egyszer megint
visszatért, de ami a lényeg, hogy nyaralni "kelllett" mennünk a Balatonra, így - bár aggódtam, hogy valami van a kocsival - útra keltünk. Ilyenkor
kb. teljes terhelést kell elképzelni: két tizenéves gyerek, fullig pakolt csomagtartó, 4 bicikli, légkondi.. 110 km/h körül szoktam menni, meg ugye a Balatonra a zsúfolt M7-esen nem is nagyon van értelme száguldozni (persze sokan megpróbálják). Summa summarum történt, hogy kicsit beragadtam egy 89-cel cammogó busz mögött, indexeltem balra, a belső sávban érkező villogva beengedett én nyomtam egy kövér gázt, hogy felgyorsoljunk, az automata visszaváltott kettőt, motor felpörgött kb 4-5 ezerig, majd sípolás, piros lámpa, motorolajnyomás probléma, állítsd le a motort.. Jól beszartam, hogy szétment a motor.. Gyorsan azzal a lendülettel húzódtam is le a leállósávba.. Ott vészvillogó, motor leállítása.. Szívem a torkomban dobogott. Átfutott az agyamon, hogy ha ez itt most beszart, akkor mit fogunk csinálni a leállósávban, biciklikkel, kurva sok cuccal, gyerekekkel.. Nem volt jó érzés. Pár percet vártam, majd gondoltam lesz, ami lesz újraindítom: beindult, hibát nem jelzett, járt szépen a motor. Ekkor folytattuk utunk és az olajnyomás probléma nem jelentkezett. A nyaralás másfél hete alatt állt a kocsi, nem használtam, majd vasárnap hazafelé (kevésbé terhelten, biciklik nélkül) gond nélkül tettük meg az utat.
Következő keddre volt a szervizidőpontom, már alig vártam, hogy átnézzék a kocsit. A munkafelvevőnek vázoltam a tapasztaltakat, aki már akkor sokat sejtetően hümmögött, hogy van egy sejtése. Kocsit átvizsgálták és jött a verdikt: garanciában vezérműszíjat kell cserélni a kocsiban, mert az olajban futó szíj elkezdett mállani, apró darabok esnek le róla, amelyek eltömíthetik az olajpumpát, legalábbis amikor odakeverednek, csökkentik a teljesítményét. Ráadásul ilyenkor ugye a szíj is vékonyodik. A gyár már más típusú/anyagú vezérműszíjat használ/javasol, így cserélni kell. Sőt, a korábbi 170 ezer km-nél javasolt vezérműszíjcserét levitték 100 ezer km vagy 6 évre.. A csere során leszedik az olajteknőt (amiből újat kell rendelni, mert ragasztva is van és leszedéskor deformálódik), kitisztítják a rendszert, ha kell cserélik a pumpát, meg ilyen-olyan csetreszeket (nem jegyeztem meg az egész folyamatot..). Három napra kell majd ott hagyjam a kocsit. Mikor? Természetesen egy hónap múlva, mert akkor van rá kapacitás..
Bocsánat, kicsit bő lére eresztettem a történteket. A lényeg, hogy 1.2-es, 130 lóerős motor van a kocsiban, 3 éves és 54 ezer km van benne. Akinek kb. ennyi idős a kocsija, az figyeljen az általam tapasztalt jelekre.
aki szeretne beruházni egy 8 hónapos várakozás után megérkezett, 60 km-t futott, Feel+ extrák felszereltségű 1.5 D EAT8 Grand C4 ST be, itt a lehetőség. Családi okokból eladó, magánszemélytől.
"mi a Citroen hivatalos állásfoglalása szervíz inetrvallum tekintetében 1,2 Pure Tech motor esetében?"
Én nem néztem, de kisebb összegben fogadok, hogy benne van a szervizkönyvben. Az a Citroen hivatalos állásfoglalása. Ott kellene keresni először, nem? :)
A júzer kezébe is adják amikor megkapja a kocsiját.
A miénk karácsonykor volt 2 éves. Jelezte, hogy menni kéne szervizbe.(25 ezernél járunk)
Sziasztok! 2017es spacetourer van a csalàdban. Az lenne a kérdésem hogy nektek is olyan kimondhatatlanul rossz e a hátsó kamera képe a sötétben mint nekünk? Napközben tiszta és éles a kép és ahogy megyünk bele az estébe, úgy romlik az. Teljes sötétben egész egyszerűen semmit nem lehet kivenni belőle. Tud valaki ehhez érdemben hozzászolni? Elöre is köszönöm.
2016 utáni C4 Grand Picasso vásárlásán gondolkodom és információk gyűjtök a típsusról, ezzel kapcsolatban szeretném a tapasztaltabb tulajdonosok véleményét kikérni.
A teljesen általános listán kívül van-e valami olyan jellemző, amire érdemes vásárlás előtt odafigyelni? Bármi érdekel...
A dízel motorokkal milyen szerviz tapasztalatotok tapasztalatotok van (1,6 és 2.0 is)? Az éves olaj- és szűrőcseréken kívül van-e olyan alkatrész, amely hajlamos behalni a gyárilag előírt karbantartások elvégzése ellenére is?
Váltóból melyik az ajánlott: a manuális, vagy az automata is (nem a robotizált!)?
2015/05 havi a C4 Grand Picasso, 2.0 BlueHDi, 110 kw-s, milyen a gyári, vagy az ajánlott motorolaj ès milyen mennyiségű? TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W-30 jó bele ès ha jól olvastam, akkor kb 6 liter? 74400 km van az autóban.
Letöltöttem 2016 január 1 utáni alvázszám alapján térképfrissítést, azt fel tudnám tölteni, mert ugye a 2016 január 1 elöttieknek fizetős lenne a frissítés. Csak a kérdés az, hogy feltölthető lenne-e a miénkbe?
Az, hogy USB-s pendrájvon vagy SD-kártyán vannak-e a friss térképfájlok, lényegében tök mindegy, mert ezek csak adathordozók, ugyanolyan tartalommal. Ami nem mindegy, az az, hogy mit tudsz a kocsidban bedugni. :-)
Ha USB aljzatod van, akkor nyilván ezt kell használnod.
Hogy mi van azon az SD kártyán, az látatlanban elég kérdéses. Akár még a te kocsidhoz való térképek is lehetnek, amiket egy-az-egyben USB-s pendrájvra átmásolva akár onnan fel is telepítheted azokat. Normális esetben, járó motornál bedugva a rendszer észreveszi a pendrájvot, felismeri, hogy térképfrissítések vannak rajta, s bekéri a kocsid alvázszámához egyedileg tartozó licenc kulcsot (ezt a frissítéseket tartalmazó adathordozóhoz kellene, hogy adják). Ezt követően csak ki kell választani, amit fel akarsz tenni. Amennyiben kevés a hely az új térképállomány bemásolásához, én úgy emlékszem, hogy eggyel visszalépve oda, ahol a teljes Európát látni lehet, a kevésbé fontos térképre rákattintva az kitörölhető.
Sajnos megnézni nem tudom, egy ideig nem ülök még kocsiba.
Fagyást okozhat az, hogy rossz adatok vannak az adathordozón, hibás a frissítendő rendszered vagy kritikus hiba lép fel az adatátvitel során. De ez is inkább csak a rendszer (firmware) frissítésekor fordulhat elő - én nehezen tudom elképzelni, hogy sima térképfájlok bemásolása ide vezethessen.
Igen, a kesztyűtartóban volt. Sógor felhívta egyik ismerősét, aki Citroen szervízben dolgozott és ő is azt mondta, hogy nincs SD kártya, no mindegy. Ő is az usb-s frissítést mondta, viszont elvileg a kockázatos, mert már hallott róla, hogy a szervízben frissítés közben 2 autónál is lefagyott a rádió és cserélni kellett, kb. 2-300 e Ft.... Elvileg a 2016 január 1 után gyártottakra való frissítés nem lehet jó nekünk, mert más szoftver lehet? Viszont felismerte, amikor megpróbáltam, csak nem volt elég tárhelyem. 6,2 Gb lett volna az európai térkép, viszont nekem csak 746 Mb szabad helyet ír. Nem tudom, ha esetleg tudnám törölni a fölösleges térképeket( pl. Skandináv, Spanyol, Portugál), akkor tudnám-e frissíteni?